Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Duke_

ecoFLEX - wszystko na ten temat

Recommended Posts

Wychodząc na przeciw pytaniom (które także sam zadawałem) na temat co to jest ecoFLEX, postarałem się zebrać wiadomości od Opla i umieścić je dla wszystkich mających zapytać o to samo. Myśle że lektura ta rozwieje wiele wątpliwości.

Miłego czytania.

Strategia ecoFLEX

CZYSTA TECHNOLOGIA DOSTĘPNA DLA KAŻDEGO.

Idealne rozwiązanie problemu zużycia paliwa i zanieczyszczenia powietrza po prostu nie istnieje. Każdy model ma inną charakterystykę i określoną grupę klientów. Dlatego też, wdrażając technologię ecoFLEX Opel podszedł do problemu w sposób holistyczny.

Zoptymalizowanie pracy jednostki napędowej z ograniczeniem obrotów biegu jałowego, opony o niskich oporach toczenia, udoskonalenie aerodynamiki i zwiększenie przełożenia przekładni głównej daje efekt w każdym przypadku. Łącząc i dostosowując powyższe modyfikacje do każdego modelu niezależnie, Opel stał się inicjatorem nowego podejścia do „czystej technologii”.


Technologia silników ecoFLEX


ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE DLA OSZCZĘDNOŚCI.

Aby zwiększyć efektywność silników, Opel wykorzystuje zaawansowane technologie optymalizując proces spalania i ograniczając straty spowodowane przez tarcie wewnętrzne oraz nadmierną masę komponentów.


System zmiennych faz rozrządu (VVT)

System VVT pozwala na zmianę cyklu pracy zaworów dolotowych i wylotowych dla optymalizacji przepływ powietrza w procesie spalania.

Stale dostosowuje on parametry pracy do bieżącego obciążenia jednostki, zapewniając zwiększone osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa.


Kolektor dolotowy o zmiennej geometrii

Zmianę długości kolektora dolotowego uzyskuje się za pomocą specjalnego zaworu. Prędkość strumienia powietrza przy mniejszych obrotach zostaje zwiększona dzięki skierowaniu go przez długi i wąski kanał, co zapewnia wyższy moment obrotowy.

Przy wyższych obrotach, dla osiągnięcia maksymalnej mocy, otwiera się krótszy kanał o większym przekroju. Opel wykorzystuje to rozwiązanie w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.


System wielokrotnego wtrysku common rail

Super szybkie wtryskiwacze pozwalają na 8 wtrysków paliwa w ciągu jednego cyklu pracy silnika. Efektywność spalania jest większa – w efekcie zyskujemy na wyższym komforcie jazdy, cichszej pracy silnika, niższym zużyciu paliwa i poziomie emisji spalin.


Zamknięty system kontroli spalania

Świece żarowe z czujnikami ciśnienia w silniku diesla umożliwiają pełną kontrolę ciśnienia w komorze spalania dla precyzyjnego sterowania wtryskiem paliwa. To umożliwia przeprowadzenie procesu spalania w zamkniętej pętli, co poprawia osiągi i efektywność silnika i jednocześnie obniża poziom emisji spalin i hałasu.



Optymalizacja pojazdów ecoFLEX


SZCZEGÓŁY MAJĄ ZNACZENIE.

Wiele drobnych elementów tworzy razem dużą różnicę. Dlatego, aby nadal poprawiać efektywność naszych pojazdów, wszystkie parametry ich pracy są na bieżąco monitorowane i analizowane przez inżynierów Opla.


Aktywna aerodynamika

Please login or register to see this image.



Opór powietrza jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa i emisję spalin, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Z tego powodu wszystkie modele Opel ecoFLEX mają dopracowane elementy aerodynamiczne – od obniżonego zawieszenia i specjalnie ukształtowanego przodu auta po aktywną żaluzję osłony chłodnicy, która dostosowuje przepływ powietrza przez komorę silnika w zależności od jego temperatury.


Opony o niskich oporach toczenia

ecoFLEX_TheecoFLEXConcept_ecoFLEXVehicle

Opory toczenia opon są kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na spalanie.
W przeciwieństwie do aerodynamiki, uważa się, że są one niezależne od prędkości. Obniżenie oporów toczenia może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 4 proc.

Nowoczesne opony o niskich oporach toczenia spełniają te same standardy trwałości, przyczepności i odporności na temperaturę, jak tradycyjne opony.


Optymalnie dobrane przełożenia

ecoFLEX_TheecoFLEXConcept_ecoFLEXVehicle

Dłuższe przełożenia skrzyń biegów pozwalają na zmniejszenie prędkości obrotowej silnika przy tych samych prędkościach jazdy, ale ograniczają dynamikę. Tę niedogodność udało się wyeliminować w modelach Opel ecoFLEX, dzięki połączeniu dłuższych przełożeń ze zwiększoną mocą silników i wysokim momentem osiąganym przy niskich obrotach.


