Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Ansset

VC 2.0T vs 1.8 - auto rodzinne / Powitanie

Polecane posty

Dobry wieczór..

Mam nadzieje, iz nie popelnilem zadnego faux pas, witajac sie z tak szanownym gremium tutaj, niestety jednak nie bylem w stanie znalezc zadnego, bardziej adekwatnego, subforum, aby to uczynic.

Tytulem wstepu - motoryzacyjny szajbus, fetyszysta w opinii niejednego znajomego, motocyklista, fizyk, informatyk, techniczny inspektor lotniczy z wisielczym poczuciem humoru, bogata historia wypadkowa, magnes dla pechowych zdarzen, spelniony maz, jeszcze nie w pelni spelniony [tylko pierworodny na stanie] tatusiek. Bezwypadkowy [w puszce] nalot z grubsza oscylujacy w granicach melona. Podziekowal za uwage.

Pozwole sobie obciazyc Was moimi dylematami:

Poszukuje auta rodzinnego. Obecne maszyny albo nie nadaja sie do tego zupelnie z racji odrobine kiepskiej ekonomiki jazdy albo konstrukcji albo konczy sie im zywot. W najblizszej rodzinie jezdza 2 sztuki VC kombi - 1.8 (122KM, 2005) oraz 1.9 CDTI (2006[7?])..

Sam mialem przechodzona Omege A, 2.0, 8V + LPG I gen... 800tys nawiniete, ale jezdzi dalej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jako wol roboczy u rodzicow

Darzę Opla sporym sentymentem, stad i moje poszukiwania niejako w tę stronę kieruję.

Rozwazam aktualnie dwie opcje ze stajni Opla.

VC, najchetniej 2.0T, rocznik obojetny de facto, preferowane kombi.. wzglednie 1.8 w wersji 140KM.

Planowane uzytkowanie samochodu z grubsza bedzie ograniczalo sie do dojazdow do pracy, weekendowych wypadow za miasto, raz na kilka tygodni trasa Waw-Poz/Wroc. Liczac z gorka, 16-18kkm nie powinienem przekroczyc rocznie.

Gotowkowy sposob pozyskania samochodu to budzet oscylujacy w granicach 15-18k [trzymajac w rezerwie gorke na niezbedne wymiany "po zakupie"], ew rozwazam leasing, ale to juz wyklucza VC, a raczej kieruje w strone Astry tudziez Insignii. Na ten temat nie bede sie rozwodzil.

Generalizujac, pytania do Was brzmia:

1. Czy 2.0T nie bedzie przerostem formy nad trescia w opisanym wyzej sposobie eksploatacji?

2. 1.8 122KM jest mulowaty, nawet bez wielkiego ladunku, szanowny braciszek wypozyczyl mi kiedys furgon, organoleptycznie sprawdzajac - malo mocy.

3. Koszty eksploatacyjne. [zamierzam i tak i tak zrobic tabele porownawcza kosztu podstawowych podzespolow]

4. Szukac u nas czy odpowiedziec na jedno z ogloszen dotyczacych wyjazdow po samochody do Trzeciej Rzeszy?

5. Ile moze (nigdy nie korzystalem) kosztowac konsultacja wprawnego mechanika (na miejscu, w kraju) przed zakupem samochodu. Jesli trzeba, z racji zawodowych, dysponuje wideoendoskopem, defektoskopami pradow wirowych i ultradzwiekow, jak i innymi koszmarami handlarza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Temat rozwojowy, bedzie niebawem update, jak sadze.

Bede wdzieczny za wszelakie radyoraz konstruktywna krytyke.

