Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

powsianka

[TUT] Wymiana rozrządu 1.9 cdti

Polecane posty

Pasek i cały rozrząd wymieniłem ponieważ kupiłem auto i nikt nie był w stanie określić daty wymiany.

A więc wygląda to tak :

1. Zakładasz blokadę wałka rozrządu od strony chłodnicy ( z drugiej strony nie włożysz ponieważ kolektor dolotowy na to nie pozwoli)

2. Montujesz blokadę na wale korbowym

3. Luzujesz śrubę centralną wałka rozrządu

4.Zakładasz pasek (na pasku masz znaki) tak żeby wszystkie znaki z paska pasowały ze znakami na kołach

5.Naciągasz napinacz

6. Przytrzymujesz koło zębate i dokręcasz śrubę centralną (moment z tego co pamiętam to ok.90Nm)

7. Demontujesz blokady 

8. Kręcisz wałem tak żeby koło wałka zrobiło dwa pełne obroty

9. Zakładasz blokadę wałka i delikatnie kręcisz wałem aż usłyszysz kliknięcie

10. Zakładasz blokadę wału . Jeżeli możesz spokojnie(bez oporów ) wkręcić śrubę M6 przez blokadę do koła zębatego  to jest ok jeżeli nie to luzujesz śrubę wałka i korygujesz i tak do skutku aż blokady będą pasować bez oporów i znaki na napinaczu będą się zgadzać.

Za takie spalanie może odpowiadać wiele rzeczy nie tylko rozrząd. Np.: podparty zawór EGR , zapchany DPF , nieszczelność podciśnień w  układzie sprężarki, niezakodowane lub źle zakodowane wtryski do ECU, uszkodzone łożyskowanie lub zatarte klapki zawirowań w kolektorze dolotowym itp.

Nie załamując kolegi od czegoś trzeba zacząć. Najlepiej od tego co jest na wierzchu czyli : filtry powietrza paliwa , ustawienia rozrządu, zawór EGR i podciśnienia (jeżeli masz silnik z przed 2007 to jest koło separatora oleju taka puszka (rezonator lub jak kto woli akumulator podciśnienia) który lubi się rozszczelniać po 2007 zostało to rozwiązanie wyeliminowane) , dobrze by było wpiąć się po komputer . Jak coś to czekam na pytania

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za tak szczegółowy opis. Pożyczyłem blokady i tak na szybko, zdemontowałem dziś koło pasowe wału, założyłem blokadę na wałek od wylotu (na dolotowy też się da bez problemu), obróciłem silnikiem poprzez koło wału aż zaskoczyła blokada na wałku. Znak koła zębatego wału korbowego zatrzymał się mniej więcej na godzinie 9ej, a wypustka tego koła na mniej więcej 6ej, więc z grubsza niby ok. Dalej założyłem blokadę, ale nie udało mi się wkręcić śruby poprzez otwór przyrządu w koło zębate wału. Co prawda robiłem to od dołu - z kanału. Jutro zrobię sobie lepszy dostęp i zobaczę jak to ustawienie wygląda, że nie daje się zamontować do końca blokady.

Wygląda na to, że będę musiał zluzować koło wałka rozrządu. Masz jakiś patent na odkręcenie tej śruby, odkręcałeś ją na założonych blokadach? Pytam bo nie mam doświadczenia w takich sprawach a nie chciałbym uszkodzić wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmiało na założonej blokadzie możesz odkręcić tą śrubę. Jeszcze jedna ważna rzecz dotycząca blokady wału. Śruba M6 ma pasować w otwór pomiędzy wypustką a a a śrubą M4 tą od pompy oleju i tylko jedna pasuje . Nie ma znaczenia czy od spodu czy skręcisz koła w lewo i od tej strony jest dostęp . Śruba musi wkręcić się bez oporów ręką. A tak na marginesie to właśnie o to mniej więcej chodzi :)

