Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Ojgen

X18XE1 faluje podczas toczenia sie na jalowym biegu

Polecane posty

Witam

Od miesiaca przeswietlilem chyba wszelkie watki na sieci i nic. Moja viki byla u kazdego mechanika w okolicy plus serwis ASO delta plus. Nikt nie wie o co chodzi kazdy sie "domysla" i nic. Wzialem sie za to sam.

Po krotce co sie dzieje.

Obroty na poczatku zaczely falowac to otworzylem przepustnice, wyczyscilem z sadzy i do marca tego roku jezdzila wzorcowo. Znowu powrocilo falowanie i znowu rozkrecilem przepustnice. Po zlozeniu okazalo sie ze nic sie nie zmienilo wiec tak to zostawilem. Pojawilo sie gasniecie, jak dojezdzalem do skrzyzowania czy na rondzie przy redukcji silnik gasl. Po odpaleniu szlo jechac dalej. Stracilem na diagnozy prawie 500zl (w tym TECH w oplu) i nic. Wczoraj podnioslem lewy przod i odpalilem silnik. Obroty ok 850, po zakreceniu kolem obroty zaczynaja falowac (400-1000), zatrzymalem kolo falowanie ustalo. Toczenie do tylu ta sama sytuacja. Prawe kolo nie mialo wplywu na obroty. Po wypieciu lewego czujnika jazda to sama przyjemnosc ale bez predkosciomierza i pewnie bez ABS. Co dalej?

Dodam ze zapala sie blad abs (nie pamietam jaki nr) ale jest od czujnika na zaworze pompy ABS.

Regeneracja sterownika pompy czy ecu?

Nie mam juz pomyslu co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a silniczek krokowy czyściłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam mozliwosci bo jest zintegrowany z przepustnica i zamkniety szczelnie

Dodam ze ostatni mechanik robil mi na nowo mape zaplonu calego po ktorej jest jeszcze gorzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w x20xev za takie objawy winę ponosił przepływomierz, odepnij przepływke i zobacz czy dalej będzie falować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy samochód się toczy, silnik zwiększa swoje obroty. U ciebie pojawia się falowanie, więc masz coś nie tak z przepustnicą, chociaż dobrze by było najpierw zobaczyć co z tym absem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeplywke wsadzali mi nową i to samom z przepustnica gorsza sprawa bo w mojej okolicy na zadnym szrocie nie ma vb po lifcie a w viki mam zintegrowana z krokowcem i zadna inna nie pasuje. Na nowa mnie nie stac bo dziecko i minione wczasy. Rozmawialem dzis z elektrykiem zebym odstawil auto to zbadaja co tam siedzi tyle ze za diagnoze kolejna stowka a naprawa nie wie ale moze byc nieoplacalna mowil. Poszukam schematu sterownika abs, moze uda mi sie chociaz predkosciomierz uruchomic po odlaczeniu absu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popytaj w śląskim o jakiegoś sprawdzonego machera na Śląsku bo tak to w kółko historia się będzie kręcić.

Podejrzewam ze ktoś ze śląska z klubu zagladnie do twojego silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem dzis z odpietym przeplywomierzem i obroty sie uspokoily do tego stopnia ze nie oscyluja od 200-1000 tylko ok 600-850... Z tym ze po dodaniu gazu wpierw zadlawienie a za chwile moc ktorej dawno nie mialem :-) zobacze jutro co bedzie z nowa przeplywka

Edytowano przez Ojgen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie musiałem kupić oryginalną przepływke bo mój silnik na zamienniku nie chciał pracować poprawnie.

Edytowano przez skein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie udalo mi sie kupic oryginalu, mieli jakis zamoennik za 57zl w IC. Poczekam, maja miec w przyszlym tygodniu. Poki co jezdze bez i jest lepiej bo ok 70% jazdy obroty zachowuja sie poprawnie a ta reszte 30% i tak lepiej niz z wpieta wtyczka wiec narazie zostawiam sprawe bo czek mi nie przeszkadza, przynajmniej kontrolka abs nie swieci sama

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Grzebiac dalej odkrylem ze ktos kombinowal przy przewodach z przeplywomierza i elektrozaworu podcisnienia Delco Remy 199 na filtrze powietrza. Mianowicie na kazdym przewodzie (4 do przeplywki i 2 do elektrozaworu) jest termoskurczka w polowie odleglosci od wtyki i ok 8cm dł. Fabryka daje tam oporniki albo inne diaki? Mozliwe ze ktos oszukal komputer dodajac tam oporniki? Nie wiem co dalej.

