Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

JaGrab3

Grill polift - pytanie

Recommended Posts

Witam,

jak to jest z tymi grillami w vc/sig jedne są przelotowe i widać chłodnice, a inne (takie jak u mnie) mają taki plastki zasłaniający chłodnicę. Chodzi o kratkę pomiędzy światłami.

Wrzucam przykład.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te co mają hak to mają przelotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno w polifcie grile masz przelotowe i nieprzelotowe? Powietrze chlodzi chlodnice i silnik przez gril dolny.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No co ty...

Myslałem, że może benzyna vs diesel ma inaczej, ale nie, dzisiaj widziałem 1.9 i miał nieprzelotowy - bardzo to ciekawe, bo jednak powierzchnia chłodzenia jest znacznie mniejsza niż w takim przelotowym.

No chyba, że tam jest jakieś kierunkowanie powietrza?? Nie rozbierałem tego nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem to pewnie ktos cos przerabial z grilem i dlatego bylo przez niego widac chlodnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poważnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A wcześniej pisałeś, że na pewno są też przelotowe - to wszyscy przerabiali???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by JaGrab3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorry zapomnialem dac znak zapytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to zupełnie zmienia postać rzeczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Rozglądałem się tak od wczoraj, i spotkałem 2 przelotowe i 2 nieprzelotowe....no z moim 3 nieprzelotowe... raczej tak wychodziły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porownaj sobie grile VC na allegro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, to chyba nie jest sprawa grilla, tylko samej atrapki, ten plastk z tyłu pewnie można wyjąć. Sam grill to jest kratka - przelotowa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mozliwe ze ten plastik sie wypina osobno.Tak to wyglada z tylu:

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wszystko jasne... jak się grzeje, to można plastik wyjąć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca. Sprawdziłem dzis u siebie - zderzak polift bez sprysków. Ten czarny plastik stanowi jedną integralną część i nie da się go odpiąć. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie aby wyciąć w nim pewną część - bez problemu poddaje się pod nóż tapicerski;) W oryginale u mnie przysłaniał całą górną część chłodnicy, natomiast dolna była chłodzona pędem powietrza. Co prawda powietrze wpadające w górną część dociera do chłodnicy bo jest odpowiednio nakierowane na nią, jednak wydaje mi się, że z gorszyn efektem niż bezpośrednie natarcie. Po dzisiejszych działaniach górna część jest już przelotowa w znacznej części. Wstępne testy są obiecujące (w trasie max 97C na BC) ale główny test jutro w palącym słońcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten plastik jest częścią stelaża grilla, i tak jak napisał KonradS, przelotowy jest w autach oryginalnie wyposażonych w hak.

Przerabiałem ten temat jak zmieniałem zderzak i grill więc ta informacja jest na 100% pewna.

Jak się to komuś nie potwierdza to ma walone auto

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poważnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo mozliwe ze ten plastik sie wypina osobno.Tak to wyglada z tylu:

Please login or register to see this image.

Tak to jest jedna całość ja u siebie wyciąłem kątówka i temperatura w dolocie trochę spadła wiec na plus, zima zrobiłem sobie zasłonę tej części ale z obserwacji nie robi to dużego znaczenia wiec polecam tą cześć wyciąć :)

Edited by zafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i jak testy?

Ja się skłaniam jednak wywalić to u mnie bo: z tego co widziałem to dół chłodnicy klimy mam dość mocno poniszczony (pogięte lamelki) - pewnie ktoś męczył go karcherem. Co do jazdy - dzisiaj leciałem sobie traskę autostradową, i 5 osób, pełny bagażnik, klima, 35st na zewnątrz i prędkość ok 150km/h temp nie spadała poniżej 97st na wyświetlaczu, jak przyciskałem do 170 to temp była już ponad 100. Wg. mnie mam za małe chłodzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej ocenie wszystko u Ciebie w normie. Wycięcie tej "zaslepki" obniżyło mi temp a i tak przy Twoich parametrach jazdy miałbym pewnie 102C. Wytnij u siebie bez wahania.

Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To nie od karchera tylko od tego co na drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na wskaźniku było 95st, ale w ukrytym menu ponad 100. Ale co ważne, przy 150 obroty to ciut ponad 3k obrotów. Wg. mnie temp. za wysoka.

Jak tylko bede miał chwilę, zrzucam zderzak i wycinam zaślepki, oraz poprostuje lamelki w skraplaczu, bo pewnie to jest główna przyczyna....

Plastik wyleciał. Nie trzeba było ściągać całego zderzaka, 4 wkręty pod maską i po dwa w nadkolach, zderzak odchylony, nóż do tapet i włalla.

Jutro testy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wiem więcej. Temperatura utrzymywana w trasie zmniejszyła się o ok 5 stopni. Jeżeli jadę, bezkorkowo, temperatura utrzymuje się na ok 85-89 stopni. Korek, temp. 93-95max, i spada jak wentylator się włączy, lub gdy zacznę jechać.

Nawet teraz jak jest ponad 30 stopni jadąc spokojnie, temp. ok 85 stopni, w zasadzie nie przekroczy się 90.

Jak dla mnie bomba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś nigdy nie zwracalem na to uwagi bo myślałem ze to norma ze przelotowe są tylko , aż jutro z samego rana zobaczę . Fajnie mieć to zatkane w zimie przy mrozach, bo napewno auto się trochę szybciej dogrzeje

Wydrapane z telefonu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zimno I tak silnik pracuje ci na na małym obiegu i wychładza go opływ zimnego powietrza, ale czy to aż tyle wychładza, nie sądzę?? Z tego co widzę, to i tak z20net bardzo szybko się nagrzewa, 70 stopni mam po ok 2km, nieźle jak na 8L w układzie...

Poprzedni mój samochód miał wiatrak na wiskozie, więc cały czas się kręcił, przez co w komorze silnika było zawsze wietrznie, wtedy tektura na połowę chłodnicy, i faktycznie ciut szybciej się nagrzewał.

Na zimę, zawsze mogę wrzucić tekturę pomiędzy chłodnice, zobaczę czy będzie szybciej łapał temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mnie ta zaślepka zastanawiała, i teraz pytanie, czy w każdym oryginalnym OPC nie ma tej zaślepki czy jest? bo już parę widziałem i niektóre miały a inne nie, czy w oryginalnych OPC też zależało to od haka???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...