Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pompa paliwa Z20NET


Recommended Posts

Witam, prawdopodobnie pada lub już całkiem padła mi pompa paliwa. Po postoju auto odpala po sekundzie schodzi do min. obrotów i gaśnie, później nie odpala w ogóle. Po 5 min odpala i gaśnie. Przy awaryjnym odpaleniu na gazie odpala bez problemu i wszystko jest ok. Błędów brak, nie znalazłem też w blokach pomiarowych ciśnienia paliwa, żeby zobaczyć co sie dzieje. Przy teście wykonawczym słychać pstryknięcie przekaźnika ale bzyczenia pompy już nie, tak samo przed odpaleniem. A raczej powinno być słychać, choć jakoś ostatnio nie wpadło mi w ucho. Czy mogę w jakiś inny sposób sprawdzić sprawność pompy? A jeśli do wymiany to mam szukać jakieść specjalnej do neta czy może od 2.2 podejdzie lub innego silnika?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

zmien mechanika

Wystarczy zdemontować środkowe siedzenie (pompa jest właśnie pod nim). Ady dostać się do śrub środkowego boczne trzeba dobrze porozsuwać - złożyć wtedy jest dostęp.  

Z tego co pamiętam u mnie na jałowym było 2.8 bara, poszukam może mam gdzieś filmik.

Posted Images

Ostatnio wymieniałem u siebie i wsadziłem pompę bosch

Możesz jeszcze sprawdzić czy dochodzi prąd do pompy jeśli dochodzi a ona nie daję znaku życia to niestety po pompie

Link to post
Share on other sites

Przekaźnik pstryka więc zakładam, że pompa winna. Opłaca się kupować samą pompę czy lepiej w całości z koszem itd.?

Link to post
Share on other sites

U mnie też swego czasu padła - nie do końca co prawda ale podczas strojenia nie dawała wymaganego ciśnienia. Kupiłem nową z Boscha razem z koszem trafiłem wtedy za 300zł z alledrogo gdzie w sklepie chcieli prawie 500zł.

Link to post
Share on other sites

u mnie tez z 2miesiące temu padła.

a ja za 150zł kupiłem pompę paliwa razem z koszyczkiem, żeby się nie bawić tylko plug'n'play.

http://motoequip.pl/index.html

godzina wymiany (bo nie wiedziałem co i jak w signumie, teraz bym zrobił w 15min).

Oryginał Boscha mieli chyba za 320 zł

Link to post
Share on other sites

Panowie a co może być przyczyną jak po załączeniu zapłonu pompa paliwa buczy przez chwilkę ? Dzieje się to tylko czasami i na zimnym silniku po długim postoju.

Link to post
Share on other sites
Dnia 20.06.2016 o 17:49, JaGrab3 napisał:

Przyczyną jest spadek ciśnienia na listwie. Jak najbardziej prawidłowy objaw

wysłane z Nokii 3210

Dzięki wielkie, już myślałem że może pompa siada.

Link to post
Share on other sites

Pompę dopiero dzisiaj wymieniłem. Poszło bez większych problemów. Ale zauważyłem pęknięcia w dekielku który zamyka zbiornik pod tym metalowym troche pordzewiałym pierścieniem. Widać jak w szczeliny pęknięcia wlazła już ruda. Mam nadzieje, że jak to ruszyłem to nie będzie się sączyło.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

No dobrze, kto mi powie, w signumie co trzeba wymontować, żeby dobrać się do pompy? Oba siedzienia? czy jakiś jest myk?

Link to post
Share on other sites

Wystarczy zdemontować środkowe siedzenie (pompa jest właśnie pod nim). Ady dostać się do śrub środkowego boczne trzeba dobrze porozsuwać - złożyć wtedy jest dostęp.  

Link to post
Share on other sites

Wczoraj zacząłem tę meczarnię i noc mnie zastała... wcześniej bartek.kraków  dał mi garść cennych rad i zabrałem się do roboty.

Okazało się, ze środkowe krzesełko nie tak bardzo chciało się wysunąć (przeszkadzał tunel środkowy) w końcu - żąglowanie ustawieniami siedzeń i krzesełko wyszło w stronę bagażnika... masakra.

Sprawa kolejna i  znowu schody - za cholerę nie mogę odkręcić pokrywy pompy - naparzam kilowym młotkiem i już boję się, że pęknie bak, a pokrywa nawet nie drgnie (oczywiście wcześniej popsikana wd40).. zaraz idę kontynuować...

