Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Labobas

Kluczyk na desce i brak mocy...

Polecane posty

Nie wiedzialem w sumie ,gdzie ten temat wrzucic.

Mialem przygode.Auto jechalo jak zawsze,stanalem na myjke,zeby go oplukac.Auto przejechalo raptem 50km.Po myciu wsiadlem odpalam...samochodzik z kluczykiem.Zgasilem i odpalilem od nowa i nadal swieci mi prosto w oczy.Jednak auto nie przerywa,nie szarpie.Wyjezdzam na glowna droge ...przyspieszam.Ospale to robil.Nie byl to totalny mul jak przy odpietym wezyku od turbiny,ale mulek i wkrecal sie tylko do 4 tys obrotow.Wrzucilem na luz,dodalem gazu i nadal do max 4tys. obrotow.Mialem pocoma ze soba to mowie jak dojade to podlacze i sprawdze.Podjechalem,chyba wylaczylem auto.Ottworzylem wjazd.Wrocilem zapalic auto.Zapalilem,kluczyk swieci i nie chce sie wkrecac.Cofam dalej,zeby zaparkowac i bach...kluczyk zniknal;)Auto wkreca sie jakby nigdy nic.

I tu najlepsze.Podpialem opcoma i czysto......

Jakies standardowe polaczenie CAN i inne bzdury,ktore op com lubi generowac.Czasem opcom wywalal,ze nie moze sie placzyc,a mimo to sie laczyl i tyle z jakis rewelacji.Posprawdzalem bloki pomiarowe i wszystko oki.

Czytalem kiedys o takich przypadkach tylko nie pamietam odpowiedzi;)

Jak opcom nie wywala bledow to chyba nie da sie ich inaczej sprawdzic?Zaluje,ze od razu nie podlaczylem opca,ale nie sadzilem,ze mu przejdzie.Na drugi dzien do dzisiaj,czyli pare dni jezdzi jakby nigdy nic.Nie martwie sie tym zbytnio choc wolalbym za wczasu wiedziec,a nie niejezdzic z opcom wszedzie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dostało się gdzieś trochę wilgoci po myjce i stąd te cyrki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tez tak pomyslalem tylko tyle razy sie mylo,ulewy i nic.Czy ten komunikat o CAN moze na to wskazywac?Pytam tak z ciekawosci.Kurde ,ze auto bluetoothem nie wysyla podstawowych kodow co nie tak;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto wyślę błędy przez fejs BT ale tylko.odnosnie parametrów pracy i błędów z ECU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzialem aplikacje jakies na google play..ze niby odczytuja i nie wiem czy to instalowac.Bardziej chodzi mi o sytuacje awaryjne niz pelna diagnostyke bo od tego mam opcoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na google play masz torque

A ja mam SDprog, wzzystko PL i wiele innych parametrów podgladow temp, korekty krótko terminowe, czasy itp, poczytaj o SDprog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

opcom powinien odczytać te błędy - nie ma bata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy te oba programy wymagaja jakiegos adaptera obd z bt?

Opcom pokazal tylko ...tak jak pisalem cos z canem...ze zla komunikacja i jakies inne dwa bledy,ale moim zdaniem nie mogly wplynac na pogorszenie osiagow.Innych bledow naprawde brak.Myslalem o takim programie,zeby ...jak wystapi to sprobowac go zlapac.Bo opca nie woze ze soba codziennie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Przepraszam za doczepienie się do tematu.

Jest problem jestem na wakacjach a tu taki kwiatek. Dziś jadąc sobie spokojnie zaświeciła się lampeczka auta z kluczykiem. Po wyłączeniu silnika wszystko wróciło do normy. Niestety na krótko. Przegazowałem go solidnie pare razy do odcięcia a potem spokojnie i przy obrotach około 2 do 3 tyś ok., Kiedy zszedł z obrotów lampeczka się zapaliła. Znowu wyłączenie zapłonu i znowu wszystko ok. I teraz pytanie do domu 600 km wiec nie ma mowy o jakiś zczytywaniach błędów i innych rzeczach. Samochód świeżo po zmianie filtrów oleji itp. Na kompie przed wyjazdem nie było żadnych błedów DPF wypalony był w 40 %. Był jakiś bład jeśli dobrze pamiętam wynikający z różnicy ciśnień ale po skasowaniu go podczas przeglądu nic sie nie działo. Przejechałem ponad 800 km i nic się nie działo. Pytanie brzmi czy można spokojnie wracać do domu-jak sie alarm zapali to po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy może jechać delikatniej i nie szarpać silnika. Obroty maks do 2- 3 tyś. Dzięki za każdą odpowiedź. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