Alternatywy dla VC -> Mazda 6 2.0 benz, Honda Accord 2.0 benz, Opel Astra 1.8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ansset miałem ostatnio podobne dylematy do Ciebie. tez szukałem vc ale w koncu wybrałem signuma. taki chyba pośredni pomiedzy vc hb a combi. myslałem o 1.8 lub 2.0t. wybor padł na2.0t. spalanie chyba niewiele wieksze w cyklu mieszanym mam 9.l, w trasie przy predkosci 100-120 około 7,4-7,6litra. więc nie ma tragedi a masz sporo konikow wiecej i inna dynamika jazdy. z kosztow eklopatacyjnych to zawieszenie tak samo jak u wszystkich, dochodzi dwumas, turbina i rozrząd. u mnie przy przyprzebiegu 200tys z kawałekim i narazie ok. wiadomo rozrząd jest droższy ale zazwyczaj wymienia sie napinacze, tyrbo po regeneracji około 800zł, z dwumasą troche drożej. sam nie wiem co Ci doradzić ale jezdzac 2.0t gdzie mam 175KM nie wyobrażam sobie tego auta z mocą 122-140KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się oboma - choćby dla testów. 2.0T to szczególnie górny zakres budżetu, a 1.8 140 KM to chyba tylko w polificie występował? Wg mnie za mały budżet.

Accord to rozumie VI gen ? Auto będzie bezawaryjne i mało elektroniczne. Przy VC jest elektronika, która lubi mieć fochy i zawsze coś trzeba dłubnąć.

Uważam, że mocy nigdy za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się.

Będę robił około 12-15k km rocznie.

Lepiej 1.8 czy 2.0T benzyna.

Który mniej awaryjny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj ten filmik, może coś pomoże w wyborze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wypowiem się jako posiadacz 120 konnej wersji VC ale w dieslu. Jak dla mnie mocy wystarcza ale kiedyś pomyślę o chipie (po chipie będzie około 160km). Przy spalaniu jakim piszesz przy 100-120 u mnie wychodzi około 5.5l. W mieście zależy, czy auto jest rozgrzane jak daleko odcienek ale około 7.5-8l. Podejrzewam, że 150 konna wersja po chipie na 180 nie spaliła by dużo więcej a moc porównywalna do twojego seryjnego 2.0t.

Większość diesli ma ponad 200tys przebiegu wiec pewnie można nie trudno znaleźć po wymianie dwumasy (nie rozumiem czemu ludzie się boją jak wymienia ja się co 150-200tys km).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@reset

Przyzwyczajony do stosunku moc/masa w motocyklu (posiadalem XX1100 i ZX12R [17s do 300kmph

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">]) zadne 4 kolka w moim zasiegu cenowym nie dorownaja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> moc to moc... ale jakis czas temu "trojka" pojawila sie w moim wieku na przedzie, juz nieco wyroslem z tych zapedow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Obecnie na codzien poruszam sie Civic VI gen, 75KM, wiec 140KM przy raptem 30% masy wiecej nie budzi we mnie jakichs negatywnych odczuc. Od swieta klasyczna Bawarka - E32, V12 5.0 ( sprzedam, nota bene! ).

@lukasz290***

Spalanie jest mniejszym z problemow. Zwykle, z doswiadczenia mojego i otoczenia, wynika, ze przede wszystkim zdrowy silnik i uklad napedowy kupuje sie, dopiero potem to co nad kola wystaje.

Przede wszystkim zalezy mi na elastycznosci w przedziale 50-140 na IV+ biegu, nie ma Vmax. Summa summarum, turbo znaczaco zmienia sposob oddawania mocy, co w prostej linii przeklada sie i na ekonomike jazdy.

@Jari

Wybacz, ale ja jestem chory, jesli slysze o dieslu. Nic osobistego, ale za rady w kierunku rechota musze podziekowac. Widze, ile znajomi i rodzina w te maszyny pakuja. Tyle w kwestii ideologii

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pragmatycznie rzecz ujmujac... Relacja rocznik/zakres cenowy pozwola na zakup egzemplarza z przebiegiem pedzacym w kierunku lub bliskim pol melona. A to jest sypiaca sie maszyna, zwlaszcza, ze z niepewnego zrodla. Wole dokladac przy dystrybutorze przez caly rok niz potem wyskakiwac z kilku tysiecy bo cos siadlo...

Wiekszosc furgonow z silnikiem diesla (w gronie znajomych) z lat 2008-11 ma minimum 250-300k nawiniete. Nie czarujmy sie, ze kupuje ktos rechota, aby krecic 20-30tys rocznie. Sprzedaje natomiast na granicy uzywalnosci, tj. przed zaistnieniem koniecznosci wymiany waznych/drogich podzespolow.