Dodam ze w jednym przewodzie pod sam elektrozawor sa krysztalki wegla, ale palcem sprawdzalem podcisnienie zasysa. Po wypieciu wtyki po 3sek. zapala sie check, po wpieciu odwrotna sytuacja

Wymienilem dzis jeden z cybantow na dolocie ktory jakis mechanik "przekrecil" i okazal sie luzny. Pozniej psiknalem WD40 w miejsach gdzie kreci sie talerz i jak reka odjal do pierwszego zgaszenia. Po odpaleniu to samo. Pozniej psiknalem znowu i problem zniknal. Wiem juz mozebw czym problem.

Po wyczyszczeniu przepustnicy benzyna ekstrakcyjna trzeba to czyms smarowac? Moze cale wnetrze przepustnicy wypsikac silikonem w sprayu? Mam ja na blacie w domu i nie wiem co dalej

Edytowano przez Ojgen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widze panie kolego ze chyba jezdzisz w kolo komina malo tras robisz i vectra ma czesto ten problem bo sa to silniki wysokoobrotowe i szybko zamulaja sie w podzespolach typu przepustnica ,silnik krokowy ,egr . mialem tez takie problemy i kase non stop ciagneli wiec z wiekiem zaczolem sie troche doksztalcac i probowac sam naprawiac na wszelkie sposoby np.smarowac przepustnice bo chwilowo pomagalo a puzniej problem wracal i wypinalem rozne wtyczki zmiany byly ale i tak falowalo podobnie jak u ciebie az wkoncu dotarlo do mnie ze trza jej dac po garach ale stop stop jak by sie komus ten pomysl spodobal bo trzeba spelnic kilka zasad co by viki nie padla lub korby nie wywalilo a mianowicie

1-wymienic olej i tylko na konkretny nie jakis beton

2 oczywiscie wszystkie filtry lacznie powietrza niech sobie wiki pooddycha bo ciezka praca przed nia

3-zanim do czegos dojdzie to troche polatac normalnie niech filter wylapie co ma wylapac bo moglismy wyplukac niewidoczne opilki

4-sprawny uklad chlodzenia

5-i najwazniejsze to musimy byc pewni ze nasza wiki jest w dobrej kondycji bo jak jest wysluzona i juz wszystko klepie to nie ryzykowac bo napewno nowego ducha nie dostanie

6- ja dodatkowo zawsze sprawdzam kondycje pompy oleju na zimnym silniku a potem na goracym jak jes ok. to droga wolna( mialem przypadek w mojej pierwszej viki na goracym silniku miala duzo za male cisnienie i choc nie musi sie zatrzec to zabieramy jej zywotnosc na panewkach .

taka procedure robie zawsze w nowym aucie jak kupuje bo musze byc pewny ze moge jak cos mi viki dlawi to dac jej w gaz

wiec zaczynamy czyszczenie silnika z nagaru jak to robimy a wiec

sezon letni to tylko trasa i chodzi nam tylko o obroty a nie predkosc choc predkosc musi byc taka zeby ja wychladzac

obroty opla to 4000 stala jazda i depniecie do 5500 i odrazu hamowanie tylko i wylacznie silnikiem bez chamulca i tak caly czas np.na 3-cim biegu piatke ladujemy i spokojna jazda 90 km/h

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zeby przechlodzic jak temp.za wysoka . ja tez jak sie rozpedzam na 3-jce to chamuje silnikiem i jak zejde na 4000 to na 2-jke i dalej hamowanie silnikiem to jest wazne bo:

kolektor dolotowy tworzy duze podcisnienie ktory zaciaga z odmy gorace paliwowo olejowe opary silnika ktore lecza problemy bo nastepuje plukanie calego dolotu lacznie przepustnicy silnika krokowego zaworu egr a dotego jest to najleprze plukanie jakie moze byc bo na cieplo mokro a dotego smaruje naszymi oparami silnikowymi np.przepustnice ktora sie zawiesza .

