Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
dandi13

Gotuje płyn mimo pracy wentylatora

Recommended Posts

Witam!

Mam problem z gotującym się płynem silnik to x20xev z klimatyzacją, nie sprawną.

Przeczytałem podpięty wątek o walce z wiatrakami ale niestety nie udało mi się usunąć problemu. A jest on następujący.

Za późno włącza się wentylator chłodnicy. Podłączyłem op coma żeby obserwować dokładną temperaturę i z moich obserwacji wynika że wentylator chłodnicy włącza się przy temperaturze 97*C ale niestety przy tej temperaturze płyn już się gotuje i gdy tylko poluzuje korek od zbiornika wyrownawczego to wywala płyn. Gdy wentylator pracuje to temperatura spada do ok 90*C. Wcześniej gdy wszystko było dobrze mogłem zawsze odkręcić korek i nigdy nie wywalał płynu ze zbiornika. Teraz słychać też wyraźne bulgotanie w przewodach tylko w czasie gdy się gotuje.

Z tego co przeczytałem w temacie walka z wiatrakami wynika że mój włącza się odpowiednio. Ale dlaczego w momencie włączenia wentylatora płyn już się gotuje?

Znajomy straszy mnie że to uszczelka pod głowicą ale płyn jest czysty, olej też bez śladów płynu, nie dymi.

Termostat dzisiaj wymieniłem na nowy więc to możemy wykluczyć.

Jutro mam zamiar wymienić czujnik włączający wentylator ten który znajduje się w chłodnicy i ma wtyczkę 3 pinowa. Nie wiem jednak czy to da pożądany efekt.

Proszę o pomoc może ktoś się podzieli swoimi spostrzeżeniami i wspólnie uda nam się rozwiązać problem.

Dzięki

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedz na stacje diagnostyczną i niech Ci zrobią test uszczelki. Bo to chyba ona jest winna twych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślisz że każdy mechanik powinien mieć sprzęt do wykonania takiego testu? Czy trzeba trochę pojeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojedziemy na stacje diagnostyka. Czas testu ok 10 minut.

Naskrobane na szajsungu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze jutro spróbuję to ogarnąć. Ale jakoś nie wierzę w uszczelkę bo ze zbiornika wygania płyn tylko w czasie gdy się gotuje czyli w temperaturze ok 95-97 *C gdy włączy się wentylator temperatura spada na 88-90 *C i wtedy już nie wywala płynu ani nic nie bulgocze do momentu aż znowu się zagrzeje. Może czujniki kłamią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy stu stopniach plyn nie powinien się zagotować.

Naskrobane na szajsungu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro się gotuje to pewnie ma nawet i powyżej 100 *C A czujniki oszukują. Bo płyn wrze na pewno ponieważ po zgaszeniu silnika jeszcze przez dłuższą chwilę słychać że się gotuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym silniku są dwa czujniki temp. – jeden na tablicę i chyba soft a drugi do sterowania wentylatorami. Kosztują w granicach 15zł więc koszt żaden i wymiana też prosta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury w chłodnicy ten z okrągłą wtyczką i problem rozwiązany. Teraz wiatrak włącza się przy 88*C wg op coma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i prawidłowo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak nie prawidłowo :-( wczoraj wydawało się być ok bo po zagrzaniu do ok 90*C włącza się wentylator i temperatura spadała na ok 85*C wiec myślałem że jest ok. Dzisiaj wybrałem się w dłuższą trasę i po 20 km mimo temperatury na blacie poniżej 90 *C woda się gotuje, wiatraki oczywiście pracują. Więc wjechałem na pierwszą spotkaną stacje diagnostyczną i wykonałem test uszczelki który niestety wskazał na nieszczelność. Kupiłem wszystkie niezbędne uszczelki i uszczelniacze i postawiłem auto do mechanika. Tylko powiedział mi że głowicę trzeba będzie oddać do sprawdzenia czy nie jest pęknięta. Trochę mnie straszy wizja pękniętej głowicy ponieważ wtedy raczej nie zamknę się w kwocie tysiąca złotych. A przez ostatni miesiąc i tak już wpakowałem ok 2 tysięcy złotych w samochód o wartości 3 tysięcy.

Mogę prosić o wypowiedzi czy często zdarzały się pęknięte głowice w tym silniku? (x20xev)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A pisałem żebyś od razu jechał to nie słuchałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie posłuchałem bo miałem nadzieję że termostat i czujnik załatwią temat ale niestety tak nie jest.

Już mi ten opel wychodzi bokiem a posiadam go ledwie od 2 miesięcy i ciągle boje się gdzieś dalej wyjechać bo częściej wracam na holu niż na kołach. Nie stety nie miałem szczęścia lub zbyt małe pojęcie przy zakupie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...