Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MaciekZGR

Vectra C 3.2 po hamowni - Masakra

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Vectra C 3.2V6 + LPG

przebieg 328 tys.

Dzisiaj byłem na hamowni sprawdzić swoją Viki ile ma mocy. Pojechałem do KreatoraMocy w Warszawie. Po teście chłopaki mi powiedzieli, że szału nie ma i faktycznie jak zobaczyłem wynik to się za głowę złapałem. 140KM i 258Nm.!?!?!?! a gdzie reszta???

Pytanie do Was. Co teraz zrobić?? czy mogą być zapchane katalizatory i taki spadek mocy generować??? gdzie ewentualnie w okolicach Wawy podjechać z tym tematem??

W załączniku wykres:

Please login or register to see this link.

Edited by MaciekZGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie coś słabo ja swoją vke jak Sprawdzałem wyszlo 206KM ale miałem gaz zrypany i mógł mi mapę paliwa uszkodzić

Po zrobieniu gazu dużo lepiej auto chodzi i po wymianie świec tymbardziej.

Zacznij od sprawdzenia kompresji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ich pomiary są często kwestionowane, najlepiej jakbyś się z kimś ścignął kto ma takie auto lub auto ok 150koni i sprawdził czy Ty jesteś szybszy czy nie. Albo po prostu pojedź do innego tunera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, warto by było podjechać na inną hamownie - ale błąd rzędu ponad 60KM raczej nie jest możliwy więc na pewno mocy po prostu brakuje. I raczej problemem nie jest tylko jedna rzecz. Od filtra paliwa, powietrza, przez świece, katalizatory i w końcu sam silnik - kompresja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

140KM to nawet dupsko powinno poczuć ze fura się słabo zbiera, i nie wierze ze żadnych błędów komp nie odnotowal przy takim spadku mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie podłączyłem OP-COMa.

Wyskoczyły mi błędy takie:

B3794 - Obwód przełącznika tempomatu - usterka (08) - Nie występuje

P0161 - Obwód grzalki sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 2 czujnik 2) (0D) - Obecny
P0161 - Obwód otwarty czujnika 2 ogrzewania(zesp.cyl.2, czujnik 2) (04) - Obecny
P0422 - Wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości (Bariera 1) (00) - Nie występuje

P0500 - Czujnik predkosci pojazdu, wadliwe dzialanie (72) - Nie występuje

C0045 - Brak sygnału od czujnika tylnego lewego koła (26) - Nie występuje
C0050 - Brak sygnału od czujnika tylnego prawego koła (26) - Nie występuje

U2108 - ABS - sygnał prędkości kół poza wymaganym zakresem (71) - Nie występuje

C0760 - Czujnik ciśn., lewa strona tył - niskie nap. akumulatora (03) - Nie występuje

U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników) (00) - Nie występuje

B2555 - Obwód lampki drzwi kierowcy, wadliwe działanie (00) - Obecny

Share this post


Link to post
Share on other sites

większość błędów wyskoczyła po wizycie na hamowni, ABS itp - nie występują i możesz spokojnie skasować.

doczepić się trzeba do sondy na początek i zobaczyć jak pracuje, wymienić itp

silnik nie pracuje w trybie awaryjnym ? check się nie świeci ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skasowałem wszystkie błędy, ale znowu pojawiły się te dwa:

P0161 - Obwód grzalki sondy lambda, wadliwe dzialanie (rzad 2 czujnik 2) (0D) - Obecny
P0161 - Obwód otwarty czujnika 2 ogrzewania(zesp.cyl.2, czujnik 2) (04) - Obecny

Check się świeci właśnie od sondy. Bo jak skasowałem błąd to po zapaleniu samochodu znowu wyskoczył.

Sonde mam kupioną, teraz na wtorek umówiłem się do warsztatu, mają zająć się katalizatorami. Bo w sumie przy tym przebiegu 328tys. mogą byc zapchane.

Pytanie teraz czy wycinać katy całkiem i emulator dawać czy wsadzać używki albo uniwersalne??

Do sprawdzenia od razu kompresja tak jak pisze

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na hamowni byłeś z świecącym się checkiem ?

Te dwa błędy od sondy są obecne - więc wiadomo, że ich nie skasujesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak byłem ze świecącym checkiem, ale nie myślałem że mimo sondy wyjdzie taki wynik.

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh, wymień sonde i zobacz czy się osiągi poprawią.

W sumie mogłeś też jechać bez koła - na jednym tez by dało może rade

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki Miły ☺ a swoją drogą czy da radę samemu sondę zmienić??

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonde, bez większych problemów - no chyba, że masz dwie lewe ręce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A tak przy okazji - facet z obsługi hamowni, nie widział checka ? Powinien Ci powiedzieć, że bez sensu jest wjazd na rolki jak chcek jest zapalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie kasa musi się zgadzać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sondy spokojnie sam.zmienisz, katy.jak.są zapchane to.trzeba będzie rozcinac przy kolektorach wybebeszyc i spawac spowrotem, jeżeli nie to używki z.niskiego.przebiegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To spoko. Dla upewnienia się to który to bank1 i bank2??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bank 1 cyl: 1,3,5

Bank 2 cyl: 2,4,6

Bank 1 masz od.strony grodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym wycinaniem katów to bym poczekał, na początek sonda i likwidacja błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta tuner i naprawiać Ci auto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zanim wjechałeś na hamownie to mogłeś odcinek 30 kilometrów przed przejechać na samej benzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Dzisiaj zmieniłem sondę. Błąd skasowałem i na razie nie pojawia się. Jak wykręciłem to z ciekawości zrobiłem zdjęcie przez otwór w którym siedziała, ale nie wiem czy coś można wywnioskować ze zdjęcia. Mocy nadal brak....

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Twój kat mówi że ma już dosyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na bank kat to wycięcia, tam powinny być widoczne ładne lamelki a jest jakiś gniot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta sytuacja co u mnie, wierz mi że tam już nie ma co zbierać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak wkład oparł ci się o sondę to masz już całkiem zapchane ujście do wydechu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj byłem zostawić samochód u tłumikarza. Zobaczył na zdjęcie i powiedział, że przepalony kat. Wziął samochód na podnośnik obejrzał i powiedział, że nie ma takich małych katalizatorów uniwersalnych, a za mało miejsca żeby dać większe.

Zaproponował mi 3 opcje:

- żeby wybebeszyć wszystko i założyć emulatory - 700 zł.

- przywożę używki z niskim przebiegiem - 600 zł + 2 katy

- wybebeszyć katy i zmienić 3-ci katalizator na uniwersalny euro4 i przedłużyć dolne sondy i dać je za nim.- 1800 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skad on te ceny bierze? 700 zl za wybebeszenie i wstawienie 2 emulatorow za 40zl? jak masz kanal wes sam wyciagnij te katy rozetnij w polowie wywal wklady i podjedz do kogos niech ci pospawa i zaloz z powrotem i z 600zl zostanie ci w kieszeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...