Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Darek000

ciężko wchodzą biegi na ciepłym silniku

Polecane posty

Witam, mam pytanie , co może być przyczyną że ciężko wchodzą biegi gdy silnik się nagrzeje ? Na zimnym silniku jest w miarę ok , ale gdy już zrobi się ciepły to już jest gorzej a głównie gdy trzeba z 5 dać na luz to już trzeba dosyć mocno szarpnąć. Również gdy auto stoi i silnik nie jest odpalony to wtedy już każdy bieg wchodzi ciężko a powinno w miarę ok. Olej w skrzyni został wymieniony na nowy (na zwykły za 15zł ) bo stary był tragicznym i na starym oleju te biegi wchodziły jeszcze gorzej, po zmianie oleju to się poprawiło ale jeszcze nie jest ok. Sprzęgło ponoć niedawno zostało wymienione na nowe, dźwignia zmiany biegów również została podłożona druga do sprawdzenia ale to też nie pomogło.

Co może być przyczyną ? Czy to wina oleju mimo ze jest nowy ? Czy może trzeba zalać jakiś lepszy ?Czy poprostu trzeba pojeździć trochę na tym nowo zalanym oleju i się to poprawi ? Bo auto głównie stoi i na nowym oleju przejechane moze z 300km.

Pytam bo auto nie moje ale myślę je kupić ale obawiam się właśnie tej skrzyni. Auto to Vectra C 2.2 DTi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak, że musiałem wymienić uszczelniacz na półosi i spuściłem olej, zalałem nowy, syntetyk Castrol chyba 75W90.

Chodzi o to, że po kilku dniach jak olej się nagrzał biegi przestawały wchodzić, aż skrzynia się zblokowała, na szczęście pod domem. Na drugi dzień było ok i po 15 min jazdy znowu blokada! Musiałem wyłączyć auto wrzucić drugi bieg i powoli wrócić do domu.

Poszperałem w necie i wyczytałem, że jak skrzynia ma duży przebieg to warto zalać olej mineralny i tak zrobiłem, pomogło. Zalałem niedrogi olej mineralny 85W 90 API GL-4.

Skrzynia pracuje, chodź nadal niekiedy ciężko ale to już inna bajka bo rok temu musiałem wymienić i kupiłem używaną, a nie zregenerowaną i mam z nią problemy od początku. Chyba czas na wymianę na przekładnię po regeneracji lub kolejną VC 2.0T

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zalewasz nie odpowiednie oleje to potem cuda się dzieją, do tego doczytasz coś w necie i robi się bigos

Tam powinieneś zalać 75w85 lub 80 a nie jakieś mineralny olej

Castrol odpuść sobie bo przekładniowe sam kiedys zapałem i za kilka dni znów wymiana na taki jaki powinien byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Krystian!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Castrol mi zalecili według rejestracji w eurocarparts.co.uk

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> Potem nie mogłem doczytać co powinienem zalać bo nawet nie jestem pewny jaką skrzynie mam. Z oznaczenia na przekładni od góry nie mogę doczytać. Czy Wiesz może czy F13 czy F17?

Czyli Fusch Sintopoid FE SAE 75W-85 Fully Synthetic będzie ok?

Jeszcze w Polsce w Olpolu zalecili mi według silnika zalać 1.8 litra, potem mechanik mi sprawdzał i znowu w necie doczytałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> że zalewam olej na otwartym bocznym korku przelewowym i styka czyli jest 1.4 litra. Czyli ile powinno być?

Tak czy inaczej pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, jesli to 1.8 to masz f17

Oleju lejesz pod korek ten z boku, oleju wchodzi różnie ze wzgledu jakie przełożenie bo jednym wchodzi 1.6-1.8 a drugim inaczej

W eurocarparts zalezy na kogo trafisz to dostaniesz to co on wie ha ha

Jedz do opla kup orginalny olej gm do tej skrzyni, zapłacisz 20 f za dwie butelki

Spusc co masz i zalej nowy

Mozesz fuchsa zalac albo nowy zamiennik gm koloru słomkowego

Wtedy będziesz miałpewnosc ze oleju nie ma się co czepiac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×