Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
cybernetic87

Temperatura 80C, termostat ?

Polecane posty

No i kolejny temat w temacie mojej VB zakupionej 3 tyg temu, stwierdzam, że każde zagadnienie jest na inną dyskusję więc robię dużo tematów.

Moja VB ma jeszcze jedną przypadłość, temperatura "wisi" gdzieś w okolicach 80C, nie widziałem jeszcze nigdy stabilnego 90

czyżby ktoś wywalił termostat ? (znowu słowa mechaników bo ja się znam 3 po 3)

jak to sprawdzić ?

Czy te 80C w normalnej pracy jest ok ?

Szczerze to jak dla mnie duży obieg ciągle jest "ciepły" więc tak jakby w ogóle nie zmieniał obiegu, nie ma też tego charakterystycznego spadku temperatury gdy załącza się duży obieg.

Btw. widać, że w silniku dłubane było dużo bo np. kolektor ssący był uszczelniony / przyklejony na silikon (tam w ogólej jest orginalnie jakaś uszczelka? - może się rozpadła i ktoś za*****bał silikonem na sztuke )

Edit: Przepraszam za temat w złym dziale - proszę o przeniesienie do "Układ chłodzenia" Mea Culpa

Edytowano przez cybernetic87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stawiałbym na walnięty czujnik, bo ja mam wyjęty termostat i w ciepłe dni w mieście dobija mi nawet i pod 100 stopni, mało prawdopodobne abyś miał rzeczywiście 80 stopni. Przy kolektorze są dwie uszczelki, między połówkami kolektora i między kolektorem a głowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja nie mam żadnych uszczelek przy głowicy, kolektor był dowalony na silikon aż go z tych szpil wyszarpać nie mogłem - póki co wsadziłem tak jak był na ten stary silikon - nie odczułem różnicy - może łapie lewe powietrze cholera go tam wie.

między połówkami kolektora - nie wiem o co biega ?

wiem, że też ten kruciec co idzie od kolektora był sztukowany, na zaciskach metalowych ucięty kawałek gumowej rurki

odmy i podciśnienia też za dobrze nie wyglądają, wszystko sparciałe, kilka wężyków mi się urwało przy demontażu kolektora, to już nie jest guma tylko plastik sie z tego zrobił - ale wiadomo praca w wysokiej temperaturze przez x lat.

musiałem skracać wężyki by to złożyć do kupy....

btw,. gdzie tu gaz idzie ? przed kolektorem ssącym ? to jeśli na kolektorze byłby wyciek to by śmierdziało gazem czyli można przyjąć że tam jest szczelnie hm ?

Edytowano przez cybernetic87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na fotce masz górna część kolektora. I tam przychodzi uszczelka między górna polówkę a dolna kolektora.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

a potem między dolną połówkę a głowicę

125358043_1_644x461_kolektor-ssacy-wtrys

gaz pewnie masz do dolotu powietrza doprowadzony

Edytowano przez rybkins

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj, to ja nie ściągałem całego kolektora tylko tę górę, tam u góry było silikonem nawalone.

ja chyba rozkręciłem kolektor na pół - posiłkowałem się sam naprawiam - generalnie to nie wylazł mi cały kolektor jak na tej fotce z wtryskami, właśnie zdjąłem górę by odsłonić wtryski

ale fakt - mam to samo co na fotce.

Edytowano przez cybernetic87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam podobny problem, rzadko kiedy temp osiąga 90 stopni, zazwyczaj jest to 85-87. W miescie jak sie pojezdzi troche to podniesie sie do 90 czasem do 95, ale zaraz spada. Jeżdżę tak prawie dwa lata i odpukać nic sie nie dzieje. niestety nie wiem czy był wymieniany termostat. Nie wiem jak to sprawdzić te węże, ktory powinien byc gorący a który zimny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edytowano przez piootrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba ten gruby wąż idący z prawej strony do chłodnicy

2ZWjyiS.png

Mam ten sam objaw co Ty, ale nigdy tego nie sprawdzałem. Silnik szybko osiąga 80-85C ale do 90 dobija tylko w mieście

Edytowano przez toaspzoo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zaznaczyłeś, to wąż od dużego obiegu, generalnie do 90C powinien być zimny, wtedy powinien nastąpić taki charakterystyczny spadek temperatury (na wskazówce) bo termostat otwiera duży obieg.

Z tego co słyszałem to często wywala się termostaty i wtedy duży obieg chodzi na stałe.

Jakie to ma skutki ? Wolniejsze nagrzewanie silnika(czyli teoretycznie niższa sprawność), gorsze smarowanie no i wolniej się zrobi cieplej w aucie (np. zimą)

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Dużo z tego co piszę opieram na starym golfie ale silnik to silnik, powinno być podobnie.

Edytowano przez cybernetic87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Osobiście dwa razy zmieniałem u siebie termostat na markowe bo też sie to niepokoiło a dalej mi oscyluje w granicach 82-85 a w miescie 90-95 i po tych zmianach nie było róznicy we wskazaniach na desce. Z tego co sie orientuje to vectry mają mało dokładny wskaźnik. czujniki tez zmianiałem do wskazania na deske. Podłanczając sie kompem pokazuje z ecu srednio o 3 stopinie wiecej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×