Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
marcin90w

dmuchawa działa tylko na 1 biegu

Recommended Posts

Witam

Vectra C 2.2 DTI

Problem mam taki, że nie działa mi nawiew.

zaznaczę że wykonałem część z porad znalezionych na forum i na youtube.

Dostałem się do wentylatora, sprawdziłem natężenie przed wtyczką wentylatora i rzeczywiście jak zwiększam pokrętłem to zwiększa się napięcie.

Sam wentylator jak stwierdzili fachowcy od alternatorów - działa prawidłowo (podłączali na krótko)...

Mimo to po podłączeniu pod cały układ kręci się wolno w moim samochodzie.

Wentylator (a raczej jego ośka) jest nawilżona WD-40.

Zmiana pokrętłem nie wywołuje praktycznie żadnej zmiany.

Czytam o wymianie rezystora na oporniku, ale czy to nie jest potrzebne tylko w przypadku gdy nie działają niskie biegi a działają same wysokie?

ewentualnie, skoro miernikiem mogę zmierzyć wyjściowe natężenie powinno być dla tych biegów dla 12V?

jeśli to rezystor to gdzie on się znajduje?

a i jeszcze jedno (edycja),

Czy wentylator powinien po ręcznym zakręceniu swobodnie się obracać (hamować tak jak w szlifierce), czy szybko hamować ale nie przesadnie

Edited by marcin90w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dam sobie sam odpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ponieważ naprawiłem.

Do tego celu musiałem rozebrać cały wirnik wentylatora, WD-40 kilka razy jednego dnia, przeczyszczenie styków i następnego dnia hulało jak tornado.

Dłużej zajęło mi rozbieranie i dostanie się do dmuchawy niż sama jej naprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym nie używał na Twoim miejscu WD-40 do smarowania. Na ośce są spore obroty więc użyłbym niewielkiej ilości smaru do łożysk. WD-40 lubi wyparować a potem będzie piszczała dmuchawa - przerabiałem to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...