Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dany1453

Af40 dolozenie chlodnicy oleju

Polecane posty

Witam wszystkich

Jak wyżej w temacie czy ktoś dokładal chłodnice oleju zamiast fabrycznego rozwiązania. Boję się ze podwójną chłodnice szlak trafi i borygo dostanie się do oleju. Jeżeli ktoś to robił gdzie najlepiej się wciac w instalację? Dzisiaj patrzyłem to chyba najlepiej przeciąć te gumowe węże wstawki między rurką aluminiową i jakoś je przedłużyć do nowej chłodnicy 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, wykorzystaj to co GM nam daje :)

W 3.0CDTI GM zastosował osobną chłodnicę oleju w skrzyni i takie rozwiązanie najłatwiej jest zaimplementować.

Musisz kupić chłodnicę wraz z przewodami z AF40, ważne, żeby było of AF40 bo na wejściu do chłodnicy jest termostat który otwiera wejście do chłodnicy jak olej się odpowiednio nagrzeje.

3.0 występowało z dwoma skrzyniami automatycznymi

- przedlift Y30DT z AF33 - przewody z tej chłodnicy i termostat nie pasuje do AF40

- polift Z30DT z AF40 - to musisz kupić

Sam montaż to prosta sprawa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O dzięki za info to poszukiwania czas zacząć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz w handelku czego potrzebujesz a na pewno dostaniesz to czego potrzebujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kilkoma podpowiedziamy tutaj z forum udało mi się założyć chłodnice oleju :) wszystko śmiga jak tralala 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To pasuje zrobić poradnik i jakieś zdjęcia :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka zdjęć robione telefonem więc wstawię i postaram się opisać co i jak 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również potrzebuje dołożyć chłodnicę. Jakieś uwagi co do montażu czy raczej plug and play?

No i jak użytkowanie tej orginalnej z termostatem jaka jest temperatura otwarcia termostatu, jakie temperatury oleju latem i zimą  z w/w chłodnicą? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=&key=58b94d39efbcb5500fd8c0cc0a724b5769e62fbdcc60b7a918b5a99f5a636672" alt="" />Termostatu z oryginalnej 3.0cdti nie założyłem, wykorzystałem samą chłodnice, z biegiem czasu mógłbym kupić każdą inną podłużna chłodnice oleju od innego auta, do tego węże gumowe ze wzmocnieniem do oleju i krucce do przedłużenia węży 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo węże włożyłam w peszel żeby się gdzieś nie przetarly i wszystko śmiga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew.

U mnie sytuacja jest taka, że mam chłodniczkę założoną a węże schowane w zderzak a to wszystko nie jest podłączone bo się okazało że na części gumowej węża orginalnego było zagięcie i nie mogę wykorzystać całych tylko uciąć i połączyć np łącznikiem do węży taką choinką. Ale miałem obawy co do połączenia a jak się jeszcze okazało że w orginalnie jest termostat to myślałem o podłączeniu orginału. Ale w takim razie pozostanę przy tej co mam i chyba będę łączył zatem.

A jak teraz temperatury oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup aluminiowe lub mosiężne krocce łączące one są nacinane więc po zacisnieciu cybantem nic nie będzie cieklo, temperatur nie mierzylem nie miałem czym, jak jeżdżę po mieście i dotykam chłodnicy palcami jest gorąca Ale palce da się przytrzymać czy to w lato czy w zimę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup aluminiowe lub mosiężne krocce łączące one są nacinane więcperatur nie mierzylem nie miałem czym, jak jeżdżę po mi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jeżdżę po mieście czy to latem czy zima daje rade przytrzymać palce na chłodnicy więc nie rozgrzewa się do jakiś dużych temperatur. Ja po prostu przecielem węże od chłodnicy i przedluzylem je choinkami/kroccami dolewla oleju i smigam tak od lata i jest wszystko Oki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz może jaka jest średnica wewnętrzna przewodów orginalnych od skrzyni.

Oraz czy jak wciskałeś krućce w przewody to musiałeś rozgrzewać przewody żeby naszły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm poszukam w firmie może znajdę jakąś resztke węża to zmierze a krućce wpychalem bez rozgrzewania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pomogę bo nic nie mam żeby zmierzyć, ja dostałem od ręki węże i krućce w sklepie z hydraulika przemysłowa zakywanie węży itd 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Tak dopytywałem bo będę to robił na wynajętym podnośniku i musi pójść robota za jednym zamachem. Węże od chłodnicy tej dokładanej mają u mnie wewnętrzna średnicę 10mm i takie króćie kupiłem. Raczej te orginalene też tyle mają więc powinno być ok. Przy okazji chyba wymienię też cały olej skoro węże od chłodzenia będą zdjęte to będę dolewał z góry lub powrotem a wylewać się będzie z węża idącego do chłodnicy.