Edytowano przez Ansset

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to jesli zależy Ci na elastyczności to nie ma co porownywać 2.0t z 1.8... tylko moje subiektywne zdanie... jesli 2.0t to 20tys trzeba szykowac na przedlifta;/ zeby był w jako takim stanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to szukaj 2.0T i nie wymyślaj albo 2.8T i bedziesz mial moc.

1.8 jest dla dzieci

Edytowano przez admund

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jeśli jest zalubowanie do V-ek to można rozglądnąć się za zdrową 3,2 w manualu, elastyczności dość, a spalanie niewiele wyższe od 2,0T

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widzę diesla nie popierasz ale trochę musze jego godność podnieść heh.

W kazde auto bedziesz wkladal które zaniedbane/skręcone itp. Ostatnio tutaj klubowicz tez miał przypadek z 2.0t gdzie po kupnie musiał ładna kasę włożyć.

Tak szczerze to co się może zepsuć z tych droższych rzeczy?

Dwumas (robiony raz na ok. 200tys km), turbina (2.0t tez ma), wtryski (koszt regeneracji to bodajże 600zl a też się nie psują często) no i może jeszcze Dpf (którego nie musi byc) i klapki wirowe (tylko 150konna wersja).

Czy to dużo? Moim zdaniem nie tymbardziej patrząc na ile km to wystarcza.

Są diesle i diesle akurat 1.9 cdti to udana konstrukcja a nie np jak było w fordzie mondeo Mk3 2.0 tdci. Gdzie np koszt wtrysków to 3000.

Edytowano przez Jari74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat popieram kolegę Ansseta co do diesli.
Jeżeli chodzi porównanie CDTI do 2.0T to pomimo niektórych tych samych podzespołów to jest zupełnie inna ich trwałość.
W benzynie co prawda jest dwumasa, ale nie przenosi tak dużych wibracji ani tak dużego momentu obrotowego co w dieslu co wpływa na jej dłuższy żywot w przypadku benzyny. Turbina nie ma zmiennej geometrii, jest dodatkowo chłodzona cieczą co też wydłuża jej żywotność.
W benie brak problemów klapkami wirówymi, egr'em i dpfem. Wtrysków za 600zł nie zregenerujesz.

A co do Mondeo to nie wina wtrysków, tylko wadliwej pompy wtryskowej, w której wyciera się wałek, który jest sprawcą zatarcia wtrysków opiłkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wglebialem się mocno w temat mondeo choc wiem jak kosztowne są tam naprawy i jak często co pada w porównaniu do CDTI.

Patrząc z drugiej strony diesla kupimy taniej niż taka 2.0t lub po prostu młodszego diesla. Cos za cos.

Tak jak pisałem na nie mam klapek wirowych czy to dpfa wiec koszt usunięcia mi odpada. A myślę, że jeśli miałem robinny dwumas przy 193k a teraz mam 206 prawie 207k to za mojej kadencji juz go nie wymienię. Egr z tego co kojarzę miałem czyszczony.

Poza tym co mi może jeszcze pojsc?

Porównując diesla do benzyny nie chodziło mi o trwałość elementów ale taki po chipie dieslek może fajnie jeździć jeśli konkuruje z seryjnym 2.0t.

Z jakiegoś powodu 2.0t są droższe od diesli ale moim zdaniem ludzie za dużo czytają for itp i rezygnują z diesli (sam byłem taka osoba ale po przejrzeniu na oczy, że kupuje auto doinwestowane i praktycznie nie ma co mi się w nim zepsuć kupiłem diesla 120km a calowalem w 3.2/2.0t tylko wtedy miałbym auto 3/4 lata starsze i niewiadomo czy tak pewne jak egzemplarz który kupiłem.

Ale koniec offtopu; ) kolega nie chce diesla wiec ja nic nie wskuram. Tylko bronie po prostu tego silnika bo nie jest on zły i nie sprawia on dużych kosztów (jak często zmieniamy np dwumas o którym każdy pisze).

