Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

W mojej VC niedawno zauważyłem wyciek płynu z przewodu nagrzewnicy, tam są dwa wg. mnie identyczne kończące się kolankiem. Bylem w ASO i powiedzieli mi, że nie wiedza, który to bo jeden jest wlotowy a drugi wylotowy. Między jednym a drugim jest duża różnica w cenie. U mnie cieknie ten po prawej stronie (stojąc przodem do auta). Czy może któryś z forumowiczów wie który jest który. I mam jeszcze jedno pytanie czy lepiej założyć nowy czy szukać używki gdzieś na szrocie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale co za problem w ustaleniu ktory masz kupic? Przeciez one nie sa identyczne.Roznia sie ksztaltem.Kup uzywke a panu z ASO podziekuj skoro jest taki ociezaly umyslowo ze majac do dyspozycji EPC nie moze okreslic ktory waz jest ktory.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

U mnie płyn uciekał z węża/kolanka wlotu płynu z komory silnika do nagrzewnicy. Wlot i wylot znajduje sie na ścianie grodziowej. Tam w tych kolankach są oringi, które się zużywają i płyn ucieka powoli a później szybko.

Wymieniłem w kolankach oringi na nowe i to pomogło. W ASO trzeba kupić całe te przewody lub używkę jak powyżej. Koszt oringów 0, 70 groszy sztuka.

wymiar oringu 21x3.5

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglądają te oringi ?? możesz dać linka ?? znjadę to w kazdym motoryzacyjnym ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

przykład

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zapytaj w motoryzacyjnym, mozesz w Inter Carsie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki, a czy te zawleczki mocujące te kolanka też zakładałeś nowe czy te stare ? ciężko się je wyciąga ? muszę spuścić płyn ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie nie ma problemu z wyciągnięciem zawleczek, zakładałem stare. Spuściłem płyn tylko ze zbiornika wyrównawczego.

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wielkie dzięki siwy1538 za pomoc, wymiana oringów w kolankach pomogła, całość kosztowała mnie tyle co Tyskie, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

proszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

del

Edytowano przez Bycio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Odświeżę temat gdyż i mnie cieknie z tego kolanka. Od paru miesięcy ucieka średnio 1cm płynu ze zbiorniczka na 2 miesiące. Przez ostatnie 2 miechy uciekły 3 cm i w końcu zlokalizowałem wyciek. Uszczelka w kolanku jak wyżej.

Z racji tego, że walczę również z wodą pod dywanikiem kierowcy powiedzcie mi jedno... Jak dobrać się do nagrzewnicy by sprawdzić czy i ona nie cieknie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej i mnie dopadł problem z uciekającym płynem. Okazało się że cieknie z kolanek węży nagrzewnicy. Normalnie było widać jak od spodu kolanek zbierają się małe krople, w momencie gdy nimi delikatnie ruszałem ciekło jak z kranu. Podjechałem do najbliższego sklepu z uszczelnieniami, kupiłem dwa oringi 21x3.5 (całe 0,50zł za sztukę). Do wymiany potrzebny był płaski śrubokręt żeby podważyć metalowe zapinki, obcięta butelka po coli 2l żeby złapać płyn i cieńka penseta żeby wydłubać stare oringi. Cała operacja wymiany zajęła ok 10 minut. A oto zdjęcia tych co wyciągnąłem. Jeden totalnie zdeformowany, a drugi jak by wyżarty.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Umnie tez ubywa troszke plynu, na 1500km 2cm ze zbiornika. Gdzie znajduja sie te kolanka? Prosze o fote  jesli to mozliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To te końcówki po prawej stronie na zdjęciu, oringi sa wewnątrz nich

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Końcówki nachodzą na rury nagrzewnicy wychodzące z kabiny

Tutaj widać je na lewo od zbiornika wyrównawczego. są pod lekkim skosem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Pangenitor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kurde mam ten sam problem. Tzn. Wyciek plynu z kolanka przy wejsciu do nagrzewnicy... Plynu ubywalo to dolewalem, czas z tym skonczyc. Jutro jade po oringi i czeka mnie wymianka. Mechanior powiedzial ze prosta czynnosc wiec dam rade. Napisze jak mi poszło po wymianie. Pozdro. (Dzieki za info o wymiarach oringów!)

