Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kurion

Błąd P0234 - 5A -odłączona turbina

Recommended Posts

Witam,
Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu więc zakładam ten...

Moje auto 2.2DTI GTS 2004 Vectra C.
Problem polega na tym, że odłącza turbinę. Raz dzieje się to na odcinku 30 kilometrów raz na 200 km. a raz na 1000 km. Nie ma reguły.
Po wyłączeniu i włączeniu silnika , turbo załącza się od nowa... I jakby nigdy nic jedzie sobie dalej i funkcjonuje tak jak powinno. (STAŁY PROBLEM)
Ostatnio działo się tak jak jechałem około 130 km/h przy upale 30 stopni i włączoną na full klimą...
Po podłączeniu op-coma, został nieskasowany błąd U1420-04 lub U1421-04 (nie pamiętam dokładnie końcówki tego błędu a niestety nie zrobiłem zdjęcia).
Opis błędu był mniej więcej taki : Przerwa w działaniu szyny zbiorczej(zbiorowej ?) .

Wąż od turbo nowy 2 miesięczny sprawdzony pod kątem szczelności (dla pewności) wczoraj.
Wąż od kolektora to samo co od turbo wszystko szczelne i nowe.

Egr oraz kolektor czyściłem 2 miesiące temu przy okazji zakładania nowych rurek.

Ktoś się z czymś takim spotkał ?
Dodam że 10 lipca wyjeżdżam na wakacje moją viki do chorwacji do pokonania jakieś 1250 km w jedną stronę i coraz mocniej zastanawiam się czy nią dojade do celu ....

Pomocy !!!


up...
pomoże ktoś?
wszelkie sugestie od czego zacząć poszukiwania by naprawić usterke, mile widziane

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
dzis dzwonilem do goscia we wroclawiu co ma techa.... za samo zczytanie i postawienie diagnozy co dolega mojej viki chce 100zl...
to ja mu mowie ze mam opcoma i mu czytam opis bledy i kod bledu... a on na to ze nie wie co to jest... moze jakis czujnik od turbo..
ale on musi techem zeskanowac bo opcom (chinskie badziewie jak on to nazwal) czesto przeklamuje...

co wy na to? 100zl troche duzo jak na sama diagnostyke...

Edited by kurion

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podłączenie pod kompa 50zł, ale też zainwestowałem we własny sprzęt tydzień temu, bo nic tak nie wkurza jak błąd co znika jak się do mechanika dojedzie.

Powinien być błąd silnika z serii P.... , bo ten U1420 coś z radiem chyba (nie bardzo jest opisany po polsku).

Więc bez kodu błędu P... to chyba tylko złączki elektryczne poczyścić lub po parametrach online dojść.

ps. Vectrą dobrze mi się jeździ ale tyle usterek (EGR, 2 czujniki- P0400, (P0335-P0340) i P1590) w pół roku, nie miałem w Civicu 1,7CTDI(120KM) przez 5 lat.

Dobrze, że zostawiłem go jako samochód rezerwowy:). Civicem dojadę do Afryki, Vectrą bym się bał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dzisiaj wróciłem z chorwacji...
Jadąc w nocy było wszystko ok... Natomiast jak zaczęło robić się troszeczkę cieplej (dzień) to wrócił błąd.
Objawy i okoliczności te same jak u góry w pierwszym poście napisałem.
Wracając w dzień, sytuacja się powtórzyła... błąd przestał dręczyć moją viki od około 19:00 jak temperatura spadła...
Coraz częściej się zastanawiam czy to nie jest jakaś wina czujnika (nie wiem może jakiś czujnik od powietrza do turbo ?) Ktoś może z mechaników się wypowie bo ja nie mam zielonego pojęcia...
Wieczorkiem jak wracałem do Wrocławia autostradą A4 przyspieszałem, hamowałem i ogólnie się wygłupiałem tym samochodem i było ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Natomiast jak jest gorąco odłącza turbine...
przed chwilą zrobiłem ponowną diagnostykę i wrzucam poniżej screena POMOCY

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo nie chce sprzedawać auta przez tą dolegliwość ....

Please login or register to see this link.

Edited by kurion

Share this post


Link to post
Share on other sites

zajmij się raczej P0234 - 5A bo to raczej on stanowi problem a nie U cośtam

wrzuć P0234 w wyszukiwarkę forum - lektury na parę dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zubek dobrze Ci radzi , ja dodam źe na P0234 ujemny czyli turbo przeładowuje możesz spróbować numer z nakrętka na ograniczniku sztangi dokładny opis jest na forum. Zrobisz sam, masz op-com więc dobrze wyregulujesz u mnie wystaje ok 0,5mm i mam spokój z tym błędem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Dałem nakrętkę na ogranicznik, nakręciłem na tzw "oko" i jest ok. Problem zniknął.
Jednak jakby ktoś miał informację jakie wartości powinien pokazywać opcom (i gdzie w jakim dziale tego szukać) to byłbym wdzięczny.
Chciałbym jednak to wyregulować op comem

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka, problem z turbo wrócił, więc pojechałem do szpeca by sprawdził mi co dolega mojej viki...
Stwierdził, że turbina jest w świetnym stanie i nie podlega nawet dyskusji o jakiejkolwiek regeneracji...
Sprawdził dalej, i postawił diagnozę...
Uszkodzony zawór podciśnienia turbo |( mały zaworek (czujnik) koło klosza reflektora od strony kierowcy)... nr. tej części to GM 90 530 039
czujnik kosztował 150 zł, założyłem go i zobaczyłem taką rzecz...
Na starym czujniku turbina przy odpalonym silniku była zamknięta, nie podawała powietrza, dopiero jak się dało gazu to coraz bardziej się otwierała...
Na nowym czujniku jest motyw taki że turbina przy odpalonym silniku, od razu jest otwarta na maksa, i jak daje się gazu to się cofa (jakby się zamykała i z powrotem się otwiera wraz z dodaniem większego gazu.

Czy to normalny objaw?
Czy tak jest też u was drodzy forumowicze ?


Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kurion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...