Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mekosx

Poprawki lakiernicze, poprzedni właściciel januszem lakiernictwa...

Polecane posty

Witam, mam taki problem, a mianowicie kupiłem w poniedziałek za bardzo fajne pieniążki Vectrę B po lift w kombi, autko w niemalże idealnym stanie, poza oczywiście lakierem, albo inaczej, było w rdzy, chyba nawet całe, bo co kawałek widać oznaki jakiegoś "janusza lakiernictwa", który działał tak jak umiał, czyli porobił wszędzie zaprawki, ładnie poszlifował, no i malował, albo pędzelkiem, albo spray`em, już tego komentował nie będę. O co mi chodzi, zostało kilka elementów, kawałek z 5cm na listwie, z 20cm na klapie, z 30cm na masce po zaprawce niepomalowanych. Co tu zaradzić, podpowiedziano mi, że mamy w Żyrardowie - bo stąd jestem sklepik z farbami, w których sprzedawca wyjdzie i pod kolor oraz odcień dobierze farbę i nabije w spray, lub przeleje w puszkę (mam u znajomego pistolet - całkiem nieźle idzie mu malowanie) i o co chodzi. Jak się do tego zabrać? Odtłuścić, czym? Zmatowić i przytrzeć papierem - podpowiedziano mi 800 lub 400, co później? Malowanie? Następnie bezbarwny? Jaki? Po jakim czasie, ile to musi schnąć? Dodam też, że na masce i klapie te zaprawki już jakby zaszły w niektórych małych miejscach rudym kolorem, bez purchli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Szlifowanie rudej papierem na sucho (granulacja 220 na sucho)

2. Wypełnienie ubytków szpachlą

3. Szlifowanie szpachli (granulacja 220-na sucho)

4.Położenie podkładu akrylowy wypełniający ( w zależności od koloru -biały ,szary lub czarny)

5.24h przerwy na wyschniecie podkładu

6.Szlifowanie wykończeniowe podkładu (granulacja 800/1000 na mokro - możesz wstępnie przejechać 500 na mokro)

7.Zmatowienie okolicy cieniowanego miejsca (granulacja 2000 na mokro)

8.Odtłuszczenie (benzyna extrakcyjna)

9. Położenie >>>pistoletem<<< BAZY .(lepsze kilka delikatnych warstw niż jedna która się zleje)

10. Po około 10 minutach położenie CLARU >>> pierwsze delikatna mgiełka potem kolejno 2,3 warstwa do zeszklenia sie powierzchni <<<

11.po 48H Szlifujesz wszystko (granulacja 2000 na mokro) i polerujesz przejścia i resztę

Ps : zapomnij o sprajach , i nie spiesz sie !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie kladzie się szpachli na goły metal !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie.

Po wyczyszczeniu rdzy połóż jakiś podkład reaktywny lub epoksydowy i dopiero na to szpachla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piszesz że poprzedni właściciel spieprzył sprawę a sam chcesz zrobić to samo

jak chcesz mieć porządnie daj zarobić lakiernikowi ... zaoszczędziłeś na zakupie

ja rozumiem samodzielne maskowanie ryski ale....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak , najlepiej nawalić podkładu pod szpachle i patrzeć później jak szpachla zjeżdża !!! Można użyć jakiegoś odrdzewiacza ,ale zawsze wędruje ona na gołą blachę !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

, to fajne autko, przy okazji tanie, na dojazdy do pracy, Tak wiec nie chce wydawac grubych stowek na lakiernika, robie to dla siebie ;)a co do reszty odp to wielkie dzieki, glownie NemeSis81, juz wiem mniej wiecej jak to wyglada

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> dodam tez, ze te miejsca sa juz po szpachlowane, wiec to mi odchodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez mekosx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam w planie powtornie pomalowac obudowe lusterka.Powod malowania to łuszczaca sie warstwa lakieru bezbarwnego.Czy jezeli obudowa jest juz pomalowana to czy musze zagruntowac powierzchnie przed nalozeniem warstwy bazowej? Jaka gradacja papieru sciagnac łuszczacy sie klar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

matoslaw, mam to samo ale na zdzerzakach przód i tył :/

Firma co mi malowała spojler, powiedziała, ze moze się udać sciągnąć jakimś szorstkowaniem bezbarwny, ale trzeba leciec całość by odcień się nie różnił.
I samym bezbarwnym polecieć.
W najgorszym wypadku malowanie całego zderzaka.
Dowiedz sie u jakiegos kumatego lakiernika w pobliżu czy wie coś o metodzie "szorstkowania".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, najlepiej nawalić szpachli na goły metal i patrzeć później jak wychodzi:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, trochę odbiegnę od tematu, ale zdecydowałem się na pomalowanie klamek drzwi ( mam obecnie czarna plastikowe )

Znajomy lakiernik wycenił mi to na 200 zł. Klamki będzie demontował z drzwi.

Czy ta cena jest rozsądna ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie taniej wyjdzie kupić pod kolor klamki? teraz to koszt chyba z 30 zł za klamkę 

przykład ile wychodzi klamka, 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a swoją drogą czy klamka tak jak tu na aukcji "prawy przód" różni się czymś jeszcze prócz długością pręcika od "prawego tyłu" że jest taka różnica cenowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko nie mam zbyt czasu szukać.

Wychodzi, że klamki kosztowały by mnie ~80 zł 

120 zł za rozbieranie i malowanie to nie tak wiele. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niech się wypowie ktoś bardziej obeznany w cenach ale myślę że za 200 zł to nie dużo, 

a na tych czarnych klamkach nie jest czasem inny materiał? tzn nie są one chropowate? a jeżeli są czy nie przeszkadza to by je pomalować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja już widziałem takie cuda jak ktoś pod domem sobie w ten sposób szpachlował. Później docieranie na mokro - czytaj nasycenie jej wodą w dużej ilości i na sam koniec zamknięcie tej szpachli lakierem... i niech sobie wilgoć pracuje na prawie gołym metalu. Po niecałym roku już były takie wulkany że szkoda gadać. Jak robiłem takie samodzielne zaprawki na poprzednim aucie użyłem Brunoxa epoksy. Później było uzupełnienie żywicą, szlifowanie następnie szpachla, podkład, 2 warstwy bazy i klar. Wierzcie bądź nie ale po 6latach parchy nie wychodziły.

Edytowano przez TomekPL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×