Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
luk1986

Problem z TC i spadek mocy silnika

Polecane posty

Witam,

Wiem, że jest kilka tematów na podobny temat, ale żaden nie tyczy się takiego problemu jaki dotknął moją vectre. Po wymianie rozrządu u mechanika podczas odbierania samochodu i uruchomienia silnika zapaliła się kontrola trakcji. Mechanik próbował wykasować błąd lecz bez skutku. Polecił troche pojeżdzić więc przejechałem kilkanaście kilometrów. Silnik pracował jakby w trybie awaryjnym, max obroty do 4100 i spadek mocy. Po ok 10km uruchomiłem ponownie silnik i kontrolka zgasła tak jak powinna i moja viki znów zaczęła normalnie jechać. Myślałem że wszystko się unormowało. Dziś rano gdy jechałem do pracy problem znów powrócił

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> Objawy te same, zapalona kontrolka TC, spadek mocy i obroty max 4100. Zajechałem do pracy i uruchomiłem ponownie silnik, kontrolka zgasła i było ok. Dodam że rano uruchamiałem silnik kilkukrotnie z nadzieją, że kontrolka zgaśnie tak jak powinna. Już kiedyś problem się pojawił ale w innych okolicznościach. Podczas nieudanego rusznia gdy auto zgasło to po uruchomieniu silnika zapaliła się kontrolka TC ale zawsze po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy. Pojechałem i dziś z tym problemem do mechanika i po kilku oględzinach auta mechanik stwierdził, że mam padnięty alternator. Ładowanie 12,2v. Akumulator Bosha praktycznie nowy, mam go od 3-4miesięcy. Panowie, o co chodzi? Czy mechanik ma racje? Dodam, że na desce mam błąd poduszki powietrznej i check. Mechanik stwierdził że to wszystko wina małego prądu ładowania.

Silnik 1.8 16v, 122KM, Z18XE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko dobrze - tylko jaki błąd wyszedł ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tego mi nie powiedzieli a w sumie ja sam nie pomyślałem i nie zapytałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sumie to jest najważniejsze bo bez tego można jedynie się domyślać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poczekajcie pojde zczytać błedy sposobem zapałon +hamulec + gaz (chyba)


więc błedy to

1481

0170

0340


P0340 to bład mówiący o awarii czujnika położenia wałka rozrządu


Myślicie że mechanik mógł go zniszczyć podczas wymiany rozrządu? Panowie, miałem jechać nad morze we wtorek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może wtyczka się poluzowała / uszkodziła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to, że po rozgrzaniu auta problem znika (i oczywiście po ponownym uruchomieniu silnika, nigdy podczas jazdy). Byłem właśnie u mechanika i powiedział, że podczas wymiany rozrządu zauważyli podniszczone przewody czujnika wałka rozrządu i jakoś go pozlepiali.Może zamiast naprawić uszkodzili go jakoś. W poniedziałek jade na podmianę czujnika i zobaczymy czy to jest to. Tylko czy podczas takiej awarii czujnika wałka rozrządu ma prawo świecić kontrolka TC na desce rozdzielczej? bez możliwości wyłączenia TC?


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


Wtyczka jest ok, sprawdzili ją w piątek. Sprawdzali czy nie są zaśniedziałe wtyczki i niby wszystko jest ok.


Po wymianie czujnika polozenia walka rorzadu problem ustapil. Mam nadzieje ze problem juz nie powroci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×