Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Konrad51

Opel Vectra 1,7TD dziwne stuki , nie odpala

Recommended Posts

witam posiadam Vectre B z silnikiem 1,7TD , silnik podobnież isuzu i dziś znalazł się nowy problem w samochodzie a mianowicie gdy jechałem usłyszałem dziwne stukanie z silnika dźwięk przypominał bardziej jakby coś tarło o coś , więc zjechałem na pobocze i podniosłem maskę do góry , z pod maski wydobywał się dym ale praktycznie nic nie zaobserwowałem w tedy oprócz tego dymu jedynie że gdy auto stało zapalone na poboczu to tarcie było mniejsze a gdy znów jechałem było dość głośne i zaczoł mi wariować obrotomierz przez chwile ale potem pokazywał już prawidłowo , po powrocie do domu zaczołem ją dokładniej oglądać i zaobserwowałem że wszystkie węże od turba są zasmarkane olejem przez cała długość i na silniku obok świec żarowych jest olej , więc pomyślałem że może z tego oleju ten dym , lecz chciałem odpalić samochód jeszcze raz by się temu uważniej przysłuchać i ku mojemu zdziwieniu auto nie pali nawet nie zakręcie rozrusznikiem i w dodatku nie grzeje świec żarowych bo nie pali się kontrolka a bez podgrzania świec jeszcze nigdy nie odpaliła , akumulator jest nowy , rozrusznik przeszedł nie dawno remont jak i alternator jej obecny przebieg to 251tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wariowal Ci obrotomierz to silnik faktcznie zmienial obroty czy tylko wskazowka "latala"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej w silniku jest? Bo chyba go zatarłeś...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wariowała tylko wskazówka obroty były w normie , olej w silniku jest w stanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym silniku obrotomierz bierze sygnal z alternatora. Ponadto na tym samym alternatorze znajduje sie pompa podcisnienia smarowana olejem wiec moze tylko to sie spsulo. Obejrzyj dokladnie czy uszczelnienie nie poszlo i aleternator nie rozlchlapal oleju po komorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaczy co do tego oleju to już nalazłem problem , jeden z przewodów od powietrza turba pękł i stąd ten olej , ale skoro turbina tak rzuca olej to już by była na wykończeniu ?? a co do tego co napisałeś to sprawdzę to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej w przewodzie od turbiny moze brac sie z odmy pokrywy zaworowej. U mnie tak bylo, ze zaciagalo stamtad olej. Zobacz ta krotka rurke wygieta 90 stopni pomiedzy pokrywa zaworowa a rura dolotwa czy nie ma tam czasem nadmiaru oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzę tą rurę jeśli byłby tam nadmiar to jakie muszę podjąć działania ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...