Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Sizon

Co jeszcze może stukać w przednim zawieszeniu?

Polecane posty

Raz na jakiś czas coś mi zaczyna stukać, dźwięk coś jakby guma uderzała o metal, tylko stuk jest dość głośny. Pacjent to VC kombi z19dth.

Dzieje się tak tylko podczas jazdy, przy prędkości 2 i 102km/h, nie ma to znaczenia.

Końcówki ok, łączniki wymienione, tak samo jak gumy stabilizatora. Amorki sprawdzone, trzymają, syczą przy kołysaniu autem. Sworzeń wahacza miał luz, też już skasowany.

Sprężyny ok, łożyska amorów raczej ok, bo przy skręcaniu nic a nic nie trzeszczy.

Zmieniałem heble na 314, stuk był też przed wymianą.

Byłem już ze 3 razy na szarpakach w różnych miejscach, nikt niczego nie wykrył.

Zawieszenie było ustawiane, ale się wkurzyłem, bo jednak tnie opony od wewnątrz. Do tego dziś zwróciłem uwagę, że lewa osłona półosi jest nieszczelna.

Jutro auto idzie ponownie do mechanika, tydzień temu nie miał czasu na wnikliwą diagnozę.

Forum przestudiowane, nie natknąłem się na jakieś wskazówki...Może ktoś mnie poratuje jakąś dobrą podpowiedzią, na co zwrócić jeszcze uwagę? Lubię ciszę w aucie, a jak usłyszę ten stuk, to mnie krew zalewa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy stukanie nasila się z obrotami / z prędkością czy jest tylko na wybojach czy na równej drodze, itp

sprawdź zawiesia od tłumika

jeszcze osłonki na sprężynach

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zazwyczaj jest pojedynczy stuk lub seria kilku stuknięć, nie znalazłem jakiegoś związku z prędkością (jak pisałem, auto może się toczyć lub jechać 50, 70 czy 100km/h), myślałem, że chodzi o wyboje, ale stuk pojawił się też przy powolnej jeździe na naprawdę niewielkich nierównościach. Na postoju można bujać Vectrą i nic nie słychać.

Dźwięk wg mnie i kolegi, który ze mną jechał pochodzi z okolic mcphersona, ale po aucie czasami tak się niesie, że można się oszukać...

Wydawało mi się, że jak jest mokro, to tylko to słychać, ale moją teorię ostatnio szlag trafił, było sucho i stuk się pojawił. A częstotliwość to też jest loteria, 2 miesiące może być cicho...

Dzięki za sugestie, oczywiście jutro te miejsca zostaną sprawdzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapytam - a sprężyny były dokładnie sprawdzone?, "lubią" końcówki sprężyn pękać i wtedy jest stukot

Edytowano przez B@rtecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie brak tych osłonek dawał o sobie znać tylko jak jechałem wolno , przeważnie w wilgotne poranki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny są całe, były sprawdzane przy okazji wymiany tyłu, bo tam właśnie końcówki pękły.

Ale osłonki już niekoniecznie, oby to był dobry trop

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory masz oryginalne czy były wymieniane ?

U mnie stuka na małych nierównościach obojętne czy jadę powoli czy szybko.

Sprawdzałem całe zawieszenie i wychodzi na to ze to amortyzatory, jak trzymam za amortyzator na górze i ktoś dociska to jest da się wyczuć stuknięcie (słychać też)

Problem pojawił się (przynajmniej tak mi sie wydaje) po wymianie amortyzatorów na Kayaba, wcześniej było nie było takich stuknięć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amory oryginał, też je brałem pod uwagę, ale chyba to nie one, są suche, pracują jak trzeba. Ale ktoś pisał na forum, że niby miał sprawne, a i tak stukały. Zasugeruję mimo wszystko mechaniorowi, żeby je dodatkowo sprawdził. Będę chciał, żeby rozebrał mcperhsona, to się powinno wtedy wyjaśnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolega wymianił cały zawias z przodu i okazało się,że stukały nowe KYB dopiero na SACHS nastąpiła błoga cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Suche i sprawne tez moga stukac.Najlepiej je zdemontowac bo czasami bujanie przodem nie pomaga ujawnic stukania amortyzatorow.

