Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
kamillogry

Falujace obroty i glosniejsza praca silnika

Polecane posty

Witam.

Vectra c 1,9 cdti 19 DTH , 150 km z 2007 roku z DPF 135 000 przebieg

Mam problem z falujacymi obrotami i sadze ze silnik zaczal glosniej chodzic.

Auto mam od roku, jest po wymianie rozrzadu (conti) , filtr paliwa , olej z filtrem GM , oraz reszta płynów i filtrów. Wyczyszczony został Egr, Dpf posiadam i wypala sie elegancko co jakies 1000-1300 km. Wiekszosc jezdze autostrady długie trasy po 1000km. Problemy z obrotami zaczely sie po trasie 1500 km caly czas 160 km i juz w trakcie zauwazylem falowanie. Teraz dodatkowo doszła chyba dwumasa bo na półsprzegle tyrkocze plastikowy dźwięk. ale tylko i wyłacznie jak wcisne do połowy sprzegło. Dzisiaj przejechałem trase 1000km i nic nie czułem podczas jazdy oprócz falowań. RPM cały czas skacze i pomiedzy 1000 - 1500 czuc az wibracje w aucie i trzesie jakby silnikiem. Wtyczki na wtryskach mam wszystkie niebieskie Na drodze sie zbiera bez zarzutów. Spalanie w granicach 6,2 na trasie z boxem .

Sprawdzilem opcomem silnik nagrzany , wszystkie odbiorniki wyłaczone. Z tego co wyczytałem to norma jest 0.6 , tylko dziwi mnie ten 3 screan na ktorym nagle 3 strysk zjechal do normy. Auto mam na ubezbieczeniu do awari i jutro odstawiam do warsztatu tam gdzie mam ubezpieczenie ale chcem byc w 100 % pewien ze to wtryski,zeby mi kitu nie wciskali. Szukam tylko potwierdzenia czy to wtryski

pierwszy scan

cyl 1 0,23

cyl 2 -1,12

cyl 3 1,32

cyl 4 -0,43

drugi po postoju 10 min na wolnych obrotach

0,46

-0,79

0,26

0,06

a 4 dni wczesniej

0,06

-0,81

1,26

-0,51

Edytowano przez kamillogry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A bledow zadnych nie ma?Trzeba by tez w blokach pomiarowych posprawdzac wartsci elemrntow....jak pracuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat o kostce trzeciego wtrysku... Poszukaj na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadnych błedów nie wywala.

Obecnie jestem po wymianie dwumasy i sprzegla, oraz przeczyscili wtryski. podono moczyli cala noc w jakims srodku do czysczenia. Niestety objawy falowania obrotów pozostały. Sa to dosłownie minimalne o ok 5 rpm, ale niesty irytujace. po zekomym czyszczeniu nadal na 3 cylindrze pokazuje ok 1,30-1,40 .

Kostki mam wszystkie niebieskie i dopiete powinny byc, tak mi sie zdaje. W jaki sposów moge je sprawdzic czy poprawnie działaja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam kolektor ssacy a konkretnie klapy wirowe przy 3 cyl. w kolektorze jest u dolu silownik do napedu kap (przelotowy otwor) ja mialem to samo.

Po wymianie kolektora ogladalem stary i mial wielkie luzy na klapach przy listwie i napedzie klap, po wymianie wszystko ok. nie ma juz falowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za podpowiedz. Napewno do sprawdzenia kolektor . A polecisz jakiegoś dobrego fachowca we Wroclawiu,bo widzę ze jesteś z Wro a ja z okolic i zamierzam przerzucić się właśnie do Was do Wro, poniewaz w mojej miejscowosci brak dobrych fachowców.

A w jaki sposób mozna sprawdzic kolektor?

Gdyby ktos miał jeszcze jakie sugestie ,to prosze o wypowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polecam Auto Best na Bystrzyckiej , warsztat ma koleś, który pracował wcześniej W aso opla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×