Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mrozik95

Stuki przy kręceniu kierwonicą

Recommended Posts

Witam.

Dziś usłyszałem stuki w czasie kręcenia kierownicą przy wyłączonym silniku. Co może być przyczyną ? Dodam, że ostatnio wspomaganie nie usztywnia się wraz ze wzrostem prędkości, jest mało wyczuwalne co się dzieje z kołami. Czy to już będzie koniec magla? Wydaje mi się, że w maglownicy również coś puka ale tylko przy wyłączonym silniku po odpalaniu milkną pukania. Nie znalazłem wycieków oleju do wspomagania, poziom (pewnie od salonu nie dolewane) jest na końcówce cieńszego pręcika w nakrętce zbiornika. Co może być powodem ? Gdzie szukać ? Nie chce na marne rozbierać auta żeby czegoś nie zepsuć, a i warunków brak. Z góry dzięki za pomoc. W linku krótki filmik z dźwiękiem dochodzącym z kierownicy.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na uruchomionym silniku stuki mogą być nie wyczuwalne ze względu na to że pracuje pompa wspomagania które niweluje te odgłosy.

Dlatego jak jedziesz na SKP podczas sprawdzania zawieszenie wyłączasz się silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

U Ciebie problemem może być magiel.

Potrzebujesz kogoś kto wejdzie pod auto, a Ty będziesz robił krótkie ruchy kierownicą, druga osoba chwyci za magiel bądź końcówki drążków i wyczuje każdy luz ręką...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będzie pukać w środku magla to próbować kręcić śrubą z postu 23 z tego tematu?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogą to też być amortyzatory wystarczy otworzyć maskę i położyć palec na śrubę w kieluchu i ruszać samochodem na boki lub w dół lub kierownicą w prawo i lewy, niestety do tego trzeba 2 osoby a najprostszy sposób to pojechać na stacje diagnostyczną (tam gdzie robisz przegląd) i powiedzieć żeby ci sprawdził przednie zawieszenie bo coś stuka i ci przetrzepie na trzepakach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w opolu koszt 20zł ale raczej wszędzie mają taką cene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem ze ściąganiem po wymianie wahacza prawego z przodu, byłem na geometrii niby dobrze ale dalej ściąga. I przez to miałem sprawdzany przód na szarpakach i niby wszystko jest okey.


Za mocne wspomaganie może być spowodowane, tym że kierownice mam cały czas pochyloną ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha no to pozostaje ci tylko kombinowanie z maglem a jeśli szukasz wycieku to może jeszcze nie zdążyło wycieknąć na zewnątrz a wszystko sie składuje pod gumową osłoną ja tak miałem, w momencie jak już się nie mieściło i kręciłem kierownicą płyn zaczynał pokazywać się na zewnątrz i leciał po drążku... co do stukania to sprawdź sobie te amortyzatory to tylko chwila i dasz rade pod domem a na trzepakach rzadko to sprawdzają. Ja jeździłem po 3 różnych i dopiero na 4 stacji gościu sprawdził na tych śrubach i wyczul na palcu tam stuki, pokazał mi i miał racje... (a wymienione wszystko co możliwe a stuka xD) pytałem go jak to możliwe skoro pokazuje mu ze amortyzatory są z przodu w dobrym stanie to mi powiedział ze cos tam sie dzieje ze to stuka lecz to nie dyskwalifikuje amortyzatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a może łożysko się rozpadło w kolumnie kierowniczej ? albo krzyżak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest to samo, objeździłem kilka warsztatów i każdy mechanik stawiał na kolumnę kierowniczą,

więc dałem sobie z tym spokój bo nie jest to usterka zagrażająca bezpieczeństwu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to najprościej sprawdzić, bez dostępu do kanału ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz dokładnie nasłuchiwać miejsca z którego dochodzą stuki. Na Forum Astry G chłopaki mieli bardzo podobne stuki i problemem właśnie było łożysko kolumny.

edit: poczytaj ten temat, myślę, że jest tam wszystko czego szukasz. Kolega tam wyklucza takie pojedyncze stuki jako że mogłaby to być przekładnia.

