Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Wojdzi1522

Zapchany przewód idący do filtru filtra węglowego oparów paliwa

Recommended Posts

Witam mam problem taki że po odróżnieniu przewodu i odpaleniu silnika powrotem zaczyna się zapychać, trochę zacząłem śledzić w internecie informacji na ten temat. Doszedłem do wniosku że to jest ww filtr gdzieś na forum odczytałem informacje że najlepiej zatkać ten przewód idący od filtra oraz przewód który jest podłączony do komory silnika który zasysa powietrze i tak zrobiłem i samochód zaczął normalnie funkcjonować to znaczy że na biegu jałowym nie falował na obrotach nie szarpało i nie było trudności ruszyć.... Tylko od paru dni zauważyłem że jak mam mało paliwa tzn zaczyna się świecić rezerwa lub dochodzi do rezerwy zaczyna go tarpać nie ma tej siły zaczyna mulić i oto moje pytanie czy to wszystko ma związek z tym filtrem bo podobno jest to niepotrzebny gadżet w tym aucie czy to coś innego objawy są podobne jak się jeździło na nie zaślepionych przewodach zauważyłem jak po gwałtownym dodaniu gazu silnik zaczyna tarpać do 2 tyś kim w większych obrotach jest wszystko w porządku ..

Wystarczy dolać więcej paliwa i samochód zaczyna się ładnie zbierać


Czy można śmiało zaślepić ten przewód czy lepiej było by go wymienić

Edited by Wojdzi1522

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam zaślepiony, a w korku wlewa paliwa nawiercona mała dziurka bo mi zasysało bak. Jak Ci zacznie zamulać to spróbuj tylko odkręcić korek wlewu paliwa i zobacz czy objaw ustąpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się dołączę. Czy u Was też tak jest, że gdy macie mało paliwa (≤ 40km) to przy odkręceniu korka schodzi podciśnienie (pssss…)?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by toaspzoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak miałem obojętnie od jakiego stanu paliwa w baku, jak miałem zapchany wężyk odpowietrzający. Będziesz tak miał jak zbiornik paliwa nie jest prawidłowo odpowietrzany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o tym nie pomyślałem... :/ ale faktycznie po odkręceniu korka słychać te psss... jak by robiło się ciśnienie na pewno sprawdzę to i dam znać... ale te przerywanie które występuje do 2 ty/s przy większej ilości paliwa zaczyna mniej być odczuwalne i nie ma takiego mulenia... mechanik mi mówił że cewka jest padnieta ale nie wiem czy faktycznie to ale w najbliższym czasie będę musiał sprawdzić przepustnice oraz sprawdzić czy jest zaślepiony zawór erg bo nie wiem czy jest czy nie bo był sprowadzany z niemiec no i świece wymienić muszę.


Please login or register to see this quote.

Jak możesz zrobić i wstawić tutaj zdjęcie tych zaślepionych przewodów bo nie wiem czy dobrze ja je zaślepiłem.


Co do zaślepienia tego filtru i ominiecie go nic się nie stanie bo tak zrobiłem u siebie ale może przez to robi się te nad ciśnienie w baku i słychać te psss :DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie moje ale może pomoże, przewód opisany " do grubszego wężyka idącego po ścianie grodziowej" odłączasz, wężyk twardy plastikowy, tak aby ta gumka ci została i ją zatykasz jakimś wkrętem czy śrubką. Dlatego ja mam nawiercony korek wlewu paliwa wiertłem 2mm aby tamtędy się odpowietrzał

Please login or register to see this image.

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki jutro zobaczę jak u mnie jest i jak coś to poprawie i muszę zrobić ten otworek w tym korku od wlewu.

Łap plusa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem tak jak mówiłeś tylko nie wiem czy tak powinno być... Ale wydaje mi się że ten pojemnik powinien być drożny bo tam powstaje ciśnienie. Ale nie ma mowy o podłączeniu tego pojemniku bo nawet jak zasysam ten przewód to aby te drobinki węgla wychodzą.


Zdjęcie zrobione słabszy telefonem ale mam nadzieję że widać

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy dobrze widzę ale Ty zaślepiłeś przewód twardy plastikowy, który idzie przy grodzi? A przy elektrozaworze nie zaślepiłeś? Jeśli przy elektrozaworze nie zaślepiles to będzie ci lapał lewe powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaślepiony został przewód który idze z pojemnika węglowego oraz w tym elektro zaworze żeby nie zasysał powietrze a ta gumowa która łączy przewody była nie zdatna i wymieniłem ją na ten przewód który jest na zdjęciu zatkany


Tylko nie wiem czy odetkać ten przewód idący z pojemnika węglowego a ten co widać na zdjęciu zatkany śruba zostawic

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja tego od filtra węglowego nie mam zaślepionego

Share this post


Link to post
Share on other sites

nom i ja tak zrobię, teraz powstał problem przy dodawaniu gwałtownie gazu zaczyna silnik przerywać nie ma tej mocy przy gwałtownym gazie z piskiem można po mażyć wcale niema tej siły co wcześniej przy ruszaniu... Przy pręt kości 80 km zaczyna tarpać przy wciskaniu gazu ale prawdopodobnie jest to wina cewki zapłonowej.


