Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
goliat26

Wymiana popychaczy zaworów

Recommended Posts

Cześć.

W związku z metalicznym stukaniem w moim silniku 2.0 DTI postanowiłem sprawdzić popychacze zaworów... Ponaciskałem je i niektóre mają minimalne luzy. Chciałbym je wymienić ale wiąże się to z koniecznością ściągania wałka rozrządu. Obawiam się trochę ustawiania rozrządu i chciałbym tego uniknąć. Na forum widziałem, że Dziadek Vec blokował koło zębate wałka rozrządu dwoma wiertłami i odkręcał wałek. Tutaj moje pytanie... Jak to dam dokładnie jest mocowane? Mam na myśli mocowanie koło zębate - wałek. Na co powinienem zwrócić uwagę, o co zadbać itd.

Czy przy wymianie szklanek powinienem wymieniać od razu uszczelniacze trawersów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

Po prostu robisz to co ja tylko nie wyciągasz wtrysków choć ja bym wymienił podkładki miedziane pod wtryskami no i wiadomo nowe uszczelki dolotu i pokrywy zaworów przy okazji wyczyścisz dolot i tu jest WAŻNY odkurzacz !!!! podczas czyszczenia nie moze wpaść do kanału żaden paproch bo jak podbije któryś z zaworów to do zdjęcia jest głowica po prostu podczas czyszczenia odsysamy odkurzaczem o tym nikt nie pisał a to ważne.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz o imbusie ale u mnie jest tam normalna śruba na klucz 17 (z tego co pamiętam bo nie przyglądałem się jej tylko zobaczyłem, że zwykła).

Co do wymiany podkładki pod wtryskami to zastanawiałem się też nad tym ale nie mam tego klucza którym mógłbym je odkręcić. Poprzedni właściciel nieźle nakombinował w tym aucie skoro zamiast imbusa mam zwykłą śrubę a dziś po pracy jak chciałem przykręcić pokrywę to zakręcając śruby palcami jedna się ukręciła więc nie wiadomo czym ktoś to przykręcał.

Wracając do trawersów. Rozumiem, że nie da się wyciągnąć szklanki bez wyciągania trawersu?

Mam jeszcze pytanko odnośnie samych szklanek. Cieńko teraz u mnie z kasą... a z tego co wiem powinno się wymieniać od razu wszystkie 16. Jest sens jak wymienię tyle te które mają luz?

W jakiej kolejności powinienem odkręcić mocowania wałka i śrubę zębatki? Czy można spotkać jakieś niespodzianki podczas odkręcania wałka?

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

AZlqpal.jpg

Ważne jest żeby przed odkręceniem nanieść punkty na kołmierz zembatki i zaraz przy nim na wałku starać się równo lub jak się nie udało równo to robimy fotke telem dla przypomnienia.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodziło mi o to czy mam normalnie odkręcić wszystkie śruby trzymające wałek rozrządu czy np najpierw mocowanie po lewej, potem zablokować zębatkę i dopiero potem odkręcać resztę śrub. Czy może normalnie najpierw wszystkie mocowania wałka a potem zębatkę. Napięcie łańcucha nie "podważy" wałka jeśli odkręce wszystkie mocowania a dopiero potem zębatkę?

Niestety nie ma jak zablokować zębatki przed zaczęciem odkręcania wałka bo mocowanie utrudnia wsunięcie czegoś do jej zablokowania.

Mógłbyś w skrócie wyjaśnić jak działa ten klucz do wtrysków? Normalnie nakręca się go na wtrysk a potem wybija do góry ?

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja popuściłem wszystkie śruby wtedy wałek poszedł do góry wycisły go popychacze a dlatego tak bo inaczej musiał bym wykręcać napinacz a tak wałek idąc do góry wybiera luz łańcucha i napinacza, dalej odkręcam już zluzowane mocowanie wałka po lewej i blokuje żeby zębatka po odkręceniu nie opadła ani mm i odkręcam popuszczoną wcześniej śrubę zembatki potem lekki stuk w nią i ona schodzi z wałka i sobie wisi na tych blokadach ja tam nałożyłem węzyki. Podczas zakładania odtłuść styk zembatki z wałkiem dokręć lekko reszte dokręcaj jak już wałek dokręcisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślałem, że to bardziej łożone... Że sam wtryskiwacz też jest jakoś przykręcany. W takim razie wystarczy go wybić, wsadzić nową podkładkę i wbić ponownie? Czy są jakieś rzeczy na które trzeba uważać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, on ma taki bolec z boku nie włożysz go inaczej.

Ale możesz sprawdzić czy nie leje któryś mając ja na wierzchu ja zapłaciłem 20zł na miejscu trwało to 30min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tzn muszę je do kogoś zawieźć tak? I pewnie nie jest to pierwszy lepszy mechanik. O ile w ogóle będę je wykręcał bo nie mam takiego klucza.

Co do podkładek to planuję kupić zestaw na trawersy i wtryski.

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie koniecznie poprostu musi mieć stanowisko do sprawdzania wtrysków, ja zawiozłem do specjalisty od wtrysków Sosnowiec Mikołajczyka 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obawiam się, że mało kto w mojej okolicy ma coś takiego. Pewnie serwis Boscha będzie miał.

Chodzi mi o taki zestaw:

Please login or register to see this link.

.

Te uszczelki na samej górze się jakoś specjalnie wkłada? Bo widzę, że nie są identyczne tylko w jednym miejscu guma w innym metal(czy cokolwiek to jest).

Rozumiem, że te górne i dolne są do trawersów a miedziana pod wtryskiwacz.

