Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

elninho1986

Ratunku muli, szarpie, drży, nie ma mocy..

Polecane posty

Witam

Ratujecie koledzy nie wiem co robić. Mianowicie odkąd kupiłem auto to lekko szarpało przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu, ostatnio zaczęło coraz częściej pojawiały si szarpnięcie takie przymulenia auta, ale chwilowo szczególnie 2,3 bieg ale na 4,5 też się zdarzało. Od wczoraj auto szarpie jak opętane ledwo się kula nie ma w ogóle mocy, niby się rozpędza, ale bardzo mozolnie. Do tego czuje jakby drgania silnika na pedale gazu przy dodawaniu go. Na wstecznym to już w ogóle tragedia, lub przy jeździe na pół sprzęgle, tak się trzęsie jak "stary ciapek". Do tego nie raz czuć smród jakby spalonej gumy, ale to nie zawsze raz czuć, a raz nic nie czuć. Nie raz ma takie przebłyski, że jedzie względnie, tak bym to nazwał, ale jak na 100KM to tragedia. Pewnie wszyscy wytypują sprzęgło, też tak powiedział mój mechanik, ale chciałbym się upewnić, co wy o tym sądzicie.

Jeżeli to sprzęgło to wymieniać muszę razem z wysprzęglikiem, czy jak? Ile to będzie kosztować?

Dodatkowo mój mechanior stwierdził że głowica do robienie sprawdzał ciśnienie w cylindrach w pierwszym miałem 6 bar, w drugim 7 bar, w trzecim 8 bar a w ostatnim 12 bar, przy kręceniu i do tego dwie pierwsze świece spalone, trzecia tak sobie wyglądała a czwarta jeszcze dobra, mówi że zawory itp, ile może kosztować remont bloku?

Pytanie ostatnie nie zrobie wszystkiego naraz a auto potrzebuje żeby jeździć do pracy cos zrobię teraz, a cos w przysłym miesiącu, co lepiej zrobić najpierw, czy muszę zrobić wszystko na raz.

Pytam o ceny bo muszę wstawic auto do innego mechanika, bo mój do połowy sierpnie nie ma czasu na taki jak on to ujął czasochłonne naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem auto własnie stoi u mechanika kompletny remont, wyjdzie mi około 1500zł

za remont głowicy zazwyczaj biorą 500zł

możesz też sprawdzić czy ma błedy poprzez zrobienie zwary w kostce diagnostycznej


na wstecznym bez kitu muszę dobrze operować sprzegłem żeby nie szarpał heh


a oleju nie bierze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bierze 1 litr na 1000km. Twój też, a co sadzicie o sprzegle? Zrobić blok i wtedy na sprzęgło zajrzeć jak nie przejdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też coś koło tego :/

a jak łapie szprzęgło wysoko nisko ślizga się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej wysoko, wg mnie się slizga

Po braku odpowiedzi na forum zagłębiłem się w lekturę w sieci sposoby na test sprzęgła. Ruszania z zaciągniętym ręcznym na 2, 3, 5 gasł za każdym razem. Postanowiłem spróbować jazdy przy wysokich obrotach i auto szło lepiej, raz jakby coś wypluło i się fajnie zerwało i chwile szło.

Następne spostrzeżenia:

jazda na 2 biegu 2500obr prędkość 40km/h, jazda na 5 biegu 2000 obr prędkość 90 km/h. Wg mnie nie wskazuje to na zużyte czy też ślizgające się sprzęgło. Ewentualnie myślę że sprzęgło może się zapowietrzać. poprawcie mnie koledzy jeśli się mylę???? Do tego często mi się zapala kontrolka ABS, stąd pomysł że coś może być nie tak w układzie hamulcowym czyli w sprzęgle też.

Nie wiem może pisze bzdury poprawcie mnie jeśli się mylę.

