Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
marcin90w

dmuchawa działa tylko na 1 biegu

Polecane posty

Witam

Vectra C 2.2 DTI

Problem mam taki, że nie działa mi nawiew.

zaznaczę że wykonałem część z porad znalezionych na forum i na youtube.

Dostałem się do wentylatora, sprawdziłem natężenie przed wtyczką wentylatora i rzeczywiście jak zwiększam pokrętłem to zwiększa się napięcie.

Sam wentylator jak stwierdzili fachowcy od alternatorów - działa prawidłowo (podłączali na krótko)...

Mimo to po podłączeniu pod cały układ kręci się wolno w moim samochodzie.

Wentylator (a raczej jego ośka) jest nawilżona WD-40.

Zmiana pokrętłem nie wywołuje praktycznie żadnej zmiany.

Czytam o wymianie rezystora na oporniku, ale czy to nie jest potrzebne tylko w przypadku gdy nie działają niskie biegi a działają same wysokie?

ewentualnie, skoro miernikiem mogę zmierzyć wyjściowe natężenie powinno być dla tych biegów dla 12V?

jeśli to rezystor to gdzie on się znajduje?

a i jeszcze jedno (edycja),

Czy wentylator powinien po ręcznym zakręceniu swobodnie się obracać (hamować tak jak w szlifierce), czy szybko hamować ale nie przesadnie

Edytowano przez marcin90w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, dam sobie sam odpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ponieważ naprawiłem.

Do tego celu musiałem rozebrać cały wirnik wentylatora, WD-40 kilka razy jednego dnia, przeczyszczenie styków i następnego dnia hulało jak tornado.

Dłużej zajęło mi rozbieranie i dostanie się do dmuchawy niż sama jej naprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie używał na Twoim miejscu WD-40 do smarowania. Na ośce są spore obroty więc użyłbym niewielkiej ilości smaru do łożysk. WD-40 lubi wyparować a potem będzie piszczała dmuchawa - przerabiałem to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×