Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mrozik95

Stuki przy kręceniu kierwonicą

Polecane posty

Witam.

Dziś usłyszałem stuki w czasie kręcenia kierownicą przy wyłączonym silniku. Co może być przyczyną ? Dodam, że ostatnio wspomaganie nie usztywnia się wraz ze wzrostem prędkości, jest mało wyczuwalne co się dzieje z kołami. Czy to już będzie koniec magla? Wydaje mi się, że w maglownicy również coś puka ale tylko przy wyłączonym silniku po odpalaniu milkną pukania. Nie znalazłem wycieków oleju do wspomagania, poziom (pewnie od salonu nie dolewane) jest na końcówce cieńszego pręcika w nakrętce zbiornika. Co może być powodem ? Gdzie szukać ? Nie chce na marne rozbierać auta żeby czegoś nie zepsuć, a i warunków brak. Z góry dzięki za pomoc. W linku krótki filmik z dźwiękiem dochodzącym z kierownicy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na uruchomionym silniku stuki mogą być nie wyczuwalne ze względu na to że pracuje pompa wspomagania które niweluje te odgłosy.

Dlatego jak jedziesz na SKP podczas sprawdzania zawieszenie wyłączasz się silnik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

U Ciebie problemem może być magiel.

Potrzebujesz kogoś kto wejdzie pod auto, a Ty będziesz robił krótkie ruchy kierownicą, druga osoba chwyci za magiel bądź końcówki drążków i wyczuje każdy luz ręką...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie pukać w środku magla to próbować kręcić śrubą z postu 23 z tego tematu?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mogą to też być amortyzatory wystarczy otworzyć maskę i położyć palec na śrubę w kieluchu i ruszać samochodem na boki lub w dół lub kierownicą w prawo i lewy, niestety do tego trzeba 2 osoby a najprostszy sposób to pojechać na stacje diagnostyczną (tam gdzie robisz przegląd) i powiedzieć żeby ci sprawdził przednie zawieszenie bo coś stuka i ci przetrzepie na trzepakach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w opolu koszt 20zł ale raczej wszędzie mają taką cene

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze ściąganiem po wymianie wahacza prawego z przodu, byłem na geometrii niby dobrze ale dalej ściąga. I przez to miałem sprawdzany przód na szarpakach i niby wszystko jest okey.


Za mocne wspomaganie może być spowodowane, tym że kierownice mam cały czas pochyloną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha no to pozostaje ci tylko kombinowanie z maglem a jeśli szukasz wycieku to może jeszcze nie zdążyło wycieknąć na zewnątrz a wszystko sie składuje pod gumową osłoną ja tak miałem, w momencie jak już się nie mieściło i kręciłem kierownicą płyn zaczynał pokazywać się na zewnątrz i leciał po drążku... co do stukania to sprawdź sobie te amortyzatory to tylko chwila i dasz rade pod domem a na trzepakach rzadko to sprawdzają. Ja jeździłem po 3 różnych i dopiero na 4 stacji gościu sprawdził na tych śrubach i wyczul na palcu tam stuki, pokazał mi i miał racje... (a wymienione wszystko co możliwe a stuka xD) pytałem go jak to możliwe skoro pokazuje mu ze amortyzatory są z przodu w dobrym stanie to mi powiedział ze cos tam sie dzieje ze to stuka lecz to nie dyskwalifikuje amortyzatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a może łożysko się rozpadło w kolumnie kierowniczej ? albo krzyżak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, objeździłem kilka warsztatów i każdy mechanik stawiał na kolumnę kierowniczą,

więc dałem sobie z tym spokój bo nie jest to usterka zagrażająca bezpieczeństwu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak to najprościej sprawdzić, bez dostępu do kanału ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Musisz dokładnie nasłuchiwać miejsca z którego dochodzą stuki. Na Forum Astry G chłopaki mieli bardzo podobne stuki i problemem właśnie było łożysko kolumny.

edit: poczytaj ten temat, myślę, że jest tam wszystko czego szukasz. Kolega tam wyklucza takie pojedyncze stuki jako że mogłaby to być przekładnia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez fru9o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słychać to tak jakby za kierownicą to wychodziło by łożysko kolumny. Czy od zużytego tego łożyska mogę mieć uczucie luzu na kierownicy w czasie jazdy ?