Edytowano przez maselek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No drodzy forumowicze jestem po wymianie oringu na kolanku przewodu nagrzewnicy. Tak jak pisaliscie oringi to 21x3,5 , koszt jednej szt. to złotówka. Czas wymiany.... ok. 10 minut. Nie trzeba spuszczac plynu, podczas wymiany wylecialo okolo 150 ml. wiec wystarczy mala dolewka. Po wymianie rozgrzalem silnik z włączonym na maxa ogrzewaniem i wszystko gra, wszedzie sucho. Mysle ze serwis lub nie uczciwy mechanik naciągnął by nas na wymiane calych wezy co wiazalo by sie z duuuzym kosztem. Dorzucam foty z wymianki. Pozdrawiam.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chyba problem będzie rozwiązany znaleziony problem mam nadziej e

znalazłem obsuniętą obejmę od lewego węża od nagrzewnicy który wchodzi w blok silnika, i tam chyba własnie kapie u mnie płyn i spada na wydech i stąd go przypala. oby to było to 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Panowie ubywa płyn, kolanka są suche natomiast trochę poniżej, gdzie są trójniki na tych wężach, wszystko mokre jak na filmie poniżej.

Pytanie: jak się za to zabrać?Nowe węże, nowe trójniki? Dołożyć opasek zaciskowych? Ktoś miał podobnie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dołożenie kolejnych opasek nie wiele da.

A te masz dobrze poskręcane? Może są za duże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tak dokręcałem, na jednej dało się zrobić może jeden obrót. Reszta dokręcona mocno.
Wszystkie problemy z płynem zaczęły się przy niskich temperaturach. Do jesieni, od maja nie dolewałem ani kropli. Wymieniona już chłodnica bo też z niej kapało. Zostały teraz te przewody.

 

Edycja: przylozylem sie jeszcze raz do dokręcania i faktycznie te trudno dostępne dało się podokręcać. Trzeba teraz obserwować.

Edytowano przez brudi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja takie wycieki miałem ale na plastikowych trójnikach bo gazownik chciał pewnie zaoszczędzić. Dokręcanie nic nie dało. Jak zmieniłem na metalowe(takie widzę u Ciebie) i dobrze dokręciłem problem z głowy ewentualnie jak Ci się dalej pojawi będziesz musiał odciąć ten kawałek gdzie była opaska i na nowo skręcić. Ewentualnie zmienić na inne opaski zaciskowe bo gdzieś na forum pisali, że te kaleczą wąż i nie da się dobrze skręcić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dokręcenie nie pomoże to - "Inne opaski zaciskowe"  jakie masz na myśli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam a miał ktoś wyciek w okolicach plastikowej obudowy termostata. Silnik 1.8 140km jest z tyłu obudowy termostatu jakas kostka z grzałka?i z pod niej mi Sączy się płyn tam jest jakiś oring.

Już tam zaglądałem z tyłu obudowy termostatu tej czarnej plastikowej jest czujnik temperatury zabezpieczony takim drutem. I mi cieknie z uszczelki czujnika. Ktoś wie jaka to uszczelka lub rozmiar i grubość oringa jaki by to załatwił. 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

to taki czujnik potrzebny mi rozmiar tego oringa

Średnica wewnętrzna to 9mm ale grubość nie mogę znaleźć. Grubość ok 3mm max 3.5

Edytowano przez krokodyl2222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem, oring czujnika temperatury wody występujący w tylnej części obudowy termostatu w aucie Opel Vectra c 1.8 140 km. To 9x2.5mm pasuje idealnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×