Link to post
Share on other sites

U mnie też był problem z odkręceniem ale jakoś w końcu poszło. Pod pokrywą jest gumowa uszczelka uważaj na nią - bo w moim przypadku przez opary benzyny i lata eksploatacji była tak naciągnięta, że ledwo weszła na swoje miejsce a zapach paliwa w aucie to nie jest to co tygryski lubią najbardziej.  

Link to post
Share on other sites

Niestety nadal nie odkręcone, mam wrażenie, że ta uszczelka się przykleiła całkiem - na bokach tego pierścienia jest luz (haki nie trzymają) bo widzę, przy podważaniu srubokrętem, że delikatnie się rusza - niestety nie moge za chiny obrócić tym pierścieniem....jakiś dramat.

Link to post
Share on other sites

Ja też miałem problem z odkręceniem. Delikatnie pukałem młotkiem i odkręcałem młotkiem i tępym przecinakiem, jakoś poszło.

Link to post
Share on other sites

no właśnie tak robię, z tym, że delikatne pukania młotkiem już nie są takie delikatne....

 

No dobra operacja skończona to po kolei:

środkowe krzesełko siedzi na 2 śrubach  (od strony bagażnika) i 2 nakrętkach (pomiędzy siedzeniami). Po odkręceniu, żeby wyjąć krzesełko, trzeba zrobić trochę taki tetris z siedzeniami,  przód tył i wyjmować krzesełko w stronę bagażnika - dość uciżąliwe. Bartek wyjął krzesełko w stronę tunelu środkowego, czyli do kabiny,  ale nie miał tylnego audio na tunelu, przez co tam było miejsce.

Nakrętka metalowa, pierścień - za cholerę nie szła młotkiem - nawet 2 kilowym!! Dobrałem dopiero dwa płaskie śrubokręty o szerokości 6mm - wsadzając śrubokręt pomiędzy pierścień i takie wystające blaszki w baku robimy przekęt i pierścień pomału się obracał - tak udało się to wyjąć.

Następnie odpinamy 2 przewody paliwowe (zatrzaski) wtyczkę zasilającą.

Unosimy cały dekiel - tam odpinamy wtyczkę poziomu paliwa (ta cienka - ma zatrzask), odkręcamy przewód powrótu paliwa (rozgiąć obejmę).

Pompa siedzi w koszu na 3 zatrzaskach które trzeba dogiąć lekko - aż pyknie - i pompa do góry... delikatnie.

Przekładka pompki - wszystko składam.... przekręcam pompa bzyczy - paliwo nie leci!!!

Wyjmuje pompe do baniaka z paliwem na krótko - paliwo tryska!.

Sprawdziłem biegunowość i .... BINGO... poma z dostarczonym przewodem ma NA ODWRÓT biegunowość niż wkładka w samochodzie - czyli pompa zamiast zasysać, to dmuchała...

Masakra jakaś - przemieniłem kabelki we wtyczce - wszystko działa....

Pierwszy raz spotkałem sie z czymś takim, że dedykowana pompa miała źle zarobioną wtyczkę...... 

amen - co się naqrwowałem to moje.

Edited by JaGrab3
dopiska
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A czy spotkał się ktoś z was że auto zimne odpala za 4-5 razem(każde kręcenie trwa do 6 sek) a ciepły pali od strzała ??? Błędów nie wywala...

Link to post
Share on other sites
Dnia 25.09.2016 o 20:55, maciobyk napisał:

A czy spotkał się ktoś z was że auto zimne odpala za 4-5 razem(każde kręcenie trwa do 6 sek) a ciepły pali od strzała ??? Błędów nie wywala...

A spróbuj na zimno, zanim odpalisz, przekręcić z 3-4 razy pompę - kluczykiem na kontrolki, jak skonczy bzyczeć, wyłączyć zapłon i znowu....

Czy wtedy szybciej zapali.....

 

Ps. a Filtr Paliwa w jakim stanie?

Link to post
Share on other sites

Filtr wymieniony 2 tygodnie temu- a problem zaczął się 3 tyg temu, dlatego też filtr zmieniłem. Pompa podaje na jałowym 2.7-2.8 bar a do 3 tys/obr równe 3 bar. Przed uruchomieniem silnika  dobija do 3 bar.

Dobra, jutro dalej kuknę na te 3-4 razy włączenie pompy.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...
UP