Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
goliat26

Wymiana popychaczy zaworów

Polecane posty

Cześć.

W związku z metalicznym stukaniem w moim silniku 2.0 DTI postanowiłem sprawdzić popychacze zaworów... Ponaciskałem je i niektóre mają minimalne luzy. Chciałbym je wymienić ale wiąże się to z koniecznością ściągania wałka rozrządu. Obawiam się trochę ustawiania rozrządu i chciałbym tego uniknąć. Na forum widziałem, że Dziadek Vec blokował koło zębate wałka rozrządu dwoma wiertłami i odkręcał wałek. Tutaj moje pytanie... Jak to dam dokładnie jest mocowane? Mam na myśli mocowanie koło zębate - wałek. Na co powinienem zwrócić uwagę, o co zadbać itd.

Czy przy wymianie szklanek powinienem wymieniać od razu uszczelniacze trawersów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Po prostu robisz to co ja tylko nie wyciągasz wtrysków choć ja bym wymienił podkładki miedziane pod wtryskami no i wiadomo nowe uszczelki dolotu i pokrywy zaworów przy okazji wyczyścisz dolot i tu jest WAŻNY odkurzacz !!!! podczas czyszczenia nie moze wpaść do kanału żaden paproch bo jak podbije któryś z zaworów to do zdjęcia jest głowica po prostu podczas czyszczenia odsysamy odkurzaczem o tym nikt nie pisał a to ważne.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o imbusie ale u mnie jest tam normalna śruba na klucz 17 (z tego co pamiętam bo nie przyglądałem się jej tylko zobaczyłem, że zwykła).

Co do wymiany podkładki pod wtryskami to zastanawiałem się też nad tym ale nie mam tego klucza którym mógłbym je odkręcić. Poprzedni właściciel nieźle nakombinował w tym aucie skoro zamiast imbusa mam zwykłą śrubę a dziś po pracy jak chciałem przykręcić pokrywę to zakręcając śruby palcami jedna się ukręciła więc nie wiadomo czym ktoś to przykręcał.

Wracając do trawersów. Rozumiem, że nie da się wyciągnąć szklanki bez wyciągania trawersu?

Mam jeszcze pytanko odnośnie samych szklanek. Cieńko teraz u mnie z kasą... a z tego co wiem powinno się wymieniać od razu wszystkie 16. Jest sens jak wymienię tyle te które mają luz?

W jakiej kolejności powinienem odkręcić mocowania wałka i śrubę zębatki? Czy można spotkać jakieś niespodzianki podczas odkręcania wałka?

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

AZlqpal.jpg

Ważne jest żeby przed odkręceniem nanieść punkty na kołmierz zembatki i zaraz przy nim na wałku starać się równo lub jak się nie udało równo to robimy fotke telem dla przypomnienia.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodziło mi o to czy mam normalnie odkręcić wszystkie śruby trzymające wałek rozrządu czy np najpierw mocowanie po lewej, potem zablokować zębatkę i dopiero potem odkręcać resztę śrub. Czy może normalnie najpierw wszystkie mocowania wałka a potem zębatkę. Napięcie łańcucha nie "podważy" wałka jeśli odkręce wszystkie mocowania a dopiero potem zębatkę?

Niestety nie ma jak zablokować zębatki przed zaczęciem odkręcania wałka bo mocowanie utrudnia wsunięcie czegoś do jej zablokowania.

Mógłbyś w skrócie wyjaśnić jak działa ten klucz do wtrysków? Normalnie nakręca się go na wtrysk a potem wybija do góry ?

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja popuściłem wszystkie śruby wtedy wałek poszedł do góry wycisły go popychacze a dlatego tak bo inaczej musiał bym wykręcać napinacz a tak wałek idąc do góry wybiera luz łańcucha i napinacza, dalej odkręcam już zluzowane mocowanie wałka po lewej i blokuje żeby zębatka po odkręceniu nie opadła ani mm i odkręcam popuszczoną wcześniej śrubę zembatki potem lekki stuk w nią i ona schodzi z wałka i sobie wisi na tych blokadach ja tam nałożyłem węzyki. Podczas zakładania odtłuść styk zembatki z wałkiem dokręć lekko reszte dokręcaj jak już wałek dokręcisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślałem, że to bardziej łożone... Że sam wtryskiwacz też jest jakoś przykręcany. W takim razie wystarczy go wybić, wsadzić nową podkładkę i wbić ponownie? Czy są jakieś rzeczy na które trzeba uważać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, on ma taki bolec z boku nie włożysz go inaczej.

Ale możesz sprawdzić czy nie leje któryś mając ja na wierzchu ja zapłaciłem 20zł na miejscu trwało to 30min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tzn muszę je do kogoś zawieźć tak? I pewnie nie jest to pierwszy lepszy mechanik. O ile w ogóle będę je wykręcał bo nie mam takiego klucza.

Co do podkładek to planuję kupić zestaw na trawersy i wtryski.

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie koniecznie poprostu musi mieć stanowisko do sprawdzania wtrysków, ja zawiozłem do specjalisty od wtrysków Sosnowiec Mikołajczyka 25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że mało kto w mojej okolicy ma coś takiego. Pewnie serwis Boscha będzie miał.

Chodzi mi o taki zestaw:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

Te uszczelki na samej górze się jakoś specjalnie wkłada? Bo widzę, że nie są identyczne tylko w jednym miejscu guma w innym metal(czy cokolwiek to jest).

Rozumiem, że te górne i dolne są do trawersów a miedziana pod wtryskiwacz.

