Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Dejo.

Nierówna praca silnika na biegu jałowym na zimnym

Polecane posty

Witam.

Mam problem ze swoją Vectrą 1.8 122 z 2003. Kupiłem ją nie dawno i mam taki problem, że kiedy zapalę "na zimnym" silniku to skaczą obroty najczęściej podskoczą i spadną. Kiedy dodam gazu ze 4-6 razy to wszystko jest tak jak należy, obroty się stabilizują itp.Problem powraca kiedy silnik ostygnie po 3-4h.

Czyściłem przepustnicę (nie sprayem, tylko wyciągnąłem całą), zmieniałem świecie, sondę lambdę (nowa, oryginał), sterownik był sprawdzany i została wgrana nowa mapa. Na komputerze nie ma żadnych błędów, poza P1483. Z tego co wyczytałem jest to błąd przekaźnika wentylatora 3. Czy ten błąd może mieć coś z tym wspólnego ?

P.S. Nie byłem pewien w jakim dziale założyć temat, więc jeśli wybrałem zły to proszę moderację o przeniesienie tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WITAM. Mam taki problem ze swoim autkiem ze na zimnym silniku po odpaleniu obroty rosna i spadaja nieraz zdarza się że chodzi jakby na 3 gary.

A znowu po nagrzaniu silnika i jazdy np po miescie auto przygaśnie czyli tak spadną obroty że zgasnie i sam sie odpali. Jest tez tak że obroty faluja, i mam wrażenie że czuć drgania silnika mocniej. jest tak 700 obrotów moim zdaniem to za mało. Ciekawostka po wl klimy silnik pracuje równo i nie przygasa brak falowania. To dość wkurzające o co to może chodzić? 1.8 122km 2003r wersja 2004


Witam

Znalazłem przyczyne mojego przygasania wykręciłem przepustnice w całości. Przeczyściłem ja preparatem do silników. W komorze znajduje się malutka dziurka od podciśnienia której nie widać, ponieważ była zabita syfem. przepchałem ją drutem i wyczyściłem przepustnice. Na koniec przedmuchałem sprężonym powietrzem. Po założeniu przepustnicy i uruchomieniu auta obroty miałem na 1100 ale po kilku przy gazowaniach już spadły na 900. W tej chwili auto ma po nagrzeaniu do 90 ma 800 obrotów auto już nie gaśnie nie ma falowania obrotów. Lepsza praca silnika równa. Po tak prostym zabiegu jak czyszczenie przepustnicy jest wielka różnica. Auto chodzi ja nowe. Polecam czyścić raz w roku przepustnice.

Edytowano przez Mariusz07798

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku problemem jest coś innego, ponieważ przepustnicę już czyściłem, też miałem ten najmniejszy kanał zatkany, ale po odetkaniu nie widziałem żadnej różnicy. Vectra chodzi tak samo jak z zatkanym kanalikiem.


Panowie, dzisiaj odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i zapaliłem samochód. Zapalił dobrze, wolne obroty trzymał jak należy i nie "trzepało" nim. Wyjąłem przepływke i tam są takie blaszki połączone "wąsem", przy jednej nie ma tego "wąsa". Czy tak ma być, czy może nie ? Teraz mam taki problem, że po zapaleniu ciągle świeci mi się kontrola od ESP i od silnika (niezależnie czy z podpiętą wtyczką od przepływki czy nie). To jest normalne po wypięciu wtyczki od przepływki ?


ref ?

Edytowano przez Dejo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Musisz wykasowac bledy. Komputer ciagle pamieta blad przeplywki (przez jej odlaczenie) i to na 99% przeplywka jest walnieta.

Niedawno przeszedlem przez to samo po wymianie sondy/ czyszczeniu przepustnicy i wymianie wezykow podcisnienia na koncu doszedlem ze chodzi o przeplywke

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Apropos - Slyszalem ze przeplywke rownierz sie czysci, czy ktorys z klubowiczow ma jakas wiedze na ten temat?

Bo jak wspomnialem wlasnie bede sie bral za wymiane jej, ale stosujac sie do zacnych prawidel domoroslych mechanikow najpierw warto zaczac od rzeczy najtanszych (czyli np spray do czyszczenia elektroniki = kilka zl)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WITAM.

W zasadzie mam bardzo podobny problem. Od jakiegoś czasu moją wiki trapi falowanie obrotów. Głównie przejawia się to tym że (nie zawsze tak jest) po nocy, gdy włączam silnik, w pierwszym momencie obroty wskakują do około 1200/1500 obr/min a następnie spadają do 1000 i tak aż się ssanie wyłączy i spadną do 700/800. Później bywa już różnie z odpalaniem. Czasem jest jak w zegarku a czasem minimalne wachania. Dodatkowo, gdy silnik jest rozgrzany (np. pojeździe w mieście),gdy zaparkuje pod domem (manewry na parkingu żeby się gdzieś wcisnąć, wrzucę na luz, obroty często rosną poczym spadają do około 500 i słychać takie lekkie dławienie się i znów wskakują na 700/800. Z takim falowanie mam też dość często przygody na światłach gdy wrzucam na luz, a obroty spadają np z 1500 do 500, przechodzą do 700, spadają do 600 i wracają na 800. Auto mi nie gaśnie, w trasie wszycho ok.

Przepustnice czyściłem bez ściągania, wymieniona cewka, świece.

aha, jako że mam na gazie autko - dzieje się niezależenie od źródła zasilania (benz / gaz.

Jakaś pomoc. Jak to ugryść :/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popsikaj kontakt sprejem na maly pedzelek i wyczysc nim bardzo delikatnie jezyczek w srodku ktory mierzy ilosc powietrza. Wnetrze przeplywomierza wytrzyj z kurzu szmatka i to tyle. Uwazaj zeby nie ulamac tego czujnika jest bardzo delikatnu. Wtyczki od kabli tez potraktuj kontakt sprejem nigdy nie zaszkodzi. Zawsze go uzywam zapobiegawczo jak odlaczam jakies wtyczki. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem przepływke i obecnie falowanie jest dużo bardziej znośne. Wcześniej z 5 minut musiałem machać gazem, teraz dodam raz i jest w porządku. Prawdopodobnie obecne falowanie obrotów jest spowodowane zepsutym termostatem (ciężko rozgrzać samochód, jak jechałem z długiej górki to temperatura z 90 spadła poniżej wskaźnika po czym kiedy wjechałem na równy teren wróciła do 90), kiedy zmienię dam znać czy problem wyeliminowałem na stałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie.

U mnie jest to samo.Czy ktoś już poradził sobie z tym problemem? Przepływkę wymieniłem ,przepustkę wyczyściłem,ale efektu nie ma (może minimalny). Jeszcz jedno jak bujnie obrotami to słychać to ewidentnie w tłumiku.

Edytowano przez Hasix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo w Z22YH 155KM - zalałem w niemcowni 98+ dojechałem do kraju, dolałem LukOil 98 i w połowie baku zaczeła sie czkawka pod tytułem błędy układu katalitycznego w komputerze

wcześniej auto cały czas jeździło na zwykłej 95, teraz dolane 95 bo obiło mi sie o uszy (niestety po fakcie) że ten silnik podobno nie lubi 98 i nie powinien na takiej pracować - ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć tą teorie?

dziś jak by sie uspokajał i wracał do normy ale i tak jutro wezme na warsztat przepływke i przepustnice bo objawy jak w waszych postach są od środy i ciężko sie ze świateł ucieka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×