Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Psilocke

Vectra 2.0 dth wymiana sprzęgła

Polecane posty

Witam.

Jakiś czas temu zauważyłem pocenie się silnika na łączeniu ze skrzynią. Teraz po zrobieniu ok. 3 tys. od wymiany oleju okazało się, że go prawie nie ma. Do tego podczas jazdy z otwartymi oknami przy prędkości około 90 km/h czuć w środku ni to spaliny ni to palony olej.

Doszedłem do wniosku, że pora na wymianę uszczelki. Chciałbym też przy okazji wymienić tarczę (bo pewnie zachlapana) i całą resztę ustrojstwa.

Niestety z tym wiąże się problem taki, że nie wiem co mam konkretnie zamówić.

Pierwszy raz będę grzebał w Viki przy sprzęgle i nie wiem do końca co tam jest potrzebne. Do tego czytam sprzeczne informacje jakoby w tym modelu jest i nie ma koła dwumasowego.

Czy jest jakaś opcja aby przed rozkręceniem dowiedzieć się czy takowe występuje u mnie?

Czy możecie mi poradzić co mam zamówić? Wszelkie niezbędne uszczelki itd.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Psilocke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żadna VB nie ma koła dwumasowego.

Do.sprzęgła będzie Ci potrzebne:

Docisk

Lozysko oporowe

Tarcza

Możliwy płyn do skrzyni jak będzie brakować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W żadnej vectrze b nie ma dwumasy. Jeśli to uszczelniacz na wale to potrzebujesz jego. Jak chcesz wymieniać sprzęgło to napewno tarcza z dociskiem i przydałoby się odrazu wysprzęglik bo masz już go na wierzchu a dokopać się do niego po raz drugi jest bez sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe, wysprzeglik jeden kij chyba jak mnie pamięć nie myli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No nie łożysko oporowe wyciskałeś łapą przez linke.

Wysprzęglik wyciska płyn hamulcowy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zwał tak zwał.

Sam zobacz jak jest odbierane słowo łożysko oporowe:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Toć wiadomo o co chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak:

-docisk

-łożysko (wysprzęglik)

-tarcza

-uszczelniacz wału

Czy jakieś tam jeszcze uszczelki inne występują? Tak aby za jednym zamachem wymienić i mieć spokój na dłuższy czas.

Nie specjalnie będzie mi się chciało za chwilę rozbierać to znowu, żeby jakąś marną uszczelkę wymienić.

Dzięki za odpowiedzi.

To jeszcze z innej beczki. Przeglądam właśnie allegro i znowu widzę różne informacje.

Średnica wacha się 225-230 mm i ilość zębów od 14 do 24. Wszystkie według opisu pasują do mojego modelu.

Do tego czy polecacie jakąś konkretną firmę? Osobiście myślałem nad Luk ale może coś innego było by lepsze?

Edytowano przez Psilocke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mają pasować nie do Twojego modelu auta a do Twojej skrzyni.

W starszych bywały f18, a w większości są f23

sprawdz jaka masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wsteczny wciskany i do przodu jak 1 bieg czy wciskany i do tyłu jakbyś miał 6 bieg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jakbym miał 6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli masz skrzynkę F23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady jednak jest kicha albo ja jestem ułomny jakiś.

Dobrałem się do skrzyni (prawie). Sanki w dole. Łapy odkręcone. 8 śrub na kołnierzu odkręcone.

Niby wszystko ładnie i pięknie ale skrzynia ani drgnie. Próbując rozruszać ją łomem to jestem w stanie poruszać całym silnikiem a ona nie chce odpuścić.

Czy czegoś jeszcze istotnego nie zrobiłem czy mam jej po prostu przypieprzyć? Nie chcę połamać kołnierza siłując się z nią.

OK to opanowałem.

Jednak jest kolejny problem.

Sanki nie chcą pójść na tyle nisko aby wyjąć skrzynię. Przeszkadza mi wydech. Wykęcać go czy jest jakiś inny sposób?

Edytowano przez Psilocke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykręcić wydech i wyjąć sanki na bok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Potrzebuję szybkiej porady.

Skrzynia wywalona (bez demontażu sanek, potem wrzucę zdjęcia jak), sprzęgło wymienione i teraz montaż. Niestety wynikły problemy.

1. Był u mnie znajomy i twierdzi, że na wale powinno być łożysko igiełkowe. Przy demontażu go nie było i nie jestem w stanie znaleźć żadnej oferty z takowym. Wynalazłem gdzieś jedynego posta jakoby takie łożysko występowało w Omedze a w Viki b już nie. Jak to z tym w końcu jest?

2. Gorszy problem. Centrowanie sprzęgła. Tarcza centruje mi się albo względem wału albo docisku. Nijak nie chce się jedno w drugim pokryć. Gdzieś trafiłem na wypowiedź jakoby w tym modelu wałek centrował się tylko z tarczą a nie z wałem. Dziwne to dla mnie trochę.

Jeśli tak nie jest to czemu punkty nie chcą się zgrać? Czy jest jakaś różnica w montażu docisku?

Ewentualnie czy ktoś z wawy lub okolic ma do wypożyczenia wałek aby dobrze wycentrować?

Edit.

Problem rozwiązany. Trochę głupoty i lenistwa w komplecie.

Edytowano przez Psilocke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×