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

A takie coś się przyda do przytrzymania koła przy dokręcaniu śruby.EN-47634

598c1d3a2a019_2017-08-10(1).png.63293006463f3dac7f899944663c8ff9.png

a tu jeszcze instrukcja :) 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez artwal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widać, że w Oplu nastąpiła jakaś refleksja odnośnie procedury ustawiania rozrządu, bynajmniej w nowszym silniku 2.0 CDTI. Znalazłem manual dla Z19DTH i tam nie ma mowy o luzowaniu koła wałka:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Ale np. Fiat dla Stilo 1.9 MultiJet 16V 140KM z lat 2004-05 przewiduje luzowanie tego koła. Znalazłem w sieci taką instrukcję: 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

W instrukcjach serwisowych Alfy Romeo też tak jest.

No nic, chyba spróbuję dorobić sobie "przyrząd", żeby dokręcić potem śrubę wałka. Paska raczej nie będę wymieniał bo zgodnie z historią serwisową ściągniętą z Opla rozrząd przepracował 25 tys. od wymiany. Tylko nie widać na nim już znaków, albo ich nie było bo na niektórych podobno nie było tych znaczników.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia które dołączyłem to instrukcja z TIS`a i dotyczy silnika Z19DTH. Baza danych z bodajże 2010 roku. Czyli ta procedura już istniała i jest opisana :) :).

 A dla czego wszędzie są skróty ???. Tego najpewniej najstarsi górale nie wiedzą. Jeżeli chodzi o znaki na pasku to potrzebne są do pierwszego montażu paska ,ponieważ pozwalają na manewr kołem wałka. Jak już masz założony i napinacz jest dobrze naciągnięty . To po prostu bym: Zablokował wałek , poluzował śrubę , i powoli obracał wałem aż blokada wału będzie na swoim miejscu po czym dokręcił śrubę .Przez cały czas obserwując czy pasek jest prawidłowo napięty. Wtedy wyjdzie czy pasek był ustawiony na znaki :). Jeżeli tak to zrobisz korektę jeżeli nie to zabraknie ruchu  na kole wałka ,lub zmieni się naprężenie paska .

  

 

Edytowano przez artwal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Graty dla z19dt kupione, starałem się wybrać rzeczy z najwyższej półki. 380zł poszło. W sierpniu może wymienię sam

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I stało się, rozrząd wczoraj wymieniłem bez jakiekolwiek blokady, Wystarczy wiedza jak układać zębatki i pasek. 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota.

Następnym razem jak będę robił rozrząd w Z19DTH 16v 150KM to też może się na taki filmik szarpnę :D:D:D.

A może założyć osobny temat ??? Dotyczący tego silnika ???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ustawilem rozrzad z blokadami i odkreceniem kola zebatego walka i jest poprawa - spalanie na biegu jalowym spadlo do 0,9 l/h (silnik zagrzany, bez klimy, swiatel). Nie wiem jeszcze jak to bedzie w trasie, nie mialem okazji porownywalnie tego sprawdzic. Ale juz samo to chwilowe spalanie pokazuje ze z tym ustawianiem rozrzadu wcale nie musi byc tak hop sup. Okazalo sie tez, ze pasek byl za slabo naciagniety - ok 1 cm ponizej otworu wskazujacego prawidlowe napiecie.  

Co do pozostalych mozliwych przyczyn podwyzszonego spalania to na Techu bylem wczesniej i zadnych bledow a korekty wtryskow okolo 0,5 a na 3 wtrysku do + 1,5. Klapki wydaje sie ze chodza ok, filtr powietrza k&n wysokoprzeplywowy wymienilem na nowy zwykly, dpf moze cos szwankowac bo w ciagu 2000 km wypalal sie 2 razy w czasie jazdy i raz poprzez techa a dzis zapelnienie bylo 60%. Podcisnien jeszcze nie sprawdzalem. Przebieg VC to 175 tys., Dpf ma 75 tys.km, EGR 19 tys. km, turbina 2 tys. - wymieniane w niemieckim Aso. Po wymianie turbo auto przejechalo 200 km i mialo stluczke w Niemczech - pekniety zderzak wgniecione 3 chlodnice z czego tylko ta od wody sie rozszczelnila. Tam stala 4 miesiace. W takim stanie ja kupilem i naprawilem. Od poczatku zauwazylem tez taki jakby gryzacy zapach spalin, ktory czasem czuc w kabinie na postoju. Potem zauwazylem troche oleju ktory splywal od stopki przewodu olejowego turbo i dalej na rure wydechu, byc moze to jest ten zapach, wczoraj wymienilem uszczelke na tym przewodzie. Zobacze czy przestanie leciec.