Edytowano przez achpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy podnośnik jest ci potrzebny ja to zrobiłem ściągając tylko przedni zderzak a autem najechalem na kostki bauna po układane w piramidę żeby trochę go podnieść. Ja olej osobiście wymienialem 2 razy w odstępach 1000/2000km żeby przepłukać skrzynie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzięki za rady, chłodnica dołożona.

Przeciąłęm węże przy samych zaciskach metalowych i zczepiłem złączkami zacisnąłem opaskami.

Przy okazji wymieniłem 'dynamicznie' olej na Dexron VI - wcześniej już miałem taki wlewany.

Dlaczego Dexron VI firmy Petro Canada - ponieważ w insygniach od któregoś roku był już Dexron VI i Pan Kamil z Zielonej też zalewa ten. Dlaczego Petro Canada - bo jest w dobrej cenie i był to producent który na zlecenie GM opracował olej Dexron VI wraz z producentem dodatków do oleji Afton i miał na jego produkcję pierwszą licencję od GM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Temperatura po przejechaniu odcinka 20 km z czego 15 po obwodnicy przy temperaturze zewnętrznej -3 daje max 62, duży pęd wiatru nie daje się skrzyni rozgrzać nawet do temperatury w której skrzynia wychodzi z trybu nagrzewania (powyżej 65). Czyli tak jak sprzedający powiedział, że ta wielkość chłodnicy obniży temperaturę o ok 20 stopni, czyli jak latem miał pan 100 to będzie 80 a zimą 60, da się oczywiście ją rozgrzać jadąc w korku i być może później już nie będzie tak łatwo spadać. Mam nadzieję bo chciałem zresetować ustawienia a przyuczanie należny robić powyżej 66 stopni.  Przy czym chłodnica jaką zamontowałem jest około 2 mniejsza od tej oplowskiej, którą montowałeś. Stąd widać zasadność termostatu, niemniej jednak czy ma to znaczenie można by dopiero powiedzieć analizując smarność użytego oleju w danych temperaturach. Poniżej link do alfiarza co też dołożył chłodnicę i dzięki temu nie miał 'przegazówek' podczas zmiany biegów bo już skrzynia nie osiągała wysokich temperatur bo jak autor stwierdził w wysokich temperaturach olej ma już lepkość jak woda:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Olej wymieniłem następująco. Złączyłem górny wąż wychodzący ze skrzyni połączyłem z chłodnicą, a ten z chłodnicy powrotny do bańki. Zlałem olej z miski olejowej, wlałem 4l nowe z góry i następnie odpalenie silnika i wysikanie wężem 2l, stop i dolane ponownie 2l i tak aż przeleciało w sumie 12l. Jest to serwisowa metoda Volvo u nich wypina się wąż z chłodnicy i wkłada tam inny wąż i w ten sposób się wymienia dynamicznie. Zarówno dla skrzyń 5 jak i 6 biegowych. Polski filmik poniżej:

Ale że w Polsce to wszystko tajemnica więc po angielsku:

Dywagacje na temat metody na forum Volvo:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Załączam również instrukcję serwisową Volvo.

Po wymianie olej jaśniejszy na zdjęciu plama z oleju przed i po wymianie oraz plama z oleju prosto z bańki. Powiedzmy że na papierze to trochę niemiarodajne.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez achpiotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to super że wszystko się udało. Podejrzewam że oryginalna oplowska chłodnica może dawać trochę mniejsza temperaturę tak jak napisałeś ale raczej różnice temperatury nie będą juz tak duże 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy a powiedzcie czy zna ktoś wymiary tej chłodnicy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciał bym się podpiąć po temat i zasięgnąć porady.

Szykuje mi się remont skrzyni AF23, będę się wybierał do ZG do Pana Kamila, i tu się zastanawiam, czy przy okazji remontu nie pokusić się o dołożenie dodatkowej chłodnicy. Na forum firmy autojozefow piszą że w naszych skrzyniach panuje wysokie ciśnienie i zwykłe połączenia na cybantach się nie nadają. Wciskają kit, czy darować sobie dokładanie bo zakuwanie węży na zamówienie to dodatkowe kilka stówek w plecy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie znam twojej skrzyni biegów ale ja w swojej af40 mam skręcone na cybanty i nic nie kapie ani nie cieknie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×