Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
dandi13

Gotuje płyn mimo pracy wentylatora

Polecane posty

Witam!

Mam problem z gotującym się płynem silnik to x20xev z klimatyzacją, nie sprawną.

Przeczytałem podpięty wątek o walce z wiatrakami ale niestety nie udało mi się usunąć problemu. A jest on następujący.

Za późno włącza się wentylator chłodnicy. Podłączyłem op coma żeby obserwować dokładną temperaturę i z moich obserwacji wynika że wentylator chłodnicy włącza się przy temperaturze 97*C ale niestety przy tej temperaturze płyn już się gotuje i gdy tylko poluzuje korek od zbiornika wyrownawczego to wywala płyn. Gdy wentylator pracuje to temperatura spada do ok 90*C. Wcześniej gdy wszystko było dobrze mogłem zawsze odkręcić korek i nigdy nie wywalał płynu ze zbiornika. Teraz słychać też wyraźne bulgotanie w przewodach tylko w czasie gdy się gotuje.

Z tego co przeczytałem w temacie walka z wiatrakami wynika że mój włącza się odpowiednio. Ale dlaczego w momencie włączenia wentylatora płyn już się gotuje?

Znajomy straszy mnie że to uszczelka pod głowicą ale płyn jest czysty, olej też bez śladów płynu, nie dymi.

Termostat dzisiaj wymieniłem na nowy więc to możemy wykluczyć.

Jutro mam zamiar wymienić czujnik włączający wentylator ten który znajduje się w chłodnicy i ma wtyczkę 3 pinowa. Nie wiem jednak czy to da pożądany efekt.

Proszę o pomoc może ktoś się podzieli swoimi spostrzeżeniami i wspólnie uda nam się rozwiązać problem.

Dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjedz na stacje diagnostyczną i niech Ci zrobią test uszczelki. Bo to chyba ona jest winna twych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że każdy mechanik powinien mieć sprzęt do wykonania takiego testu? Czy trzeba trochę pojeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pojedziemy na stacje diagnostyka. Czas testu ok 10 minut.

Naskrobane na szajsungu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jutro spróbuję to ogarnąć. Ale jakoś nie wierzę w uszczelkę bo ze zbiornika wygania płyn tylko w czasie gdy się gotuje czyli w temperaturze ok 95-97 *C gdy włączy się wentylator temperatura spada na 88-90 *C i wtedy już nie wywala płynu ani nic nie bulgocze do momentu aż znowu się zagrzeje. Może czujniki kłamią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy stu stopniach plyn nie powinien się zagotować.

Naskrobane na szajsungu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro się gotuje to pewnie ma nawet i powyżej 100 *C A czujniki oszukują. Bo płyn wrze na pewno ponieważ po zgaszeniu silnika jeszcze przez dłuższą chwilę słychać że się gotuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku są dwa czujniki temp. – jeden na tablicę i chyba soft a drugi do sterowania wentylatorami. Kosztują w granicach 15zł więc koszt żaden i wymiana też prosta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury w chłodnicy ten z okrągłą wtyczką i problem rozwiązany. Teraz wiatrak włącza się przy 88*C wg op coma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i prawidłowo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie prawidłowo :-( wczoraj wydawało się być ok bo po zagrzaniu do ok 90*C włącza się wentylator i temperatura spadała na ok 85*C wiec myślałem że jest ok. Dzisiaj wybrałem się w dłuższą trasę i po 20 km mimo temperatury na blacie poniżej 90 *C woda się gotuje, wiatraki oczywiście pracują. Więc wjechałem na pierwszą spotkaną stacje diagnostyczną i wykonałem test uszczelki który niestety wskazał na nieszczelność. Kupiłem wszystkie niezbędne uszczelki i uszczelniacze i postawiłem auto do mechanika. Tylko powiedział mi że głowicę trzeba będzie oddać do sprawdzenia czy nie jest pęknięta. Trochę mnie straszy wizja pękniętej głowicy ponieważ wtedy raczej nie zamknę się w kwocie tysiąca złotych. A przez ostatni miesiąc i tak już wpakowałem ok 2 tysięcy złotych w samochód o wartości 3 tysięcy.

Mogę prosić o wypowiedzi czy często zdarzały się pęknięte głowice w tym silniku? (x20xev)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A pisałem żebyś od razu jechał to nie słuchałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie posłuchałem bo miałem nadzieję że termostat i czujnik załatwią temat ale niestety tak nie jest.

Już mi ten opel wychodzi bokiem a posiadam go ledwie od 2 miesięcy i ciągle boje się gdzieś dalej wyjechać bo częściej wracam na holu niż na kołach. Nie stety nie miałem szczęścia lub zbyt małe pojęcie przy zakupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×