Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

luke.popek

Remont silnika 150KM - uszkodzona głowica, blok silnika

Recommended Posts

Witam

Ostatnio z silnika zaczął mi ubywać płyn chłodniczy na początku myślałem że to wyciek z chłodnicy ponieważ było widać, że jest trochę mokra. Tydzień temu zrobiłem rozrząd, przejechałem z 40km i skończył się płyn chłodzący w zbiorniczku temperatura podskoczyła do 105 oC. Zatrzymałem się i delikatnie odkręciłem korek od zbiorniczka płynu chłodzącego. Troszkę płynu wróciło do zbiorniczka, temperatura od razu spadła do 85-90 oC dolałem trochę wody destylowanej abym mógł wrócić do domu. Wczoraj mechanik zaczął rozbierać silnik, na głowicy widać pęknięcia pomiędzy zaworami (zdjęcia poniżej) oraz na bloku silnika w tłoku 2 widać uszkodzenie powłoki, nie jest już ona idealnie gładka jak na reszcie. Pewnie dostawał tutaj wodę z pod uszczelki. Mechanik mi mówił, że nie wiadomo jeszcze w jakim stanie jest tuleja na tym tłoku i czy przypadkiem ona nie jest pęknięta.

Możecie mi powiedzieć, doradzić, czy jest sens naprawiać ten silnik czy szukać nowego na swapa?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy miałeś jakieś dodatowe objawy? U mnie też znika płyn chłodzący i nie mogę znaleść wycieku.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli remont wyniesie Cię z 4 koła to bym swapa robił 6tyś coś wychodzi na 2,0T a stare kalmoty Z19DTH możesz jeszcze opchnąć...


No chyba, że sam słupek kupisz do Z19DTH za jakieś 2 klocki to też będzie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powstaje jedno pytanie od czego takie masakryczne szkody

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przetłumaczę bo masz problem z czytaniem pomiędzy wierszami...

Powodem takich masakrycznych szkód jest to że "była uszkodzona uszczelka pod głowicą a co za tym idzie płyn chłodniczy zaczął się dostawać do bloku silnika a jakie tego skutki były a takie, że popękały gniazda zaworów i głowicy..." Kapejszyn ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm widzialem auta po padnietej uszczelce,gdzie plyn byl spalany w komorze,ale pierwszy raz widze takie szkody....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tutaj akurat mamy skrajny przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to że plyn chłodzący wymył ( rozrzedził ) olej i tłok nie miał smarowania stąd te szkody.

Wy Tap ane

Edited by Robinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wiesz co się dzieje jak woda dostanie się do oleju ?

Mi to wygląda na przegrzanie (może ktoś jeździł z małą ilością czynnika chłodniczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem jak wygląda płyn chłodzący zmieszany z olejem. Utrata właściwości smarnych na skutek dużego rozrzedzenia w końcu na tym cylindrze było pęknięcie głowicy. reasumując - pęknięcie+niski poziom płynu chłodzącego+utrata właściwości smarnych -》efekt końcowy

Wy Tap ane

Edited by Robinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam - i jaki wniosek ? czy drugi słupek czy remont ? , wiesz jesli o mnie chodzi to ja bym sie koncentrował na drugim słupku , bo jest cały nie ruszany(wiadomo powinien byc z pewnego zródła lub w samochodzie , ogledziny i dopiero go kupujesz a nie lezacy gdzies na palecie pod płotem i z zapewnieniami sprzedawcy ze to jest igła a jesli nie bedzie chodził to zwrot kasy:) , ale kto go wymontuje ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) , jesli chodzi o remont tego twojego to hymm wiesz ze koszt samej uszczelki pod głowica i remont jej nie zamknie sprawy . wymiana czesci na pewno bedzie wieksza moze nie wynikajaca z ich zuzycia , ale i samej zasady ze jak juz rozebrales to trzeba nowe włozyc bo potem jak cos klęknie to sumienie bedzie gryzło ze moze to ta czesc sie popsuła .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie,mam motor 1.9 cdti dth,

Dzisiaj zauważyłem u siebie w zbiorniczku wyrownawczym że płyn zrobił się czarny,czy myślicie że to uszczelka pod głowica czy może jeszcze gdzieś indziej się dostawać płyn

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłodniczka oleju - do weryfikacji szczelnośc. Plus wymiana uszczelki pod chłodniczkę.

Wysłano z San Escobar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie później sobie też pomyślałem o chłodnicze oleju,chcę ją sprawdzić w taki sposób, że odłącze od niej węże od wody złącze je jakimś kolankiem i odpale silnik tylko nie wiem czy obrazu pojawi się olej z miejsca gdzie były podłączone węże czy trzeba trochę pojeździć? I czy mogę tak jeździć z odłączonymi wężami? czy olej nie będzie się za mocno grzał

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,sprawa się wyjaśniła, przyczyną czarnego płynu w zbiorniczku była uszkodzona pompa wody,musiało jakoś stawiać ją bokiem,bo wytarł się trochę wirnik z tyłu i głowica, w efekcie dało to kolor czarny który był w zbiorniczku (adalbym sobie głowę uciąć że to olej) dziwne że pompa nie ciekła mimo takiego zużycia, dodam tylko że miała niecałe 20 tys przebiegu

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...