Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów serdecznie,

piszę na gorąco z rozebranym samochodem, pojawił się taki problem, nawiew w samochodzie przestał działać, niestety nie jest to typowa usterka tranzystorów, gdzie bieg 9 działa a pozostałe nie. Z poziomu kabiny wiatrak wcale nie pracuje na żadnym biegu. Dlatego postanowiłem dobrać się do samego nawiewu, po wykręceniu sprawdziłem miernikiem na wtyczce napięcia, i wyglądają na poprawne, tj. na biegu 9 jest 12V, odpowiednio zmniejszając bieg, maleje także napięcie na złączu wentylatora. Więc teoretycznie diagnoza prosta, wentylator do wymiany. Jednak postanowiłem jeszcze spiąć go na krótko z akumulatorem, i kręci jak nówka. Teraz jestem w kropce, czy mają szanowni koledzy jakieś pomysły co jest nie tak? Bezpieczniki sprawdziłem, jakby były padnięte, to raczej nie miałbym napięcia na złączach.

Samochód: Vectra B 2001r, disel, klimatronik.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tu na pewno pomoże :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli polecasz wymianę szczotek? Dzięki wielkie, dam znać jak poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, na ostro przy 12v jeszcze ruszy a przy mniejszym napięciu już szczotki przycieraja i stawiają opór i wentylator nie startuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja. Szczotki nie wyglądają bardzo tragicznie, mają jakieś 13mm długości w najkrótszym odcinku jeszcze. Parę informacji diagnostycznych jeszcze podam:
Mimo iż miernik pokazuje różne napięcia na złączach wiatraka, to jak się podłączy jakieś obciążenie, np. 12V żarówkę to ona nie świeci. Dopiero doprowadzenie zewnętrznego połączenia z masą powoduje zaświecenie się żarówki. Czy to możliwe że problem jest z przekaźnikiem? Na panelu z bezpiecznikami koło kierownicy, w miejscu gdzie według tej rozpiski (

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

) powinny być przekaźniki od nawiewu (R7 i R64) nic nie ma, ale też nigdy nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×