Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lukasz_samcik

Dziwny dźwięk/ turkotanie na 4 i 5 biegu

Recommended Posts

Witam wszystkich mam problem z Vectrą C rok 2004 silnik 1.8 122km przebieg auta 207 tys (prawdopodobnie oryginalny poniewaz auto sprowadzone z niemiec z dosc sporym stosem faktur po serwisowych) Mam samochod od okolo 2 tygodni. Podczas jazdy na początku słyszałem cichy turkot tak jakby pierdzenie tłumika/ kolektora z powodu nieszczelnosci ale dzwiek nasilił sie w tym momencie w przeciagu tygodnia i jak jade na 4 czy 5 bieg przyspieszając słysze glosne turkotanie. Jesli hamuje slinikiem to takze jest słyszalne natomiast jesli dodaje delikatnie gazu tak by samochod utrzymywał stałą prędkość to wtedy jest to praktycznie nie slyszalne. Dodam jeszcze ze najbardziej słyszalne jest to w przedziale 60-110km/h powyzej jakby ustepowalo lub silnik zagłusza. Jest to dzwiek jakby cos metalowego sie poluzowało i napierało rytmicznie - takie "trrrrrrrr". Kiedy wcisne sprzegło i dodam gazu nawet do 4 tys to w ogole tego nie słychac. Przy mniejszych predkosciach wyczuwalne jest to na lewarku zmiany biegow. Dzis oddałem auto do mechanika i mowi ze to najprawdopodobniej skrzynia jednak mi sie ta diagnoza srednio widzi poniewaz mam wg mnie rąbnięte zawieszenie silnika poniewaz przy hamowaniu silnikiem poszarpuje i to dosc mocno. Zreszta na postoju na ręcznym sprawdzałem ruszając z jedynki i silnik wg mnie dosc mocno sie przesuwał. Jesli macie jakies pomysly bądz sugestie to z checia poslucham. Z góry dzieki za podpowiedzi.

P.S. dodam ze samochod ma delikatnie zagiety blotnik po stłuczce i delikatnie dostał w koło i mial zgiety drązek kierowniczy ( wspominam o tym bo moze ma to jakiś wpływ ) obecnie auto prowadzis sie dobrze biegi wchodzą ładnie czasami moze cos delikatnie zgrzytnie ale moze to z mojej winy, ogólnie gładko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw w takim razie sprawdź jak wygląda zawieszenie - tym bardziej jak był uderzony. Podjedź na obojętnie jaką stację diagnostyczną i niech posprawdzają wszystkie elementy. Można również u mechanika jeżeli masz jakiegoś sprawdzonego. Ja jestem po wymianie skrzyni i faktycznie miałem terkotanie - głównie przy skręcaniu. Podobne dzwięki miałem również przy wyrobionym przegubie.

Może czytam bez zrozumienia ale nie widzę opisu z którego miejsca słychać te terkotanie - skrzynia, koła, wydech ?

Raczej jest to oczywiste ale pamiętaj aby za remont skrzyni zabrać się na samym końcu - jak wszystkie inne przyczyny odpadną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

terkotanie słychać z przodu bardziej od lewej strony, co do zawieszenia to jest juz sprawdzone i podobno nic tam sie nie dzieje. Jesli mowa o skrzyni to 2 "fachowcow" to ogladało jeden stwiedzil na 90% skrzynie ale zaprowadzilem dzis do drugiego i jutro mam znac dokladna diagnoze. Na poczatku powiedzial raczej skrzynia ale pozniej jak pojezdzil to nabrał troche wątpliwosci. Możesz opisać jak objawiały sie twoje problemy ze skrzynią? U mnie dzis bylo słychac to juz na 3 po przekroczeniu 60km/h a zanikało gdzies ok 125 wg wskazan licznika. Tylko dziwne dla mnie jest to ze skoro skrzynia to słychac tak głosne dzwieki i to jedzie normalnie, przeciez to moim zdaniem powinno sie juz rozwalic dawno bo zrobilem juz ok 400km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aż tak szybko się to nie rozwala. Ja też jeżdziłem z tym koło 2 miesiące zanim całkiem wysiadło. U mnie było słychać przy skręcaniu zarówno przy ruszaniu jak i podczas małych prędkości. Wielu mechaników do których jeździłem rozkładali ręce, zazwyczaj diagnozowali przegub - lekko szarpało kołem przy skręcaniu. Niestety okazało się że rozsypał się mechanizm różnicowy w skrzyni pokruszone elementy spowodowały uszkodzenie obudowy więc nadawała się już tylko do wymiany. Jadąc prosto nie pamiętam aby było coś słychać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dzis dostałem wiadomość z warsztatu ze prawdopodobnie po tym jak dostala to uszczelniacze popuszczały olej i go bylo malo, dzis dolali i naprawili wycieki a jutro beda testowac wiec bede wiedzial czy cos pomoglo czy jednak nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...