Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

akutom82

Zakup Directa 155 Vectra C jakie trapią go bolączki??

Polecane posty

Witam

Nigdzie nic nie znalazłem więc zapytam.

Zamierzam się z zakupem Vectry C 2.2 Direct 155KM przedlifta.

I teraz moje pytanie brzmi.

1. Na co zwracać uwagę przy zakupie gdzie patrzeć itp.

2. Z bolączek znalazłem:

a. Pompe wysokiego ciśnienia - można naprawiać wymieniając membranki.

b. Wadliwy napinacz - tu akurat nic nie znalazłem. Pytanie czy najlepiej po zakupie robić rozrząd czy jeździć i słuchać czy nie dzwoni? Ile kilosów można zrobić na nowym do kolejnej wymiany?

c. Co jeszcze może trapić directa o czym mogę nie wiedzieć?

Z góry dzięki za odpowiedz

Edytowano przez akutom82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1) Nie zamontujesz w nim gazu

2) Spalanie w mieście w korkach to minimum 10L (W trasie super, 6-7.5L w zależności od ciężkiej nogi i umiejętności kierowcy)

Kiedyś czytałem o drogim tłumiku (bo są dwie końcówki). Osobiście nie musiałem się tym tematem głębiej interesować ale ewentualnie możesz to sprawdzić.

Ze swojej strony bardzo polecam. Fajny mocny silnik, który jednak nie spali dużo w trasie. Możliwość dynamicznego wyprzedzania zawsze się przydaje. Przyjemnie mruczy przy 3-4 tys obr

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na wagę vectry bardzo odpowiedni, jednak czuć różnicę w mocy gdy załaduje się 5 osób z bagażami (nieznacznie ale jednak)

A co do rozrządu to ja kupiłem auto od osoby prywatnej i miałem potwierdzenie (faktura), że niecały rok wcześniej był robiony rozrząd. Podobno wystarczy on na 100-120 tys.

Edytowano przez Koscik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1) Zamontujesz, ale koszt instalacji jest większy i jest mniej opłacalna, gdyż spalana jest także benzyna w niewielkiej ilości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co podsumowując oznacza, że się nie opłaca więc nie zamontujesz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaz mnie wogole nie interesuje nie zakładam. Teraz mam Passata 1.8 125KM i ksiązkowo po mieście pali on 12,5 mi dochodzi do 13 więc spalaniem się nie przejmuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Interesują mnie bolączki tego silnika tak jak napisałem w pkt2 pp.a i b i c

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i oczywiście na co zwracać uwagę przy zakupie

Edytowano przez akutom82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie to jak przy każdej innej vectrze raczej - najlepiej jakbyś miał ze sobą laptopa i opcoma (zorganizuj np kogoś z oddziału Śląskiego) i sprawdź błędy. Silnik ma chodzić równo, najlepiej żebyś posłuchał go na zimno, sprawdź poziom oleju (czy osoba sprzedająca o to dba...?). Tak patrząc nic za bardzo nie wyczaisz

Edytowano przez Koscik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wchodzi skrzynia biegów M32.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rozumię że na taką należy uważać? Gdzie sprawdzić jaka jest zamontowana i czy jest alternatywa dla M32?

Ps. Teraz znalazłem że M32 są to skrzynie 6 biegowe. 5 mają oznaczenie F23 czy te też były awaryjne?

Edytowano przez akutom82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słabo kolego szukałeś informacji na temat problemów tego modelu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Nie całe 2 tygodnie temu dużo osób się na ten temat rozpisywało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja już chyba przerobiłem wszystkie standardowe bolączki tego silnika ale nadal się nie zrażam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Często spotykana jest skrzynia F23 5-biegowa. Nie do zajechania

Edytowano przez james007pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie ja szukam 5 biegowej F23.

Skoro przerabiałeś juz chyba wszystkie bolączki to pochwal się jak np. wygląda sprawa z napinaczem, pompą i coś tam słyszałem o kolektorze?

Na eBayu znalazłem takie złącze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

będzie pasować?

Edytowano przez akutom82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj kolego najpierw ten temat który zlinkowałem i moją wypowiedź tam. Masz wszystkie słabe punkty tego silnika opisane razem ze sposobem diagnozy ich występowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra a co z interfejsem do którego podesłałem linka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odezwij się w tej sprawie do użytkownika xpirat, podpowie ci czy ten sprzęt z linku będzie się nadawał ewentualnie zaproponuje ci jeden ze swoich op-comów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki

Poczytałem twój post i "najgorzej" wygląda sprawa z pompą a zaraz potem rozrząd i kolektor? Ile może kosztować wymiana pełnego rozrządu i czyszczenie kolektora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pewnie zaraz koledzy od Z22YH się zezłoszczą, ale napisz co Cię motywuje do zakupu VC z tym silnikiem?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a nie np 2.0T Z20NET

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo jest tego bardzo mało w moim rejonie a właściwie to nie ma wcale ...... druga sprawa to taka że chce wydać maks do 13-14tys zł a za to nie kupie 2.0T

Jeżeli chodzi o VC Direct to znalazłem takie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Może miał już ktoś możliwość oglądania i podzieli się spostrzeżeniami??

Edytowano przez akutom82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu razem z ori częściami to koszt około 2000 zł. Demontaż kolektora i czyszczenie to w zależności od fachury jakieś 200-300 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie jak nie słcychać że coś tam hałasuje to nie warto go wymieniać ??

Te całe membranki do pompy można już gdziekolwiek dokpić czy tylko zostaje poszukiwanie po forum ???

Edytowano przez akutom82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie warto żydzić na przegladzuie rozrzadu. Bo nawet jeśli go nie słychać to wskazane jest sprawdzić jego stan zużycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×