Mam jeszcze jedną prośbę. Pisałeś w którymś temacie,że kupiłeś ten klucz do wykręcania wtrysków. Mógłbyś dać linka?

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Żuć okiem na ten temat.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki wielkie.

Teraz tylko skompletować części i wziąć się za robotę. Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie odpowietrzania (nie wiem dlaczego ale jakoś zawsze się tego obawiam).

Czy wystarczy, że po złożeniu wszystkiego odłączę rurkę przelewów idącą do zasilania pompy i podłączę ją do pompy próżniowej(samodzielnie robionej)?

Przeczytałem cały temat który podesłałeś i nie ma tam informacji jak powinno się zakładać te uszczelki.

Aha no i jeszcze raz chciałbym zapytać czy to nic strasznego, że u Ciebie koło zębate jest przykręcone śrubą imbusową a u mnie normalną?

Szukając popychaczy widzę, że są straszne rozbieżności w cenach. Jedne kosztują 10zł a inne 50zł... Jakąś konkretną firmę brać?

Z tematu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

wyczytałem, że śruby do koła zębatego wałka oraz do trawersów powinny być każdorazowo nowe. Jakie powinienem kupić śruby? Bo coś nie mogę znaleźć śrub do tego dedykowanych.

Swoją drogą koło zębate to dosyć mocno trzeba dokręcić:
- koła zębatego wałka rozrządu (każdorazowo śruba nowa)
- 1. etap 90 N×m
- 2. etap dokręcić o 60°
- 3. etap dokręcić o 30°
Biorąc pod uwagę, że trzeba to robić drugą ręką trzymając klucz którym unieruchamia się wałek to może być trudne.

Sorry, że tyle pytań zadaje ale nie chciałbym potem mieć jakiejś niemiłej niespodzianki.

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jakie uszczelki ?.

Jak na wtryski to ja lekko posmarowałem olejem i wcisnołem palcem to na tyle nie ma tam góry czy dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Już raz robiłem z pompą (tydzień po kupnie) i wolałbym tego uniknąć dlatego wolałbym odpowietrzyć bez plaków czy kręcenia bez paliwa nawet w filtrze. Dlatego pytam czy taką metodą jak napisałem da się odpowietrzyć i czy będzie wszystko działać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Popatrz i pomyśl czy odpowietszysz pompe jeśli nie wierzysz w mój opis

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> .

1tMZO7Z.jpg

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wierzyć wierze. Ale ile czasu minie zanim paliwo z baku dojdzie do filtra, napełni go w całości a dopiero potem dojdzie do pompy?

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś. Ja chce "wysysać" paliwo z przelewu a nie z miejsca które zaznaczyłeś i pytam kolejny raz czy takie odpowietrzenie jest dobre?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A skąd będzie paliwo w przelewach ?.

Przecież przelewy tam są podłączone chyba ze u ciebie przelewy masz puszczone bezposrednio do powrotu a nie do pompy wtedy nie musisz odpowietrzać przelewów.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No w przelewach będzie z przewodów wysokiego ciśnienia paliwa? Jeszcze raz powtarzam, że ja od przelewu będę zasysał a nie od wejścia pompy (wejścia do którego podłącza się wężyk przelewowy)

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znam takie odpowietrzanie no i moim sposobem, tego co ty chcesz robić nie znam niech się inni wypowiedzą , ale chyba nie przeciągniesz paliwa przez pompe i wtrysk.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image


XdryUlu.jpg
pbQ55kz.jpg
wbIURm9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Na pierwszym zdjęciu które wysłałeś... odłączam wężyk przelewów idący do pompy wtryskowej i podłączam go do pompy próżniowej. Na logikę paliwo powinno napełnić filtr paliwa, przejść do pompy, przejść przez przewody wysokiego ciśnienia a następnie wrócić przelewami. No chyba, że się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób próbę teraz przed robotą i będziesz wiedział.

W pompie masz elektrozawory wysokiego ciśnienia i przestawiacza kąta wtrysków do tego dochodzi regulator niskiego ciśnienia więc jak twoja pompka może przecisnąć paliwo w dodatku dochodzi wtrysk dwusprężynowy i żeby i to żeby przezwyciężyć to zamiast wężyków powinny być rurki metalowe żeby nie zassało wężyków a pompka przynajmniej 200 bar podciśnienia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm no to znów się czegoś nauczyłem. Skoro mówisz, że nie ma szans na coś takiego to chyba nie będę próbował. Chociaż czytałem na jakimś forum, że ktoś tak odpowietrzał. Tak czy siak boje się o pompę i chcę odpowietrzyć jak najmniej obciążającym ją sposobem.

W takim razie jak najbezpieczniej odpowietrzyć całość by pompa nie ucierpiała?

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Normalnie tak jak każdy inny - kręcisz i popuszczasz śruby na metalowych przewodach wysokiego ciśnienia. No i plack.

Czyli tak jak Dziadek robił. Wątpię aby całe paliwo z układu Ci zleciało do baku. Ewentualnie możesz wcześniej nalać do filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic innego nie wyczytam to tak zrobię (i tak będę wymieniał filtr paliwa). Mam "gruszkę" do pompowania więc podłączę za filtr paliwa i napompuje.


A tak właściwie to potrzebny ten plack czy wystarczy kręcić rozrusznikiem? Śruby wysokiego ciśnienia pojedynczo?

Gdybym podłączył tą gruszkę do pompowania pomiędzy wyjście z pompy a powrót do baku to miałoby sens czy taka gruszka nie da rady zaciągnąć paliwa z pompy wtryskowej?

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×