Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
arturjakis

Zmiany w praca silnika po czyszceniu kolektora.

Polecane posty

Opiszę sytuację od samego początku. W zeszłym tygodniu zabrałem się za czyszczenie EGR i czujnika doładowania przy wkręcaniu EGR oparłem się delikatnie o wężyk od przelewu i ten pękł usłyszałem tylko jak układ paliwowy zaciąga powietrze. W związku z tym że układ był już zapowietrzony to wziąłem się przy okazji za czyszczenie kolektora dolotowego, którego czyszczenie odkładałem 3 lata w obawie o problemy z pompą po zapowietrzeniu. Wszystko rozkręciłem wyczyściłem, wymieniłem uszczelki, wymieniłem przelewy (wszystkie pękły przy ruszeniu) i skręciłem do kupy. Odpowietrzanie zacząłem od odciągania powietrza z paliwem z pompy wtryskowej dużą strzykawką tzn odciągałem strzykawką, zaciskałem zacisk na przewodzie aby się z powrotem nie zapowietrzał i potem znowu odciągałem po 4 odciągnięciach połączyłem wszystko w całość i zacząłem kręcić rozrusznikiem. Pierwsza próba nieudana po 5 minutach przerwy druga próba znów nieudana. Znów 5 minut przerwy kręcenie rozrusznikiem i poluzowanie 1 wtryskiwacza prawie zapalił ale zgasł. Kolejna czwarta próba poluzowanie 4 wtryskiwacza i zapalił. Pochodził kilka minut i pojechałem się przejechać niby wszystko w porządku ale po tygodniu jeżdżenia zauważyłem dwie zmiany po pierwsze silnik chodzi jakby głośniej czy to może mieć związek z tym że kolektor został wyczyszczony a był zabity tzn otwory od 2 i 3 cylindra miały średnice mniejszą prawie o połowę z 1 i 4 był znacznie lepiej. Druga sprawa to jak jadę i puszczam gaz to słysz stuknięcie, dodam więcej gazu stukniecie, odpuszczę stukniecie delikatne ale wkurzające. Silnik jak odpalam to mam wrażenie że w momencie zaskoczenie tak jakby nim zatelepało za każdym razem pali bez problemu, pracuje równo ale to telepnięcie mnie denerwuje. Czy to może mieć jakiś związek z tym że źle odpowietrzyłem układ lub może przy odpowietrzaniu i kręceniu coś się porobiło z poduszką pod silnikiem i to daje taki efekt.

Wybieram się na urlop na drugi koniec polski i nie chciał bym jakiś niespodzianek na drodze, może jestem przewrażliwiony ale wolę zapytać.

Za wszelki sugestie dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie chce sie zabrac za czyszczenie kolektora i sie zastanawiam jak wyciagnac ta pokrywke z góry jak nad nia oplecione sa wezyki gumowe to tam nie jest problem ale ida tez takie metalowe wezyki ktore dochodza do bloku silnika nad kolektorem czy jak odkrece te rurki metalowe od bloku to olej mi tamtedy nie poleci ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego poszukaj sobie tematu o czyszczeniu dolotu

te metalowe wężyki są od zasilania wtrysków w olej ale napędowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja tydzień temu wymieniałem wtryski i czyściłem dolot jadno mogę podpowiedzieć urzywajcie odkurzacza do czyszczenia dolotu bo lepiej jak on zassa brud niż ma on się znaleść na gnieździe zaworu bo wtedy tylko ściągnięcie głowicy pomaga bo będzie brak kompresji czyli zawór podbity.Polecam śmiało odkręcać przewody wysokiego ciśnienia odpalanie jak opisałem w tym temacie bez problemu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

silnik dostaje zdecydowanie więcej powietrza to i jego charakterystyjka i dźwiek się zmienił.

Co do szarpania - sprawdź czy klapki w kolektorze swobodnie sie ruszaja i czy siłownik od nich jest sprawny i trzyma podciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z urlopu i pojechałem z tym stukaniem do mechanika aby sprawdził poduszki okazało sie że poduszki są ok ale wydech się poluzował przy kolektorze po skręceniu stukanie ustało.

Niestety w czasie wyjazdu na urlop siadło mi wspomaganie kierownicy w prawo.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez arturjakis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś czytałem na forum o dolocie na temat czyszczenia ale nie odpowietrzałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ,więc postanowiłem zabrać się za czyszczenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Gdy już wszystko poskładałem bez odpowietrzenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> a liczyłem na to że sam się odpowietrzy, zabrałem się za odpalanie .

5 razy kręciłem i gdy już próbował zaskoczyć nie przerywałem kręcić aż odpalił

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wtedy jeszcze nie wiedziałem że mogę pompe zajeździć ale wszystko było ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wyjeździłem 130tyś bez awari i sedana sprzedałem . Teraz kombi śmigam 2.2dti w grudniu zakupionym i przymierzam się znów do czyszczenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

narazie się przymierzam tylko motywacji brak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale tym razem już odpowietrzę bo pompę w listopadzie poprzednik wymieniał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×