Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Psilocke

Vectra 2.0 dth wymiana sprzęgła

Recommended Posts

Witam.

Jakiś czas temu zauważyłem pocenie się silnika na łączeniu ze skrzynią. Teraz po zrobieniu ok. 3 tys. od wymiany oleju okazało się, że go prawie nie ma. Do tego podczas jazdy z otwartymi oknami przy prędkości około 90 km/h czuć w środku ni to spaliny ni to palony olej.

Doszedłem do wniosku, że pora na wymianę uszczelki. Chciałbym też przy okazji wymienić tarczę (bo pewnie zachlapana) i całą resztę ustrojstwa.

Niestety z tym wiąże się problem taki, że nie wiem co mam konkretnie zamówić.

Pierwszy raz będę grzebał w Viki przy sprzęgle i nie wiem do końca co tam jest potrzebne. Do tego czytam sprzeczne informacje jakoby w tym modelu jest i nie ma koła dwumasowego.

Czy jest jakaś opcja aby przed rozkręceniem dowiedzieć się czy takowe występuje u mnie?

Czy możecie mi poradzić co mam zamówić? Wszelkie niezbędne uszczelki itd.

Pozdrawiam.

Edited by Psilocke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadna VB nie ma koła dwumasowego.

Do.sprzęgła będzie Ci potrzebne:

Docisk

Lozysko oporowe

Tarcza

Możliwy płyn do skrzyni jak będzie brakować

Share this post


Link to post
Share on other sites

W żadnej vectrze b nie ma dwumasy. Jeśli to uszczelniacz na wale to potrzebujesz jego. Jak chcesz wymieniać sprzęgło to napewno tarcza z dociskiem i przydałoby się odrazu wysprzęglik bo masz już go na wierzchu a dokopać się do niego po raz drugi jest bez sensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łożysko oporowe, wysprzeglik jeden kij chyba jak mnie pamięć nie myli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No nie łożysko oporowe wyciskałeś łapą przez linke.

Wysprzęglik wyciska płyn hamulcowy.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zwał tak zwał.

Sam zobacz jak jest odbierane słowo łożysko oporowe:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.


Toć wiadomo o co chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak:

-docisk

-łożysko (wysprzęglik)

-tarcza

-uszczelniacz wału

Czy jakieś tam jeszcze uszczelki inne występują? Tak aby za jednym zamachem wymienić i mieć spokój na dłuższy czas.

Nie specjalnie będzie mi się chciało za chwilę rozbierać to znowu, żeby jakąś marną uszczelkę wymienić.

Dzięki za odpowiedzi.

To jeszcze z innej beczki. Przeglądam właśnie allegro i znowu widzę różne informacje.

Średnica wacha się 225-230 mm i ilość zębów od 14 do 24. Wszystkie według opisu pasują do mojego modelu.

Do tego czy polecacie jakąś konkretną firmę? Osobiście myślałem nad Luk ale może coś innego było by lepsze?

Edited by Psilocke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mają pasować nie do Twojego modelu auta a do Twojej skrzyni.

W starszych bywały f18, a w większości są f23

sprawdz jaka masz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsteczny wciskany i do przodu jak 1 bieg czy wciskany i do tyłu jakbyś miał 6 bieg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jakbym miał 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli masz skrzynkę F23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za porady jednak jest kicha albo ja jestem ułomny jakiś.

Dobrałem się do skrzyni (prawie). Sanki w dole. Łapy odkręcone. 8 śrub na kołnierzu odkręcone.

Niby wszystko ładnie i pięknie ale skrzynia ani drgnie. Próbując rozruszać ją łomem to jestem w stanie poruszać całym silnikiem a ona nie chce odpuścić.

Czy czegoś jeszcze istotnego nie zrobiłem czy mam jej po prostu przypieprzyć? Nie chcę połamać kołnierza siłując się z nią.

OK to opanowałem.

Jednak jest kolejny problem.

Sanki nie chcą pójść na tyle nisko aby wyjąć skrzynię. Przeszkadza mi wydech. Wykęcać go czy jest jakiś inny sposób?

Edited by Psilocke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz wykręcić wydech i wyjąć sanki na bok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Potrzebuję szybkiej porady.

Skrzynia wywalona (bez demontażu sanek, potem wrzucę zdjęcia jak), sprzęgło wymienione i teraz montaż. Niestety wynikły problemy.

1. Był u mnie znajomy i twierdzi, że na wale powinno być łożysko igiełkowe. Przy demontażu go nie było i nie jestem w stanie znaleźć żadnej oferty z takowym. Wynalazłem gdzieś jedynego posta jakoby takie łożysko występowało w Omedze a w Viki b już nie. Jak to z tym w końcu jest?

2. Gorszy problem. Centrowanie sprzęgła. Tarcza centruje mi się albo względem wału albo docisku. Nijak nie chce się jedno w drugim pokryć. Gdzieś trafiłem na wypowiedź jakoby w tym modelu wałek centrował się tylko z tarczą a nie z wałem. Dziwne to dla mnie trochę.

Jeśli tak nie jest to czemu punkty nie chcą się zgrać? Czy jest jakaś różnica w montażu docisku?

Ewentualnie czy ktoś z wawy lub okolic ma do wypożyczenia wałek aby dobrze wycentrować?

Edit.

Problem rozwiązany. Trochę głupoty i lenistwa w komplecie.

Edited by Psilocke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...