Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Crazy

Dymienie z kratek nawiewu [PROBLEM ROZWIĄZANY]

Recommended Posts

Panowie narodził mi się problem, podczas ustawienia temperatury powyżej LO zaczyna mi dymic z kratek nawiewu dym jest zapachu palonego jakiegoś kondensatora, ma ktoś jakieś pomysły?

Edited by Crazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

a masz może to dodatkowe ogrzewanie elektryczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie, ja jeszcze myślę nad ta opornica całą ta kostka z takim zielonym wielkim kondensatorem czy co to.

Please login or register to see this link.

Edited by Crazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest chyba od obrotów wentylatora a masz wszystkie biegi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wszystkie biegi, ale jak dam powyżej LO i większe obroty to w.środku mogę zrobić taką zadyme, jak dymiarka na dyskotece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to ten rezystor ale trzeba by wyciągać półkę i zajrzeć do wentylatora może to z niego też tylko dziwne ze tylko przy LO


tu masz filmik jak wyciągnąć ten rezystor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe bulinek ze nie dymi przy LO bo go.chlodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziwne ale prawdopodobne he musisz tam zajrzeć to może coś będzie widać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro będę miał nowa opornice a w poniedzialek wydre stara i zobaczę

Panowie 2 godziny szukałem tego rezystora, opornika i nie znalazłem :/

o tym mowa:

Please login or register to see this image.

Teraz myślę i mam pytanie może w wersji climatronica nie ma takiego czegoś a jedynie coś takiego:

opornik-dmuchawy-sterownik-rezystor-sign

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w climatronicu mam ten drugi rezystor.. Ten pierwszy (zielony) miałem w Vectrze B gdy była klima manualna (wymieniałem go zresztą)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scanik rozgryzlem temat i w każdym climatronicu jest ten drugi rezystor, a przy manualu ta zielona kostka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W klimie manualnej a nawet jeśli nie ma klimy to regulacja obrotów wentylatora dmuchawy jest skokowa wybierana przełącznikiem 0-4 czy 5. Wystarczy więc przełączać opór w postaci rezystorów drutowych. Stąd ten zielony to tylko drut oporowy z odczepami do wyboru wartości rezystancji w zależności ustawionych obrotów przełącznikiem. Przy klimatroniku regulacja obrotów wentylatora jest płynna i regulowana przez układ elektroniczny który dostosowuje prędkość wentylatora w zależności od zadanej temperatury i aktualnej temperatury w środku (oraz kilka jeszcze innych parametrów)Elektronika nie ma "ręki" która by przełączała pokrętło więc regulacja musi być elektroniczna.

W tym drugim regulatorze masz w środku kilka tranzystorów osadzonych na radiatorze (aluminiowy element), układy scalone, kondensatory i oporniki. Regulacja obrotów prawdopodobnie odbywa się na zasadzie sygnału PWM (elektronicy pewnie wiedzą o czym piszę). Najczęściej w tym elektronicznym regulatorze przepalają sie tranzystory i pewnie da się je wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A tak z ciekawości to co było przyczyną dymienia? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie są przypuszczenia na zalana opornice, koło wiatraka było wilgotno, podejrzewam, ze dostało się tam trochę wilgoci i po.rozgrzaniu parowalo i walilo na nawiewy, jak rozgryze temat, na pewno go tu pokaże

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ Vectra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę to zrobić przed zimą bo jak.włączę lepsze grzanie to w gratisie mam dym jak z cygarow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moje przypuszczenia to to, iz w tej opornicy jest taka.spirala i ona musi być mokra i po nagrzaniu wiadomo puszcza dym.

Myślałem jeszcze aby nastawić temp na full i nawiew na full, może by to samo się wysuszylo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednak wole to rozebrać i dobrze wysuszyć, zabezpieczyć

Jeszcze kontakt spray musze dorwac

Share this post


Link to post
Share on other sites


Aloooohaaaaaaaaaaaa, w końcu tyle walczyłem z tym, aż do dnia dzisiejszego, opisze sytuacja dla innych którym nie życzę aby im się to przytrafiło.
Na początek rozbieramy schowek, sprawdzamy czy na silniku wentylatora znajduje się wilgoć, jeżeli tak to już problem rozwiązany.
Po pierwsze demontujemy tzw.Opornice (wersja climatronic) następnie rozbieramy ją i w środku jest jeszcze jedna śrubka, nastepnie mamy całą płytkę jak na dłoni.
W moim przypadku niestety tłusta wilgoć dostała się do opornicy, do póki temp była ustawiona na LO było w porządku choć i czasem tez dymiło.
Dokładnie wyczyściłem płytkę, i ta mini spiralkę, psiknięte Wurthem do układów scalonym i połączeń elektrycznym i wytarte do sucha.
Następnie wszystko złożyłem s powrotem, i 15km jechałem na ustawionej max temp i 0 dymu, jak się ucieszyłem to aż w domu browarka odpaliłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podaję link do porady która pomoże przy dostaniu się i rozebraniu opornicy:

Please login or register to see this link.



Można podpiąć, gdy kogoś dopadnie dym z nawiewu (Panie i Panowie No Stress)
Pozdrawiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...