Jestem zadowolony że napisałem i przypomnialem że kiedyś tutaj pisałem od odróżnieniu tego przewodu od tego filtra odślepieniu, samochód zrobił się nieco zywszy i został usunietu problem z tarpaniem przy wyrzszy prędkościach tzn po wyżej 80, ale problem przy dodaniu gwałtownym te przerywanie nadal występuje ale coraz bardziej wydajmi się że to nie cewka.

Edited by Wojdzi1522

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobnie, przewód podcienienia zatkał się węgłem z pochłaniacza par paliwa. Na razie odłączyłem go od elektrozaworu a wężyk do kolektora zaślepiłem żeby lewego powietrza nie łapał. Ale pozostaje jeszcze problem ciśnienia w baku, jak odkręcam korek to słychać syczenie.

I teraz pytanie. Czy ten filtr węglowy można regenerować?

Albo czy można go wyrzucić a wężyki połączyć i podłączyć do zaworka żeby odpowietrzanie zbiornika działało??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie właśnie myślałem żeby takie coś zrobić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) na początku zamówiłem przez allledrogo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> i przyszła mi przesyłka a tu otwieram patrze a tu drobiny węgla po rozsypywane i aż się załamałem eh.. bo wiadomo że ten filtr jest nie zdatny a co do naprawy czy coś to chętnie bym posłuchał na ten temat pamiętaj odetkaj ten przewód idący do filtra tego felernego u mnie to trochę pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja go zdemontuje i chyba wysypie cały węgiel. Wpływ będzie tylko taki, że do kolektora będą szły opary paliwa, czy może to mieć wpływ na złe spalanie?

Znalazłem też poradę jak go naprawić ale nie wiem gdzie taką gąbkę dostać

Edited by Devil_Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co wam ten filtr? pseudo eko wynalazek, ja mam nawierconą dziurkę w korku wlewa paliwa, jeżdżę tak kilka lat i nic się nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie zrobiłem jednak inaczej. Wywaliłem całkiem tą puszkę (pochłaniacz z węgłem). Wchodzą do niej 3 wężyki.

1. Duży idący do baku a dokładniej do korka wlewu bo tam jest odpowietrzanie

2. Duży ciut mniejszy od pierwszego idący gdzieś pod samochód

3. Malutki, który idzie do zaworka i potem do kolektora ssącego.

Pierwszy i drugi połączyłem ze sobą. Tutaj pytanie, czy ten co idzie do baku ma u was dużą drożność bo u mnie trzeba mocno dmuchać żeby leciało powietrze, nie wiem czy nie jest gdzieś przytkany, próbowałem sprężonym powietrzem pryskać ale mało to dało.

Trzeci wywaliłem całkiem a miejsce w zaworku zatkałem. I tutaj drugie pytanie, czy ten zaworek nie działa przypadkiem tak, że normalnie nie zasysa powietrza, tylko wtedy kiedy potrzebuje tzw. dodatkowego kopa? Bo mam dylemat czy może nie lepiej by było go odetkać żeby sobie brał powietrze wtedy kiedy potrzebuje.

Próbuje rozwiązać problem wiszenia obrotów przy zmianie biegów


Kurczę nie wiem czy dobrze to zrobiłem bo teraz czuje benzynę w aucie, w bagażniku najbardziej. Zrobiłem dziurę w korku wg porady ale to nic nie dało oprócz tego, że czuć też benzyne po otwarciu wlewu. Ktoś wie gdzie idzie sobie ten wężyk nr dwa który opisywałem wyżej? Może źle zrobiłem że tam lecą opary

Poradziłem sobie z tym problemem. Nie można łączyć ze sobą wężyków 1 i 2 bo wężyk 2 idzie chyba do systemu dmuchawy i przez to było czuć benzynę jak działała dmuchawa. Wężyk 1 należy połączyć z 3 a wężyk 2 zatkać. Ja osobiście zrobiłem tak, że naprawiłem pochłaniacz i zmontowałem wszystko tak jak było.

Edited by Devil_Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...