Po za tym sprawdzil bym jeszcze same drazki kierownicze.Najlepiej niech ktos chwyci mocno kierownice a Ty krec delikatnie kolem lewa prawa.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto od godziny 8 u mechanika, zobaczymy co wyjdzie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Typowałem właśnie amory, mają wyjąć i je sprawdzić, bo na aucie to niestety się tego nie da zrobić.

Drążki nówki sztuki zostały założone i niestety to nie to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei obstawiałbym podstawkę wahliwą mcpersona (poduszkę). Łożysko może być ok, ale stuki będą wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, tak na słuch to stuk idzie z okolic mcphersona, więc to też może być dobry trop.

Wszystkie sugestie przekazałem mechanikowi, mam nadzieję że dziś napiszę, jaka była przyczyna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stuki w McPersonie, wysoko jakby przy szybie - walnięta poduszka amortyzatora. Miałem to u siebie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane, kilka godzin szpece szukali przyczyny i jedyne co wymienili, to gumy stabilizatora tył.

Poza tym ponoć wszystko tip top, ustawili jeszcze raz zawiechę na wszelki wypadek.

Niby cisza, pojeżdżę to się okaże, na jak długo (oby jak najdłużej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Dzięki wszystkim za porady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przydadzą te informacje.

Niestety hałas powrócił jakiś czas temu i jak to mówią, umiesz liczyć, licz na siebie.

Dobrałem się do mcphersona (Marcin dzięki za pomoc!).

Łożysko oraz poduszka, które wraz z amortyzatorem pracowały od nowości wyglądały jak najbardziej ok.

Pod ręką miałem łożysko używkę, które na bank było ok, więc na wszelki wypadek wleciało na podmianę. Amortyzator pracował bez zarzutu, natomiast lekko wytarta była osłona dolna sprężyny - odwróciłem ją i w takim stanie wszystko wleciało na auto.

Od tego momentu cisza, a minęło już dobre 2 tygodnie. Łożysko moim zdaniem było ok, stawiam na osłonkę sprężyny, tak że tak popierdółka, ale potrafi zaleźć za skórę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że ja nie widziałem tego tematu wcześniej. Mnie ten sam stuk prześladował. Przyczyną były te osłony sprężyn na styku z podstawką na amortyzatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie zgadaliśmy się w tej sprawie. Ja wyszedłem z założenia, że kasę zdążę wydać, ale co będę mógł sam sprawdzić, to sprawdzę. I dobrze na tym wyszedłem.

A mechanicy to w tym momencie to niestety tylko "wymieniacze", jak to mówi mój kumpel, niestety człowiek się musi znać na wszystkim w dzisiejszych czasach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plaga "wymieniaczy" teraz jest. Jedziesz do mechanika to musisz mu dokładnie powiedzieć co ma zrobić bo inaczej wymieni Ci pół auta żeby zlikwidować usterkę. Ja z tym hałasem który powodował brak tych osłonek byłem u dwóch mechaników i na szarpakach. Efekt? Wszystko ok, a nie było ok. Takie małe coś, a ile nerwów stracone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie u siebie, delikatne metaliczne stuki słyszalne z okolicy poduszki kolumny mcphersona zarówno z prawej jak i lewej strony, ujawniły się co ciekawe po wymianie sprężyn na obniżające, na standardowych sprężynach była cisza. Poduszki i łożyska kolumny wymienione na nowe, na sprężyny w dolnej ich części założyłem plastikowe osłony, amorki standardowe marki 'Bilstein" choć nie nowe mają z pięć lat. Co mogłem sprawdziłem, dokręciłem i nadal niestety słychać stuki, może jakieś pomysły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×