Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
fanatyk1995

Wysoka temperatura podczas jazdy

Recommended Posts

Witam serdecznie, dzisiejsza jazda nieco mnie zaniepokoiła...ale po kolei.

Autko to Vectra B 1.6 16v 97rok, z manualna klima. W tamtym tygodniu nabijałem klime, wymieniałem chłodnice od klimy bo była nieszczelna. No i wszystko super chodzi, wiatraki załaczaja sie zaraz po właczeniu klimy, chłodzi super.

Dzis jednak musiałem zawiesc brata w jedno miejsce, ok 150 km w dwie strony. Temperatura na polu dzis ok 34 w cieniu, więć baaardzo gorąco.

No i jedziemy sobie z właczona klima, w srodku super chłodno, ale zauwazyłem ze temperatura na piecu to ok 93-96 stopni ( czasami nawet podchodziła pod 100). Momentami gasnał mi przycik od klimy, tak jakby sama sie wyłaczała i auto jakby lekko traciło moc. Nie wiem dlaczego tak moglo sie dziac i skad tak duza temperatura na wskazniku, skoro wiatraki cały czas chodziły. Po postoju 10 minut w sklepie temperatura spadła na nie całe 90, czyli tak jak chyba powinno byc i jaka mialem wczesniej cały czas podczas normalnej jazdy. Jednak po jakims czasie znowu wzrosło do tych 95 stopni.

Ma ktos jakies pomysły dlaczego tak moglo sie dziac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat Dawno wymieniany ? Poziom płynu chłodniczego w normie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy chłodnica jest ciepła na całej powierzchni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn ok, chłodnica cała ciepła, wąż na dole tez. Dotychczas wszystko było ok, jak sie zagrzał na to ponad 90 to wentylator właczał sie i było w porzadku a dzis tak mnie to zaskoczyło. Chyba ze moglo sie tak stac przez ten straszny upał no ale nie sadze, bo cały czas ponad 90 miałem a wiatraki chodziły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.


No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewien że wentylatory chłodziły ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.


No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mogły tak nagle przestac działac? Teraz nawet jak odpale i włacze klime to od razu chodzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim upale i jeździe po mieście, przy niskich prędkościach to 100 stopni w vectrze to norma. Jeśli działo Ci się tak w trasie to coś nie tak, chyba, że goniłem w tej trasie ze 160 to też ma prawo się tak grzać. U mnie jest tak samo, nawet przy załączonej klimie i jeździe po mieście temp. sięga do 100 stopni. Termostat mam wymontowany, właśnie w celu sprawdzenia czy ma on wpływ na tak wysoką temperaturę. No i okazało się, że z termostatem tak samo jak i bez, z tym wyjątkiem, że troszkę dłużej się nagrzewa ale w lato to akurat nie problem. Cały układ mam sprawny, nie tak dawno wymieniany(chłodnica, pompa, płyn 2 tyg. temu). Po prostu trzeba się przyzwyczaić do takich temperatur w lato

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balem się tylko ze strzeli jakiś wąż albo cos się stanie...u kumpla z przegrzania wywalilo usCzelke pod głowica. A powinien być słabszy przy włączonej klimie?

Balem się tylko ze strzeli jakiś wąż albo cos się stanie...u kumpla z przegrzania wywalilo usCzelke pod głowica. A powinien być słabszy przy włączonej klimie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wszystko masz sprawne to w razie wzrostu cisnienia, korek zbiorniczka wyrównawczego je upuści. Kumplowi wywaliło uszczelkę z przegrzania a nie z powodu wysokiej temperatury. Przy 100KM czuć, że auto jest słabsze z włączoną klima zwłaszcza poniżej 3000 obrotów, powyżej juz trochę mniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie ja mam podobny problem... dzisiaj jechałem w mieście, klima na 20 stopni, co chwile ruszanie,jazda przez 15 km z predkoscia maks 40 km/h,samochod zagrzał sie do 100 stopni. Uznałem ze to całkiem bezpiecznie i nie reagowałem, zatrzymałem sie po fajki w sklepie, auto zgasilem po czym jak wrócilem to odpalam auto a tam idealne 90 stopni na liczniku... I czegoś tu nie kumam, przeciez to nie mozliwe ze auto sie schłodziło o 10 stopni w ciągu minuty... Teraz w czym szukać przyczyny? czujnik czy licznik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie to normalne od lat tak się dzieje i nic z tym nie robię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Całkiem możliwe, bo jak zgasiłeś auto to wentylator jeszcze trochę chodził i chłodził chłodnicę, silnik nie pracował więc nie podgrzewał dodatkowo płynu. Po odpaleniu pompa zmieszała płyn z chłodnicy i temperatura spadła

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak bedzie pompa "siadac" to moze sie tak dziac jak u mnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...