Pozdrawiam Jarek.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, diesel nie jest może zły. Ale z perspektywy kogoś, kto również aktualnie szuka auta dla siebie mogę powiedzieć, że nie ma tańszego silnika w eksploatacji jak benzyna. Szczególnie w połączeniu z LPG, w które większość właścicieli mocniejszych benzyn celuje.

Mnie to przekonało, dlatego choć lubię jeździć dieslami, lubię ten moment obrotowy, który sprawia, że nie ma problemów ze sprawnym wyprzedzeniem na trasie, to jednak jak by nie liczyć, ON zawsze spalimy za kilka zł /100km więcej niż gazu. Przy czym nadal koszta ewentualnych napraw instalacji gazowej będą mniejsze niż naprawa newralgicznych elementów w dieslu.

Zatem osobiście polecam 2.0t lub 3.2, do tego dobra (z podkreśleniem dobra) instalacja LPG i mamy frajdę z jazdy za cenę, jakiej nie da nam żaden nowoczesny diesel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W 100% się z tobą zgadzam choć jezdzac na krótkich dystansach benzyna z gazem tez trochę trzeba przejechać żeby się przełączył na LPG a szczególnie zimą.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę tylko dodać, że jeżeli zdecydujesz się na 2,0T to zarezerwuj odpowiednią kwotę na tzw Stage1 - podnoszący moc tylko programowo, bez zmiany wtryskiwaczy czy turbiny. Będziesz miał wtedy do dyspozycji 205-215KM i około 315-330 Nm momentu. Jeździ wtedy jak dieselek, przy wyprzedzaniu nie ma problemu, elastyczność na bardzo zadowalającym poziomie a spalanie mniejsze niż w serii. Saaby z tym silnikiem mają właśnie standardowo 210KM - więc silnik nie jest wysilony. Bardzo dobrze znosi instalację gazową, oczywiście zakładać trzeba u sprawdzonych monterów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Soryy za Ot a ile mniej więcej kosztuje taki Stage 1???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle co program. Od 1000zł. Pod warunkiem, że są szare wtryski... ale to inny temat i już opisany tutaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

edit.

Ja pochwalę co mam. Gdybym miał teraz kupić raz jeszcze samochód to znów wybrałbym Signum i znów z 2.0t. Ewentualnie schab z 2.0t.

Edytowano przez sidewinder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote


no nie omieszkam się dołączyć do tego polecenia, silnik dobrze znosi LPG, ale dobrze wystrojony i nie robi żadnych problemów.
P.S Ostatnio KRK i s powrotem obróciłem za 71zł (355km)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie, że Autor tematu nie tyle martwi się o ekonomię (spalanie, koszty napraw) co po prostu o sam fakt/problem napraw i awarii.

Przy zakładanym przebiegu i zachciankach (taka a nie inna moc i elastyczność) celowałbym w 3.2 V6 a potem w 2.0 T i do niego program.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak chcesz polifta 2.0T to przygotuj od 25 tys w góre , po za tym nie takie łatwe do znalezienia.

I zdecydowanie 2.0 niż 1.8

Edytowano przez anth123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Autor szuka do 15-18k z zapasem na naprawy więc to będzie przedlift

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bierz 2.0 T albo 3,2 V6 po niedługim czasie 122 km to bedzie za mało:) a na 1,8 140 km raczej nie kupisz w swoim budrzecie. Ja osobiście bym celował w 2,0 T, mniejsze opłaty, mozliwośc podwyższenia macy i to znacznie:), i turbo fajnie ciągnie:) Pamietaj, że jak wsiąda ci do 122 konnego wielkiego i ciezkiego wozu, 4 osoby z bagarzem to nie bedzie kolorowo ale jesli nie zalezy Ci na osiagach to 1,8 122 bedzie najmniej awaryjna jednostka ze wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3,2 V6 bez gazu bedzie go ciągnąc po kieszeni przy dystrybutorze. A przy budżecie 15 tys wątpię by kupił przyzwoita sztukę z manualem i gazem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś jeżdzi V12 to takie V6 nie robi większego wrażenia pod dystrybutorem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×