Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kamillo0

Z18XE opóźniona reakcja na gaz przy ruszaniu

Recommended Posts

Witam.

Ostatnio Viki łyknęła trasę i rano gdy ruszałem w drogę powrotną, wciskam gaz na jedyneczce a tu lipa, zaczęła telepać i po jakimś czasie dopiero złapała moc. Teraz jak jest zimna, odpalam, ruszam, gazu trochę więcej a czasem w podłogę i nic, obroty jałowe i tak się toczy, po jakichś 3-5 sekundach dopiero łapie obroty i zaczyna iść. Wydaje mi się też, że jakoś wolniej przyspiesza. Po trasie posypał się kat (max obroty 2 tysie i check), wymieniony na drugi, od razu zmienione świece i teraz cyka ale problem z opóźnieniem gazu pozostał.

Wcześniej były błędy z wypadaniem zapłony jak był kat zapchany ale teraz żadnych błędów. Dodatkowo przy odpalaniu później gasną kontrolki od ładowania i oleju. Kiedyś nie zdążył dobrze zapalić a już kontrolki gasły a teraz dopiero po jakichś 2-3 sekundach gasną. W trasie miałem też problem z ładowaniem, po poruszeniu wtyczki przy alternatorze wszystko git, dziś znów ten sam problem ale przeczyściłem styki w kostce i na razie git. Czytałem, że w dieslach tak jest i to najczęściej zasyfiony egr ale ja egr nie mam więc nie wiem co to. Przepustnica czysta.

Vectra c sedan 1.8 Z18XE, benzyna + gaz. Jakieś sugestie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mnie ciekawi kogoś odpowiedź. U mnie jest podobnie z tym że podczas dłuższego postoju auto jakby słabo reagowało na gaz a po chwili rusza jak torpeda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Do tego delikatne falowanie obrotów ale to też po dłuższym postoju bo tak to normalnie spada poniżej 1000 obrotów. Dodam że niedawno miałem rozrząd wymieniany i był on niestety źle założony (przesunięty o jeden ząbek) teraz już jest poprawiony i jest okej. Świece i przepływomierz wymienione. Martwi mnie tylko ten poranny 'start' do pracy i po pracy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

// Vectra 2007 1.8 Z18XER benzyna.

Edited by dadzioo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem, że będę pierwszy ale to chyba częsta przypadłość OPLA

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja (Z18XE) też czasami powoli reaguje na dodanie gazu, takie opóźnienie 2-3 sekundy, szczególnie przy mocno wciśniętym gazie, czasami strach dynamiczniej włączyć się do ruchu. Błędów brak, egr nie mam, obroty nie falują. Dodatkowo przy redukcji na niskich obrotach (poniżej 1500) podnosi sobie obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze ale tak wcześniej nie było. Wcześniej autko hulało aż miło a ruszałem zazwyczaj efektywnie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Teraz gaz w podłogę na zimnym i lipa...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Do tego obroty dziś skakały na postoju od 750 do 1000 i dopiero po jakichś 15 sekundach się ustabilizowały. Wydaje mi się, że sondy czy czujnik położenia wału to by błąd wywaliło więc to raczej nie to. No i ten altek czasem nie ładuje, muszę wtyczkę poprawić i działa. Orientuje się ktoś co za kable idą przy wtyczce od alternatora? Może tam coś uszkodziłem jak poprawiałem wtyczkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to przypadkiem nie jest przypadłość lewego powietrza które dostaje się do kolektora dolotowego?

Jak w waszych silnikach wygląda odma olejowa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podłączyłeś kompa, są jakieś błędy?

Odłącz LPG i pojeździj (150 -200 km) na PB, co by mapy paliwowe wróciły do normy.

