Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dany1453

Af40 dolozenie chlodnicy oleju

Recommended Posts

Witam wszystkich

Jak wyżej w temacie czy ktoś dokładal chłodnice oleju zamiast fabrycznego rozwiązania. Boję się ze podwójną chłodnice szlak trafi i borygo dostanie się do oleju. Jeżeli ktoś to robił gdzie najlepiej się wciac w instalację? Dzisiaj patrzyłem to chyba najlepiej przeciąć te gumowe węże wstawki między rurką aluminiową i jakoś je przedłużyć do nowej chłodnicy 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kombinuj, wykorzystaj to co GM nam daje :)

W 3.0CDTI GM zastosował osobną chłodnicę oleju w skrzyni i takie rozwiązanie najłatwiej jest zaimplementować.

Musisz kupić chłodnicę wraz z przewodami z AF40, ważne, żeby było of AF40 bo na wejściu do chłodnicy jest termostat który otwiera wejście do chłodnicy jak olej się odpowiednio nagrzeje.

3.0 występowało z dwoma skrzyniami automatycznymi

- przedlift Y30DT z AF33 - przewody z tej chłodnicy i termostat nie pasuje do AF40

- polift Z30DT z AF40 - to musisz kupić

Sam montaż to prosta sprawa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dzięki za info to poszukiwania czas zacząć 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz w handelku czego potrzebujesz a na pewno dostaniesz to czego potrzebujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z kilkoma podpowiedziamy tutaj z forum udało mi się założyć chłodnice oleju :) wszystko śmiga jak tralala 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To pasuje zrobić poradnik i jakieś zdjęcia :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kilka zdjęć robione telefonem więc wstawię i postaram się opisać co i jak 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również potrzebuje dołożyć chłodnicę. Jakieś uwagi co do montażu czy raczej plug and play?

No i jak użytkowanie tej orginalnej z termostatem jaka jest temperatura otwarcia termostatu, jakie temperatury oleju latem i zimą  z w/w chłodnicą? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" />Termostatu z oryginalnej 3.0cdti nie założyłem, wykorzystałem samą chłodnice, z biegiem czasu mógłbym kupić każdą inną podłużna chłodnice oleju od innego auta, do tego węże gumowe ze wzmocnieniem do oleju i krucce do przedłużenia węży 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatkowo węże włożyłam w peszel żeby się gdzieś nie przetarly i wszystko śmiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew.

U mnie sytuacja jest taka, że mam chłodniczkę założoną a węże schowane w zderzak a to wszystko nie jest podłączone bo się okazało że na części gumowej węża orginalnego było zagięcie i nie mogę wykorzystać całych tylko uciąć i połączyć np łącznikiem do węży taką choinką. Ale miałem obawy co do połączenia a jak się jeszcze okazało że w orginalnie jest termostat to myślałem o podłączeniu orginału. Ale w takim razie pozostanę przy tej co mam i chyba będę łączył zatem.

A jak teraz temperatury oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup aluminiowe lub mosiężne krocce łączące one są nacinane więc po zacisnieciu cybantem nic nie będzie cieklo, temperatur nie mierzylem nie miałem czym, jak jeżdżę po mieście i dotykam chłodnicy palcami jest gorąca Ale palce da się przytrzymać czy to w lato czy w zimę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup aluminiowe lub mosiężne krocce łączące one są nacinane więcperatur nie mierzylem nie miałem czym, jak jeżdżę po mi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jeżdżę po mieście czy to latem czy zima daje rade przytrzymać palce na chłodnicy więc nie rozgrzewa się do jakiś dużych temperatur. Ja po prostu przecielem węże od chłodnicy i przedluzylem je choinkami/kroccami dolewla oleju i smigam tak od lata i jest wszystko Oki 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pamiętasz może jaka jest średnica wewnętrzna przewodów orginalnych od skrzyni.

Oraz czy jak wciskałeś krućce w przewody to musiałeś rozgrzewać przewody żeby naszły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm poszukam w firmie może znajdę jakąś resztke węża to zmierze a krućce wpychalem bez rozgrzewania 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie pomogę bo nic nie mam żeby zmierzyć, ja dostałem od ręki węże i krućce w sklepie z hydraulika przemysłowa zakywanie węży itd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki,

Tak dopytywałem bo będę to robił na wynajętym podnośniku i musi pójść robota za jednym zamachem. Węże od chłodnicy tej dokładanej mają u mnie wewnętrzna średnicę 10mm i takie króćie kupiłem. Raczej te orginalene też tyle mają więc powinno być ok. Przy okazji chyba wymienię też cały olej skoro węże od chłodzenia będą zdjęte to będę dolewał z góry lub powrotem a wylewać się będzie z węża idącego do chłodnicy.

