Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witam.

W poprzednim sezonie podczas serwisu wymieniłem kilka padniętych części (chłodnica klimy, osuszacz). Mechanik podczas nabijania klimy wymienił nawet zaworki na przewodach do nabijania. Po dwóch dniach ten sam mechanik sprawdził szczelność. Wszystko OK. Wszystko ładnie śmigało przez jakieś 5 miesięcy. Potem czynnik zaczął powoli uciekać, właśnie przez ten wymieniony zaworek. To "uciekanie" trwało około 3 miesięcy. Wychodzi na to, że przez jakieś 4 miesiące nie było czynnika. Nie używałem klimy to zbytnio się tym nie przejąłem. Aż do dziś.

Nabiłem dziś klimę. I nie działa. Sprężarka nie rusza. Sprawdziłem bezpieczniki, wszystkie OK. Czytałem na forum, że czasami przez padnięty czujnik ciśnienia klimy sprężarka nie rusza (wg czujnika nie ma czynnika chłodzącego). Problem, że nie wiem gdzie on jest.

Jak sprawdzić czy czujnik padł? A jeśli działa to co może być przyczyną niedziałającej sprężarki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś samemu coś diagnozować?

Odepnij kostkę na sprężarce. Sprawdź opór na cewce w zależności od modelu powinno być od 3,5 do 5 Omów (tak plus minus). Napięcie dochodzi do sprężarki? Żeby wyeliminować uszkodzenie kompresora słyszałem, że można ją podpiąć na krótko pod akumulator. W samej sprężarce chyba nie ma żadnego czujnika. Jaki dokładny model sprężarki jest u Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Które to bez. od klimy i/lub przekaźnik. (gdzieś podobno w tej skrzynce kolo aku) Czy czujnik temp. zew

może być przyczyną nie dzialajacej klimy?

Objaw taki, że przy wyższych temp. nie działa albo działa i za chwilę juz nie - sprężarka startuje, zimne pow. leci i potem cisza. Podobno - nie podawalo napięcia na spręzarke ja w tamtym tyg. oddałem auto do mech. / punktu z serwisem klimy - gościu sam nie wiedział co było przyczyną bo poruszał dobił gazu i działała (nic nie wymieniał).

A o czujnik temp. zew. pytam bo w chłodniejsze dni mam dziwne odczyty nie pokrywające się (dużo wyższe) niż temp. na zew. - Ostatnio wymieniałem osłonę dolna na jakiś tani zamiennik bez gniazda na ww. czujnik i bardzo możliwe, że gdzieś jest obecnie pod silnikiem...

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Edytowano przez salingMT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, juz wiem co...cewka na spręzarce i dodatkowo okazało się, że chłodnica pęknięcia - podobno na rdzeniu...670zl z robocizna. Ktoś się orientuje czy cena dobra?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za cewkę z wymiana zapłaciłem 500 plus uszczelka sprężarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×