Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ChudyLis

Przepływka + dolot

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z przepływomierzem a konkretniej z kilkoma.

Kilka dni temu miałem bardzo dużo jazdy po mieście a że było gorąco to wiatrak prawie nie przestawał chłodzić. Po kilku godzinach jazdy wyskoczył mi check, na szybkiego odczytałem błąd zworką posprawdzałem podciśnienia, dolot i się okazało że jest brak reakcji na podłączenie/odłączenie przepływki a komp pokazuje za niskie napięcie przepływomierza. Nie miałem za bardzo wyjścia więc ganiałem dalej.

Później po zmianie przepływki na nową błąd 0102 był nadal, odpięcie klemy na 30min nic nie dało. Co więcej po 40km padła kolejna przepływka, jeden z drucików pomiarowych się wysypał. Po zmianie na trzeci przepływomierz ten mi padł po 90km. Aktualnie nie mam co podłączyć bo jest zamówiona nowa przepływka.

Nie potrafię ustalić dlaczego mi pada przepływomierz. Dolot uszczelniłem solidnie przed trzecią zmianą przepływki a i tak padła i 0102 był nadal.

Mam LPG zwykłe, silnik x20xev ale nie ma mowy o strzałach w dolot bo sporo czasu z tym walczyłem i teraz wszystko "mruczy" jak mały kotek.

Miałem teorię że mam nieszczelność na mikserze bo była tam nie wielka szczelina i to tłumaczyło by błąd ale przed ostatnią przepływką wszystko porobiłem i sprawdzałem "na mokro" szczelność, nic nie znalazłem. Przepływki zakładałem tylko oryginalne.

Kable też wyglądają OK.

Check zapala się na 5-10s i tylko w chwili gdy puszczę gaz podczas jazdy. Jadę 100km/h puszczam pedał gazu i check zawsze zapala się gdy obroty schodzą poniżej 2tyś a po 5-10s gaśnie.

Na jutro jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie elektryki, pewnie zostawię mu VB na jakiś czas aby posprawdzał wszystko bo sam na elektryce się nie znam.

Macie jakieś sugestie w jakim kierunku udać się z tym problemem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to wygląda na lipne przepływki albo jednak strzały. Innej możliwości fizycznego uszkodzenia nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie wiem że tylko tak można uszkodzić przepływkę i dlatego to dla mnie dziwne że tak mi padają. Wszystkie kupiłem na szrocie z angoli które gazu nie miały, zresztą sprzedają je razem z kawałkami dolotu i wtyczką. Widocznie nie chce im się odkręcać.

Ok niech będzie że były lipne lub strzeliło w dolot i się rozwaliły. Tylko dlaczego mi nie znikł błąd 0102 gdy podmieniałem na sprawne przepływki... powinien się kasować po 30 rozruchach lub po odpięciu klemy a przy każdej wymianie aku było odpinane na ponad 30 minut i błąd nadal wyskakiwał i to na obu paliwach. Na mój rozum to tak jakby było coś z kablem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kto powiedział że błąd się kasuje po odłączeniu aku? Wiązkę oczywiście też możesz przepatrzeć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki że tak późno ale brak czasu.

Autko jest na warsztacie, w poniedziałek mam je zabrać ale jest problem a w zasadzie cała plątanina problemów.

Szlag trafił wiązkę od ECU do silnika w tym miejscu gdzie wchodzi już pod plastik podszybia. Elektryk poruszał kablami i zaczęły się dziać cuda, wtryskiwacze pokazywały błędy na przemian, przepływka raz działała a raz nie... zwarcie na zwarciu. Jak zadzwonili i pojechałem zobaczyć co się dzieje to przy wyjmowaniu wiązki izolacja kabli się rozsypała na drobne trociny. Przy samym silniku jest jeszcze dobra ale dalej do kompa tragedia. Kiedyś tam zaglądałem ale nie widziałem tego.

Niestety nie mam gdzie załatwić wiązki, u mnie na szrotach wycinają i rwą instalacje, nie wiem ile nawet by mogła kosztować. Na warsztacie chcą dużo za zrobienie wymiany i za samą wiązkę. Myślę że sam to ogarnę jak tylko znajdę taką do kupienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz do krzysiek23c

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...