Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

elninho1986

Ratunku muli, szarpie, drży, nie ma mocy..

Recommended Posts

Witam

Ratujecie koledzy nie wiem co robić. Mianowicie odkąd kupiłem auto to lekko szarpało przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu, ostatnio zaczęło coraz częściej pojawiały si szarpnięcie takie przymulenia auta, ale chwilowo szczególnie 2,3 bieg ale na 4,5 też się zdarzało. Od wczoraj auto szarpie jak opętane ledwo się kula nie ma w ogóle mocy, niby się rozpędza, ale bardzo mozolnie. Do tego czuje jakby drgania silnika na pedale gazu przy dodawaniu go. Na wstecznym to już w ogóle tragedia, lub przy jeździe na pół sprzęgle, tak się trzęsie jak "stary ciapek". Do tego nie raz czuć smród jakby spalonej gumy, ale to nie zawsze raz czuć, a raz nic nie czuć. Nie raz ma takie przebłyski, że jedzie względnie, tak bym to nazwał, ale jak na 100KM to tragedia. Pewnie wszyscy wytypują sprzęgło, też tak powiedział mój mechanik, ale chciałbym się upewnić, co wy o tym sądzicie.

Jeżeli to sprzęgło to wymieniać muszę razem z wysprzęglikiem, czy jak? Ile to będzie kosztować?

Dodatkowo mój mechanior stwierdził że głowica do robienie sprawdzał ciśnienie w cylindrach w pierwszym miałem 6 bar, w drugim 7 bar, w trzecim 8 bar a w ostatnim 12 bar, przy kręceniu i do tego dwie pierwsze świece spalone, trzecia tak sobie wyglądała a czwarta jeszcze dobra, mówi że zawory itp, ile może kosztować remont bloku?

Pytanie ostatnie nie zrobie wszystkiego naraz a auto potrzebuje żeby jeździć do pracy cos zrobię teraz, a cos w przysłym miesiącu, co lepiej zrobić najpierw, czy muszę zrobić wszystko na raz.

Pytam o ceny bo muszę wstawic auto do innego mechanika, bo mój do połowy sierpnie nie ma czasu na taki jak on to ujął czasochłonne naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam podobny problem auto własnie stoi u mechanika kompletny remont, wyjdzie mi około 1500zł

za remont głowicy zazwyczaj biorą 500zł

możesz też sprawdzić czy ma błedy poprzez zrobienie zwary w kostce diagnostycznej


na wstecznym bez kitu muszę dobrze operować sprzegłem żeby nie szarpał heh


a oleju nie bierze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierze 1 litr na 1000km. Twój też, a co sadzicie o sprzegle? Zrobić blok i wtedy na sprzęgło zajrzeć jak nie przejdzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

też coś koło tego :/

a jak łapie szprzęgło wysoko nisko ślizga się?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej wysoko, wg mnie się slizga

Po braku odpowiedzi na forum zagłębiłem się w lekturę w sieci sposoby na test sprzęgła. Ruszania z zaciągniętym ręcznym na 2, 3, 5 gasł za każdym razem. Postanowiłem spróbować jazdy przy wysokich obrotach i auto szło lepiej, raz jakby coś wypluło i się fajnie zerwało i chwile szło.

Następne spostrzeżenia:

jazda na 2 biegu 2500obr prędkość 40km/h, jazda na 5 biegu 2000 obr prędkość 90 km/h. Wg mnie nie wskazuje to na zużyte czy też ślizgające się sprzęgło. Ewentualnie myślę że sprzęgło może się zapowietrzać. poprawcie mnie koledzy jeśli się mylę???? Do tego często mi się zapala kontrolka ABS, stąd pomysł że coś może być nie tak w układzie hamulcowym czyli w sprzęgle też.

Nie wiem może pisze bzdury poprawcie mnie jeśli się mylę.

