Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jarq

Z32SE gaśnie i faluje na zimnym...

Polecane posty

Cześć.

Sytuacja wygląda mniej więcej jak w temacie. Otóż od jakiegoś czasu mam dziwny problem w moim 3.2. Po nocy lub dłuższym postoju, kiedy silnik jest już zimny - odpalam i albo od razu gaśnie albo telepie nim przez kilka sekund (ma za niskie obroty). Potem sytuacja się stabilizuje i wchodzi na ssanie. Generalnie kiedy auto stoi, nawet po nagrzaniu, silnik ma lekkie wibracje przez minimalne wahania obrotów ale tylko lekko odczuwalne. Pokrywy są uszczelnione, nie ma żadnych błędów na kompie, brak wypadania zapłonów itp...teoretycznie wszystko jest ok.

Jakieś pomysły? Dodam, że auto jest w gazie i lekkie falowanie obrotów występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podczas jazdy wszystko jest ok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kompresja sprawdzona ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie i jak na razie nie planuję tego robić, bo wydaje mi się, że może być mnóstwo innych przyczyn a to raczej ostateczność

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gdyby coś było nie tak z kompresją to podejrzewam, że byłyby jakieś objawy podczas jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zacząłbym od świec, tez miałem nie równą prace i rano lekko drgał silnik, wyciągaliśmy stare świece a tam 4 elektrodowe :/
Po wymianie na nowe jedno elektrodowe, mam teraz zboczenie na światłach patrzeć na obroty czy nie zgasł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niby świece zmieniałem jakieś 3 miesiące temu przy pierwszym uszczelnianiu pokryw ale wtedy wyszło to kiepsko, bo po 2tyg znów podlewało je olejem i jakiś czas pracowały w oleju...mogło im się coś stać? Zakładałem irydowo-platynowe NGKi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij kolektor zobacz co z nimi, a ze świecami to oczywiście ze mogło jak je zalalo, załóż swiece Brisk jednoelektrodowe, ja takie mam i chodzi bardzo rowno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że są ok, bo nie pokazuje już wypadania zapłonów ani żadnych błędów...wcześniej trochę tym sypało. Ale w najbliższym czasie i tak zmieniam pokrywy na aluminiowe to wtedy zajrzę i pewnie zmienię świece...takie zwyklaki będą ok?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na moich starych świecach żadko wywalało błąd wypadanie zapłonu a wydajność systemu katalicznego.

Po wymianie Świec i gazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez drga jak go zapale i jest zimny, dzisiaj wymienilem swiece z ngk 4-elektrodowe na zwykle bosch jednoelektrodowe i zero roznicy takze olej swiece, cewki mam nowe jak cos i szukaj gdzie indziej przyczyny, dodam jeszcze ze od niedawna wywala mi blad wydajnosci katow, ja jeszcze tak mysle czy sie mapy nie rozjechaly od gazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydajność systemu katalicznego miałem non stop na starym gazie, po założeniu nowego 0 błędów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie o rozjechaniu map myślałem od jakiegoś czasu i w tym celu wyłączyłem przedwczoraj gaz, odpiąłem klemy żeby zresetować komputer i jeżdzę teraz na benzynie. Jak na razie wszystko jest cacy...więc to chyba kwestia gazu. Tylko to trochę dziwne, bo jak kupiłem auto to wszystko było ok. Ostatnio przerabiałem tylko kolektor, bo końcówki wtrysków były na wierzchu a ja wszystko przeniosłem teraz pod spód i mogę normalnie założyć plastikowe osłony na silnik. Nie byłem jeszcze na regulacji ALE znowu nie wiem czy to ma coś wspólnego, bo opisana sytuacja zaczęła mieć miejsce troszkę przed przerabianiem kolektora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crazy ale u mnie ten blad zaczal nagle wyskakiwac a auto jezdzi normalnie, ostatnio gaz byl regulowany i Mav wyregulowal idealnie powiedzial ze lepiej juz sie nie da, takze mozliwe ze katy juz sie koncza u mnie. W tym silniku chyba odlaczenie aku nic nie daje w kwestii map, chyba najlepiej wrzucic techem nowy soft ecu i odrazu regulowac gaz. Jeszcze pytanie do was jak oscyluja wam drugie sondy te od katow bo mi tak jak pierwsze czyli od 0 gdzies do 900 bardzo szybko ze nie idzie sprawdzic wartosci w danym momencie i tak samo na benie i gazie, gdzies ktos pisal ze niby maja oscylowac od 750 do 900 gdzies

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie im dłużej jeździłem tym ciężej palił, kończyło się na strzelaniu w tłumik i kręceniu 15min zanim łapał, jak już odpalił to telepal jakieś 30 sek. sprawdzone wszystko, pompa paliwa, ciśnienie na wtryski, nowe cewki, świece, uszczelniony dolot, wyczyszczona przepustnica. Stało się to nagle, pewnego razu odpaliłem i obroty zatrzymały się na 500, wcześniej miała zawsze około 600 według obrotomierza. Brak błędów które by mnie chociaż naprowadziły na trop. Pomagało jedno, jak wyciągałem czujnik wału i czyścilem go z oleju. Wtedy miałem spokój na dwa trzy dni, nieraz na tydzień. Jednak w jednym temacie wyczytałem że ten czujnik służy tylko do odpalania później przestaje wysyłać sygnały i w pełni jego rolę przejmuje czujnik wałków rozrządu, nie wiem ile w tym prawdy, cala swoją wiedzę opierałem o tamten post ja zawsze myślałem ze te czujniki współgrają ze sobą do ustalenia właściwego czasu zapłonu. Przechodząc do sedna, u mnie po odpieciu czujnika wałków silnik nie widział różnicy, tak jak by go nie było, co lepsze lepiej palił, dłużej ale palił wiec uznałem ze mam uwalony czujnik a jego rolę przejął ten od wału, stąd to falowanie po odpaleniu i trudności z odpaleniem jako że nie chciało mi się czekać na czujnik który był w drodze to przy testowaniu starego uwalilem sobie sterownik silnika i narazie nie ustaliłem jednoznacznie czy to on był winowajcą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> zawsze go możesz przeczyscic i zobaczyć efekt, jedna śrubka 3min roboty.

Btw, Sayan nie sprawdzę ci narazie tych sond, powód jw.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dobra, sorki panowie za odświeżenie tematu ale zbliżam się do wymiany pokryw i przy okazji tak czy siak chcę wymienić świece a Crazy wspominał o jednoelektrodowych Briskach. Chciałbym jednoznacznie wiedzieć...te będą dobre?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

'>

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

czy ma to być jakiś inny model?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odnosnie briskow sie nie wypowiem, ja mialem 4 elektordowe ngk to silnikiem rzucalo, teraz wrzucilem najtansze boscha 1 elektordowe numer swiec z koncowka 666 jakos tak i mam wrazenie ze jest jeszcze gorzej, najlepsze jest to ze na benie go rzuca mocniej, na lpg mniej prawie w ogole i do tego po wlaczeniu klimy tez drga mocniej, ale juz z tym nie walcze bo pomysly mi sie skonczyly, jeszcze ostatnia rzecz planuje wgrac nowy soft i na nowych mapach wyregulowac jeszcze raz gaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarq czemu chcesz wymieniać pokrywy? Najpierw rozbierz i zobacz stan uszczelek u mnie były ok, sklej na kleju Victor Reinz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo rozbierałem już dwa razy, wymieniałem uszczelki i dawałem silikon Victora Reinza i nie pomogło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widocznie są już pokrywy dosyć mocno odksztalcone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×