Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sizon

Co jeszcze może stukać w przednim zawieszeniu?

Recommended Posts

Raz na jakiś czas coś mi zaczyna stukać, dźwięk coś jakby guma uderzała o metal, tylko stuk jest dość głośny. Pacjent to VC kombi z19dth.

Dzieje się tak tylko podczas jazdy, przy prędkości 2 i 102km/h, nie ma to znaczenia.

Końcówki ok, łączniki wymienione, tak samo jak gumy stabilizatora. Amorki sprawdzone, trzymają, syczą przy kołysaniu autem. Sworzeń wahacza miał luz, też już skasowany.

Sprężyny ok, łożyska amorów raczej ok, bo przy skręcaniu nic a nic nie trzeszczy.

Zmieniałem heble na 314, stuk był też przed wymianą.

Byłem już ze 3 razy na szarpakach w różnych miejscach, nikt niczego nie wykrył.

Zawieszenie było ustawiane, ale się wkurzyłem, bo jednak tnie opony od wewnątrz. Do tego dziś zwróciłem uwagę, że lewa osłona półosi jest nieszczelna.

Jutro auto idzie ponownie do mechanika, tydzień temu nie miał czasu na wnikliwą diagnozę.

Forum przestudiowane, nie natknąłem się na jakieś wskazówki...Może ktoś mnie poratuje jakąś dobrą podpowiedzią, na co zwrócić jeszcze uwagę? Lubię ciszę w aucie, a jak usłyszę ten stuk, to mnie krew zalewa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy stukanie nasila się z obrotami / z prędkością czy jest tylko na wybojach czy na równej drodze, itp

sprawdź zawiesia od tłumika

jeszcze osłonki na sprężynach

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zazwyczaj jest pojedynczy stuk lub seria kilku stuknięć, nie znalazłem jakiegoś związku z prędkością (jak pisałem, auto może się toczyć lub jechać 50, 70 czy 100km/h), myślałem, że chodzi o wyboje, ale stuk pojawił się też przy powolnej jeździe na naprawdę niewielkich nierównościach. Na postoju można bujać Vectrą i nic nie słychać.

Dźwięk wg mnie i kolegi, który ze mną jechał pochodzi z okolic mcphersona, ale po aucie czasami tak się niesie, że można się oszukać...

Wydawało mi się, że jak jest mokro, to tylko to słychać, ale moją teorię ostatnio szlag trafił, było sucho i stuk się pojawił. A częstotliwość to też jest loteria, 2 miesiące może być cicho...

Dzięki za sugestie, oczywiście jutro te miejsca zostaną sprawdzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapytam - a sprężyny były dokładnie sprawdzone?, "lubią" końcówki sprężyn pękać i wtedy jest stukot

Edited by B@rtecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie brak tych osłonek dawał o sobie znać tylko jak jechałem wolno , przeważnie w wilgotne poranki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprężyny są całe, były sprawdzane przy okazji wymiany tyłu, bo tam właśnie końcówki pękły.

Ale osłonki już niekoniecznie, oby to był dobry trop

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortyzatory masz oryginalne czy były wymieniane ?

U mnie stuka na małych nierównościach obojętne czy jadę powoli czy szybko.

Sprawdzałem całe zawieszenie i wychodzi na to ze to amortyzatory, jak trzymam za amortyzator na górze i ktoś dociska to jest da się wyczuć stuknięcie (słychać też)

Problem pojawił się (przynajmniej tak mi sie wydaje) po wymianie amortyzatorów na Kayaba, wcześniej było nie było takich stuknięć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amory oryginał, też je brałem pod uwagę, ale chyba to nie one, są suche, pracują jak trzeba. Ale ktoś pisał na forum, że niby miał sprawne, a i tak stukały. Zasugeruję mimo wszystko mechaniorowi, żeby je dodatkowo sprawdził. Będę chciał, żeby rozebrał mcperhsona, to się powinno wtedy wyjaśnić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega wymianił cały zawias z przodu i okazało się,że stukały nowe KYB dopiero na SACHS nastąpiła błoga cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Suche i sprawne tez moga stukac.Najlepiej je zdemontowac bo czasami bujanie przodem nie pomaga ujawnic stukania amortyzatorow.