różnicy ciśnień błąd czyli filtr ci się nie wypali i już długo nie najeździsz zaraz się zatka na amen po czym stanie na środku drogi niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale do dnia dzisiejszego sie wypalał. Zreszta to wypalanie przebiegało tak że praktycznie go nie zauważałem. Były momenty kiedy spalanie wzrastało na postoju i był taki zapach gorącego metalu. Teraz przyjechałem na wakacje i musze jakoś przyjechać do domu. Wiec jak sie zapcha to trudno to sie go najwyżej wytnie. Tak jak pisałem przed wyjazdem jego zapełnienie było na poziomie 40 %. Wiec jeśli da rede wytrzymać do domu to na autostradzie Poznań Warszawa powinien sie wypalić spokojnie. Jakie jest zagrożenie jazdy w trybie serwisowym tzn chyba bez turbiny? Da sie jechać maks 120km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tak wracalem z niemiec do pl. Padl mi ten czujnik. Jazda byla uciazliwa w trybie serwisowym. A od momentu zapalenia kontrolki to zrobilem ok 1500km i stanal na amen. Filtr sie zapchal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do domu mam 700 to dam rade :-) Z tego okło 400 km autostrady. Dzieki za info. W poniedziałek mechanik i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wymienilem ten czujnik. Koszt to ok 150 zeta nowy. Do tego plukanie dpf i od jesieni do dzisiaj zadnych problemow. Dpf sie ladnie wypala. Tylko zalezy ile juz km zrobiles od ostaniego wypalania. Bo moze sie okazac ze juz powinien sie wypalac i mozesz nawet tych 700 nie przejechac. Mi sie do pl udalo dojechac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wężyki. Oba od czujnika tego od chłodnicy. Oba od czujnika ciśnienia tego, który jest pomiędzy filtrem paliwa i zbiorniczka wyrównawczego. Oraz ten w kształcie litery U. Wszystkie wyglądają idealnie. Żadnych przetarć nic nie sparciałe opaski trzymają jak fabrycznie. Pomysły mi się skończyły. Mam nadzieję, że DPF wystarczy do domu.

Wyjeżdżając na urlop byłem u mechanika na zmianie filtrów i oleju i sprawdzał DPF był w 40 %. Zakładam, że w trasie i przejechaniu około 250 km autostradą z obrotami około 3 do 3,5 tyś wypalił się i oczyścił. Ciekawe jak często ten proces się załącza, – co ile kilometrów lub, co jaki czas. Napisze po powrocie do domu, jakie były przyczyny i jak zostały usunięte. Może ten przypadek się komuś przyda na przyszłość


Jestem w domku.

Sytuacja taka. Po uruchomieniu silnika jade do domu i przez około 60 km nie przekraczam 2 - 2,5 tys obrotów wszytko jest OK. Turbo chodzi żadnych alarmów .... jade delikatnie.

Nagle zapala się kontrolka bez przekroczenia obrotów nadal spokojna jazda około 2,3 obrotów na 5 i 6 biegu.

Zatrzymałem się.. wyłączyłem motor... poczekałem około 2 minuty odpalam wszytsko ok. Jade... nadal delikatnie za około 2 minuty alarm... objawy podobne. Brak turbo. Zrobiłem jeszcze raz to samo czyli zatrzymałem auto wyłączyłem motor poczekałem i znowu jazda. Tym razem za kilka chwil znów to samo. Stwierdziłem że mam to w d..... i jade do domu bo z urlopu przyjechac jakoś musze. Jade bez tej turbiny jak dziadek maks do 110 km bo wiecej sie nie dało. Nagle po przejechaniu około 30 km w takim stanie kontrolka sama zgasła ( obserwowałem spalanie cały czas podczas tego trybu serwisowego w normie .. nie było jakiś wartości typu 20 l czy coś cały czas około 5,7 do 8 l ) i nagle lampka zgasła i turbina wróciła. No to ja mu wtedy ognia obroty w granicach 3.5 do 5 tyś. Zaczeła sie własnie 2 pasmówka w kierunku Gorzowa. Troszkę ryzukując przelotowo 140 i 160 km.

Wszytsko Ok. Samochód idzie aż miło. Jak wjechałem na A2 to do Warszawy było już szybko - bardzo szybko. I nic ...... Panowie żadnych alarmów szarpnięć błędów samochodzik smigał jak rakieta. No i co to może być ???? Bo chyba uszkodzenie mechaniczne raczej nie :-). Zastanawiam się nad rozebraniem EGR i oczywszczeniu go. Powyjmowaniu wszelkich wtyczek i spryskaniu płynem oczyszczającym. Więcej pomysłów brak. Oczywiście postaram sie jak najszybciej podłaczyć go do kompa żeby zobaczyc co i jak. Ale stawiam na błąd pod tytułem. Różnica ciśnień. Jeśli komuś coś przyjdzie do głowy zapraszam do podzieielenia się pomysłami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo. Prxed wyjazdem do pl zapalia sie kontrolka z kluczem. Jezdzilem tak pare dni. Po czym ruszylem z tym bledem w trase. Po przejechaniu ok 300 km kontrolka zgasla i auto odzyskalo moc. Dojechalem do pl normalnie. A nastepnego dnia po odpaleniu auta i przejechaniu paru km blad powrocil i zatkalo dpf. Autolaweta sciagala mnie z drogi. Wiec zczytaj bledy i patrz co sie dzieje. Jak zaraz wroci blad to szukaj nowego czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że chodzi o ten czujnik ciśnienia który znajduje się pomiędzy filtrem paliwa a zbiorniczkiem z płynem chłodzącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ten. Po tym jak filtr mi sie zapchal to chlopaki go ladnie wymyli i blad skasowali. Jezdzilo auto pieknie az za kilka dni znowu wywalilo blad. Na szczescie czujnik lezal juz w schowku w aucie tak na wszelki wypadek. Wymienilem go i od tamtej pory nie mam zadnych problemow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×