Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

toy86

bierze olej 2.0 T +LPG

Recommended Posts

Witam posiadam vectre c 2004r 2.0 t z lpg od wymiany oleju zrobiłem 10 tys km, a oleju dolewałem sporo chyba bo 3,5 l powiedzcie koledzy czy to nie za dużo bo mam takie wrażnie że tak nie powinno być dodam że mam najechane 277 tys km a olej 5w30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś poczytał tematy na forum, to wiedziałbyś, że te silniki nie biorą oleju wcale albo baaaardzo znikome ilości.

3,5l oleju na 10 tyś km ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

3,5 litra przez 10 tys ? To w ..uj Na pewno aż tyle dolewałeś oleju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli ciagnie ci tyle oleju to masz silnik do remontu bo zmiana na gestszy duzo ci nie pomoze. Ja mam 2.8 v6 turbo i pije ksiazkowo jakos 0,7 na 10 tys. km przy przebiegu 185000.

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie czy gdzieś nie kapie, nie masz plam pod samochodem?

Pewny jesteś, ze to było 3.5 litra?


Please login or register to see this quote.

nie można gęstszego ze względu na rozrząd, dyszę i napinacze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a turbina nie wciąga? jak spaliny? wycieki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wycieków brak spaliny normalne. Jak myślicie ile taka naprawa będzie mnie kosztować i co będzie trzeba zrobić. Jestem laikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw trzeba ustalić co jest nie tak. Jak turbo ciągnie, to koszt regeneracji turbiny (<1000zł), ewentualnie zakup używki (150zł-400zł). Jak znika w motorze, to cena zależy od tego gdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Wymiana uszczelki pod głowicą będzie tańsza niż wymiana pierścieni, a kompletny remont będzie najdroższy.

Zacznij od wjechania na kanał/podnośnik i zerknij w rurę między turbiną, a intercoolerem. Jak wyleje Ci się na głowę olej, to znaczy, że turbinka puszcza. Może jeszcze prosto do wydechu puszczać.

Płyn chłodniczy w normie? Ilość, kolor i czy wali spalinami? Na bagnecie i korku wlewu oleju nie ma zanieczyszczeń, mazi? Wydaje mi się, że warto też kompresję sprawdzić.

3.5 litra... masakra. Jeździ samochód normalnie? Nie stracił mocy?

Edited by sidewinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolka od oleju się nie paliła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ..... a tak serio koszty uzależnione będa od tego co jest do roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak brak wycieków i spaliny w normie to chyba wyparował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg normy opla w instrukcji jest informacja, że dopuszczalne zużycie to 1000ml na 1000km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka się świeciła od niskiego ciśnienia oleju taka żółta konewka wienc dolewalem spaliny też porządku moc jest w tygodniu podjade do mechanika i się okaże. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

żółta jest od niskiego poziomu oleju, czerwona jest od ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie brało podobnie olej ,tylko u mnie były wycieki

zmienialem dwa razy uszczelke pokrywy zaworów bo widać było ze tam silnik trochę się poci nic nie pomogło

na sam koniec końców winna była turbina ( regeneracja ) pusciły uszczelnienia i pluła olejem porządnie

po regeneracji i uzupełnijniu oleju raz do wymiany która mialem na poczatku czerwca nie dolałem ani 10 ml

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszedł kolejny problem a mianowicie problem z odpalaniem długo kręci zanim zaskoczy, czy to może być powiązane z tym chlaniem oleju??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po nocy długo kręci czy jak chwilę po stoi i już ma problemy z odpaleniem ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

brak kompresji?

pierścionki?

Edited by Hołek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właściwie to za każdym razem bez względu czy zimny czy nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że pali tyle to uszczelniacze,pierścienie może. Sprawdzałeś czy tak samo długo kręci jak pojeżdzisz na samej benzynie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pali tak samo ciężko na lpg jak i na benzynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zmianie oleju na 10w60 castrol zobaczymy ile będzie brał tego oleju ale co do odpalania to sprawa wygląda tak ze a lpg długo kreci a na benzynie (po przejechaniu na benzynie paru kilometrów zgaszeniu i odpaleniu na benzynie wszystko w porządku od razu odpala) co to może być coś z gazem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

reduktor może przepuszczać ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. a nie było 10w70 ??

Tak jak poprzednik napisał. wtryski mogą puszczać albo reduktor podciśnieniem puszcza. Pozostaje jeszcze kiepsko ustawiona instalacja która mocno przestawia korekty

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobre pytanie z tym olejem. Dlaczego taki wlałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój mechanik coś tam poczytałem o tym oleju jest on przeznaczony do aut sportowych i jest bardziej gęsty niż poprzedni który miałem 5w30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...