Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

luk1986

Katalizator do Z18XE. Norma euro 3 czy euro 4?

Recommended Posts

Witam,

Stanąłem przed problemem z katem przykolektorowym. Problem związany z tym, że ówczesny się rozsypał i chciał nie chciał muszę wymienić. Czytałem, że można jeździć z "pustą puszką" - z wyciągniętym wkładem katalitycznym, ale to chyba nie o to chodzi. Oczywiście wywala błąd na desce "check" a sam układ wydechowy zaczął pierdzieć co jest irytujące. Z racji tego, że nowy katalizator jest strasznie drogi zacząłem szukać tańszej alternatywy. Znalazłem wkłady katalizatora np pierwszy lepszy

Please login or register to see this link.

. Stąd moje pytanie. Czy do vectry z z silnikiem 1.8 16v 122KM Z18XE można wstawić kata z normą spalin euro 3? Jakie byłyby ewentualne konsekwencje? I czy zna ktoś wymiary katalizatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rowniez nie mam kata jezdze od zakupu bez. Troche pierdzi,ale tylko czasami wywaca check. Mysle ze na euro 3 tez sonda bedzie walic bledami bo bedzie inny przeplyw spalin. Powinien byc euro 4. Ja zastanawiam sie nad uzywka z kolektorem lub zamienniku z kolektorem ale na zamienniku wiadomo ze bedzie glosniej chodzil niz na oryginalnym

Wyslane z fona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też myślałem nad używanym katem ale nie wiadomo jak długo taki katalizator wytrzyma. Może to być kilka lat a może to być równie dobrze kilka miesięcy. U mnie check pali się cały czas, może być że poszła już sonda lambda i nawet sama wymiana kata niewiele pomoże. Żadnych spadków mocy nie ma, silnik normalnie pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij pod kompa i skasuj. Po czasie moze zaswiecic zalezy gdzie jezdzisz czy trasa czy miasto czasami u mnie bylo ze tez sam gasl po jakims czasie. Sonda jest ta druga odpowiedzialna za wywalanie bledu od kata.

Wyslane z fona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasowałem, ale tuż po odpaleniu auta znów się zapalała. Kupiłem nawet emulator sondy lambda...ale nie zamontowałem bo nie mogłem wykręcić sondy bez wywalania całego układy wydechowego więc sobie odpuściłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tylko czasami sie zaswieca jak stoje gdzies przy trawie i spaliny maja kiepski przeplyw. Choc ostatnio zmienialem plecionke i od tamtej pory jeszcze nic sie nie zaswiecilo. Zobaczymy jak bedzie dalej. Z uzywanym katem nic nie wiadomo ile posluzy. Trzeba szukac po malym przebiegu i zeby kolektor nie byl pekniety

Wyslane z fona

Podobno druga sonde mozna wyprogramowac i nie bedzie walic bledami

Wyslane z fona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakim sposobem można tą drugą sonde wyprogramować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Techem ale co i jak pisz do KonradaS

Wyslane z fona

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do katalizatora też przez pewien czas jeździłem z pustą puszką. Potem kupiłem jakiegoś zamiennika za 1k, po jakimś czasie zaczeły się znowu problemy check, wyższe spalanie itp.Okazało się, że w nowym kolektorze wyleciała dziura. Myślę, że jeżeli chciałbyś jakiś dobry zamiennik, to czeka Cie wydatek około 1300-1500 zł albo nówka z ASO za 2k. Z tymi wkładami to nie wiem jak wygląda dokąłdnie sprawa, może warto podjechać do jakiegoś zakładu w okolicy i zapytać ile będą chcieli za taką usługę.

Edited by yamaha44

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile dałeś za ten zamiennik? Za sam wkład z normą euro 4 trzeba liczyć około 500-700zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisaęłm wyżej zamiennik kosztował koło 1000 zł (1k), ciężko mi powiedzieć czy to kiepskiej jakości zamiennik czy zwykły błąd jakościowy w odlewie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to mnie utwierdza zeby kupic uzywke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wyslane z fona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o jakości zamienników czy wkładów świadczy to że kupujący katy na złom biorą tylko oryginały

na zamienniki nie chcą patrzeć

ten

Please login or register to see this link.

po 130 tysiach do wzięcia jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś się oreintuje, gdzie można kupić oryginalny, nowy katalizator oprócz ASO? Ewentualnie jaka firma produkowała oryginały do 1.8 XE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe ile kosztuje oryginał poza ASO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...