Wg mnie blok a co wy o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szarpanie zdarza się tylko przy puszczaniu sprzęgła to może być wina docisku, miałem tak w poprzednim aucie, ale najbardziej telepało podczas jazdy w korkach przy ruszaniu, czyli po rozgrzaniu, przy wyższych biegach nie było tego czuć. Zacząłem od wymianu płynu hamulcwego i odpowietrzenia wysprzęglika, stary płyn w wysprzęgliku był jak mleko, minimalna poprawa ale nie rozwiązało to problemu. Moim zdaniem silnik aż sie prosi o remont, pasowałoby zrobić jeszcze próbę olejową czy i dołu nie trzeba robić za jednym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

szarpanie jest przy dodawaniu gazu juz po puszczeniu sprzęgła lub przy cofaniu, wiadomo często cofamy na półsprzęgle, szczególnie na ciasnych parkingach. A o co chodzi z ta próba olejową?

przypomniałem se jeszcze ze zaraz jak pojawiły się te objawy pojechałem zatankować bo miałem już wskazówkę blisko rezerwy, po otworzeniu wlewu i odkręceniu kurka usłyszałem dźwięk zasysanego powietrza, czy to może mieć coś wspólnego czy silnik benzynowy, może się zapowietrzyć?

po wczorajszym prze gazowaniu autka dzisiaj jechało o niebo lepiej dalej z pewnymi dąsami, ale lepiej, także stawiam na padnięty silnik.

Znalazłem taki silnik całkiem niedaleko mnie, za 750zł z głowicę, tylko że jest to silnik do wersji po FL, ja mimo że mam wersje po FL to silnik był wymieniany i jest przed FL, czy te silniki się czymś różnią jak kupie oryginalny silnik do tej wersji czy reszta osprzętu od starego silnika będzie pasować do nowego? czy muszę brać cały silnik z osprzętem?

Pomozecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda silnik 1.8 ale te same objawy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To teraz mam cwieka, ale to to nie zmienia faktu, że mój silnik i tak jest kupa złomu.

Tylko zastanawia mnie czy gdyby był to tak jak w opisanym przez ciebie przypadku regulator to czy po przegazowaniu auta by zaczynał by działać normalnie?

A jak z tym silnikiem czy silnik po FL, BEDZIE pasował do podzespołów z przef FL?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie sprzęgła? Czy jest dobre i czy nie slizga

To jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie sprzęgła? Czy jest dobre i czy nie slizga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja próbowałem praktycznie wszystkich dostępnych w necie, o czym już wcześniej wspomniałem, ale który najlepszy to nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli tak w skrocie, punkt po punkcie jakie te sposoby sa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no i próba gwałtwonego przyspieszania, jeżeli wraz z wciskaniem gazu obroty ida w gór a prędkość nie specjalnie to znaczy że sprzegło do d***, u mnie i obroty i prędkość nie specjalnie rosnie także myślę że sprzęgło mam ok

wpisz se w google test sprzęgła

W związku z brakiem jakiej cokolwiek odpowiedzi w moim temacie postaram się to wszystko z grubsza podsumować, może wtedy ktos, coś napiszę.

Mój problem polega na tym ze auto nie ma przyspieszenie, żeby nie czapraki potrzebuje ciut więcej gazu wtedy jest jako tako. Gdy jadę sam jest jeszcze w miarę, lecz gdy wezmę ze sobą żonę i dwójkę dzieci to auto nie ma wigilie już siły. Po równej drodze to jeszcze, jeszcze, ale pod górkę to jest duży problem. Przy gwałtownym dodawaniu gazu auto lekko się pokrywa ale zaraz coś go przytulać tak jakby coś go w środku przytykalo, nie wiem jak to opisać.

Wiem że walniety jest silnik, ponieważ ma różne ciśnienie na każdym cylindrów, oraz łyka litr oleju na 1000km. Ale czy to by były aż takie objawy, ten silnik byłby aż tak dorznięty ze aż ledwo jedzie?

Nie raz jedzie w miarę, ale jak wezmę chociaż jeszcze jedną osobę na górkę to już nie ciekawie się zaczyna, już nie wspomnę o komplecie osób w aucie.

Jest ktoś mądry, ktoś miał podobne objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie znajomy ma tak samo...nie wiem dlaczego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to dalej nic nie wiemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem (VECTRA B 1999r fl 1.6 74kw benz+gaz) w niedzielę jechałem ze znajomymi do Mikołajek, miałem komplet osób i pełno górek przed sobą, częsta redukcja itp. muzyka głośno, do tego tuba (na prawdę mocna), w Mikołajkach zauważyłem, że coś jest nie tak, auto zaczęło pracować jakbym jechał jakimś boxerem. Następnego dnia gdy wróciłem do Olsztyna (bo stąd jestem) sprawdziłem rozrząd, bo myślałem, że mi przeskoczył, ale jednak się myliłem, ale mimo wszystko wymieniłem pasek, pompe, rolki, bo pasek był w fatalnym stanie. Problemy nie ustąpiły, dalej chodził jak boxer, pali ile wleje, trzęsie silnikiem (jakbym jechał dieslem), mół, ogólnie praca jak na 3 cylindry. 2 lata temu miałem problem cewką, więc pojechałem na szrot kupiłem drugą i dalej tak samo, pojechałem do gordona, kupiem nowe świece i dalej nic, to samo. Ciśnienie w cylindrach 12-13 bar.

