Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Bano

Szybka pomoc potrzebna, zwarcie czujnika walka rozrządu

Polecane posty

Koledzy przy próbie testu czujnika diodą (metoda z filmu YouTube) niechcący zrobiłem zwarcie masy z zasilaniem pin 1 i 3 na wtyczce od czujnika. Czujnik był wtedy odpiety wiec zwarcie zrobiłem na samej wtyczce wiązki silnika, teraz po odpaleniu po 2-3sekundach wskakuje tryb awaryjny skrzyni i co mnie zastanawia wentylatory włączają się na maksa, po zgaszeniu dalej pracują tak jak by silnik był zagrzany. Czy jest możliwe ze tym zwarciem usmażyłem sterownik czy po prostu czujnik padł do końca i wchodzi tryb awaryjny? Narazie czekam z odpiętym akumulatorem.
Dodam że bezpieczniki w komorze i w aucie sprawdziłem wszystkie w bagażniku nie zdążyłem ale tam chyba nic nie ma odpowiedzialnego za to.

Wyciągłem wiązkę w tej plastikowej obudowie, masa z tego czujnika idzie również do czujnika ciśnienia klimatyzacji i przepływomierza, mogło się to usmażyć?

Wszelkie sugestie mile widziane, cokolwiek bo dostępu do opcoma nie mam a inny interfejs dopiero w piątek będę podpinał, czujnik zaś będę mieć jutro.

dobrze że to 2003r, metoda gaz hamulec działa.

0700 System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ - usterka

1700 błąd krytyczny skrzyni?

Czyżby skrzynia była połączona z tą cholerną masą którą zwarłem i uwaliło mi sterownik?

P0530,"Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - usterka"ji

P0115,"Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka"

P0340,"Czujnik położenia wału rozrządu - usterka"

P0100,"Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka"

P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka"

Czyli co? Narobiłem sobie kosztów o ile czujniki ok przeżyje to co wy na ten błąd skrzyni tutaj może być kłopot z wywaleniem takiej kasy? Ogólnie zwarcie trwało ułamek sekundy tyle że tylko iskra przeskoczyła dodatkowo tam jest 5v czy mam aż takiego pecha że to wystarczyło?


Nikt nigdy nie zrobił zwarcia w samochodzie żeby napisać chociaż czy faktycznie jest taka opcja że spaliłem te wszystkie czujniki? Edytowano przez Bano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Raczej nie z tego co widać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Skoro dałeś + na masę do innych czujników - to raczej kiepsko to widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mogłeś uwalić jakiś układ odpowiedzialny za czujniki w sterowniku. Zmierz rezystancje na czujniku temperatury od płynu chłodniczego. Jeżeli będzie przerwa to znaczy, że zjarany a jeżeli pokaże rezystancje to znaczy, że dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie moja wina ze wszystkie te czujniki mają masę zmostkowaną do jednego kabla, równie dobrze do zawarcia mogło dojść nie z mojej winy. I o ile jestem w stanie to zrozumieć to co, skrzynia tez by szła po tym kablu? No kur... Dzięki za odpowiedź chociaż taka, jutro je sprawdzę, chociaż czujnik temperatury i przepływomierz to ogarnę miernikiem. A co z błędami "zwarcie do plusa" "zwarcie do masy" teoretycznie to to samo a czujniki, po usunięciu awarii żyją, może sterownik ma jakiś wewnetrzny bezpiecznik tej linii na płycie?

Edytowano przez Bano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

możliwe że źle odczytane błędy niestety metoda nożna może dużo namieszać a nie pomóc czasem

możliwe że jest jakieś zabezpieczanie smd na płycie pasuje rozebrać i sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajomy z warsztatu twierdzi że takie zwarcie nie mogło doprowadzić do uwalenia sterownika, wspomniane wcześniej błędy "zwarcie do plusa, masy" że to jest zabezpieczenie, jutro ma mi podjechać skasować błędy bo mogły wbić się w sterownik jako błędy stałe i sam sterownik nie może się ich pozbyć, sam już nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> noc z odpiętym akumulatorem nie pomogła . Dzisiaj sprawdziłem czujnik temperatury i jest przejście, nie wiem jaki jest opór bo czekam na kuriera z miernikiem z taką funkcją, ten co mam takiej nie ma ( antyk UM-4B ). Rozebrałem też sterownik od strony plastikowej płytki z tyłu tam nic nie widać by było nadpalone czy strzelone, organoleptycznie wygląda idealnie, nie wiem jak z drugiej strony bo płytki już wyjąc nie umiem, jest zalana jakąś bezbarwną pastą a nie chciałem sobie narobić więcej szkód, chociaż, można jeszcze więcej?