Wyczytałem, że można sprawdzić krzyżaki bez kanału to spróbuję to ogarnąć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko daj znać jak będziesz wiedzial co to jest bo jestem ciekaw, zawsze będę mądrzejszy jak zacznie mi tak stukać jak tobie, bo jesli chodzi o takie stuki to mechanicy mało tu poradzą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na szybko poruszałem przekładnia i wydaje mi się, że mam luz na krzyżaku przy maglownicy. Jak wymienię to dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy możliwe jest to, że luz wystąpił na kolumnie kierowniczej gdzieś w okolicy samej kierownicy ?
Czy kolumna kierownicza jest we wszystkich rocznikach taka sama?

Edytowano przez Mrozik95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No chyba pisałem Tobie już że tak !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt. :) Też odczuwasz dyskomfort przy prowadzeniu? luz przy minimalnych ruchach kierownicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo jak kolega na filmiku, i dzisiaj byłem z autem u mechanika. Ogólnie szukałem luzów w przednim zawieszeniu bo mi nieraz łupnie coś jak skręcam na rondzie albo przy jakiś dziurach, delikatnym skręcaniu kierownicą itp. No i okazało się że zawias sztywny luzów nie ma i ogólnie jest spoko, łożysko z poduchą robione 1000km temu. Mechanik postawił na magiel i sam sprawdzałem pod autem, on kręcił kierownicą. Wygląda to tak że na drążkach jak się ręką złapie zaraz za maglem to czuć właśnie takie puknięcie jak u kolegi w filmiku. Dokładnie w tym samym miejscu skręcając kierownicą puka u mnie też. No i jest taki delikatny przeskok na tym drążku w momencie tego puknięcia. Jak auto odpalone pukania nie ma. Tylko że magiel suchy i nic nie cieknie, zastanawiam się czy to nie może gdzieś od krzyżaka się tak dziać, albo czy nie ma jakiegoś luzu na maglu. Auto ściąga na prawo, geometria robiona na idealne wskazania z kompa i dalej ściągało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Krzyżak nic do tematu nie wniósł. Dziś wsadziłem nową ( używaną ) kolumnę jutro sprawdzę efekt. Magiel też mam suchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A też masz taki stuk zaraz za maglem na drążku, ja normalnie czuje to puknięcie na tych drążkach. Jutro powiem mechanikowi żeby mi tą śrubą coś poregulował. No i najważniejsze też ci auto ściąga i czy słyszysz nieraz walnięcie jakby coś luźnego w zawieszeniu było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stuki w maglownicy mam, Mi auto zaczęło ściągać po wymianie wahacza. Śrubą na maglownicy ruszałem, to jedynie trochę ciężej kierownica chodzi ale luz był dalej wyczuwalny i bardzo denerwujący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja magla nie ruszam, żadnych regeneracji. Sprawdzę sobie całą kolumnę kierowniczą. Bo to pukanie raczej nie będzie z maglownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jak demontowałem ten łącznik z dwoma krzyżakami to na trzpieniu, który wychodzi z maglownicy i jest na niego zakładany ten łącznik ma luz. Pytałem się gościa co regeneruje magle i mi odpowiedział, że nawet w nowych jest tam jakiś luz. Dodam, że kolumna kierownicza pasuje z anglika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jutro jak tam po wymianie tej kolumny kierowniczej. Możliwe że to sprawę załatwi i u mnie też się sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo lepiej pracuje kierownica. Ale pozostało z 2 mm luzu. Ze stukanie trzeba walczyć dalej. Coraz bardziej skłaniam się do tej nieszczęsnej maglownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×