Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
elninho1986

Co to za silnik?

Polecane posty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Jak w temacie proszę o odpowiedz co to za silnik? Jaki kod? Montowany przed czy po lifcie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x16xel montowany od polowy 98 do 99 roku


Czyli montowany w przedlifcie wtedy maska powinna mieć wąski rozstaw spryskiwaczy oraz w polifcie. Pózniej wkładali z16xel elektroniczną przepustnicą (bez linki )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jakim cudem mam to w aucie z grudnia 2000r?

Gdybym chciał wymienić na z16xel cały słupek to co bym musiał jeszcze dobierac? Elektryka będzie pasowac?

W karcie pojazdu też mam wpisane x16xel jak? Skoro były montowane do 99r. A mój jest koniec 2000r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam z grudnia 2000 i mam ten sam silnik. Takie ostatki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten już się rozsypuje jakbym chciał go wymienić na z16xel to co oprócz silnika bym musiał wymieniac?

Czy elektryka by pasowala?

Edytowano przez elninho1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice masz na linke?

Ja miałem taki silnik ale spalanie oleju było ogromne i do tego pękł mi pasek rozrządu, moja głowica nie nadawała się do regeneracji więc wstawiłem głowice Z16XEL przy takiej operacji naezało wstawić z Z16XEL:

-zawór EGR

-katalizator z kolektorem wydechowym i sondą ( w Zetce katalizator kolektor wydechowy i sonda stanowią całość) reszta czyli osprzęt jest taki sam.

Napisałem że do 99 bo po tym roku ten silnik spotykałem sporadycznie w VB,a w 2000r szły już Z16XEL .


Jeśli wstawisz swoją przepustnice to całość powinna pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poza tym data produkcji auta nie równa się dacie pierwszej rejestracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli słupek z16xel z kolektorem z z16xel a reszta zostaje z x16xel i będzie pasować pompą wspomaganie komputer sterownik, przepływomierz itp?

Skoro miałeś takie przygody z x16xel, to napisz mi czy warto go remontować czy szukać innego x16xel, lub z16xel

Edytowano przez elninho1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na remont bo to lepsze rozwiązanie w przypadku tego silnika czemu a no dlatego że najmłodsza używka będzie miała grubo ponad 10 lat i ok 200tyś te silniki uwielbiają palić olej więc trafic używkę która go nie spala to jak 6 w totolotka. Za remont i zakup elementów dałem 3.2tyś zł Wymieniłem pierścienie, oraz uszczelniacze no i oczywiście kompletny rozrząd było to jakieś 3 lata temu i w tej chwili po ok 50 tyś km na 5 tyś km dolewam 0,6l oleju.

Skoro głowice są zamienne to i słupki wraz z osprzętem powinny być zamienne. Jak przełożysz przepustnice ze swojego to sterownika nie trzeba zmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info ale chyba zostanę przy x16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zrobić remont obecnego silnik, przynajmniej będziesz wiedział co masz.

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu robił bym remoncik.

Sam trochę żałuję, że nie zrobiłem, bo wymieniłem tylko uszczelniacze zaworowe i spalanie zmniejszyło się o max 100 ml. Bierze mi teraz tak 300 ml na tysiaka.

Jeśli zrobisz remont, to pełny, tzn pierścienie itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tzn co konkretnie robić? zawory wszystkie nawet jesli będą włyglądały na zdrowe? Wszystko od a do z, konkretnie prosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłbym tak:

- pierścienie tłokowe

- uszczelniacze zaworów

- planowanie głowicy

- uszczelka głowicy

- dolna i górna uszczelka miski

- uszczelka pokrywy zaworów

- uszczelniacze wałków rozrządu

- sprawdzenie gładzi cylindrów

Nie wiem co tam może jeszcze wyjść w trakcie.

Można też rozrząd zrobić za jednym zamachem a jeśli nie ma jeszcze km/ lat to sam pasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Ci jak to wygląda cenowo do silnika Opel 1.6 16V a mianowicie :

Głowica silnika : Remont kapitalny : komplet uszczelek i śrub : 450 zł
popychacze hydrauliczne : 688 zł
zawory : 580 zł
prowadnice : 200 zł

Blok silnika : : komplet uszczelek i śrub : 260 zł
tłoki : 720 zł
pierścienie : 240 zł
panewki główne : 180 zł
panewki korb. : 102 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł


Robocizna : regeneracja głowicy : 400 zł
szlif bloku : 300 zł
szlif wału : 300 zł
demontaż i montaż : 1200 zł

SUMA : 6200



Głowica silnika : Mały remont komplet uszczelek : 450 zł
popychacze hydrauliczne : 688 zł

Blok silnika : komplet uszczelek i śrub : 260 zł
pierścienie : 240 zł

Osprzęt silnika : napęd rozrządu + pompa wody : 580 zł

Robocizna : regeneracja głowicy : 550 zł
demontaż i montaż : 1200 zł

Suma : : 3968 zł



Puenta jest taka : " Remont jest droższy niż kupno używanego silnika, ale przywraca mu sprawność na wiele lat "


Źródło : gazeta Motor.

Skopiowałem swój poprzedni tekst, który był w innym dziale. Ceny są warszawskie oczywiście wink.gif A tak na przyszłość to następnym razem trochę poszukaj, a nie czekaj na gotowe wink.gif

Proszę nie komentować ceny ( każdy może sobie zadzwonić, do sklepu i ją skorygować)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukałem ale nie każdy robi wszystko od dechy do dechy.

No cóż tyle to na pewno nie za bule mój znajomy mechanikę mówił o 1500-2000 Pln, ale ceny części hurtowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak wy mnie delikatnie mówiąc denerwujecie :) wklejając tą wycenę. Wycena jeśli chodzi i o robociznę i cene części mocno przesadzona. Kto robił w tym silniku remont ten wie ile to kosztuje. Jak kogoś interesuje to kiedyś pisałem ile mnie wyszedł remont, może sobie poszukać w moich postach. Na pewno nie tyle co w tej wycenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sklepu i mechanika, potwierdzasz, że ta wycena nie odzwierciedla rzeczywistej ceny i jest niepotrzebnie wklejona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×