Edytowano przez sozo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to już nie ten temat i dział ale:

U mnie wygląda to tak : silnik 278600 km przebiegu , na wolnych obrotach bez klimy i świateł od 0,6 do 0,7 l/h , jazda przy głaskanym pedale gazu średnie  od 5,3 do 5,5 l/100 a przy 180 km/h na autostradzie  6,4 do 7,0 l/100 km.

Sprawdź układ dolotowy (ciśnienie ładowania , kiedy załącza się turbina , czy czysty jest czujnik doładowania w kolektorze) ponieważ zbyt szybko zapełnia się DPF . Też objawem zabijania się DPF jest niedomagający EGR. Chociaż wtedy wywalało by błąd o nieszczelności układu dolotowego. Sprawdź czy nikt nie pozamieniał wtrysków i czy prawidłowo są zakodowane w ECU.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takiego spalania wlasnie oczekiwalem jak u Ciebie, ale widac poza ustawieniem rozrzadu cos tu jeszcze niedomaga. Wtryski pozamieniane nie sa, podjade na techa sprawdzic zakodowanie wtryskow, bo Cdeif2 do ktorego mam dostep raczej tu nie pomoze, no i posprawdzam pozostale Twoje sugestie. Fajnie by bylo gdyby to byl tylko zabrudzony czujnik :) Jeszcze zauwazylem ze, temperatura silnika nie jest stabilna tzn. po okolo 10 km nagrzewa sie do 85 st wg BC, wtedy termostat otwiera na duzy obieg a potem temp. wacha sie w przedziale 80-85.

Jeszcze mam jedno pytanie odnosnie blokady walu, czy ta ktorej uzywales bez problemu przylegala cala powierzchnia tego lizaka do kola zebatego? Bo moja firmy Mark-moto jakos tak niekoniecznie. Nawet jak wykrecilem ta srube ustalajaca z lewej strony, co eliminowalo ewentualny wplyw pozycji wypustu na kole walu, to sam lizak albo przylegal dolem albo gora. A srednica niby wieksza od glowki sruby kola. Przy ustawianiu pozycji walu lizaka przykladalem oczywiscie tak, zeby lapal wypust na kole walu. Ogolnie kolo walka rozrzadu cofnelem o nie cale pol zeba. Znajomy mechanik doradzil mi ze mozna jeszcze w razie czego ewentualnie cofnac jeszcze minimalnie kolo walka bo to czasem milimetry moga miec znaczenie a z blokada ktora mialem moglo byc male przesuniecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego Artwal Twoje posty w tym temacie bardzo duzo wyjasniaja, ale jak bedziesz mial taka mozliwosc, ja jestem za. Czy nowy temat, to do przemyslenia bo jednak wiele elementow wspolnych dla obu silnikow a tez sa istotne roznice. Ja moge sprobowac przetlumaczyc podeslanego przez Ciebie manuala z TISu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega 'zrób to sam' na YT robił niedawno z19dth również bez blokad. W z19dth dolny znak również ma być na godzinie 9 i też można sobie przenieść ten znak na obudowę jak ja to zrobiłem we filmiku dłutem. Nie mogę zrozumieć czemu konstruktorzy tam nie zrobili znaku na obudowie pompy oleju. 

