Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kurion

Błąd P0234 - 5A -odłączona turbina

Polecane posty

Witam,
Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu więc zakładam ten...

Moje auto 2.2DTI GTS 2004 Vectra C.
Problem polega na tym, że odłącza turbinę. Raz dzieje się to na odcinku 30 kilometrów raz na 200 km. a raz na 1000 km. Nie ma reguły.
Po wyłączeniu i włączeniu silnika , turbo załącza się od nowa... I jakby nigdy nic jedzie sobie dalej i funkcjonuje tak jak powinno. (STAŁY PROBLEM)
Ostatnio działo się tak jak jechałem około 130 km/h przy upale 30 stopni i włączoną na full klimą...
Po podłączeniu op-coma, został nieskasowany błąd U1420-04 lub U1421-04 (nie pamiętam dokładnie końcówki tego błędu a niestety nie zrobiłem zdjęcia).
Opis błędu był mniej więcej taki : Przerwa w działaniu szyny zbiorczej(zbiorowej ?) .

Wąż od turbo nowy 2 miesięczny sprawdzony pod kątem szczelności (dla pewności) wczoraj.
Wąż od kolektora to samo co od turbo wszystko szczelne i nowe.

Egr oraz kolektor czyściłem 2 miesiące temu przy okazji zakładania nowych rurek.

Ktoś się z czymś takim spotkał ?
Dodam że 10 lipca wyjeżdżam na wakacje moją viki do chorwacji do pokonania jakieś 1250 km w jedną stronę i coraz mocniej zastanawiam się czy nią dojade do celu ....

Pomocy !!!


up...
pomoże ktoś?
wszelkie sugestie od czego zacząć poszukiwania by naprawić usterke, mile widziane

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">
dzis dzwonilem do goscia we wroclawiu co ma techa.... za samo zczytanie i postawienie diagnozy co dolega mojej viki chce 100zl...
to ja mu mowie ze mam opcoma i mu czytam opis bledy i kod bledu... a on na to ze nie wie co to jest... moze jakis czujnik od turbo..
ale on musi techem zeskanowac bo opcom (chinskie badziewie jak on to nazwal) czesto przeklamuje...

co wy na to? 100zl troche duzo jak na sama diagnostyke...

Edytowano przez kurion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie podłączenie pod kompa 50zł, ale też zainwestowałem we własny sprzęt tydzień temu, bo nic tak nie wkurza jak błąd co znika jak się do mechanika dojedzie.

Powinien być błąd silnika z serii P.... , bo ten U1420 coś z radiem chyba (nie bardzo jest opisany po polsku).

Więc bez kodu błędu P... to chyba tylko złączki elektryczne poczyścić lub po parametrach online dojść.

ps. Vectrą dobrze mi się jeździ ale tyle usterek (EGR, 2 czujniki- P0400, (P0335-P0340) i P1590) w pół roku, nie miałem w Civicu 1,7CTDI(120KM) przez 5 lat.

Dobrze, że zostawiłem go jako samochód rezerwowy:). Civicem dojadę do Afryki, Vectrą bym się bał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj wróciłem z chorwacji...
Jadąc w nocy było wszystko ok... Natomiast jak zaczęło robić się troszeczkę cieplej (dzień) to wrócił błąd.
Objawy i okoliczności te same jak u góry w pierwszym poście napisałem.
Wracając w dzień, sytuacja się powtórzyła... błąd przestał dręczyć moją viki od około 19:00 jak temperatura spadła...
Coraz częściej się zastanawiam czy to nie jest jakaś wina czujnika (nie wiem może jakiś czujnik od powietrza do turbo ?) Ktoś może z mechaników się wypowie bo ja nie mam zielonego pojęcia...
Wieczorkiem jak wracałem do Wrocławia autostradą A4 przyspieszałem, hamowałem i ogólnie się wygłupiałem tym samochodem i było ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Natomiast jak jest gorąco odłącza turbine...
przed chwilą zrobiłem ponowną diagnostykę i wrzucam poniżej screena POMOCY

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo nie chce sprzedawać auta przez tą dolegliwość ....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez kurion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zajmij się raczej P0234 - 5A bo to raczej on stanowi problem a nie U cośtam

wrzuć P0234 w wyszukiwarkę forum - lektury na parę dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zubek dobrze Ci radzi , ja dodam źe na P0234 ujemny czyli turbo przeładowuje możesz spróbować numer z nakrętka na ograniczniku sztangi dokładny opis jest na forum. Zrobisz sam, masz op-com więc dobrze wyregulujesz u mnie wystaje ok 0,5mm i mam spokój z tym błędem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">
Dałem nakrętkę na ogranicznik, nakręciłem na tzw "oko" i jest ok. Problem zniknął.
Jednak jakby ktoś miał informację jakie wartości powinien pokazywać opcom (i gdzie w jakim dziale tego szukać) to byłbym wdzięczny.
Chciałbym jednak to wyregulować op comem

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hejka, problem z turbo wrócił, więc pojechałem do szpeca by sprawdził mi co dolega mojej viki...
Stwierdził, że turbina jest w świetnym stanie i nie podlega nawet dyskusji o jakiejkolwiek regeneracji...
Sprawdził dalej, i postawił diagnozę...
Uszkodzony zawór podciśnienia turbo |( mały zaworek (czujnik) koło klosza reflektora od strony kierowcy)... nr. tej części to GM 90 530 039
czujnik kosztował 150 zł, założyłem go i zobaczyłem taką rzecz...
Na starym czujniku turbina przy odpalonym silniku była zamknięta, nie podawała powietrza, dopiero jak się dało gazu to coraz bardziej się otwierała...
Na nowym czujniku jest motyw taki że turbina przy odpalonym silniku, od razu jest otwarta na maksa, i jak daje się gazu to się cofa (jakby się zamykała i z powrotem się otwiera wraz z dodaniem większego gazu.

Czy to normalny objaw?
Czy tak jest też u was drodzy forumowicze ?


Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez kurion

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×