Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
deluxe

Błąd P0400 - mocno dymi przy wypalaniu DPF

Recommended Posts

Witam was, bo mnie ostatnio przywitał błąd "P0400 - Układ recyrkulacji spalin - błędny przepływ". Czytałem, troszkę na forum i mam już pewne typy co do awarii, jednak chciałbym przedstawić wszystkie objawy jakie występują w moim aucie i poradzić się was, doświadczonych posiadaczy vectry. Specyfikacja: Vectra C kombi 2007 z19DTH w automacie. Auto posiadam od lutego bieżącego roku, przejechałem nim bez problemowo ok 11 tysięcy kilometrów. W przeciwieństwie do większości opisów związanych ze wspomnianym błędem nie zauważyłem żadnego znacznego osłabienia w dynamice pojazdu, być może jest delikatnie mniej zrywny ale takie odczucie może wynikać ze świadomości istnienia problemu, w każdym bądź razie różnica byłaby lub jest marginalna. Codziennie wita mnie taki widok na blacie:

Please login or register to see this link.

Auto z kluczykiem gaśnie po zapaleniu silnika, zaś check engine pozostaje.
Problem dał o sobie znać przy wypalaniu dpf'a (tak podejrzewam ze względu na zwiększone spalanie), jadąc na trasie wyczułem spaliny w aucie i jak się okazało auto mocno dymiło. Dym wydostawał się gdzieś ze spodu auta, a po podniesieniu klapy wydostawał się z rejonu mniej więcej oznaczonego czerwoną pętlą:

Please login or register to see this link.

Sprawdziłem spalanie i doszedłem do wniosku że wypalanie dpf w połączeniu z błędem dało taki efekt, wiec postanowiłem troszkę pojeździć aż wypalanie się zakończy. Po przejechaniu około 14 kilometrów spalanie unormowało się a dymienie ustało.
Jako dodatkową informację dodam że temperatura silnika to zazwyczaj 80 stopni, 90 nigdy nie osiągnął od czasu kiedy go użytkuję (Do wymiany termostat?)
Bardzo proszę o jakieś porady. Mam zamiar przeczyścić EGR'a według poradnika zamieszczonego na tym forum. Czy mogę zrobić coś jeszcze?
Z góry dziękuje wszystkim za podzielenie się swoim doświadczeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak uszczelnij wydech i wyczyść mechanicznie DPFA jeśli się da ...


Spaliny gdzieś się wydostawały pomiędzy puszką dpf a łącznikiem elastycznym zapewne...


A najlepiej wyrwij chwasta i będziesz miał spokój ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki. A może wymiana przewodu elastycznego coś poradzi? Widziałem gdzieś takie rady. Cp do wyrwania tego dziadostwa, to chyba spory koszt. Poza tym z tego co słyszałem na stacje kontroli pojazdów mają zostać wprowadzone na większą skale niż jest to teraz analizatory spalin i wtedy może być problem z przeglądem. Przepisy w tej kwestii mają zostać zaostrzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...