Po za tym sprawdzil bym jeszcze same drazki kierownicze.Najlepiej niech ktos chwyci mocno kierownice a Ty krec delikatnie kolem lewa prawa.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto od godziny 8 u mechanika, zobaczymy co wyjdzie.

Please login or register to see this quote.

Typowałem właśnie amory, mają wyjąć i je sprawdzić, bo na aucie to niestety się tego nie da zrobić.

Drążki nówki sztuki zostały założone i niestety to nie to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z kolei obstawiałbym podstawkę wahliwą mcpersona (poduszkę). Łożysko może być ok, ale stuki będą wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem, tak na słuch to stuk idzie z okolic mcphersona, więc to też może być dobry trop.

Wszystkie sugestie przekazałem mechanikowi, mam nadzieję że dziś napiszę, jaka była przyczyna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stuki w McPersonie, wysoko jakby przy szybie - walnięta poduszka amortyzatora. Miałem to u siebie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto odebrane, kilka godzin szpece szukali przyczyny i jedyne co wymienili, to gumy stabilizatora tył.

Poza tym ponoć wszystko tip top, ustawili jeszcze raz zawiechę na wszelki wypadek.

Niby cisza, pojeżdżę to się okaże, na jak długo (oby jak najdłużej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Dzięki wszystkim za porady!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może komuś się przydadzą te informacje.

Niestety hałas powrócił jakiś czas temu i jak to mówią, umiesz liczyć, licz na siebie.

Dobrałem się do mcphersona (Marcin dzięki za pomoc!).

Łożysko oraz poduszka, które wraz z amortyzatorem pracowały od nowości wyglądały jak najbardziej ok.

Pod ręką miałem łożysko używkę, które na bank było ok, więc na wszelki wypadek wleciało na podmianę. Amortyzator pracował bez zarzutu, natomiast lekko wytarta była osłona dolna sprężyny - odwróciłem ją i w takim stanie wszystko wleciało na auto.

Od tego momentu cisza, a minęło już dobre 2 tygodnie. Łożysko moim zdaniem było ok, stawiam na osłonkę sprężyny, tak że tak popierdółka, ale potrafi zaleźć za skórę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że ja nie widziałem tego tematu wcześniej. Mnie ten sam stuk prześladował. Przyczyną były te osłony sprężyn na styku z podstawką na amortyzatorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda, że nie zgadaliśmy się w tej sprawie. Ja wyszedłem z założenia, że kasę zdążę wydać, ale co będę mógł sam sprawdzić, to sprawdzę. I dobrze na tym wyszedłem.

A mechanicy to w tym momencie to niestety tylko "wymieniacze", jak to mówi mój kumpel, niestety człowiek się musi znać na wszystkim w dzisiejszych czasach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaga "wymieniaczy" teraz jest. Jedziesz do mechanika to musisz mu dokładnie powiedzieć co ma zrobić bo inaczej wymieni Ci pół auta żeby zlikwidować usterkę. Ja z tym hałasem który powodował brak tych osłonek byłem u dwóch mechaników i na szarpakach. Efekt? Wszystko ok, a nie było ok. Takie małe coś, a ile nerwów stracone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobnie u siebie, delikatne metaliczne stuki słyszalne z okolicy poduszki kolumny mcphersona zarówno z prawej jak i lewej strony, ujawniły się co ciekawe po wymianie sprężyn na obniżające, na standardowych sprężynach była cisza. Poduszki i łożyska kolumny wymienione na nowe, na sprężyny w dolnej ich części założyłem plastikowe osłony, amorki standardowe marki 'Bilstein" choć nie nowe mają z pięć lat. Co mogłem sprawdziłem, dokręciłem i nadal niestety słychać stuki, może jakieś pomysły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...