Auto odpala, mimo że połowa sterowania nie działa i wkręca się do 4tyś obrotów, odpala z włączonymi wentylatorami po sekundzie wskakują na maksymalną prędkość a po zgaszeniu pracują jeszcze jakieś dwie minuty tak jakby auto było przegrzane, skrzynia dalej w trybie awaryjnym.

Auto muszę mieć z racji dyspozycyjności która jest powiązana z moją pracą, mam doinwestowanego matiza za 1000zł do kupienia co jest wartością sterowników silnika i skrzyni do tego padła haha

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> będzie ekonomiczniej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Bano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory po przekręceniu zapłonu uruchamiają się pełną prędkością, błąd zaworu egr, błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji, błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego (wskazówka licznika nie podnosiła się) - przerabiałem to ostatnio w 1.8 16V. Instalacje posprawdzałem i nie widać było nigdzie przerwy. Sprawdziłem czujnik temp., wyglądał na sprawny. Koszt zrobiłem bo kupiłem drugi czujnik temp. i ciśnienia klimatyzacji. Przemierzyłem jeszcze dokładnie obwód wymienionych elementów i co się okazało - ster silnika nie podawał na pin 1 masy. Poprowadziłem masę oddzielnym przewodem i wszystko zaczęło pracować tak, jak powinno. Ostatecznie podstawiłem drugi sterownik i problem został rozwiązany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik

p0530 obwód czujnika ciśnienia A/C niski sygnał wyjściowy (stały)

p0115 czujnik temperatury silnika sygnał za wyskoki (stały)

p0340 nieprawidłowy sygnał czujnika wałka rozrządu zwarcie do plusa (stały)

p0100 sygnał z przepływomierza powietrza za niski (stały)

0700001 nieznany kod usterki

Skrzynia

p1895 sygnał momentu obrotowego silnika (stał)

p0725 sygnał przedkości silnika (nieciągły)

1792711 nieznany kod usterki

No, generalnie odpięliśmy (w sumie to odpinaliśmy i podpinaliśmy je co chwila na zmianę) wszystkie czujniki a błędy cały czas jak były tak pozostały, potem rozbebeszyliśmy masę i dalej było to samo, jedynie przepływomierz zmieniał się z wysoki na niski, wiec sterownikowi już chyba dziękujemy, jedzie do Oświęcimia na testy prawdopodobnie razem ze sterownikiem skrzyni o ile się podejmą tam Panowie tego, jutro dzwonie bo dopiero co skończyliśmy. p0340 właśnie to cały czas siedzi mimo odpięcia wszystkiego ale co dziwne zasilanie na czujnik jest.

Jeszcze takie pytanie, po wyjęciu kluczyka czy powinno być zasilanie na sterowniku i na czujnikach? Bo u mnie jest cały czas, druga sprawa wyjąłem bezpiecznik nr 15 moduł sterownika silnika i ku mojemu zdziwieniu silnik odpalił tylko wysypało masę inny błędów lambdy elektrozaworów itp, przekaźnik od silnika też cały czas ma zasilanie i zwiera na wyłączonym zapłonie.

I to by było na tyle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dziwne że takie zwarcie mogło mi tyle szkód narobić no ale cóż, ciekawe gdyby doszło do tego nie z mojej winy czy też były by tego takie konsekwencje, dlaczego sterownik sobie z tym nie poradził skoro ma taki błąd i mógł się go spodziewać?

Jest sens gdzieś szukać jeszcze zwarcia czy to ewidentnie sterownik? wasze zdanie? Bo mi już się pomysły skończyły, dodam że zwarcie zrobiłem na zapłonie, silnik nie był włączony

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Bano

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×