mozecie mi wierzyc ze trzecia vectra i jak odpukac pomaga choc trzeba sie z poczatku troche pomeczy bo nie zawsze odrazu skutkuje ale zawsze przy nowym aucie to mnie spotykalo jak doszla do siebie to co jakis czas tak dla zasady sobie tak robie np.jak gdzies jade zeby przedmuchac i przesmarowc i problemy juz nie wracaja. a czym czesciej tym lepiej bo nic nas nie zaskoczy w przyszlosci chyba ze sprawy mechaniczne bo pamietajmy ze rodzimym krajem sa niemcy a oni maja autobany rad nie rad samoczynnie maja trase i nawet przy normalnej eksploatacji silniki sa wydmuchane w teperaturze. tak od siebie polecam zaslepienie EGR ale niech bedzie podlaczony do instalacji wtyczka niech pracuje na pusto bo to on zawala najbardziej nasza przepustnice i nie bac sie go on jest tylko po to zeby obnizyc emisje spalin zeby niemcy placili mniejsze podatki za spalanie np.euro 4 a po zaslepieniu mamy ero 3 ale za to mamy czysty dolot zero sadzy i nagaru

Jak widac sie rozpisalem ale to jakas wena mnie dzis dopadla mam nadzieje ze nikt nie przysnol he he he.

pamietajmy vectra zadna nie boi sie obrotow wrecz przeciwnie zobaczcie do swoich dowodow na jakich obrotach podaja Nm lub konie mechaniczne bardzo wysoko bo tak zostal stworzony a wiadomo tak sie nie jezdzi wiec trzeba od czasu do czasu poprostu dac w gaz.

Taki najtanszy sposob proponuje zanim do mechanika pojedziecie bo naprawde mi narazie skutkuje po tylu wczesniejszych porazkach .

choc mojego kolegi nowo poznanego tematu nie ogarnelismy narazie ale po siedmiu mechanikach i dotego 1800 utopione a viki dalej cierpi kable polatane, poklejone tasma ,wymieniali co sie da nie bylo orginalu to zamiennik kasa szla efektow zero starych czesci nie maja ktore napewno byly dobre itd.

A tak w ciemno to sami sobie mozemy wymieniac a oni tylko sie ucza bo ciezko o dobrego mechanika w tych czasach .

Mam nadzieje ze komus moj sposob pomoze . Pozdrawiam.......


a jak narazie to czysc nawet sama benzyna nie masz takich kosztow choc sa do tego spreye specjalne ktore dobrze nagar rozpuszczaja i pamietaj wszystkie kanaly dobrze wyczysc podcisnieniowe bo tez lubia sie przytkac.mozesz tez sobie pomoc wd-40 poczekac troche i wtedy benzyna zwykla nie ekstrakcyjna bo szybko wyparowuje i nagar ktory chcesz rozpuscic tez sie zwegla i ciezko go usunac .Ja swoja topilem cala noc w benzynie i wtedy pedzelek i sprezarka zrobila swoje byla jak nowa pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem kolego ze zonie pomysl sie spodobal :-) szczerze mowiac po zakupie nie oszczedzalem jej bo wczesniej mialem golfa III GT dobrze zestrojonego pod szybsza i sztywna jazde ale viki miala byc autem bardziej rodzinnym bo synek ma juz rok. Wiec po nowym roku stwierdzilem to opel nie VW wiec trzeba go zaoszczedzic, tym bardziej ze trafil mi sie egzemplaz prawie fabryka na oryginalach z GM. Ale widze faktycznie ze od chwili "eco drivingu" zaczelo sie sypac. Poki co przepustnica moczy sie w WD40 a jutro dostanie nowy olej w skrzyni biegu. Olej i filtry przewidziane na wrzesien ale chyba przyspiesze o miesiac i jeszcze w sierpniu wybiore sie w dalsza podroz na obrotach :-) napisze jutro jak wynik dzisiejszej operacji. Poki co dzieki wielkie KarpiuXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciesze sie rowniez ze pomysl sie spodobal

