Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
dMk

Vectra GTS (LPG VS Diesel)

Recommended Posts

Witam, chciałbym w tym miejscu prosić użytkowników o dyskusje nad swoimi silnikami, poniewaz od dluzszego czasu szukam GTS'a ale koniecznie w benzynie, zastanawiam się jednak nad dieslem, ponieważ jest ich więcej na rynku, więc szybciej mozna znalesc coś ciekawego

Jezdze autami 5 lat, jak narazie miałem dwa samochody w benzynie, dlatego teraz też chciałbym benzyniaka + zagazowanego(myśle pojezdzic nim pare lat)

jedyne co mnie odrzucalo od diesli to glosna praca silnika, (wydaje mi sie ze az w kabinie ją bardzo slychac)

i ze powinno sie sporo czekac przed odpaleniem i przed zgaszeniem

+ spore koszty dwumasy / turbiny

wydaje mi sie ze zagazowany wychodzi lepiej finansowo niz diesel

dodatkowo niewiem jak to sie przekłada na jazde/prędkość/mieszanie biegami, czy mniej wiecej na biegach osiągamy takie same prędkosci? np podobne silniki na pierwszym biegu osiągną podobną prędkosc?

Zdajcie swoje relacje jesli macie gts lub inne samochody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z początku też szukałem tylko benzyny (Vectry 3.2 / 2.0t lub Saab'a 9-3) ale wiadomo jak jest z ich dostępnością ich na rynku wtórnym i jakie mają ceny. Nie chciałem daleko jeździć i szukałem tylko z woj. pomorskiego, przez 5 miesięcy w ogłoszeniach pojawiły się z tym silnikiem: 2 Saaby, Signum, Vectra (z czego oglądałem tylko Saab'a Aero 210km który był mega do doinwestowania).

Z racji tego zacząłem patrzeć na diesle 1.9 CDTI (patrząc na rynek mogłem kupić młodszego diesla za tą samą kase co 2.0t z np. 2003). No i znalazłem swoją Vectrę C 1.9 CDTI 120km z robiona dwumasą i masą faktur z przebiegiem ori w chwili kupna 204.5k.

Co do użytkowania sporo nie trzeba czekać na odpalenie, chwile zagrzeję świecę i odpalam przed zgaszeniem z tego co wiem to faktycznie warto poczekać po długiej trasie/ dynamicznej jeździe ale po jeździe typowo miejskiej ~ 5-20km to wg. mnie nie ma sensu.

Nie wiem jak działa 2.2 DTI ale 1.9 CDTI ma w mojej opinii fajną kulturę pracy i nie jest wcale taki głośny.

Co z sporym kosztem dwumasy ~ 2-3tyś na część którą się wymienia co 200tyś km to dużo? Jak dla mnie nie, z tego co wiem 2.0t też ma dwumasę? Turbina jest też tu i tu ale też nie jest to mocno awaryjna rzecz.

Diesel ma przyspieszenie w pewnym zakresie obrotów (2-3 tyś bo wtedy dysponuję największym momentem i ma najlepsze przyspieszenie), benzynę bez turbo musisz kręcić na obrotach żeby przyspieszyć/wyprzedzić. Akurat pod tym względem dieselek jak dla mnie góruje (wcześniej miałem VB 2.0 136km i żeby kogoś wyprzedzić musiałem ją przytrzymać na obrotach, kręcić a tutaj jest na odwrót).

Co do spalania benzynie + lpg nic nie dorówna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> U mnie spalanie w mieście wyjdzie 7-8l co daje około 35zł gdzie w takiej zagazowanej benzynie to będzie około 25).

Ale w trasie spalanie mam na poziomie 5.5-6l co daje już mniejszą przepaść miedzy lpg.

Mam nadzieję, że troche pomogłem - pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomogles. musze dorwac vectre w dieslu i sie przejechac;)

a jak wyglada sprawa z krótkimi dystansami w dieslu ? oprócz dojazdu do pracy ( trasa 40km)

czesto jezdze krótkie dystansy na krótkie postoje np

Trasa 5km > Postój 15minut > Trasa 2km > Postój 5minut i tak dalej i tak dalej pare razy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> zniesie to diesel? czy wtedy tez trzeba 'czekac' ? dajmy na to ze te dystanse byly jezdzone w miescie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie wypisują, że diesel tylko na trasę faktycznie jest w tym racja ale nie popadajmy w paranoję . Przecież nie każdy dieslem jeździ tylko i wyłącznie w trasy, ja jeżdżąc po mieście widzę więcej samochodów z oznaczeniami TDI/CDTI/TDCI niż np z silnikami benzynowymi.

Sam jeżdżę podobnie, co do "czekania" chodzi Ci po zgaszeniu czy przy odpaleniu? Świecę się grzeje może z 5-10 sekund i po odcinku 5km i postoju 15 minutowym nie będziesz musiał ich grzać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. A przy zgaszeniu tak jak pisałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

acha, czyli mozna zrozumiec ze 'czekać' zeby zgasic, trzeba tylko jesli auto sie 'żyłowalo'? tak w miescie lajcik, dojezdzam do celu i gasze tak? ewentualnie wyrobie nawyk ze gasze radio, odpinam pasy, swiatla, i dopiero kluczyk (zawsze szedl pierwszy klucz xD) ha no ale w zime podobno jest nieciekawie odpalic prawda?

i jak jest z tymi biegami na np jedynce taki CDTI 1,9 vs benzyna 1,8 lub 2.0 orientacyjnie

dieslem rozpedze sie do 30 km/h a benzyną do 60km/h? czy jest to jakos w czasie i przestrzeni tak samo


acha, czyli mozna zrozumiec ze 'czekać' zeby zgasic, trzeba tylko jesli auto sie 'żyłowalo'? tak w miescie lajcik, dojezdzam do celu i gasze tak? ewentualnie wyrobie nawyk ze gasze radio, odpinam pasy, swiatla, i dopiero kluczyk (zawsze szedl pierwszy klucz xD) ha no ale w zime podobno jest nieciekawie odpalic prawda?

i jak jest z tymi biegami na np jedynce taki CDTI 1,9 vs benzyna 1,8 lub 2.0 orientacyjnie

dieslem rozpedze sie do 30 km/h a benzyną do 60km/h? czy jest to jakos w czasie i przestrzeni tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś nie lubiłem gazu, teraz go kocham smigam sobie 3.2 V6 za.grosze 70zl =300km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dMk -Właśnie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale radio to ci się wyłączy prawdopodobnie jak kluczyk wyjmiesz heh. Z odpalaniem zimą to chyba przy starych dieslach teraz już nie ma takiego problemu ale niech ktoś potwierdzi bo ja swoim zimą nie jeździłem a diesla miałem 5 lat temu i już nie pamiętam.

Crazy - tu prawda tego ci zazdroszczę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja przy dobrych wiatrach zrobie 300km za 75zł mając pod nogą 120km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

211 kucy w v6 brrryyymmmmmmmmmm

obawiam sie troche diesli ale jednak ludzie jezdza ;P

spotkalem 2 osoby, jedna mowi. "PATRZ, do sprzedania 100 aut 70-80 to diesle, ludzie pozbywają sie diesli"

a drugi mowi "na 100 aut 70-80 to diesle, wszyscy mają diesle, bo diesle sa lepsiejsze"

xDDD

Edited by dMk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jest ogólnie większy popyt na benzyny, parę lat temu był na diesla. Ale nie jest tak, że diesel jest nie sprzedawalny jak silnik cechuję się dobrą opinią to nie ma co się martwić.

Na przykład w Niemczech i tak króluję diesel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...