Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
nelson

X16XEL - wysokie obroty - prośba o analizę

Polecane posty

Witam

Mam teraz taki stały objaw po odpaleniu zimnego silnika, obroty wchodzą na 1400-1500 obr/min.

utrzymują sie tak około 2 min. po czym w jednej chwili spadają do prawidłowych ok. 850 i wszystko

jest ok.

Przy 850 obr/min nie ma żadnych niedomagań, silnik pracuje równiutko, nic nie pływa, auto jeździ idealnie, obroty

trzyma doskonale, przyśpieszenie, moc, itp.

Zaczęło sie tak jakieś 2 lata temu w 1/10 przypadków, teraz jest to 10/1.

Na rozgrzanym silniku problemu nie ma.

Myślałem, że może czujnik temp. powietrza, ale z logów wygląda, że jest ok.

2 lata temu z sondy lambda spadł ten metalowy kapturek, który chroni element pomiarowy,

może to jest przyczyna i sonda pada ?

Poniżej kilka zrzutów z op-coma, zarówno przy prawidłowych obrotach, jak i przy podwyższonych.

Może ktoś zerknie na te odczyty i coś poradzi ?

Z góry dzięki.

Obroty 1400/min:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Obroty 850/min

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

--

nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym temacie masz prawidłowe dane sondy, oraz kiedy pętla jest otwarta a kiedy zamknięta:

Oraz resztę innych parametrów.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


A "odkurzacz" zdemontowany czy dalej działa/nie działa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, nie widziałem tego.

No cóż, pojedyncze parametry mogę porównać i stwierdzić, czy są w zakresie, czy nie... ale nie wiem jakie są

zależności, a bez tego klops

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

A odkurzacz, to pompa powietrza wtórnego (czy jakoś tak), która działa na zimnym silniku ? Jeśli tak, to u mnie jej nie ma.

Może ktoś, coś ?

Lambda, czujnik powietrza wlotowego ? Może coś innego ?

Może zrobić jakiś test op-comem ?

--

nelson

Edytowano przez nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i nie mam rozwiązania choć po wymianie rozrządu jak by ustalo(miałem luźny pasek i walnieta rolke) za to ciągle mam problem z lekkim szarpaniem na 2,3 biegu. Nie wiem czy ma to coś wspolnego?

Co do czujnika temp powietrza to pamiętam żelu mnie na kompie pokazywał temp, ale ciągle napięcie pokazywali 0v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmiki na zimnym i rozgrzanym silniku:

zimny:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



rozgrzany:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Widać na zimnym silniku, że lambda nie oscyluje, ale to chyba normalne.
Od 01:14 zaczyna oscylować, mimo, że silnik jest nadal zimny (ok 35-40 stopni)
Na rozgrzanym silniku sonda oscyluje cały czas.

Zastanawia mnie "O2 pętla sensora" - jest cały czas "otwarty", nawet na rozgrzanym silniku,
auto ma LPG (Stag 300), więc może to jest przyczyną ?

Te obroty stabilizują się zawsze po ok. 2 min. od uruchomienia zimnego silnika.
Ten objaw nie pojawił się nagle, tak jak pisałem, zaczął pojawiać się co raz częściej,
teraz już za każdym razem.

Posiadam interfejs do LPG, może tam coś sprawdzić ?

Ktoś poradzi ?


--
nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie zmagam z tym problemem. Identyczne objawy jak u Cibie,ale nie tylko my patrz na film

typ twierdzi że tak ma być,szkoda gadać.

Wyczytałem na forum że może być to też pompa powietrza wtórnego ale gdzie jej szukać to nie wiem.Ja mam astre G XEL 1999.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co go tak cieszy, tak nie ma prawa być, to nie polonez, żeby było jakieś ssanie

na 1400 obr.

U mnie problem nie występował przez blisko 6 lat od zakupu.

Auto odpalałem, obroty wchodziły na ok. 850, czy to zimny, czy to ciepły, bez znaczenia,

i auto hulało.

Od ok. roku jest taki cyrk.

Aktualnie wymieniłem sondę na ori Bosch, silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnicę.

ZERO poprawy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

U mnie nie ma pompy powietrza wtórnego, mam polifta.

Mam też VC 1.8 16V i tutaj też nie ma żadnego ssania. Zapalam, 850 obr. i auto śmiga, czy zima, czy lato.

--

nelson

Edytowano przez nelson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×