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Tez jezdzilem vw mialem dwa ale jak wsiadlem w Vectre cos we mnie peklo i to tylko dlatego ze mialem dosc vw przez innych uzytkownikow bo nie moglem sluchac jak vw jest tanie i dobre i malo pali i sie nie psuje .Masakra a najgorsi to sa pasaciarze haha a jeszcze jak ma silnik 1.9 tdi wogole nie ma co rozmawiac trza uciekac bo jak goscia rozwscieczysz roznica zdan to minimum przegryzie ci tetnice na szyji i podpali twoj samochod hahaha . A wiecie czemu przez niedowartosciowanie bo wezmy 1990 golf 2 gti kultowe auto 135 km. -odpowiedz opla opel lezka gsi 150 km ( ale to zamiatalo )

passat contra vectra A tu wogole nie bylo o czym mowic jesli chodzilo o piekne wnetrze z weluru ladna deska i komfortowe zawieszenie a passat jak vw wyciosany siekiera i zawiecha woz drabiniasty.....

kolejny pasat 96r. Vectra B Zmasakrowala wygladem konkurencje na zewnatrz i wewnatrz wtedy nie jeden pasaciarz zazdroscil ale nigdy sie nie przyznal i malo tego denerwował sie ze musi drugie tyle zaplacic w tym roczniku co sasiad a dwa razy gorzej wygladal na parkingu to musialo bolec .

Opel ma bardzo dobre silniki bezynowe i nie ma co sie ich bac ale trzeba o nie dbac np. obserwacja w lusterku wstecznym oddalajacego sie vw a wnim uzytkownik z piana w zebach a my z czysta przepustnica.

Wyobraz sobie ze mam 2.5 v6 bez rzadnych oznaczen do tego wiele ludzi nawet nie wie ze vectra b miala taki silnik haha wyobraz sobie ich miny na swiatlach .(jest to bezcenne)


NO i zeby opel nie korodowal to by bylo pieknie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No zastanawialem sie nad passatem, siostra kupila 1.8 turbo 150km. Chwali sobie ale wole swoja titan zilber welur. Przepustnica czeka na wlozenie na swoje miejsce ale zastanawiam sie czy wycierac ja do sucha czy tylko wetrzec w material WD...

Mam pytanie, olej leje od 4 lat Mobil 2000. Kolega polecil mi Motul, ktory lepszy? Czy tanszy GM tez dobry? Do tego nasuwa sie mysl jak jutro zloze dolot i odpale to czekac na luzie az sie dogrzeje, wlaczy sie chlodnica i dopiero wchodzic i zrobic rundke po miescie zeby komputer wiedzial czym steruje? Dosc mam doktoryzowania bo stracilem tydzien urlopu dla kochanki na 4-kolach

Edytowano przez Ojgen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wd jak wyparuje zostawia taki film jakby nalot jest to konserwacja na przyszlosc jest to dobra cecha ale nie koniecznie tutaj najlepiej przeplukac benzyna zwykla lekko przedmuchac lub szmatka przetrzec i od razu mozna zakladac . Widzialem juz kilka razy jak po wielokrotnym uzywaniu wd-40 robi sie taki nalot ktory potem sie az luszczy platkami jak nieraz lakier na dachu w samochodzie ale mysle ze wtym przypadku nic nie bedzie bo samo sie wszystko wypluka w czasie jazdy wiec jak nie masz luznej benzynki to wytrzyj szmatka i wdroge

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdrawiam.


tak przy okazji do vw nie mam nic to dobre samochody sam tez mialem tylko ze wiele uzytkownikow przesadza a jak wiadomo kazde auto cos dreczy nawet vw dlatego trzeba byc normalnym . A 1.8 turbo fajnie sobie radzi calkiem przyjemnie sie jezdzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie:

Wczoraj wykąpalem przepustnice w WD-40, akumulator cala noc byl wypiety. Rano władowalem powycierana przepustnice, podlaczylem wszystko lacznie z akumulatorem, odpalilem i czekalem az trzy razy sie odpali wentylator chlodnicy potem zgasilem i poszedlem do domu. Wieczorem odpalilem i wzialem viki na spacer, dostala ostro po obrotach, przejechalem sie autostrada i w miescie po skrzyzowaniach i nawet chwili obrotomierz nie zafalował.

Problem mam nadzieje zniknal!!!

Mozna zamykac temat mysle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to supeysle ze temar oby tak dalej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Mysle ze temat mozna zamknac ale jak by co zawsze mozna zaczac nowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> (oby nie)

Pozdrawiam i milej jazdy zycze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×