Wg mnie blok a co wy o tym sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli szarpanie zdarza się tylko przy puszczaniu sprzęgła to może być wina docisku, miałem tak w poprzednim aucie, ale najbardziej telepało podczas jazdy w korkach przy ruszaniu, czyli po rozgrzaniu, przy wyższych biegach nie było tego czuć. Zacząłem od wymianu płynu hamulcwego i odpowietrzenia wysprzęglika, stary płyn w wysprzęgliku był jak mleko, minimalna poprawa ale nie rozwiązało to problemu. Moim zdaniem silnik aż sie prosi o remont, pasowałoby zrobić jeszcze próbę olejową czy i dołu nie trzeba robić za jednym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szarpanie jest przy dodawaniu gazu juz po puszczeniu sprzęgła lub przy cofaniu, wiadomo często cofamy na półsprzęgle, szczególnie na ciasnych parkingach. A o co chodzi z ta próba olejową?

przypomniałem se jeszcze ze zaraz jak pojawiły się te objawy pojechałem zatankować bo miałem już wskazówkę blisko rezerwy, po otworzeniu wlewu i odkręceniu kurka usłyszałem dźwięk zasysanego powietrza, czy to może mieć coś wspólnego czy silnik benzynowy, może się zapowietrzyć?

po wczorajszym prze gazowaniu autka dzisiaj jechało o niebo lepiej dalej z pewnymi dąsami, ale lepiej, także stawiam na padnięty silnik.

Znalazłem taki silnik całkiem niedaleko mnie, za 750zł z głowicę, tylko że jest to silnik do wersji po FL, ja mimo że mam wersje po FL to silnik był wymieniany i jest przed FL, czy te silniki się czymś różnią jak kupie oryginalny silnik do tej wersji czy reszta osprzętu od starego silnika będzie pasować do nowego? czy muszę brać cały silnik z osprzętem?

Pomozecie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda silnik 1.8 ale te same objawy.

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz mam cwieka, ale to to nie zmienia faktu, że mój silnik i tak jest kupa złomu.

Tylko zastanawia mnie czy gdyby był to tak jak w opisanym przez ciebie przypadku regulator to czy po przegazowaniu auta by zaczynał by działać normalnie?

A jak z tym silnikiem czy silnik po FL, BEDZIE pasował do podzespołów z przef FL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie sprzęgła? Czy jest dobre i czy nie slizga

To jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie sprzęgła? Czy jest dobre i czy nie slizga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja próbowałem praktycznie wszystkich dostępnych w necie, o czym już wcześniej wspomniałem, ale który najlepszy to nie wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli tak w skrocie, punkt po punkcie jakie te sposoby sa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no i próba gwałtwonego przyspieszania, jeżeli wraz z wciskaniem gazu obroty ida w gór a prędkość nie specjalnie to znaczy że sprzegło do d***, u mnie i obroty i prędkość nie specjalnie rosnie także myślę że sprzęgło mam ok

wpisz se w google test sprzęgła

W związku z brakiem jakiej cokolwiek odpowiedzi w moim temacie postaram się to wszystko z grubsza podsumować, może wtedy ktos, coś napiszę.

Mój problem polega na tym ze auto nie ma przyspieszenie, żeby nie czapraki potrzebuje ciut więcej gazu wtedy jest jako tako. Gdy jadę sam jest jeszcze w miarę, lecz gdy wezmę ze sobą żonę i dwójkę dzieci to auto nie ma wigilie już siły. Po równej drodze to jeszcze, jeszcze, ale pod górkę to jest duży problem. Przy gwałtownym dodawaniu gazu auto lekko się pokrywa ale zaraz coś go przytulać tak jakby coś go w środku przytykalo, nie wiem jak to opisać.

Wiem że walniety jest silnik, ponieważ ma różne ciśnienie na każdym cylindrów, oraz łyka litr oleju na 1000km. Ale czy to by były aż takie objawy, ten silnik byłby aż tak dorznięty ze aż ledwo jedzie?

Nie raz jedzie w miarę, ale jak wezmę chociaż jeszcze jedną osobę na górkę to już nie ciekawie się zaczyna, już nie wspomnę o komplecie osób w aucie.

Jest ktoś mądry, ktoś miał podobne objawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to dalej nic nie wiemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam podobny problem (VECTRA B 1999r fl 1.6 74kw benz+gaz) w niedzielę jechałem ze znajomymi do Mikołajek, miałem komplet osób i pełno górek przed sobą, częsta redukcja itp. muzyka głośno, do tego tuba (na prawdę mocna), w Mikołajkach zauważyłem, że coś jest nie tak, auto zaczęło pracować jakbym jechał jakimś boxerem. Następnego dnia gdy wróciłem do Olsztyna (bo stąd jestem) sprawdziłem rozrząd, bo myślałem, że mi przeskoczył, ale jednak się myliłem, ale mimo wszystko wymieniłem pasek, pompe, rolki, bo pasek był w fatalnym stanie. Problemy nie ustąpiły, dalej chodził jak boxer, pali ile wleje, trzęsie silnikiem (jakbym jechał dieslem), mół, ogólnie praca jak na 3 cylindry. 2 lata temu miałem problem cewką, więc pojechałem na szrot kupiłem drugą i dalej tak samo, pojechałem do gordona, kupiem nowe świece i dalej nic, to samo. Ciśnienie w cylindrach 12-13 bar.

