Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Darek000

ciężko wchodzą biegi na ciepłym silniku

Recommended Posts

Witam, mam pytanie , co może być przyczyną że ciężko wchodzą biegi gdy silnik się nagrzeje ? Na zimnym silniku jest w miarę ok , ale gdy już zrobi się ciepły to już jest gorzej a głównie gdy trzeba z 5 dać na luz to już trzeba dosyć mocno szarpnąć. Również gdy auto stoi i silnik nie jest odpalony to wtedy już każdy bieg wchodzi ciężko a powinno w miarę ok. Olej w skrzyni został wymieniony na nowy (na zwykły za 15zł ) bo stary był tragicznym i na starym oleju te biegi wchodziły jeszcze gorzej, po zmianie oleju to się poprawiło ale jeszcze nie jest ok. Sprzęgło ponoć niedawno zostało wymienione na nowe, dźwignia zmiany biegów również została podłożona druga do sprawdzenia ale to też nie pomogło.

Co może być przyczyną ? Czy to wina oleju mimo ze jest nowy ? Czy może trzeba zalać jakiś lepszy ?Czy poprostu trzeba pojeździć trochę na tym nowo zalanym oleju i się to poprawi ? Bo auto głównie stoi i na nowym oleju przejechane moze z 300km.

Pytam bo auto nie moje ale myślę je kupić ale obawiam się właśnie tej skrzyni. Auto to Vectra C 2.2 DTi

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było tak, że musiałem wymienić uszczelniacz na półosi i spuściłem olej, zalałem nowy, syntetyk Castrol chyba 75W90.

Chodzi o to, że po kilku dniach jak olej się nagrzał biegi przestawały wchodzić, aż skrzynia się zblokowała, na szczęście pod domem. Na drugi dzień było ok i po 15 min jazdy znowu blokada! Musiałem wyłączyć auto wrzucić drugi bieg i powoli wrócić do domu.

Poszperałem w necie i wyczytałem, że jak skrzynia ma duży przebieg to warto zalać olej mineralny i tak zrobiłem, pomogło. Zalałem niedrogi olej mineralny 85W 90 API GL-4.

Skrzynia pracuje, chodź nadal niekiedy ciężko ale to już inna bajka bo rok temu musiałem wymienić i kupiłem używaną, a nie zregenerowaną i mam z nią problemy od początku. Chyba czas na wymianę na przekładnię po regeneracji lub kolejną VC 2.0T

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalewasz nie odpowiednie oleje to potem cuda się dzieją, do tego doczytasz coś w necie i robi się bigos

Tam powinieneś zalać 75w85 lub 80 a nie jakieś mineralny olej

Castrol odpuść sobie bo przekładniowe sam kiedys zapałem i za kilka dni znów wymiana na taki jaki powinien byc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Krystian!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Castrol mi zalecili według rejestracji w eurocarparts.co.uk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> Potem nie mogłem doczytać co powinienem zalać bo nawet nie jestem pewny jaką skrzynie mam. Z oznaczenia na przekładni od góry nie mogę doczytać. Czy Wiesz może czy F13 czy F17?

Czyli Fusch Sintopoid FE SAE 75W-85 Fully Synthetic będzie ok?

Jeszcze w Polsce w Olpolu zalecili mi według silnika zalać 1.8 litra, potem mechanik mi sprawdzał i znowu w necie doczytałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> że zalewam olej na otwartym bocznym korku przelewowym i styka czyli jest 1.4 litra. Czyli ile powinno być?

Tak czy inaczej pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, jesli to 1.8 to masz f17

Oleju lejesz pod korek ten z boku, oleju wchodzi różnie ze wzgledu jakie przełożenie bo jednym wchodzi 1.6-1.8 a drugim inaczej

W eurocarparts zalezy na kogo trafisz to dostaniesz to co on wie ha ha

Jedz do opla kup orginalny olej gm do tej skrzyni, zapłacisz 20 f za dwie butelki

Spusc co masz i zalej nowy

Mozesz fuchsa zalac albo nowy zamiennik gm koloru słomkowego

Wtedy będziesz miałpewnosc ze oleju nie ma się co czepiac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...