Warto sprawdzić to co napisał james007pl o lewym powietrzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędów na kompie brak. Wczoraj byłem na przeglądzie LPG więc świeżo po kalibracji a różnicy między gazem a benzyną nie ma więc to coś wspólnego. Ale skąd lewe powietrze? Wszystko wygląda na szczelne, jedynie przed filtrem powietrza jest lekka nieszczelność bo elastyczna złączka jest rozciągnięta ale to chyba aż tak by nie wpływało. Spróbuje jeszcze podmienić przepływkę bo gdzieś słyszałem, że czasem szwankują a błędów brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewe powietrze może dostawać się przez np. regulator odmy olejowej, co jest częstą przypadłością np. w Z22YH, dlatego pytałem się jak u was jest ona wykonana.

Możesz mieć też rozwaloną uszczelkę pod przepustnicą etc. Sprawdzić nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wytargałem przepustnice i wyczyściłem bo troszkę nagaru było, wydaje mi się, że jest delikatna poprawa na niskich biegach ale na wyższych nie. Z tym zamuleniem przy ruszaniu wciąż to samo. A odma to chyba sam wąż przy przepustnicy, przedmuchałem bo mały nagar był.

Edited by Kamillo0

Share this post


Link to post
Share on other sites

walczę z tym samym problemem 3 miesiące ostatnio podmieniłem sondę lambda z innej vectra i jest poprawa. dalej przymula ale z mniejszym opóźnieniem. chyba będzie trzeba się pokusić o nową sondę. może za wolno daje sygnał do komputera.tylko jedno zauważyłem ze vectra od znajomego szybciej wkręca się na obroty może powodem jest brak kata.a u nas jest zatkany i dlatego te opóźnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a czy zawory podcisnienia sprawdziliście?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj i dziś miałem dziwną sytuację. Fakt gorąco, Viki na słońcu ale odpalam złapała 1000 obrotów i spada do 750 (zawsze tu się zatrzymuje) i spada dalej a potem gaśnie. Drugie podejście to samo, dopiero za trzecim razem przegazowałem i jakoś złapała obroty, Potem zrobiłem 150 km bez problemu a dziś znów to samo. Możliwe że to przez czyszczenie przepustnicy, jakoś się dostraja czy coś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dało mi to spokoju i teraz byłem zobaczyc. zawór podcisnienia w moim aucie różni się tym ze jak w niego dmuchnę z drugiej strony leci powietrze a z 2 vectry nie mogę w ogóle dmuchną i teraz który jest sprawny? jutro zobaczę w jeździe jak się zachowuje w jezdzie..


Wymiana nie dała efektu żadnego..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by szczur87_ireland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam . mam to samo. silnik rano (jak zimny) odpali normalnie lecz po dodaniu gazu zadlawienie auto stanie w miejscu i 2-3 sekundy nic. jak sie juz wkreci na obroty to ok.jak sie zagrzeje to juz cos lepiej, ale szaly nie ma. swiece wymienione, wszytkie filtry, cewka byla probowana inna, skasowane stare bledy, nowe nie wyskakuja, kilku mechanikow i kazdy rozklada rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze pytanie do kogoś kto jest obczajony w temacie czy chwilowe klekotanie podczas rozruchu może mieć na to wpływ jakiś?? Pojawia się tylko przy odpaleniu silnika i trwa około 2-3 sekundy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden z wymienionych wtrysków z mojego Z16XE po 150 tyś.

Please login or register to see this image.

663ab636930f4adegen.jpg

Dodam iż ta gumowa zielona membranka w nowych nie była pofałdowana jak ta i była koloru niebieskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A Ty masz silnik Z18XE czy Z18XER? Bo jeśli ten drugi to zobacz tu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I co dała wymiana? U mnie to samo na benzynie i gazie więc to nie wtryski.

Edited by Kamillo0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a macie taka przypadłość, że powyżej 6000tys/obr pojawia się auto z kluczykiem. wystarczy,że obroty spadną i kontrolka znika .Komputer tego błędu nie wykrywa.
może to jednak przepustnica daje ten problem.

Edited by szczur87_ireland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teraz rano jak odpale to przynajmniej chce jechać odrazu, przed wymianą po naciśnięciu gazu to tak jakbym hamulec nacisnął. Z tego co nie ustapiło to dalej trzeba dłużej kręcić silnikiem żeby odpalił po dłuższym postoju.

Edited by wopik6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...