AHA, robiąc rozrząd podłączyłem venie pod komputer i mam błedy :

- P0130 Sonda lambda (rząd1, czujnik 1)

- P0170 korekta paliwa (rząd1) zakłócenie działania

- P0335 Czujnik położenia wału kor

- P0352,P0351,P0353,P0354 Cewka zapł A/B/C/D obwód pierwotny/wtórny.

Dalej nie wiem gdzie się kierować czy czujnik położenia wału czy lambda, a to nie mały wydatek i tak włożyłem już ponad 500zł..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ehhh... jedno wiem napewno nigdy więcej OPLA, miałem 2 fordy przed VECTRA i byłem zadowolony, nie wiem co mnie pkusiło na OPLA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe w czym tkwi problem, bo ja już nie mam pojęcia..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz podobne objawy do moich ale ja mam dużo słabsza kompresję w cylindrach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzis zebralem wszystkie moje doswiadczenia z vectra do kupy i przypomnialem sobie, ze gdy robilem rozrzad na kole zebatym (za kolem pasowym) mam sciety klin, przez co kolo pasowe zalozylem tak +/- jak powinno byc i reszte zlozylem do kupy i dzis wlasnie tak pomyslalem, ze tam jest czujnik i jak kolo bedzie troche inaczej polozone jak powinno to komputer bedzie zle podawal dawki paliwa na poszczególne cylindry.. Kontaktowałem sie ze znajomym mechanikiem, a nawet dwoma zeby sie upewnić czy to moze stanowic problem, od razu mowili żebym to zrobil, to rozwiąże problem. Takze radze Ci sprawdzic czy nie masz tego samego problemu u siebie. Musisz zdjac kolo, odkrecic pokrywę, pasek wieloklinowy i odkrecic kolo pasowe (jak zdejmiesz filtr powietrza bedziesz mial lepsze dojście). Mnie ta czesc kosztuje 40zl sa tez po 70, oryginał 260, ale ja juz jestem pusty wiec byle jezdzilo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. POWODZENIA. Jutro wezme sie za robote jak tylko odbiore część i napisze czy pomoglo.

dzis zebralem wszystkie moje doswiadczenia z vectra do kupy i przypomnialem sobie, ze gdy robilem rozrzad na kole zebatym (za kolem pasowym) mam sciety klin, przez co kolo pasowe zalozylem tak +/- jak powinno byc i reszte zlozylem do kupy i dzis wlasnie tak pomyslalem, ze tam jest czujnik i jak kolo bedzie troche inaczej polozone jak powinno to komputer bedzie zle podawal dawki paliwa na poszczególne cylindry.. Kontaktowałem sie ze znajomym mechanikiem, a nawet dwoma zeby sie upewnić czy to moze stanowic problem, od razu mowili żebym to zrobil, to rozwiąże problem. Takze radze Ci sprawdzic czy nie masz tego samego problemu u siebie. Musisz zdjac kolo, odkrecic pokrywę, pasek wieloklinowy i odkrecic kolo pasowe (jak zdejmiesz filtr powietrza bedziesz mial lepsze dojście). Mnie ta czesc kosztuje 40zl sa tez po 70, oryginał 260, ale ja juz jestem pusty wiec byle jezdzilo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. POWODZENIA. Jutro wezme sie za robote jak tylko odbiore część i napisze czy pomoglo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu jest pomocny manual naszego usera @Pepin

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie to zawory wg mnie, wymieniłem dzisiaj świece i wlałem uszczelniacz do pierscienie żeby jakos przejezdzic do 17 sierpnia(moj mechanik wroci z urlopu i zajamie sie moim autkiem) i ku mojemu zdziwieniu tchnelo w niego nowe zycie smiga lepiej niz jak go kupilem 2 miechy temu, jestem chwilowo szczesliwy, co nie zmienia fakatu ze glowica do roboty, ale poki co smiga jak marzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam powazny problem,bo nie moge zdjac kola na wale korbowym. Kolo pasowe bez bólu schodzi i wchodzi, ale te po ktorym rozrzad sie porusza ani drgnie, macie moze na to jakies sposoby ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×