Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
deluxe

Błąd P0400 - mocno dymi przy wypalaniu DPF

Polecane posty

Witam was, bo mnie ostatnio przywitał błąd "P0400 - Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ". Czytałem, troszkę na forum i mam już pewne typy co do awarii, jednak chciałbym przedstawić wszystkie objawy jakie występują w moim aucie i poradzić się was, doświadczonych posiadaczy vectry. Specyfikacja: Vectra C kombi 2007 z19DTH w automacie. Auto posiadam od lutego bieżącego roku, przejechałem nim bez problemowo ok 11 tysięcy kilometrów. W przeciwieństwie do większości opisów związanych ze wspomnianym błędem nie zauważyłem żadnego znacznego osłabienia w dynamice pojazdu, być może jest delikatnie mniej zrywny ale takie odczucie może wynikać ze świadomości istnienia problemu, w każdym bądź razie różnica byłaby lub jest marginalna. Codziennie wita mnie taki widok na blacie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Auto z kluczykiem gaśnie po zapaleniu silnika, zaś check engine pozostaje.
Problem dał o sobie znać przy wypalaniu dpf'a (tak podejrzewam ze względu na zwiększone spalanie), jadąc na trasie wyczułem spaliny w aucie i jak się okazało auto mocno dymiło. Dym wydostawał się gdzieś ze spodu auta, a po podniesieniu klapy wydostawał się z rejonu mniej więcej oznaczonego czerwoną pętlą:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Sprawdziłem spalanie i doszedłem do wniosku że wypalanie dpf w połączeniu z błędem dało taki efekt, wiec postanowiłem troszkę pojeździć aż wypalanie się zakończy. Po przejechaniu około 14 kilometrów spalanie unormowało się a dymienie ustało.
Jako dodatkową informację dodam że temperatura silnika to zazwyczaj 80 stopni, 90 nigdy nie osiągnął od czasu kiedy go użytkuję (Do wymiany termostat?)
Bardzo proszę o jakieś porady. Mam zamiar przeczyścić EGR'a według poradnika zamieszczonego na tym forum. Czy mogę zrobić coś jeszcze?
Z góry dziękuje wszystkim za podzielenie się swoim doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak uszczelnij wydech i wyczyść mechanicznie DPFA jeśli się da ...


Spaliny gdzieś się wydostawały pomiędzy puszką dpf a łącznikiem elastycznym zapewne...


A najlepiej wyrwij chwasta i będziesz miał spokój ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. A może wymiana przewodu elastycznego coś poradzi? Widziałem gdzieś takie rady. Cp do wyrwania tego dziadostwa, to chyba spory koszt. Poza tym z tego co słyszałem na stacje kontroli pojazdów mają zostać wprowadzone na większą skale niż jest to teraz analizatory spalin i wtedy może być problem z przeglądem. Przepisy w tej kwestii mają zostać zaostrzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×