Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Crazy

Dymienie z kratek nawiewu [PROBLEM ROZWIĄZANY]

Polecane posty

Panowie narodził mi się problem, podczas ustawienia temperatury powyżej LO zaczyna mi dymic z kratek nawiewu dym jest zapachu palonego jakiegoś kondensatora, ma ktoś jakieś pomysły?

Edytowano przez Crazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a masz może to dodatkowe ogrzewanie elektryczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, ja jeszcze myślę nad ta opornica całą ta kostka z takim zielonym wielkim kondensatorem czy co to.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Crazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest chyba od obrotów wentylatora a masz wszystkie biegi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam wszystkie biegi, ale jak dam powyżej LO i większe obroty to w.środku mogę zrobić taką zadyme, jak dymiarka na dyskotece.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może to ten rezystor ale trzeba by wyciągać półkę i zajrzeć do wentylatora może to z niego też tylko dziwne ze tylko przy LO


tu masz filmik jak wyciągnąć ten rezystor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe bulinek ze nie dymi przy LO bo go.chlodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziwne ale prawdopodobne he musisz tam zajrzeć to może coś będzie widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę miał nowa opornice a w poniedzialek wydre stara i zobaczę

Panowie 2 godziny szukałem tego rezystora, opornika i nie znalazłem :/

o tym mowa:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Teraz myślę i mam pytanie może w wersji climatronica nie ma takiego czegoś a jedynie coś takiego:

opornik-dmuchawy-sterownik-rezystor-sign

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w climatronicu mam ten drugi rezystor.. Ten pierwszy (zielony) miałem w Vectrze B gdy była klima manualna (wymieniałem go zresztą)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scanik rozgryzlem temat i w każdym climatronicu jest ten drugi rezystor, a przy manualu ta zielona kostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W klimie manualnej a nawet jeśli nie ma klimy to regulacja obrotów wentylatora dmuchawy jest skokowa wybierana przełącznikiem 0-4 czy 5. Wystarczy więc przełączać opór w postaci rezystorów drutowych. Stąd ten zielony to tylko drut oporowy z odczepami do wyboru wartości rezystancji w zależności ustawionych obrotów przełącznikiem. Przy klimatroniku regulacja obrotów wentylatora jest płynna i regulowana przez układ elektroniczny który dostosowuje prędkość wentylatora w zależności od zadanej temperatury i aktualnej temperatury w środku (oraz kilka jeszcze innych parametrów)Elektronika nie ma "ręki" która by przełączała pokrętło więc regulacja musi być elektroniczna.

W tym drugim regulatorze masz w środku kilka tranzystorów osadzonych na radiatorze (aluminiowy element), układy scalone, kondensatory i oporniki. Regulacja obrotów prawdopodobnie odbywa się na zasadzie sygnału PWM (elektronicy pewnie wiedzą o czym piszę). Najczęściej w tym elektronicznym regulatorze przepalają sie tranzystory i pewnie da się je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A tak z ciekawości to co było przyczyną dymienia? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie są przypuszczenia na zalana opornice, koło wiatraka było wilgotno, podejrzewam, ze dostało się tam trochę wilgoci i po.rozgrzaniu parowalo i walilo na nawiewy, jak rozgryze temat, na pewno go tu pokaże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DJ Vectra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę to zrobić przed zimą bo jak.włączę lepsze grzanie to w gratisie mam dym jak z cygarow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moje przypuszczenia to to, iz w tej opornicy jest taka.spirala i ona musi być mokra i po nagrzaniu wiadomo puszcza dym.

Myślałem jeszcze aby nastawić temp na full i nawiew na full, może by to samo się wysuszylo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jednak wole to rozebrać i dobrze wysuszyć, zabezpieczyć

Jeszcze kontakt spray musze dorwac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Aloooohaaaaaaaaaaaa, w końcu tyle walczyłem z tym, aż do dnia dzisiejszego, opisze sytuacja dla innych którym nie życzę aby im się to przytrafiło.
Na początek rozbieramy schowek, sprawdzamy czy na silniku wentylatora znajduje się wilgoć, jeżeli tak to już problem rozwiązany.
Po pierwsze demontujemy tzw.Opornice (wersja climatronic) następnie rozbieramy ją i w środku jest jeszcze jedna śrubka, nastepnie mamy całą płytkę jak na dłoni.
W moim przypadku niestety tłusta wilgoć dostała się do opornicy, do póki temp była ustawiona na LO było w porządku choć i czasem tez dymiło.
Dokładnie wyczyściłem płytkę, i ta mini spiralkę, psiknięte Wurthem do układów scalonym i połączeń elektrycznym i wytarte do sucha.
Następnie wszystko złożyłem s powrotem, i 15km jechałem na ustawionej max temp i 0 dymu, jak się ucieszyłem to aż w domu browarka odpaliłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podaję link do porady która pomoże przy dostaniu się i rozebraniu opornicy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Można podpiąć, gdy kogoś dopadnie dym z nawiewu (Panie i Panowie No Stress)
Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×