Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
darusch

Przyśpieszenie od 3 tys i większe spalanie.

Polecane posty

Witam.

Dalej szukam rozwiązania problemu który trwa już pół roku.
Po wymianie turbosprężarki czuć wciskanie w fotel dopiero od ok 3 tys obrotów. Auto pali dużo więcej. od 8-9l przy normalnej jeździe bez klimy.

Trochę historii.
Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Leciały spaliny, przy wypalaniu dpfa pełno dymu wokół auta. Po ściągnięciu okazało się, że pękł całkowicie na pół. Kupiłem nowe turbo po regeneracji. Po założeniu auto przyśpieszało dopiero od 2700 obrotów.
Sprawdzałem wszystko co tylko mogłem żeby wykluczyć turbo.
Po kilku miesiącach bezowocnej walki zdecydowałem się na wymiane turbosprężarki na inną regenerowaną. ( po logach wynikało, że źle wyregulowana / zregenerowana. )
Po wymianie auto dalej jest bez mocy. Praktycznie w ogóle nie było czuć przyśpieszenia/ wciskania w fotel.
Raz powyżej , 3,3 obrotów na 4 biegu wyskoczyło auto z kluczem, odcięcie turbo, tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu jakby turbina zaczęła lepiej chodzić.

Padło podejrzenie na zawór sterujący turbiną. Po wymianie na nowy, turbina już nie przeładowuje ( zdażyło się tylko raz).
Czuć przyśpieszenie po 3 tys obrotów na 3cim biegu. Na 4 tym jakby tak od 2700, 2800 wciska w fotel. Podobnie jest na 5tce.

Już nie wiem gdzie mam szukać przyczyny. Turbosprężarka była przy mnie regulowana. Dla pewności pojechałem do drugiej firmy która jeszcze raz mi ją sprawdziła na stole i maszynie.

Czyściłem egr. Był też na próbę zaślepiony pełną zaślepką. Żadnych zmian.
Czyszczona przepustnica.
Zamieniony przepływomierz z kolegą. Brak zmian.
Pompra Vacum sprawdzana na Vakuometrze. Stary zawór też miał idealne wartości. Nie mam pojęcia czemu przeładowywało pow 3,2 obrotów.
Przewody podciśnienia szczelne. Jeszcze dzisiaj je ściągałem i oglądałem czy nie ma jakichś dziurek/ przetarć.
Na opcomie i techu nie ma żadnych błędów.
Co mnie ździwiło to przepływ powietrza na poziomie 40 kg/h.


Co zauważyłem teraz. Dziwne syczenie z tyłu silnika. I za Chiny nie mogę tego zlokalizować. Ani od góry ani z od dołu .
Zaznaczone zielonym okręgiem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Druga sprawa to nie wiem jak ten mechanik skręcił przewody olejowe bo cieknie olej i wszystko jest zachlapane. Przez co musze co jakiś czas dolewać oleju.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Do tego odma trochę sączy się z odmy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Ta rurka która wraca do dolotu powietrza do turbiny jest sucha.



Jak uda mi się zrobić logi dynamiczne to postaram się je wrzucić.

Znajomy mechanik powiedział mi, że jeśli nie można znaleźć przyczyny to zostaje korekcja map wtrysków. Czy coś takiego. Rozmawiałem z osobą która się tym zajmuje to powiedziała mi, że jest wstanie naprawić mój problem ale kosztuje to 1000zł.. Co sądzicie? /
Proszę o jakieś wskazówki, namiary gdzie szukać.

Pozdrawiam.





EDIT

Udało mi się zrobić logi dynamiczne.
Może ktoś mógłby rzucić okiem i zobaczyć czy wszystko jest ok czy jednak gdzieś to ciśnienie ucieka?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Prawie cały bak spalony. 55l weszło z dystrybutora, komputer pokazał że spalono 45. Wg niego wszystko jest ok?
Błędów dalej jak nie było tak nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie paliwa i masa powietrza - OK

ale zobacz jak pracuje twoje turbo ... twoje wrażenia mają odzwierciedlenie na wykresie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czerwone - ciśnienie turbo

Niebieskie - wymagane ciśnienie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez emx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za zobrazowanie tego!

Jakie są możliwe przyczyny tego stanu? Znowu turbosprężarka?
Na poprzedniej było praktycznie tak samo. Nie chce mi się wierzyć, że dwie turbosprężarki byłyby źle zregenerowane.
Przy mnie ustawiali tą drugą obecną. Pokazywali na czym to polega, jakie mają być wartości. Specjalnie pojechałem do drugiej firmy która też mi ją sprawdziła abym miał pewność.

Szkoda, że nie udało się zrobić logu z 4tego biegu. Tam wydaje mi się że ciśnienie zrównuje się troszkę szybciej. Przy ok 2700 czuje przyśpieszenie, jak na 3cim biegu przy 3100.

Pominąłem też zawór N75 i podpiąłem gruszkę bezpośrednio pod pompe vacum. Zero poprawy. Brak przeładowania.

Już nie mam pojęcia co z tym robić ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Witam. Po długim czasie udało się odzyskać część mocy.
Połączenie blaszki pod egr plus wylogowanie samego egra sprawiło, że auto ciągnie od 2 tys obrotów. Poprawiła się moc.
Natomiast w dalszym ciągu jest muł w zakresie 1000 - 2000 tys obrotów.
Mechanik mówił, że dpf jest przytkany. Z tym, że wypala się regularnie co 1000 - 1200km.
Co radzicie? Wyrwać chwasta? Skoro egr jest już wylogowany. Czy podmiana na nowy?
Auto jeździ czasem za granicę. Użytkuje je teraz ojciec i trochę się tego obawia.
Nie wiem co robić żeby było dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×