Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

matherr

problem z DPF: P242F-75 - prośba o pomoc :)

Polecane posty

Od początku: ok 600km temu samochód wszedł w tryb awaryjny, po zgaszeniu klucz na desce świeci ale auto jedzie już normalnie, sytuacja powtarza się 2-3 razy i dochodzi do wypalania dpf - jak zwykle normalnie się wypala (wtedy nie skojarzyłem jeszcze, że jedno z drugim się wiąże). Po kilku dniach pod komputerem sprawdzony został błąd, którym okazał się ''P242F-75 - sygnał czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych poza zakresem''. Błąd został skasowany i tak do wczoraj gdy od poprzedniego wypalania minęło ok. 630km. Sytuacja jak poprzednio: tryb awaryjny i auto słabnie, gaszę auto. Temat kilkakrotnie się powtarza, jadę na komputer, błąd ten sam co poprzednio, zostaje on skasowany i ruszam w trasę. Na odcinku 15km normalnej jazdy rzędu 70-90km/h 7-8 trybów awaryjnych z równoczesnym gaszeniem silnika oczywiście by wyjść z tego trybu i dać szansę filtrowi na włączenie. To jednak nic nie daje i za każdym razem po 1-2km od ruszenia wyświetla błąd i auto przechodzi znowu w tryb awaryjny. 10 min z włączonym silnikiem na postoju również nie pomogło, dpf nie zaczął się wypalać (błąd nie wyskakiwał na postoju). Specjalistą nie jestem ale jak się domyślam błąd będzie znowu ten sam gdy podłączę auto do komputera.

Domyślam się, że wypalenie ''normalne'' z komputera zapewne nic nie da skoro poprzednio się wypalił a mimo wszystko teraz  przy kolejnym wypalaniu jest ten sam problem Czyszczenie chemiczne filtra, czy może od razu podziękować filtrowi i out? Przy pierwszych problemach DPF po kilku próbach w końcu zaskoczył jednak teraz jakoś nie może.

Nie ma żadnego innego błędu, czy możliwe jest też, że to wina samego czujnika a filtr jest sprawny (ale zapchany przez niesprawny czujnik)? Wcześniej też nie było żadnych problemów jeśli chodzi o filtr. Chyba, że coś innego może być tutaj jeszcze winne EGR, kolektor?

W tej chwili można powiedzieć, że auto jest niezdatne do jazdy bo zaraz gdy uzyska warunki teoretycznie dobre do włączenia wypalania wyskakuje tryb awaryjny.

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na uszkodzony czujnik dpf...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już tak dokładnie bo wycinkę DPF robiłem w 2011 roku ale było tak wyprogramowane, że dpf się nie wypalał ale podzespoły sobie tam działały i po około roku czy coś właśnie ten błąd mi się zaczął pojawiać raz się pojawiał i raz znikał a na desce pojawiał się samochód z kluczem auto u mnie nie wchodziło w tryb awaryjny po pomimo świecącego błędu gdyż nie było filtra fizycznie to raz i pewne opcje w mapach wykluczały czy blokowały wypalanie oraz wchodzenie w tryb awaryjny...Pojechałem na korektę programu i mam tak, że podzespoły do dpfa zostały wyłączone...

Mogłem tą usterkę teoretycznie zlikwidować podmianką czujnika na dobry ale po co ;-) A u ciebie szykuje się raczej wymiana jak masz dpfa...Ponoć się go dodatkowo loguje przy wymianie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnika różnicy ciśnień DPF u siebie po wymianie nie miałem potrzeby logowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić odczyt live data z czujnika w czasie jazdy. Może się okazać, że czujniki są sprawne a zapycha się filtr. Przy dużej różnicy ciśnień (bodajże powyżej 20 kPa) wyrzuca błąd. Jak z dynamiką samochodu i spalaniem podczas przyspieszania? Niestety ale zapchany wydech i wysokie nasycenie filtra nie zawsze idą w parze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne i może tak się zdarzyć, że po prawidłowym wypaleniu filtra z poziomu komputera na postoju samochód zainicjował kolejne wypalanie po odstępie ok 70km - konkretnie przy pierwszej okazji gdy zapiąłem 6 bieg i rozpędziłem się ponad 120k/h na autostradzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne to nie wiem - ale może... U mnie było wypalanie np. w jeden dzień a na drugi dzień znowu się zainicjowało...Jeśli to ma znaczenie to było to w zimie przy temperaturach ujemnych...

"Wyrwałem chwasta" ;-) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolektor lekko puszczał już,  zamontowany nowy, 900km poprawne wypalanie, temat do zamknięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matherr, czy po wymianie kolektora błąd zniknął bezpowrotnie i jest wszystko OK. Co masz na myśli pisząc, że kolektor puszczał? Spadło cięgno od klap czy co innego?

Co do wymiany czujnika ciśnienia dpf, to czy droga jest taka zabawa? i czy w przypadku P242f75 winny jest czujnik, kolektor czy ktoś miał jakąś inną przyczynę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyrzuca od czasu do czasu P242 . EGR przeczyszczony  , przepustnica przeczyszczona, DPF przeczyszczony chemią (na luzie ma 1kPa różnicy czyli ok) , przepływomierz według mechanika niby pokazuje prawidłowe wartości.  Jenak mam dodatkowe objawy. Mianowicie . Przy zapalaniu nie ważne czy 0 czy +20 na dworze , nie przy każdym rozruchu silnik jakby pracował nie na wszystkie cylindry. Po chwili ok 20sek od zapalenia jest juz ok . Swiece żarowe sprawne (1,4Ohma ) . Podczas jazdy od czasu do czasu jakby go dławiło . Np jadąc po płaskim na tempomacie ewidentnie wyczuwa się jakby brakowało paliwa albo powietrza bo auto na chwile zwalnia. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Filtr powietrza sprawny .  Jakieś pomysły. Aha wcześniej wyrzucało bląd P2279 . Wyczyściłem EGR i przepustnice byly trochę zasyfione. Wykryłem malutką nieszczelność w rurce (karbowana z nierdzewki ) między silnikiem a EGR . Rurka założona nowa . Potem pojawił się błąd P242 i okazało się ,że DPF zabity . DPF przeczyszczony chemią.  Testowane na 3 różnych czujnikach ciśnienia DPF ( za każdym razem wyresetowanie w OPCOMie  czujnika , aby wykrył ,że nowy) .  jakies sugestie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×