Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Slavomir

P0131 Z20NET

Polecane posty

Witam

Mam taki problem, podczas wymiany uszczelki pod pompa vacum odpisałem wtyczkę od pierwszej sondy. Po zakończeniu prac podpialem wszystko tak jak było i zaświecił check, błąd P0131 niski napiecie sondy. Faktycznie jest niski i utrzymuje się na wartości max 200mV. Styki czyściłem bez zmian. Czy samo odpiecie sondy mogło ją uszkodzić? Ruszalem przewodem ale napięcie się nie zmienia. Po skasowaniu błąd powraca. Czy w takim wypadku wymieniać sondę czy bawic się w wymianę przewodu i wtyczek? Miał ktoś podobny przypadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpięciem i podpięciem nie uszkodzisz sondy. Możliwe że skończyła swój żywot a całe zajście z vaco to zbieg okoliczności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki,pewnie faktycznie zbieg okoliczności.

Tak się zastanawiam a czy jej niedomaganie czyli praca nie w pełnym zakresie mogła powodować delikatne szarpniecia w okolicach 2tys. obrotów ale na zimnym? Jak się na grzeje to problemu nie ma. Sytuacja bardzej odczuwalna nq gazie niż na Pb.Swiece oczywiscie wymieniłem innych błędów brak.

Edytowano przez Slavomir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zrobiłem dokładnie ten sam zabieg i objawy te same. Uszczelniałem pompę vacum przy czym były rozpinane wtyczki. Po przejechaniu kilku km błąd P0131-00 Obieg prądowy czujnika O2, za słabe napięcie (Rząd 1, Czujnik 1)

Pomoże ktoś jak dokładnie zdiagnozować sondę ? Ewentualnie co w instalacji sprawdzić. Wartości w opcomie z sondy stoją w miejscu. Sonda nie faluje. Korekta krótkoterminowa zatrzymała się na 0%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyszło jednak że sonda kaput po podmianie na inną zaczęła pracować. Czy można do Z20NET zastosować sondę z Saaba z tego samego silnika ? Sonda lambda Boscha dedykowana do Saaba jest dwa razy tańsza niż ta do Opla. Wtyczki mają identyczne. Różnią się tylko długością przewodu. Sonda do Opla 383 mm, do Saaba 443mm Czy długość przewodu ma znaczenie dla Ecu ? Numer oryginału do Opla 0258006654, do Saaba 0258006623. 

Dedykowana sonda Boscha do Saaba - 179 zł, do Opla 400zł

Opel - 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Saab -   

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem taką do saaba, właśnie za 180zl. Już półtora roku i wszystko okej. Na starej sondzie, tej uszkodzonej miałem na wtyczce napis saab więc albo ktoś tak już kiedyś wymieniał albo była ori. 

Nie ma co przepłacać; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na mojej starej również na wtyczce napis saab. Kupowałeś z Boscha ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

:)

Edytowano przez Klosiu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie, kupowałem z Boscha; )

Edytowano przez maydayovsky

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

potwierdzam dla potomnych sonda Bosch dedykowana do Saaba pasuje do naszych Z20NET. Za sondę zaplacilem 165zl to nie ma sensu kombinować z uniwersalnymi i sztukowac wtyczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać info gdzie kupowałeś tę sondę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sklepie motoryzacyjnym u mnie w miescie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

numer Bosch 0258006624 zapytaj tu na forum

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Nie wiem czy to przypadek czy jednak jakaś zależność ale już w drugim aucie miałem dokładnie taka samą sytuacje - po odpięciu i  podpięciu wtyczki od sondy pojawia się błąd P0131 .
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×