Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

poplon

Trzęsąca kierownica, trzymający zacisk, pompa ABS??

Polecane posty

Witam

Mam problem z hamulcami, otóż podczas jazdy dla przykładu taka jak dziś drogą ekspresową po przejechaniu około 30-40 km kierownica zaczyna mi strasznie trząść pomimo tego że od wyjazdu przejeżdżając te 30 km nawet nie dotykam hamulca. Trzęsie mocniej gdy zacznę hamować czy też lekko dohamowywać. Gdy nacisnę mocno pedał hamulca tak że samochód stanie prawie w miejscu a koła piszczą to coś się odblokowuje i jak ręką odjął kierownica nawet nie drgnie, jest idealnie. Dodam że wciskając pedał hamulca w podłogę i trzymając go abs załapuje, sam odpuszcza (stąd ten pisk opon) i znów załapuje. Wiem że trochę zagmatwałem ale może ktoś miał podobny przypadek. Do tej pory wymieniłem klocki z przodu, zregenerowałem zacisk, wymieniłem płyn hamulcowy oraz odpowietrzyłem hamulce ale to nic a nic nie pomogło.

Proszę o pomoc, dodatkowo załączam linki do filmików które dziś nagrałem jak kierownica zaczęła się dziwnie zachowywać, drgania przenoszą się również na tapicerkę.

Film 1 -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Film 2 -

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedx na stacje i sprawdź zawieszenie przód na szarpakach i stan amortyzatorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Wymieniony przewód hamulcowy elastyczny z prawej strony. Podziękowania dla zbigos74 - rady były jak zawsze trafne i pomocne. Temat do zamknięcia.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powiedz coś więcej co było z tym przewodem hamulcowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się okazało wymiana przewodu nie pomogła... długo szukałem przyczyny. Ponowna regeneracja zacisków, pomiar bicia tarcz, ponowna wymiana klocków i płynu hamulcowego nie pomogły, dalej było to samo. Bardzo pomocny okazał się post. nr. 73

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- po długich męczarniach udało się odsuwając minimalnie pompę od serwa, teraz nic już nie trzęsie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale to nie rozwiązanie tylko maskowanie usterki niestety

coś ewidentnie szwankuje

pompę mechaniczną hamulcowa podmieniałeś jak i pompę esp/abs/tc

jest jeszcze jedna opcja skalibruj czujnik kata kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A u mnie wreszcie chyba bardziej się rozwaliły i już raczej pewne że to poduszki silnika do wymiany. Najbardziej czuć lewą, przednia i tylna słabo już trzymają i są miękkie jak masło więc chyba pójdzie cały komplet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie odświeżam temat. Aby nie zarzucano mi że podkładka to tylko maskowanie problemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... rozwiązałem problem na stałe. Wymieniłem serwo i pompę hamulcową. Problem rozwiązany raz na zawsze... od 5kkm nic nawet nie drgnie, hamulce nie grzeją, nic nie trzęsie. Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego poplon mógłbys jeszcze napisac jakie dokładnie masz auto, wersja i rozmiar hamulcow oraz jakiej grubosci ta podkładka.

Znam kilka VC z taką przypadłością i trzeba temu zaradzic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podkładka niestety nie pamiętam jakiego była rozmiaru. Ale trzeba pamiętac że po podłożeniu podkładki pedał hamulca robi się "krótszy", więc proponuję uważać. 
Moje auto to Vectra c 2.2 dti Y22DTR. Przedlift, Sedan. Tarcze hamulcowe przednie wentylowane 302x28.

Proponuję zacząć od wymiany serwa i pompy hamulcowej. Ja kupiłem kompletne serwo z pompą za 50 zł + płyn hamulcowy też około 50 zł, więc koszt nieduży. Wymiana zajęła mi około 2h. Od momentu wymiany przejechałem prawie 20 000 km i z hamulcami wszystko w jak najlepszym porządku.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×