 

No nic, tak czy inaczej ja w swojej furze musiałem poprawić mocowanie łapy. Przykręcając ją, widziałem, że jest lekko poza osią i myślałem, że będzie ok. Były jednak drgania w kabinie. Dziś poprawiałem: 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem na YT film

jak pan  wymienia pasek . Jest w nim taki fajny moment jak pasek nie pasuje ani w lewo ani w prawo.Więc pan bierze klucz i przekręca wałek tak aby pasek pasował. Powiem tak jeżeli by jakiś mechanik tak mi zrobił w moim aucie to zatłukłbym go tym kluczem a warsztat spalił. No ale cóż zrobić :D:D. Poza tym szczegółem ok. Dół silnika czy w 8v czy 16v jest prawie taki sam i wzięty z fiata .Do JTD były potrzebne blokady i może dlatego nie ma znaków ( a może żeby serwisy zarabiały)  Różnice największe są w budowie głowicy i to determinuje dokładniejsze ustawienie kół rozrządu.Jak się okazuje pasek paskowi nie równy.Poza tym blokady są pewniejsze i jest większa pewność że nic się nie poprzestawia np. przy montażu paska. Mowa że godzina 9 to takie troszkę wróżenie z fusów bo u jednego jest 8.45 a u drugiego 9.15 . Ale oczywiście niech każdy robi jak chce to tylko moja opinia i nikogo nie mam zamiaru ani obrazić ani uczyć. Ja się dzielę tylko swoim doświadczeniem. Pozdrawiam wszystkich :ok:

Kolego Sozo twój mechanik ma racje każdy milimetr w dieslach ma naprawdę wielkie znaczenie,ponieważ wtrysk paliwa jest dzielony na kilka dawek.I każda musi trafić w punkt (jeżeli chodzi o ustawienie na oko troszkę w lewo troszkę w prawo to co do tego jestem sceptykiem) .Jeżeli chodzi o blokady no to niestety robią je chińskie małe rączki i faktycznie się mogą różnić :D. Najdokładniejsze ustawienie GMP daje czujnik zegarowy.Ale to już wyższa szkoła jazdy lub więcej roboty. Na pokrywie rozrządu powinieneś mieć taki szeroki kod paskowy a pod nim ciąg liter i cyfr.To są kody IMA wtryskiwaczy. Czytając od lewej do prawej pierwsze 9 znaków to IMA pierwszego wtryskiwacza drugi ciąg 9 znaków to drugi wtrysk itd. i na tej podstawie możesz określić czy wtryski są oryginalne czy któryś był wymieniony lub zamieniony. Sprawdź wtyczki wtrysku czy dobrze przewodzą ponieważ zły styk może przekłamać dawki korekcyjne (szczególnie na trzecim wtrysku).Zrobić jeszcze można próbę przelewową i sprawdzić czy wtryski nie leją przypadkiem .

Edytowano przez artwal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie spalanie na biegu jałowym po rozgrzaniu, bez klimy i pobieraczy prądu, spadło u mnie z 1,1 na 0,8 l/h. Czasem na kilka sekund wahnie się na 0,9 lub 0,7, więc poprawienie ustawienia rozrządu z odkręcaniem koła wałka rozrządu w moim przypadku przyniosło mierzalny efekt (dodatkowo wyczyściłem jeszcze tylko czujnik podciśnienia, który mocno zarzucony był sadzą). Czyli te pomijalne dla niektórych niuanse mogą mieć jednak znaczenie. A gdyby tak kolega z powyższego filmiku dostał na wymianę akurat pasek bez znaków, to rozrząd pewnie byłby przestawiony o 1 ząbek. Nie wiem jak jest teraz ale jak czytałem posty sprzed kilku lat to zdarzały się paski bez znaków, m.in z Conti. Po za tym bez blokad nigdy nie mamy pewności, że przed wymianą rozrząd był ustawiony prawidłowo. Jak dla mnie zasady opisane w TIS to podstawa i powinny być tu wyznacznikiem. Ale jak pisze kolega, każdy robi według własnego uznania, tylko potem czasem trzeba wałkiem rozrządu pokręcić to w przód to w tył, no a czasem nawet warsztat można mieć spalony ;)