AHA, robiąc rozrząd podłączyłem venie pod komputer i mam błedy :

- P0130 Sonda lambda (rząd1, czujnik 1)

- P0170 korekta paliwa (rząd1) zakłócenie działania

- P0335 Czujnik położenia wału kor

- P0352,P0351,P0353,P0354 Cewka zapł A/B/C/D obwód pierwotny/wtórny.

Dalej nie wiem gdzie się kierować czy czujnik położenia wału czy lambda, a to nie mały wydatek i tak włożyłem już ponad 500zł..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh... jedno wiem napewno nigdy więcej OPLA, miałem 2 fordy przed VECTRA i byłem zadowolony, nie wiem co mnie pkusiło na OPLA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe w czym tkwi problem, bo ja już nie mam pojęcia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz podobne objawy do moich ale ja mam dużo słabsza kompresję w cylindrach

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis zebralem wszystkie moje doswiadczenia z vectra do kupy i przypomnialem sobie, ze gdy robilem rozrzad na kole zebatym (za kolem pasowym) mam sciety klin, przez co kolo pasowe zalozylem tak +/- jak powinno byc i reszte zlozylem do kupy i dzis wlasnie tak pomyslalem, ze tam jest czujnik i jak kolo bedzie troche inaczej polozone jak powinno to komputer bedzie zle podawal dawki paliwa na poszczególne cylindry.. Kontaktowałem sie ze znajomym mechanikiem, a nawet dwoma zeby sie upewnić czy to moze stanowic problem, od razu mowili żebym to zrobil, to rozwiąże problem. Takze radze Ci sprawdzic czy nie masz tego samego problemu u siebie. Musisz zdjac kolo, odkrecic pokrywę, pasek wieloklinowy i odkrecic kolo pasowe (jak zdejmiesz filtr powietrza bedziesz mial lepsze dojście). Mnie ta czesc kosztuje 40zl sa tez po 70, oryginał 260, ale ja juz jestem pusty wiec byle jezdzilo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. POWODZENIA. Jutro wezme sie za robote jak tylko odbiore część i napisze czy pomoglo.

dzis zebralem wszystkie moje doswiadczenia z vectra do kupy i przypomnialem sobie, ze gdy robilem rozrzad na kole zebatym (za kolem pasowym) mam sciety klin, przez co kolo pasowe zalozylem tak +/- jak powinno byc i reszte zlozylem do kupy i dzis wlasnie tak pomyslalem, ze tam jest czujnik i jak kolo bedzie troche inaczej polozone jak powinno to komputer bedzie zle podawal dawki paliwa na poszczególne cylindry.. Kontaktowałem sie ze znajomym mechanikiem, a nawet dwoma zeby sie upewnić czy to moze stanowic problem, od razu mowili żebym to zrobil, to rozwiąże problem. Takze radze Ci sprawdzic czy nie masz tego samego problemu u siebie. Musisz zdjac kolo, odkrecic pokrywę, pasek wieloklinowy i odkrecic kolo pasowe (jak zdejmiesz filtr powietrza bedziesz mial lepsze dojście). Mnie ta czesc kosztuje 40zl sa tez po 70, oryginał 260, ale ja juz jestem pusty wiec byle jezdzilo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. POWODZENIA. Jutro wezme sie za robote jak tylko odbiore część i napisze czy pomoglo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest pomocny manual naszego usera @Pepin

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie to zawory wg mnie, wymieniłem dzisiaj świece i wlałem uszczelniacz do pierscienie żeby jakos przejezdzic do 17 sierpnia(moj mechanik wroci z urlopu i zajamie sie moim autkiem) i ku mojemu zdziwieniu tchnelo w niego nowe zycie smiga lepiej niz jak go kupilem 2 miechy temu, jestem chwilowo szczesliwy, co nie zmienia fakatu ze glowica do roboty, ale poki co smiga jak marzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam powazny problem,bo nie moge zdjac kola na wale korbowym. Kolo pasowe bez bólu schodzi i wchodzi, ale te po ktorym rozrzad sie porusza ani drgnie, macie moze na to jakies sposoby ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...