Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dejo.

Nierówna praca silnika na biegu jałowym na zimnym

Recommended Posts

Witam.

Mam problem ze swoją Vectrą 1.8 122 z 2003. Kupiłem ją nie dawno i mam taki problem, że kiedy zapalę "na zimnym" silniku to skaczą obroty najczęściej podskoczą i spadną. Kiedy dodam gazu ze 4-6 razy to wszystko jest tak jak należy, obroty się stabilizują itp.Problem powraca kiedy silnik ostygnie po 3-4h.

Czyściłem przepustnicę (nie sprayem, tylko wyciągnąłem całą), zmieniałem świecie, sondę lambdę (nowa, oryginał), sterownik był sprawdzany i została wgrana nowa mapa. Na komputerze nie ma żadnych błędów, poza P1483. Z tego co wyczytałem jest to błąd przekaźnika wentylatora 3. Czy ten błąd może mieć coś z tym wspólnego ?

P.S. Nie byłem pewien w jakim dziale założyć temat, więc jeśli wybrałem zły to proszę moderację o przeniesienie tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WITAM. Mam taki problem ze swoim autkiem ze na zimnym silniku po odpaleniu obroty rosna i spadaja nieraz zdarza się że chodzi jakby na 3 gary.

A znowu po nagrzaniu silnika i jazdy np po miescie auto przygaśnie czyli tak spadną obroty że zgasnie i sam sie odpali. Jest tez tak że obroty faluja, i mam wrażenie że czuć drgania silnika mocniej. jest tak 700 obrotów moim zdaniem to za mało. Ciekawostka po wl klimy silnik pracuje równo i nie przygasa brak falowania. To dość wkurzające o co to może chodzić? 1.8 122km 2003r wersja 2004


Witam

Znalazłem przyczyne mojego przygasania wykręciłem przepustnice w całości. Przeczyściłem ja preparatem do silników. W komorze znajduje się malutka dziurka od podciśnienia której nie widać, ponieważ była zabita syfem. przepchałem ją drutem i wyczyściłem przepustnice. Na koniec przedmuchałem sprężonym powietrzem. Po założeniu przepustnicy i uruchomieniu auta obroty miałem na 1100 ale po kilku przy gazowaniach już spadły na 900. W tej chwili auto ma po nagrzeaniu do 90 ma 800 obrotów auto już nie gaśnie nie ma falowania obrotów. Lepsza praca silnika równa. Po tak prostym zabiegu jak czyszczenie przepustnicy jest wielka różnica. Auto chodzi ja nowe. Polecam czyścić raz w roku przepustnice.

Edited by Mariusz07798

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim przypadku problemem jest coś innego, ponieważ przepustnicę już czyściłem, też miałem ten najmniejszy kanał zatkany, ale po odetkaniu nie widziałem żadnej różnicy. Vectra chodzi tak samo jak z zatkanym kanalikiem.


Panowie, dzisiaj odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i zapaliłem samochód. Zapalił dobrze, wolne obroty trzymał jak należy i nie "trzepało" nim. Wyjąłem przepływke i tam są takie blaszki połączone "wąsem", przy jednej nie ma tego "wąsa". Czy tak ma być, czy może nie ? Teraz mam taki problem, że po zapaleniu ciągle świeci mi się kontrola od ESP i od silnika (niezależnie czy z podpiętą wtyczką od przepływki czy nie). To jest normalne po wypięciu wtyczki od przepływki ?


ref ?

Edited by Dejo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Musisz wykasowac bledy. Komputer ciagle pamieta blad przeplywki (przez jej odlaczenie) i to na 99% przeplywka jest walnieta.

Niedawno przeszedlem przez to samo po wymianie sondy/ czyszczeniu przepustnicy i wymianie wezykow podcisnienia na koncu doszedlem ze chodzi o przeplywke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Apropos - Slyszalem ze przeplywke rownierz sie czysci, czy ktorys z klubowiczow ma jakas wiedze na ten temat?

Bo jak wspomnialem wlasnie bede sie bral za wymiane jej, ale stosujac sie do zacnych prawidel domoroslych mechanikow najpierw warto zaczac od rzeczy najtanszych (czyli np spray do czyszczenia elektroniki = kilka zl)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

WITAM.

W zasadzie mam bardzo podobny problem. Od jakiegoś czasu moją wiki trapi falowanie obrotów. Głównie przejawia się to tym że (nie zawsze tak jest) po nocy, gdy włączam silnik, w pierwszym momencie obroty wskakują do około 1200/1500 obr/min a następnie spadają do 1000 i tak aż się ssanie wyłączy i spadną do 700/800. Później bywa już różnie z odpalaniem. Czasem jest jak w zegarku a czasem minimalne wachania. Dodatkowo, gdy silnik jest rozgrzany (np. pojeździe w mieście),gdy zaparkuje pod domem (manewry na parkingu żeby się gdzieś wcisnąć, wrzucę na luz, obroty często rosną poczym spadają do około 500 i słychać takie lekkie dławienie się i znów wskakują na 700/800. Z takim falowanie mam też dość często przygody na światłach gdy wrzucam na luz, a obroty spadają np z 1500 do 500, przechodzą do 700, spadają do 600 i wracają na 800. Auto mi nie gaśnie, w trasie wszycho ok.

Przepustnice czyściłem bez ściągania, wymieniona cewka, świece.

aha, jako że mam na gazie autko - dzieje się niezależenie od źródła zasilania (benz / gaz.

Jakaś pomoc. Jak to ugryść :/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popsikaj kontakt sprejem na maly pedzelek i wyczysc nim bardzo delikatnie jezyczek w srodku ktory mierzy ilosc powietrza. Wnetrze przeplywomierza wytrzyj z kurzu szmatka i to tyle. Uwazaj zeby nie ulamac tego czujnika jest bardzo delikatnu. Wtyczki od kabli tez potraktuj kontakt sprejem nigdy nie zaszkodzi. Zawsze go uzywam zapobiegawczo jak odlaczam jakies wtyczki. Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem przepływke i obecnie falowanie jest dużo bardziej znośne. Wcześniej z 5 minut musiałem machać gazem, teraz dodam raz i jest w porządku. Prawdopodobnie obecne falowanie obrotów jest spowodowane zepsutym termostatem (ciężko rozgrzać samochód, jak jechałem z długiej górki to temperatura z 90 spadła poniżej wskaźnika po czym kiedy wjechałem na równy teren wróciła do 90), kiedy zmienię dam znać czy problem wyeliminowałem na stałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie.

U mnie jest to samo.Czy ktoś już poradził sobie z tym problemem? Przepływkę wymieniłem ,przepustkę wyczyściłem,ale efektu nie ma (może minimalny). Jeszcz jedno jak bujnie obrotami to słychać to ewidentnie w tłumiku.

Edited by Hasix

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam to samo w Z22YH 155KM - zalałem w niemcowni 98+ dojechałem do kraju, dolałem LukOil 98 i w połowie baku zaczeła sie czkawka pod tytułem błędy układu katalitycznego w komputerze

wcześniej auto cały czas jeździło na zwykłej 95, teraz dolane 95 bo obiło mi sie o uszy (niestety po fakcie) że ten silnik podobno nie lubi 98 i nie powinien na takiej pracować - ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć tą teorie?

dziś jak by sie uspokajał i wracał do normy ale i tak jutro wezme na warsztat przepływke i przepustnice bo objawy jak w waszych postach są od środy i ciężko sie ze świateł ucieka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...