Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
nelson

X16XEL - wysokie obroty - prośba o analizę

Recommended Posts

Witam

Mam teraz taki stały objaw po odpaleniu zimnego silnika, obroty wchodzą na 1400-1500 obr/min.

utrzymują sie tak około 2 min. po czym w jednej chwili spadają do prawidłowych ok. 850 i wszystko

jest ok.

Przy 850 obr/min nie ma żadnych niedomagań, silnik pracuje równiutko, nic nie pływa, auto jeździ idealnie, obroty

trzyma doskonale, przyśpieszenie, moc, itp.

Zaczęło sie tak jakieś 2 lata temu w 1/10 przypadków, teraz jest to 10/1.

Na rozgrzanym silniku problemu nie ma.

Myślałem, że może czujnik temp. powietrza, ale z logów wygląda, że jest ok.

2 lata temu z sondy lambda spadł ten metalowy kapturek, który chroni element pomiarowy,

może to jest przyczyna i sonda pada ?

Poniżej kilka zrzutów z op-coma, zarówno przy prawidłowych obrotach, jak i przy podwyższonych.

Może ktoś zerknie na te odczyty i coś poradzi ?

Z góry dzięki.

Obroty 1400/min:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Obroty 850/min

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

--

nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym temacie masz prawidłowe dane sondy, oraz kiedy pętla jest otwarta a kiedy zamknięta:

Oraz resztę innych parametrów.

Please login or register to see this link.


A "odkurzacz" zdemontowany czy dalej działa/nie działa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, nie widziałem tego.

No cóż, pojedyncze parametry mogę porównać i stwierdzić, czy są w zakresie, czy nie... ale nie wiem jakie są

zależności, a bez tego klops

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

A odkurzacz, to pompa powietrza wtórnego (czy jakoś tak), która działa na zimnym silniku ? Jeśli tak, to u mnie jej nie ma.

Może ktoś, coś ?

Lambda, czujnik powietrza wlotowego ? Może coś innego ?

Może zrobić jakiś test op-comem ?

--

nelson

Edited by nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem i nie mam rozwiązania choć po wymianie rozrządu jak by ustalo(miałem luźny pasek i walnieta rolke) za to ciągle mam problem z lekkim szarpaniem na 2,3 biegu. Nie wiem czy ma to coś wspolnego?

Co do czujnika temp powietrza to pamiętam żelu mnie na kompie pokazywał temp, ale ciągle napięcie pokazywali 0v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrałem filmiki na zimnym i rozgrzanym silniku:

zimny:

Please login or register to see this link.



rozgrzany:

Please login or register to see this link.



Widać na zimnym silniku, że lambda nie oscyluje, ale to chyba normalne.
Od 01:14 zaczyna oscylować, mimo, że silnik jest nadal zimny (ok 35-40 stopni)
Na rozgrzanym silniku sonda oscyluje cały czas.

Zastanawia mnie "O2 pętla sensora" - jest cały czas "otwarty", nawet na rozgrzanym silniku,
auto ma LPG (Stag 300), więc może to jest przyczyną ?

Te obroty stabilizują się zawsze po ok. 2 min. od uruchomienia zimnego silnika.
Ten objaw nie pojawił się nagle, tak jak pisałem, zaczął pojawiać się co raz częściej,
teraz już za każdym razem.

Posiadam interfejs do LPG, może tam coś sprawdzić ?

Ktoś poradzi ?


--
nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tez sie zmagam z tym problemem. Identyczne objawy jak u Cibie,ale nie tylko my patrz na film

typ twierdzi że tak ma być,szkoda gadać.

Wyczytałem na forum że może być to też pompa powietrza wtórnego ale gdzie jej szukać to nie wiem.Ja mam astre G XEL 1999.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem co go tak cieszy, tak nie ma prawa być, to nie polonez, żeby było jakieś ssanie

na 1400 obr.

U mnie problem nie występował przez blisko 6 lat od zakupu.

Auto odpalałem, obroty wchodziły na ok. 850, czy to zimny, czy to ciepły, bez znaczenia,

i auto hulało.

Od ok. roku jest taki cyrk.

Aktualnie wymieniłem sondę na ori Bosch, silniczek krokowy, wyczyściłem przepustnicę.

ZERO poprawy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

U mnie nie ma pompy powietrza wtórnego, mam polifta.

Mam też VC 1.8 16V i tutaj też nie ma żadnego ssania. Zapalam, 850 obr. i auto śmiga, czy zima, czy lato.

--

nelson

Edited by nelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...