Edited by achpiotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy podnośnik jest ci potrzebny ja to zrobiłem ściągając tylko przedni zderzak a autem najechalem na kostki bauna po układane w piramidę żeby trochę go podnieść. Ja olej osobiście wymienialem 2 razy w odstępach 1000/2000km żeby przepłukać skrzynie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady, chłodnica dołożona.

Przeciąłęm węże przy samych zaciskach metalowych i zczepiłem złączkami zacisnąłem opaskami.

Przy okazji wymieniłem 'dynamicznie' olej na Dexron VI - wcześniej już miałem taki wlewany.

Dlaczego Dexron VI firmy Petro Canada - ponieważ w insygniach od któregoś roku był już Dexron VI i Pan Kamil z Zielonej też zalewa ten. Dlaczego Petro Canada - bo jest w dobrej cenie i był to producent który na zlecenie GM opracował olej Dexron VI wraz z producentem dodatków do oleji Afton i miał na jego produkcję pierwszą licencję od GM

Please login or register to see this link.

Temperatura po przejechaniu odcinka 20 km z czego 15 po obwodnicy przy temperaturze zewnętrznej -3 daje max 62, duży pęd wiatru nie daje się skrzyni rozgrzać nawet do temperatury w której skrzynia wychodzi z trybu nagrzewania (powyżej 65). Czyli tak jak sprzedający powiedział, że ta wielkość chłodnicy obniży temperaturę o ok 20 stopni, czyli jak latem miał pan 100 to będzie 80 a zimą 60, da się oczywiście ją rozgrzać jadąc w korku i być może później już nie będzie tak łatwo spadać. Mam nadzieję bo chciałem zresetować ustawienia a przyuczanie należny robić powyżej 66 stopni.  Przy czym chłodnica jaką zamontowałem jest około 2 mniejsza od tej oplowskiej, którą montowałeś. Stąd widać zasadność termostatu, niemniej jednak czy ma to znaczenie można by dopiero powiedzieć analizując smarność użytego oleju w danych temperaturach. Poniżej link do alfiarza co też dołożył chłodnicę i dzięki temu nie miał 'przegazówek' podczas zmiany biegów bo już skrzynia nie osiągała wysokich temperatur bo jak autor stwierdził w wysokich temperaturach olej ma już lepkość jak woda:

Please login or register to see this link.

Olej wymieniłem następująco. Złączyłem górny wąż wychodzący ze skrzyni połączyłem z chłodnicą, a ten z chłodnicy powrotny do bańki. Zlałem olej z miski olejowej, wlałem 4l nowe z góry i następnie odpalenie silnika i wysikanie wężem 2l, stop i dolane ponownie 2l i tak aż przeleciało w sumie 12l. Jest to serwisowa metoda Volvo u nich wypina się wąż z chłodnicy i wkłada tam inny wąż i w ten sposób się wymienia dynamicznie. Zarówno dla skrzyń 5 jak i 6 biegowych. Polski filmik poniżej:

Ale że w Polsce to wszystko tajemnica więc po angielsku:

Dywagacje na temat metody na forum Volvo:

Please login or register to see this link.

Załączam również instrukcję serwisową Volvo.

Po wymianie olej jaśniejszy na zdjęciu plama z oleju przed i po wymianie oraz plama z oleju prosto z bańki. Powiedzmy że na papierze to trochę niemiarodajne.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by achpiotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to super że wszystko się udało. Podejrzewam że oryginalna oplowska chłodnica może dawać trochę mniejsza temperaturę tak jak napisałeś ale raczej różnice temperatury nie będą juz tak duże 

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy a powiedzcie czy zna ktoś wymiary tej chłodnicy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Chciał bym się podpiąć po temat i zasięgnąć porady.

Szykuje mi się remont skrzyni AF23, będę się wybierał do ZG do Pana Kamila, i tu się zastanawiam, czy przy okazji remontu nie pokusić się o dołożenie dodatkowej chłodnicy. Na forum firmy autojozefow piszą że w naszych skrzyniach panuje wysokie ciśnienie i zwykłe połączenia na cybantach się nie nadają. Wciskają kit, czy darować sobie dokładanie bo zakuwanie węży na zamówienie to dodatkowe kilka stówek w plecy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam twojej skrzyni biegów ale ja w swojej af40 mam skręcone na cybanty i nic nie kapie ani nie cieknie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...