Mam jeszcze jedną prośbę. Pisałeś w którymś temacie,że kupiłeś ten klucz do wykręcania wtrysków. Mógłbyś dać linka?

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Żuć okiem na ten temat.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dzięki wielkie.

Teraz tylko skompletować części i wziąć się za robotę. Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie odpowietrzania (nie wiem dlaczego ale jakoś zawsze się tego obawiam).

Czy wystarczy, że po złożeniu wszystkiego odłączę rurkę przelewów idącą do zasilania pompy i podłączę ją do pompy próżniowej(samodzielnie robionej)?

Przeczytałem cały temat który podesłałeś i nie ma tam informacji jak powinno się zakładać te uszczelki.

Aha no i jeszcze raz chciałbym zapytać czy to nic strasznego, że u Ciebie koło zębate jest przykręcone śrubą imbusową a u mnie normalną?

Szukając popychaczy widzę, że są straszne rozbieżności w cenach. Jedne kosztują 10zł a inne 50zł... Jakąś konkretną firmę brać?

Z tematu

Please login or register to see this link.

wyczytałem, że śruby do koła zębatego wałka oraz do trawersów powinny być każdorazowo nowe. Jakie powinienem kupić śruby? Bo coś nie mogę znaleźć śrub do tego dedykowanych.

Swoją drogą koło zębate to dosyć mocno trzeba dokręcić:
- koła zębatego wałka rozrządu (każdorazowo śruba nowa)
- 1. etap 90 N×m
- 2. etap dokręcić o 60°
- 3. etap dokręcić o 30°
Biorąc pod uwagę, że trzeba to robić drugą ręką trzymając klucz którym unieruchamia się wałek to może być trudne.

Sorry, że tyle pytań zadaje ale nie chciałbym potem mieć jakiejś niemiłej niespodzianki.

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakie uszczelki ?.

Jak na wtryski to ja lekko posmarowałem olejem i wcisnołem palcem to na tyle nie ma tam góry czy dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Już raz robiłem z pompą (tydzień po kupnie) i wolałbym tego uniknąć dlatego wolałbym odpowietrzyć bez plaków czy kręcenia bez paliwa nawet w filtrze. Dlatego pytam czy taką metodą jak napisałem da się odpowietrzyć i czy będzie wszystko działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popatrz i pomyśl czy odpowietszysz pompe jeśli nie wierzysz w mój opis

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> .

1tMZO7Z.jpg

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wierzyć wierze. Ale ile czasu minie zanim paliwo z baku dojdzie do filtra, napełni go w całości a dopiero potem dojdzie do pompy?

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś. Ja chce "wysysać" paliwo z przelewu a nie z miejsca które zaznaczyłeś i pytam kolejny raz czy takie odpowietrzenie jest dobre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A skąd będzie paliwo w przelewach ?.

Przecież przelewy tam są podłączone chyba ze u ciebie przelewy masz puszczone bezposrednio do powrotu a nie do pompy wtedy nie musisz odpowietrzać przelewów.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No w przelewach będzie z przewodów wysokiego ciśnienia paliwa? Jeszcze raz powtarzam, że ja od przelewu będę zasysał a nie od wejścia pompy (wejścia do którego podłącza się wężyk przelewowy)

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam takie odpowietrzanie no i moim sposobem, tego co ty chcesz robić nie znam niech się inni wypowiedzą , ale chyba nie przeciągniesz paliwa przez pompe i wtrysk.

Please login or register to see this image.


XdryUlu.jpg
pbQ55kz.jpg
wbIURm9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. Na pierwszym zdjęciu które wysłałeś... odłączam wężyk przelewów idący do pompy wtryskowej i podłączam go do pompy próżniowej. Na logikę paliwo powinno napełnić filtr paliwa, przejść do pompy, przejść przez przewody wysokiego ciśnienia a następnie wrócić przelewami. No chyba, że się mylę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób próbę teraz przed robotą i będziesz wiedział.

W pompie masz elektrozawory wysokiego ciśnienia i przestawiacza kąta wtrysków do tego dochodzi regulator niskiego ciśnienia więc jak twoja pompka może przecisnąć paliwo w dodatku dochodzi wtrysk dwusprężynowy i żeby i to żeby przezwyciężyć to zamiast wężyków powinny być rurki metalowe żeby nie zassało wężyków a pompka przynajmniej 200 bar podciśnienia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm no to znów się czegoś nauczyłem. Skoro mówisz, że nie ma szans na coś takiego to chyba nie będę próbował. Chociaż czytałem na jakimś forum, że ktoś tak odpowietrzał. Tak czy siak boje się o pompę i chcę odpowietrzyć jak najmniej obciążającym ją sposobem.

W takim razie jak najbezpieczniej odpowietrzyć całość by pompa nie ucierpiała?

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalnie tak jak każdy inny - kręcisz i popuszczasz śruby na metalowych przewodach wysokiego ciśnienia. No i plack.

Czyli tak jak Dziadek robił. Wątpię aby całe paliwo z układu Ci zleciało do baku. Ewentualnie możesz wcześniej nalać do filtra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nic innego nie wyczytam to tak zrobię (i tak będę wymieniał filtr paliwa). Mam "gruszkę" do pompowania więc podłączę za filtr paliwa i napompuje.


A tak właściwie to potrzebny ten plack czy wystarczy kręcić rozrusznikiem? Śruby wysokiego ciśnienia pojedynczo?

Gdybym podłączył tą gruszkę do pompowania pomiędzy wyjście z pompy a powrót do baku to miałoby sens czy taka gruszka nie da rady zaciągnąć paliwa z pompy wtryskowej?

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...