Please login or register to see this link.

Edited by fru9o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słychać to tak jakby za kierownicą to wychodziło by łożysko kolumny. Czy od zużytego tego łożyska mogę mieć uczucie luzu na kierownicy w czasie jazdy ?


Wyczytałem, że można sprawdzić krzyżaki bez kanału to spróbuję to ogarnąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko daj znać jak będziesz wiedzial co to jest bo jestem ciekaw, zawsze będę mądrzejszy jak zacznie mi tak stukać jak tobie, bo jesli chodzi o takie stuki to mechanicy mało tu poradzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj na szybko poruszałem przekładnia i wydaje mi się, że mam luz na krzyżaku przy maglownicy. Jak wymienię to dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy możliwe jest to, że luz wystąpił na kolumnie kierowniczej gdzieś w okolicy samej kierownicy ?
Czy kolumna kierownicza jest we wszystkich rocznikach taka sama?

Edited by Mrozik95

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chyba pisałem Tobie już że tak !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt. :) Też odczuwasz dyskomfort przy prowadzeniu? luz przy minimalnych ruchach kierownicy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie tak samo jak kolega na filmiku, i dzisiaj byłem z autem u mechanika. Ogólnie szukałem luzów w przednim zawieszeniu bo mi nieraz łupnie coś jak skręcam na rondzie albo przy jakiś dziurach, delikatnym skręcaniu kierownicą itp. No i okazało się że zawias sztywny luzów nie ma i ogólnie jest spoko, łożysko z poduchą robione 1000km temu. Mechanik postawił na magiel i sam sprawdzałem pod autem, on kręcił kierownicą. Wygląda to tak że na drążkach jak się ręką złapie zaraz za maglem to czuć właśnie takie puknięcie jak u kolegi w filmiku. Dokładnie w tym samym miejscu skręcając kierownicą puka u mnie też. No i jest taki delikatny przeskok na tym drążku w momencie tego puknięcia. Jak auto odpalone pukania nie ma. Tylko że magiel suchy i nic nie cieknie, zastanawiam się czy to nie może gdzieś od krzyżaka się tak dziać, albo czy nie ma jakiegoś luzu na maglu. Auto ściąga na prawo, geometria robiona na idealne wskazania z kompa i dalej ściągało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzyżak nic do tematu nie wniósł. Dziś wsadziłem nową ( używaną ) kolumnę jutro sprawdzę efekt. Magiel też mam suchy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A też masz taki stuk zaraz za maglem na drążku, ja normalnie czuje to puknięcie na tych drążkach. Jutro powiem mechanikowi żeby mi tą śrubą coś poregulował. No i najważniejsze też ci auto ściąga i czy słyszysz nieraz walnięcie jakby coś luźnego w zawieszeniu było?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuki w maglownicy mam, Mi auto zaczęło ściągać po wymianie wahacza. Śrubą na maglownicy ruszałem, to jedynie trochę ciężej kierownica chodzi ale luz był dalej wyczuwalny i bardzo denerwujący.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja magla nie ruszam, żadnych regeneracji. Sprawdzę sobie całą kolumnę kierowniczą. Bo to pukanie raczej nie będzie z maglownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jak demontowałem ten łącznik z dwoma krzyżakami to na trzpieniu, który wychodzi z maglownicy i jest na niego zakładany ten łącznik ma luz. Pytałem się gościa co regeneruje magle i mi odpowiedział, że nawet w nowych jest tam jakiś luz. Dodam, że kolumna kierownicza pasuje z anglika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj znać jutro jak tam po wymianie tej kolumny kierowniczej. Możliwe że to sprawę załatwi i u mnie też się sprawdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo lepiej pracuje kierownica. Ale pozostało z 2 mm luzu. Ze stukanie trzeba walczyć dalej. Coraz bardziej skłaniam się do tej nieszczęsnej maglownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...