W kwestii ustawiania napinacza jest jeszcze takie małe ułatwienie, bo nie zawsze dobrze jest widoczny ten główny wskaźnik i jego ustawienie względem kółka w podstawie napinacza. Otóż pod śrubą napinacza są takie dwie wypustki i przy prawidłowym ustawieniu pomiędzy te dwie wypustki przesuwa się małe okrągłe wgłębienie w kole napinacza. Jak nie byłem pewien czy naciąg już jest dobrze ustawiony to cienkim drucikiem sprawdzałem czy wgłębienie znajduję się już pomiędzy, widać to na poniższym rysunku z TIS (strzałka z lewej):

59a2b309a09a9_npinaczcdti.jpg.cc2b26a1b7721c1310d0166800d06f4f.jpg

Ogólnie po zimnym rozruchu silnik pracuje dość nierówno. Wtyczkę 3 wtrysku odpiąłem, wygląda tam wszystko ok. Dodatkowo prysnąłem tam Isolem. Coś jeszcze tam można zrobić? Jak pisałem wcześniej korekta na 3 była najwyższa ok. +1,5 mm3 (poniżej zdjęcie). Po kodach IMA to nie sprawdzałem wtryskiwaczy wcześniej, tylko patrzyłem na to czy wtyczki nie są pozamieniane (da się zamienić wtyczki 2 i 3 wtrysku). No ale teraz dzięki podpowiedzi kolegi sprawdziłem to i jest w porządku, wszystkie nr i kolejność się zgadzają. Jutro spróbuję podjechać i sprawdzić czy są te same kody IMA są zakodowane, tylko nie wiem czy Autocom w cdti ma taką możliwość. A i jeszcze zastanawiam się czy wtryski nie były wymieniane, bo na obudowie rozrządu są jeszcze pozostałości po jakiejś naklejce, choć w trochę innym formacie. Chyba, że to coś zupełnie innego.

59a2e560f3e4b_Imawtryskiwaczy.jpg.e06e675972f5eaa6edefc96e0fb41fb8.jpgkorekty.jpg.0422557ced65781b63251a6b63e00374.jpg

 

Edytowano przez sozo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie jest najgorzej TIS mówi że od +6.0 do -6,0 jest dobrze :mysli:. Zastanawiające jest u kolegi to notoryczne zapychanie DPF . Czyli za dużo sadzy a to świadczy o za bogatej mieszance. Sprawdź dokładnie co się dzieje za przepływką czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza. Oraz czy turbina ładuje jak tak to ile.

Jakbyś zamienił wtyczki dopiero byś miał rodeo. Chodzi mi o to czy same wtryski nie są fizycznie zamienione ponieważ niektórzy kowale wbijają w to co gdzie było bo wtrysk to wtrysk :D. Może być tak że koledze wtryski leją a to sprawdzić najlepiej na stole. Może od tego strzału w przód przepływka padła i czy naprawdę cooler nie jest dziurawy . Jednak znając życie pewnie jakaś pierdoła pęknięty wężyk podciśnienia,luźna wtyczka czyli zanim demontaż poważnych rzeczy to pierdoły trza oblecieć. Może też trzeba chwilę poczekać aby się ECU odoptował do nowych warunków. Można by było sprawdzić ciśnienie sprężania. Źle ustawiony rozrząd + np. lejące wtryski = wypalone lub nadpalone tłoki :ok:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ups, ale palnąłem z tymi wtyczkami :) , a zasugerowałem się chyba wcześniej czytanym postem gdzie ktoś przestrzegał przed zamianą wtyczek po wymianie wtrysków. Te +-6,0 to podobnie jak ze zużyciem oleju 1,0 /1000km :) . Dpf - ostatnie wypalanie nastąpiło po 900 km, a więc produkcja sadzy jest, bo powietrza za mało - nieszczelność na dolocie? Hm może ma to jakiś związek z takim dziwnym dźwiękiem słyszalnym w kabinie podczas jazdy, szczególnie przy przyśpieszaniu - nazwałem to roboczo "gotujące się ziemniaki" ;) Z turbiną to zauważyłem wcześniej, że czasem brakowało jakby mocy tak koło 2 tys. obrotów wzwyż, a przy następnej jeździe niby ok. A w piątek jak zaglądałem do wtyczki to po dociskałem też jeszcze raz m.in. przewody przy zaworze podciśnienia turbiny. No i teraz jest lepiej, jeździłem dziś dość sporo i wyraźnie było czuć, kiedy załącza się turbo.

