Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
plejus

Zbyt głośny nawiew / dmuchawa (P1481 Wentylator chłodnicy)

Recommended Posts

Witam.

Dotychczas sprawa wyglądała tak, że przy włączaniu auta i chwile po jego uruchomieniu wentylator działał bardzo głośno. Potem wszystko cichło i działało pięknie i sprawnie. Niedawno auto było u mechanika i pośród błędów związanych z EGRem znalazł się też ten:

P1481 Wentylator chłodnicy, bieg 1 - napięcie zbyt niskie

Mechanik powiedział, że to fraszka i coś tam ruszy przy okazji robienia EGRa i wszystko będzie grało. Po odbiorze auta niestety buczenie jest już przy każdym włączeniu wentylatora, powiedział że jednak nie udało mu się tego zrobić bo wiąże się z jakimiś kolosalnymi kosztami wymiany całych części itp itd. Teraz to już powoli nie do zniesienia kiedy ciągle warczy ten nawiew, wcześniej było znośnie kiedy po 5 minutach wszystko cichło.

Niżej zamieszczam filmik jak to mniej więcej wygląda. Dodam że to VC 2003r (wyprodukowana w 2002), 2.0 DTI.

Ktoś ma jakieś rady odnośnie tego co mogło się stać, że teraz warczy ciągle i jak to samemu naprawić, bo raczej ludziom niekompetentnym nie będę tego znów oddawał żeby sobie naliczyli kolejne setki i zawalili znów sprawę.

Film:

Please login or register to see this link.

Edited by plejus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod schowkiem odkrecajac 5srub masz wspomniany wentylator musisz go wykrecic wyjąć rozebrać przesmarowac co się da i powinno być Okej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nowy to koszt 275zl do automatycznej Klimy a do manuala z tego co widziałem 100zl drozej ale można pewnie znaleźć cos taniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to że wcześniej burczało tylko chwile po odpaleniu auto (napięcie zbyt niskie na 1 biegu) i zupełnie cichło a teraz telepie cały czas nie ma żadnego znaczenia tu? może coś w elektronice jest nie halo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie nie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> obstawiam że to trze wirnik od wentylatora o obudowę. Rozbierałem u siebie profilaktycznie całość i też wirnik lekko tarł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale może się myle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie wyciagniesz wentylatora i nie obejzysz go to sie nie przekonasz.

Odkrecasz srubki i masz wentylator w rekach.Tak to wyglada:

Please login or register to see this image.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz ten temat, dokładnie post #172, tam masz zdjęcia i opis jak krok po kroku wyjąć wentylator nadmuchu.

Please login or register to see this link.

Ja dałem radę 2 dnia po zakupie vectry, więc i Ty dasz radę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Śrubokręty torx będą potrzebne, WD40, olej silnikowy czy inne smarowidło. Dobrze mieć oprócz śrubokrętów, to jeszcze grzechotkę z torxem, albo taki przegub śmieszny to śrubokrętów, pomoże Ci to przy odkręcaniu i wkręcaniu śrubek, bo dostęp ciężki.

Edited by kiliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a ten błąd raczej jest od wentylatora chłodnicy (pod maską) a nie od dmuchawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...