Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
fanatyk1995

Wysoka temperatura podczas jazdy

Polecane posty

Witam serdecznie, dzisiejsza jazda nieco mnie zaniepokoiła...ale po kolei.

Autko to Vectra B 1.6 16v 97rok, z manualna klima. W tamtym tygodniu nabijałem klime, wymieniałem chłodnice od klimy bo była nieszczelna. No i wszystko super chodzi, wiatraki załaczaja sie zaraz po właczeniu klimy, chłodzi super.

Dzis jednak musiałem zawiesc brata w jedno miejsce, ok 150 km w dwie strony. Temperatura na polu dzis ok 34 w cieniu, więć baaardzo gorąco.

No i jedziemy sobie z właczona klima, w srodku super chłodno, ale zauwazyłem ze temperatura na piecu to ok 93-96 stopni ( czasami nawet podchodziła pod 100). Momentami gasnał mi przycik od klimy, tak jakby sama sie wyłaczała i auto jakby lekko traciło moc. Nie wiem dlaczego tak moglo sie dziac i skad tak duza temperatura na wskazniku, skoro wiatraki cały czas chodziły. Po postoju 10 minut w sklepie temperatura spadła na nie całe 90, czyli tak jak chyba powinno byc i jaka mialem wczesniej cały czas podczas normalnej jazdy. Jednak po jakims czasie znowu wzrosło do tych 95 stopni.

Ma ktos jakies pomysły dlaczego tak moglo sie dziac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat Dawno wymieniany ? Poziom płynu chłodniczego w normie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy chłodnica jest ciepła na całej powierzchni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płyn ok, chłodnica cała ciepła, wąż na dole tez. Dotychczas wszystko było ok, jak sie zagrzał na to ponad 90 to wentylator właczał sie i było w porzadku a dzis tak mnie to zaskoczyło. Chyba ze moglo sie tak stac przez ten straszny upał no ale nie sadze, bo cały czas ponad 90 miałem a wiatraki chodziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.


No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że wentylatory chłodziły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.


No temat dosyc powazny bo ponad 90 podczas jazdy nie powinno byc, według mnie. Hm...nie wiem dlaczego ci ta klima sie wyłaczała, tak jak mowisz...troche to dziwne. Bo jezeli wentylatory chodziły to płyn powinien sie chłodzic i spasc ponizej 90 bez problemu. U mnie kolega miał podobnie, ze ponad 90 na piecu, bo za duzo miał płynu ( rowne max), wypompował troche tak do 1cm nad minimum i poprawiło sie, nie wiem czy u ciebie moze to byc przez to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mogły tak nagle przestac działac? Teraz nawet jak odpale i włacze klime to od razu chodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy takim upale i jeździe po mieście, przy niskich prędkościach to 100 stopni w vectrze to norma. Jeśli działo Ci się tak w trasie to coś nie tak, chyba, że goniłem w tej trasie ze 160 to też ma prawo się tak grzać. U mnie jest tak samo, nawet przy załączonej klimie i jeździe po mieście temp. sięga do 100 stopni. Termostat mam wymontowany, właśnie w celu sprawdzenia czy ma on wpływ na tak wysoką temperaturę. No i okazało się, że z termostatem tak samo jak i bez, z tym wyjątkiem, że troszkę dłużej się nagrzewa ale w lato to akurat nie problem. Cały układ mam sprawny, nie tak dawno wymieniany(chłodnica, pompa, płyn 2 tyg. temu). Po prostu trzeba się przyzwyczaić do takich temperatur w lato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Balem się tylko ze strzeli jakiś wąż albo cos się stanie...u kumpla z przegrzania wywalilo usCzelke pod głowica. A powinien być słabszy przy włączonej klimie?

Balem się tylko ze strzeli jakiś wąż albo cos się stanie...u kumpla z przegrzania wywalilo usCzelke pod głowica. A powinien być słabszy przy włączonej klimie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko masz sprawne to w razie wzrostu cisnienia, korek zbiorniczka wyrównawczego je upuści. Kumplowi wywaliło uszczelkę z przegrzania a nie z powodu wysokiej temperatury. Przy 100KM czuć, że auto jest słabsze z włączoną klima zwłaszcza poniżej 3000 obrotów, powyżej juz trochę mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam podobny problem... dzisiaj jechałem w mieście, klima na 20 stopni, co chwile ruszanie,jazda przez 15 km z predkoscia maks 40 km/h,samochod zagrzał sie do 100 stopni. Uznałem ze to całkiem bezpiecznie i nie reagowałem, zatrzymałem sie po fajki w sklepie, auto zgasilem po czym jak wrócilem to odpalam auto a tam idealne 90 stopni na liczniku... I czegoś tu nie kumam, przeciez to nie mozliwe ze auto sie schłodziło o 10 stopni w ciągu minuty... Teraz w czym szukać przyczyny? czujnik czy licznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie to normalne od lat tak się dzieje i nic z tym nie robię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Całkiem możliwe, bo jak zgasiłeś auto to wentylator jeszcze trochę chodził i chłodził chłodnicę, silnik nie pracował więc nie podgrzewał dodatkowo płynu. Po odpaleniu pompa zmieszała płyn z chłodnicy i temperatura spadła

Edytowano przez rybkins

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak bedzie pompa "siadac" to moze sie tak dziac jak u mnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×