Fizycznie przepływka raczej nie powinna niczym oberwać bo uszkodzenia na samochodzie były niewielkie, acz kosztowne, chyba że od przeciążenia jeśli to możliwe. Intercooler i tak wymieniłem od razu razem z chłodnicą wody a od klimy zostawiłem jak się okazało, że jest szczelna. 

No nie z tymi tłokami to chyba aż tak źle nie będzie, a rozrząd przecież był ustawiony chyba co najmniej tak dokładnie jak u znakomitej większości posiadaczy Z19DTH :) No ale z wtryskami to nie wiadomo, chyba pokombinuję jeszcze z próbą przelewową a jutro może złapię kogoś z Autocom lub KTS odnośnie kodowania i doładowania. 

I znalazłem elektromechanika z KTS-em - wtryski były zakodowane poprawnie, kody się zgadzają, ciśnienie doładowania prawidłowe nie zauważył żadnych odchyłek, błędów z silnika brak, wg niego wypalanie DPF co 900 km jest w normie jak się nie jeździ tylko w trasy. Zasugerował próbę przelewową. A wcześniej zrobiłem ok. 150 km w trasie z miasta do miasta, w tym 3-4 km po mieście i spalanie z kompa wyszło 5,4 l/100 km, fakt że przy raczej oszczędnej jeździe. Więc jest dużo lepiej, nawet biorąc pod uwagę, że BC zaniża spalanie o co najmniej 0,4 l. 

Edytowano przez sozo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na to właśnie zwracałem uwagę. Dobrze sprawdź wężyki gumowe bo lubią pękać. To jest bardzo ważne ponieważ podciśnienie steruje VNT w turbinie.Turbina jest załączana pow. 2000 obrotów i są zamykane klapki .

Widzę u kolegi progres :D:ok: z tym spalaniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak założyć pasek rozrządu w z19dt. Gdzie i jakie znaki: 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie koledzy jak byłby mnie rozrząd ustawiony od 50 tysięcy tak jeździłem, 

Zobaczcie jeśli znaki z paska ustawiłem na znak koła rozrządu i znak walu, pasek po prawej stronie luźny, nie szło go naciągnąć 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Góra wałek znak obudowy znak paska ok 

A o tyle musiałem przekręcić wał żeby się zgrał, znak wału że znakiem paska i przestawil się na godz 9 śrubokrę pokazuje gdzie znalazły się znaki, i pasek po prawej stronie się naciagnał, 

Następne zdjęcie pokazuje o ile było przestawione czyli 1,5cm 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja własnie wstawiłem do mechanika na wymianę rozrządu wraz z pompą, paska i sprzęgła alternatora oraz rolek napinających. Mam tylko nadziję, że zrobią to dobrze :/ naczytałem się tutaj na forum na temat spalania na postoju, jedni twierdzą, że mają około 0.7 / 0.8L na komputerze, u mnie cały czas pokazuje około 1.1L. Coś tam wyczytałem, że może być pasek trochę przesunięty :o mogłem tego nie czytać hehe, teraz mam obawy i podejrzenia ... :):):) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego takie spalanie to ja mam na zimnym z rana, z dogrzewaczem no trochę więcej bo 1,3 1,4 l ale mam dogrzewacz silnika 

Na ciepłym mam 0,5 czasem 0,4  no i czasem 0,6 

Edytowano przez suchy201180

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na zimnym mam około 1.4, na rozgrzanym pokazuje mi 1.0 - 1.1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To coś masz nie tak, jak podejrzesz rozrząd to sprawdź, masz mój przykład przestawienia, 4 razy ustawiane zawory płytkami bo klepaly, więcej oznak nie było, jak widać na przestawiony miał moc 190 koni, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×