Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

matherr

problem z DPF: P242F-75 - prośba o pomoc :)

Recommended Posts

Od początku: ok 600km temu samochód wszedł w tryb awaryjny, po zgaszeniu klucz na desce świeci ale auto jedzie już normalnie, sytuacja powtarza się 2-3 razy i dochodzi do wypalania dpf - jak zwykle normalnie się wypala (wtedy nie skojarzyłem jeszcze, że jedno z drugim się wiąże). Po kilku dniach pod komputerem sprawdzony został błąd, którym okazał się ''P242F-75 - sygnał czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych poza zakresem''. Błąd został skasowany i tak do wczoraj gdy od poprzedniego wypalania minęło ok. 630km. Sytuacja jak poprzednio: tryb awaryjny i auto słabnie, gaszę auto. Temat kilkakrotnie się powtarza, jadę na komputer, błąd ten sam co poprzednio, zostaje on skasowany i ruszam w trasę. Na odcinku 15km normalnej jazdy rzędu 70-90km/h 7-8 trybów awaryjnych z równoczesnym gaszeniem silnika oczywiście by wyjść z tego trybu i dać szansę filtrowi na włączenie. To jednak nic nie daje i za każdym razem po 1-2km od ruszenia wyświetla błąd i auto przechodzi znowu w tryb awaryjny. 10 min z włączonym silnikiem na postoju również nie pomogło, dpf nie zaczął się wypalać (błąd nie wyskakiwał na postoju). Specjalistą nie jestem ale jak się domyślam błąd będzie znowu ten sam gdy podłączę auto do komputera.

Domyślam się, że wypalenie ''normalne'' z komputera zapewne nic nie da skoro poprzednio się wypalił a mimo wszystko teraz  przy kolejnym wypalaniu jest ten sam problem Czyszczenie chemiczne filtra, czy może od razu podziękować filtrowi i out? Przy pierwszych problemach DPF po kilku próbach w końcu zaskoczył jednak teraz jakoś nie może.

Nie ma żadnego innego błędu, czy możliwe jest też, że to wina samego czujnika a filtr jest sprawny (ale zapchany przez niesprawny czujnik)? Wcześniej też nie było żadnych problemów jeśli chodzi o filtr. Chyba, że coś innego może być tutaj jeszcze winne EGR, kolektor?

W tej chwili można powiedzieć, że auto jest niezdatne do jazdy bo zaraz gdy uzyska warunki teoretycznie dobre do włączenia wypalania wyskakuje tryb awaryjny.

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stawiam na uszkodzony czujnik dpf...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam już tak dokładnie bo wycinkę DPF robiłem w 2011 roku ale było tak wyprogramowane, że dpf się nie wypalał ale podzespoły sobie tam działały i po około roku czy coś właśnie ten błąd mi się zaczął pojawiać raz się pojawiał i raz znikał a na desce pojawiał się samochód z kluczem auto u mnie nie wchodziło w tryb awaryjny po pomimo świecącego błędu gdyż nie było filtra fizycznie to raz i pewne opcje w mapach wykluczały czy blokowały wypalanie oraz wchodzenie w tryb awaryjny...Pojechałem na korektę programu i mam tak, że podzespoły do dpfa zostały wyłączone...

Mogłem tą usterkę teoretycznie zlikwidować podmianką czujnika na dobry ale po co ;-) A u ciebie szykuje się raczej wymiana jak masz dpfa...Ponoć się go dodatkowo loguje przy wymianie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnika różnicy ciśnień DPF u siebie po wymianie nie miałem potrzeby logowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba zrobić odczyt live data z czujnika w czasie jazdy. Może się okazać, że czujniki są sprawne a zapycha się filtr. Przy dużej różnicy ciśnień (bodajże powyżej 20 kPa) wyrzuca błąd. Jak z dynamiką samochodu i spalaniem podczas przyspieszania? Niestety ale zapchany wydech i wysokie nasycenie filtra nie zawsze idą w parze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne i może tak się zdarzyć, że po prawidłowym wypaleniu filtra z poziomu komputera na postoju samochód zainicjował kolejne wypalanie po odstępie ok 70km - konkretnie przy pierwszej okazji gdy zapiąłem 6 bieg i rozpędziłem się ponad 120k/h na autostradzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to normalne to nie wiem - ale może... U mnie było wypalanie np. w jeden dzień a na drugi dzień znowu się zainicjowało...Jeśli to ma znaczenie to było to w zimie przy temperaturach ujemnych...

"Wyrwałem chwasta" ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolektor lekko puszczał już,  zamontowany nowy, 900km poprawne wypalanie, temat do zamknięcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

matherr, czy po wymianie kolektora błąd zniknął bezpowrotnie i jest wszystko OK. Co masz na myśli pisząc, że kolektor puszczał? Spadło cięgno od klap czy co innego?

Co do wymiany czujnika ciśnienia dpf, to czy droga jest taka zabawa? i czy w przypadku P242f75 winny jest czujnik, kolektor czy ktoś miał jakąś inną przyczynę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wyrzuca od czasu do czasu P242 . EGR przeczyszczony  , przepustnica przeczyszczona, DPF przeczyszczony chemią (na luzie ma 1kPa różnicy czyli ok) , przepływomierz według mechanika niby pokazuje prawidłowe wartości.  Jenak mam dodatkowe objawy. Mianowicie . Przy zapalaniu nie ważne czy 0 czy +20 na dworze , nie przy każdym rozruchu silnik jakby pracował nie na wszystkie cylindry. Po chwili ok 20sek od zapalenia jest juz ok . Swiece żarowe sprawne (1,4Ohma ) . Podczas jazdy od czasu do czasu jakby go dławiło . Np jadąc po płaskim na tempomacie ewidentnie wyczuwa się jakby brakowało paliwa albo powietrza bo auto na chwile zwalnia. Filtr paliwa wymieniony na nowy. Filtr powietrza sprawny .  Jakieś pomysły. Aha wcześniej wyrzucało bląd P2279 . Wyczyściłem EGR i przepustnice byly trochę zasyfione. Wykryłem malutką nieszczelność w rurce (karbowana z nierdzewki ) między silnikiem a EGR . Rurka założona nowa . Potem pojawił się błąd P242 i okazało się ,że DPF zabity . DPF przeczyszczony chemią.  Testowane na 3 różnych czujnikach ciśnienia DPF ( za każdym razem wyresetowanie w OPCOMie  czujnika , aby wykrył ,że nowy) .  jakies sugestie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...