Wskaźnik zmiany biegu

opel_ecoFLEX_ShiftIndicator_384x216_copi

Wiedza, kiedy najlepiej zmienić bieg, to ważny element ekonomicznej techniki jazdy. Większość modeli ecoFLEX Opla wyposażona jest w dobrze widoczny wskaźnik na tablicy przyrządów, który sygnalizuje najlepszy moment do zmiany biegu na wyższy, dla uzyskania maksymalnej efektywności.


System Start/Stop

ecoFLEX_TheecoFLEXConcept_ecoFLEXVehicle

To rozwiązanie szczególnie przydatne w ruchu miejskim – wspomaga oszczędność paliwa
i tym samym ogranicza emisję spalin. Po zatrzymaniu i włączeniu biegu jałowego, silnik jest automatycznie wyłączany. Wznowienie jego pracy następuje w płynny sposób po ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła.


Układ Odzyskiwania Energii

Inteligentny system rekuperacyjny pozyskuje energię kinetyczną podczas zwalniania i hamowania. Zapewnia on dodatkowe ładowanie akumulatora zasilającego urządzenia elektryczne, więc alternator pracuje pod mniejszym obciążeniem. Układ ten wspomaga też redukcję zużycia paliwa i emisji spalin.


Kontroluj spalanie

Ważnym elementem funkcji ecoFLEX Drive jest wskaźnik wyznaczający optymalny moment zmiany biegu. Poza tym, funkcja informuje, które urządzenia pokładowe zużywają najwięcej energii i jak zmieniało się zużycie paliwa na dystansie ostatnich 50 kilometrów. Wszystkie te dane prezentowane są na wyświetlaczu informacyjnym pomiędzy wskaźnikami.


Kompresor klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury

Opel_ecoFLEX_ZafiraTourerECC_384x216_zat

Układy klimatyzacji w modelach ecoFLEX wyposażone są w kompresor sterowany czujnikami temperatury, który włącza się tylko wtedy, kiedy to potrzebne. Taki system nie tylko lepiej kontroluje jakość powietrza wewnątrz pojazdu, ale także zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin w porównaniu do tradycyjnego układu, gdzie kompresor jest cały czas napędzany od silnika.

Źródło:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miejmy nadzieję że te ich nowoczesne technologie w silnikach nie polegają na tym co w VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

+ audi i chyba bmw ?

Najważniejsze ze prawda wyszła na jaw

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten cały ecoflex, hmmm coś w tym jest,bo moja pierwsza insignia paliła 6.5 na 100 hb,a teraz kombi ecoflex pali6.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak Wy jeździcie ale ja nie mogę zejść poniżej 8,5 (bez ecoflexa)

chyba zacznę zmieniać biegi jak się shift zapali.... ale wtedy zarżnę turbinę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ja tak nie jezdze,jak by mi diesel palil 8,5 to zostaje przy turbo benzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a moze jednak nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi pali w mieszanym około 7,2-7,5 - liczone z tankowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki silnik, jaka skrzynia i czy ecoFLEX czy normalna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, ten przycisk ECO w ecoFLEX'ie daje cos w spalaniu czy tylko jest bo jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przycisk ECO w iśce to system start/stop silnika

domyślnie jest włączony ale możesz go tym przyciskiem wyłączyć (niestety chyba po każdym odpaleniu od nowa)

występuje jako opcja

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki zubi, do czego służy to wiem tylko czy w praktyce jest różnica w spalaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest różnica, tylko szkoda że tego czegoś nie idzie na stałe wyłączyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, jest wyłączone do ponownego odpalenia silnika. Powiedz, czy to aż tak wkurzające jest aby to na stałe wyłączać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idzie się do tego przyzwyczaić aby na skrzyżowaniu trzymać sprzęgło, tu bardziej chodzi mi o żonę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakich silnikach montowany jest ten Ecoflex ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z pewnoscia w 2.0 CDTI

czy w beznzynie to nie wiem, w 2.8 V6 i innych z turbo z pewnoscia nie bo kolidowaloby to samo z soba

w innych trzeba byloby sprawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Widziales OPC w ecoFLEX'ie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy tu była mowa o opc?

Polif ma 1.4T 1.6T w Eco..,ecoflex to opcja a jak by ktoś chciał to i w opc dołożą start stop

Edited by jaromat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

teoretycznie masz racje ale ecoFLEX to caly pakiet nie tylko sam start/stop

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i coś jest nie tak. Jeśli zatrzymam pracę silnika siłą a więc zatrzymując auto bez sprzęgła to po wciśnięciu sprzęgła silnik sam odpala ale np na światłach gdy zatrzymam auto, wrzucę na luz i puszczę sprzęgło to już sam nie gaśnie tak jak powinien. Coś jest ogólnie nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze wylacz automatyczna klime i ustaw na manual,podczas wypalania filtra tez system silnika nie zgasi,otwarte drzwi badz nie zapiete pasy tez go nie wylaczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klime mam wyłączona, tzn na przycisku sniezynki, reszta jest też tak jak trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

ustaw temperature manualnie zeby ten guzik sniezynki byl wylaczony i wtedy sprobuj,u mnie za kazdym razem wylacza

Edited by jaromat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...