Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Erykom_del20151022JS

Rano po odpaleniu gaśnie mi auto

Recommended Posts

Rano jak odpalę auto to po chwili obrotomierz zaczyna skakać z 1000 do 3000 i po chwili auto gaśnie.Żeby znów odpalić auto to trzeba się nakręcić i jak już zapali to wszystko już jest ok.Myślę ze to wina filtra lub zaworu egr ponieważ nieraz wyskakuje mi błąd i byłem u mechanika kiedyś to po podłączeniu do komputera owy mechanik stwierdził że zawór egr jest do wymiany.Wyczyścił go i było ok aż do teraz.A według Was co moze być przyczyną tych porannych kłopotów z autem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czysciłeś EGR w ostatnim czasie ..... ja bym od tego zaczął skoro ostatnio pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ma egr do odpalenia auta nic tu raczej wszystko wskazuje na niekontakt wtyczki czujnika obrotu wału lub samego czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lub zapowietrzaniu sie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapomnij o tym egr - to nie ma nic do rzeczy!

problem w czujniku położenia wału - bo obrotomierz skacze i jest check

ewentualnie brak paliwa czyli powietrze w układzie paliwowym i bład p1220

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw wymienię czujnik położenia wału i zobaczę czy problem zniknie,poda ktoś dokładny opis jak wymienić ten czujnik a dokładniej w którym miejscu on się znajduje?Silnik 2,2 DTI 16V 125 KM SILNIK Y22DTR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prosze jest na jedną śrubę z przodu silnika nad miską olejową.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dziękuje za zdjęcie,a drugi koniec tego czujnika to jest pod miską olejową?Chodzi o to drugie zdjęcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niżej czujnik a wyżej wtyczka czujnika w twoim wypadku wtyczka będzie gdzie indziej po prostu idź po kablu.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo wcześniej widziałem że jak odepnę wtyczkę to kabel od wtyczki jest połączony z innym kablem ale wydaje mi się że ktoś specjalnie te dwa kable owinął taśmą


Wymieniłem wczoraj czujnik położenia wału i z rana wszystko ok,rano po odpaleniu już auto nie gasło i obrotomierz nie skacze.Mam nadzieję że tak już zostanie:) Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety muszę powrócić do tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ostatnio z rana po odpaleniu znów mi auto gaśnie,dławi się po czym gaśnie.Dodam że kupiłem czujnik używany i niby z przebiegiem 160 000 km,ma to coś do rzeczy taki przebieg tego czujnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak.

Nawet jak kupisz nowy ale zamiennik też krótko działa a co dopiero stary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze nowy oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi też ostatnio padł w trasie.

Mocy zero a z rury jak z kotłowni na gumowce.

Za nowy Bosch dałem 100,88 pln, więc nie ma co się bawić w używki z niewiadomą historią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wymieniłem czujnik,rano odpaliłem auto i znów się zaczęło dławić i zgasł i kłopot z odpaleniem był ;((


Czy może być układ paliwowy zapowietrzony?Tylko z rana tak się dzieję że po chwili auto gaśnie a do końca dnia już normalnie chodzi po odpaleniu i nie gaśnie. Znalazłem poradę jak niby odpowietrzyć układ,ktoś na forum napisał " Poluzowac jeden z przewodow paliwowych wchodzacych do wtryskiwacza, zaraz pod plastikowa oslona silnika, druga osoba siedzi w kabinie i kreci rozrusznikiem, jak zacznie cieknac paliwo to dokrecamy przewod paliwowy. Analogicznie postepujemy z innymi przewodami. Mi silnik odpalil po odpowietrzniu 1 przewodu" Porada dotyczyła silnika 2.0 DTI a ja mam silnik 2.2 DTI,czy też mogę tak spróbować odpowietrzyć czy według Was wina leży w czymś innym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz tak samo spróbować ale skoro zapowietrzony to gdzieś musi się zapowietrzać szukaj nieszczelności w układzie paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty nie masz układu zapowietrzonego tylko masz układ zapowietrzający się. To różnica. Masz nieszczelnośc. Najpierw to napraw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak. A najlepiej to poczytaj tematy związane z tym problemem żebyś zaraz nie pisał "wszystko wygląda OK, nie wiem co dalej"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można podrzucić jakiś link dotyczący tego problemu? Bo jest tyle tego że nie wiem co dokładnie dotyczy akurat silnika DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy temat na tym forum o zapowietrzaniu dotyczy silnika DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

odgrzebie temat.

Mi zawsze ciężko odpalała w zimę (poniżej 0'C) latem było dobrze. Sprawdzałem wszystko tak jak jest na forum a i tak ciężko odpalał. Po jakichś 2 latach padła mi pompa. Zregenerowałem i dalej ciężko paliła w zimę. Ostatnio po tankowaniu do pełna i wyciekła mi połowa paliwa. Znalazłem cienki wężyk idący od zbiornika i oplatający zbiornik (z lewej strony) i tam właśnie przy zbiorniku jest przerwany. I to z niego leci mi paliwo jak mam powyżej 20l. Nie mogę wymacać drugiej części która idzie.....

Właśnie gdzie? Wie ktoś? Czy ten wężyk idzie do filtra par? Może to w moim przypadku było i w dalszym ciągu jest powodem ciężkiego odpalania...

Pomożecie???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...